Autoforum.cz

A holky budou koukat: Nejlevnější Ferrari 458 Italia v EU čeká na odvážného hrdinu, který se nebojí „flexit”
2. 4. 2024, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žádná replika, bouračka, cokoli takového, tohle je skutečné a kompletní Ferrari. Navíc jde o model 458 Italia, tedy poslední evoluci osmiválcových modelů s atmosféricky plněným motorem. Přesto stojí o statisíce míň než cokoli srovnatelného, je totiž neobvykle hodně ojeté. (Petr Miler)

Zloděj Tesly na vlastní kůži poznal, proč naprostá většina jeho „kolegů” elektromobily raději nekrade
2. 4. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zatímco zájem o elektromobily mezi zákazníky je omezený, mezi zloději je prakticky nulový. Důvody jsou známé, jeden americký lapka se o tom ale musel sám přesvědčit poté, co mu během stíhání vozu ze strany policie došly baterky. (Petr Miler)

Nový král ztráty hodnoty připravil majitele o 70 procent ceny a 1,1 milionu Kč za pouhé dva měsíce a 6 800 km
2. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už jsme poznali různé cenové padáky, ale tohle je snad i víc než nový král, to je hotový císař. Přijít o víc než 1 milion korun během pouhého dvouměsíčního vlastnictví auta je opravdu soda, ale přesně tak tomu dnes v případě Fiskerů Ocean je. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný
1. 4. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto má v podstatě všechno - prestiž, prostor, praktičnost, léty ověřenou vysokou spolehlivost i kvalitu. Navíc v provedení se čtyřválcovým dieselem rozhodně není provozně náročné. Přesto jako ojetina Mercedes W213 resp. S213 nestojí nijak velké peníze. (Petr Prokopec)

Nejdrsnější verze ruských terénních legend se vrátily do prodeje, pořád jsou levnější než cokoli srovnatelného
1. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Odvetná ekonomická opatření proti Rusku zasadila tamnímu automobilovému průmyslu těžké rány, auta, které přežila Brežněva, Gorbačova, Jelcina i Putina ale zjevně hned tak něco nezastaví. (Petr Miler)

Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti
1. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V evropské nabídce značky je trochu přehlížený, přece jen je na místní poměry už docela velký, tím spíš se mu ale chceme věnovat. V motorovém prostoru se Crafter nezměnil vůbec, zvenčí lehce, uvnitř ale pomalu nezůstal kámen na kameni. (Petr Prokopec)

Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy
1. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Toto dění vrhá to správné světlo na absurditu tvrzení o tom, jak bude brzy možné nabíjet elektromobily za pár minut. I kdyby to náhodou jednoho dne dovolily baterie a architektura vozu, ještě jsou tu kapacita sítě a vůbec dostatek elektrické energie. (Petr Miler)

Poslední „lidové” auto s pořádným motorem V8 nikam nezmizí, zájem o něj trvá a výrobce to ví
1. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
S ohledem na smýšlení celé automobilky je to pozoruhodný stav i pozoruhodný postoj, ale nakonec za něj můžeme být jen rádi. Konkurenti Fordu stejné pole vyklidili a ten s teď zjevně užívá toho, že nic jiného než Mustang ve stejné třídě s osmiválcem nekoupíte. (Petr Miler)

„Run na Fisker” nemilosrdně pokračuje. Desítky tisíc lidí zrušily rezervace, tisíce objednávky, firma jim dluží stamiliony
1. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle se dvěma slovy nedá přežít. Fisker takřka nepochybně odpočítává poslední dny své druhé existence, a to pouhých 9 měsíců od začátku prodejů svého prvního novodobého sériového modelu. (Petr Miler)

Škoda musí změnit jméno svého klíčového modelu, slavná zpěvačka uspěla s žalobou proti automobilce
1. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Velká čára přes rozpočet, tak hodnotí lidé zevnitř automobilky výsledek několik roků trvajícího soudního sporu. Na stranu irské divy se soud přiklonil ve chvíli, kdy už škodovka stihla svému modelu vybudovat jméno napříč Evropou. (Petr Miler)

Nové Tesly jsou z výroby takové šmejdy, že zákazníci berou kontrolu kvality do svých rukou, mají na to speciální návody
31. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nebýt to smutné, vyprskli bychom smíchy. Ani po letech soustavných upozorňování klientů značky na nekvalitu jejích aut Tesla nedokázala dát věci do pořádku ani tak, aby si lidé nemuseli kontrolu kvality provádět sami doma s amatérskými návody. (Petr Prokopec)

Honda se proti svým dealerům i zákazníkům obrací na dalším trhu. Jedněm ořeže marže, druhým sebere servis
31. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kroky japonské automobilky z posledních let nedávají smysl nikomu krom firmy samotné. Honda si z větví, na kterých sedí, postupně podřezává jednu za druhou, teď už vzala pilku do ruky i v klíčových USA. (Petr Prokopec)

Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Většinu příležitostí nabízených Brexitem Britové bohužel nevyužili, kolikrát se naopak rozhodli jít ještě problematičtějšími cestami. Ne tak v tomto případě. Nesmyslná nařízení spojená s kybernetickou bezpečností aut na rozdíl od EU za svá nepřijali, a tak nepřijdou nejen o Macan, ani o Boxster a Cayman. (Petr Prokopec)

Dodnes zánovní hit Opelu, z nějž skoro všechny dávno sežrala rez, se dá koupit dodnes zánovní ve špičkové verzi
31. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Příběh pýchy a pádu jediného modelu auta pomalu nemůže mít extrémnější polohy. Byl to prodejní megahit a vůz, který jste mohli vidět na každém rohu, dnes v podstatě neexistuje. Této Vectře se ale koroze a nespolehlivost vyhnuly už díky tomu, že prakticky nikdy pořádně nejezdila. (Petr Miler)

Prodeje elektrických VW v Evropě se zhroutily, zatracovaný Golf se prodává třikrát líp než všechny modely ID dohromady
31. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ptáte se, proč VW v poslední době našlapuje kolem elektromobilů přece jen opatrněji? A ústy svých šéfů dává najevo aspoň trochu pokory? Tady máte odpověď. Tohle je slovy Roxette „crash, boom, bang”, prakticky žádnému elektrickému modelu celého koncernu se nedaří. (Petr Miler)

Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích
31. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V krocích Porsche je někdy těžké se vyznat. Jeden den jako by bojovalo za elektřinu, ten druhý se pere za spalovací motory. Dnes přišel „den spalováků” - automobilka si je už teď jistá, že po roce 2030 udrží v EU v prodeji i osmiválcové benziny. (Petr Prokopec)

Rivian zastavil výrobu i příjem všech objednávek na nová auta až do léta, zřejmě neví, co s neprodanými vozy
31. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Další z mladých automobilek je na tom díky podpoře zámožných investorů lépe než krachující Fisker, také tahle firma je ale dlouhodobě ztrátová a sanovat její hospodaření nikdo nebude věčně. Tak rozsáhlé zastavení prodejů je navzdory uklidňujícím prohlášením společnosti varovné. (Petr Miler)

Miliardář chce vrátit na moře legendární Titanic. Říká, že půjde o loď svobody, na kterou budete moci i bez vakcíny
30. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nemluvíme tu jen o „vykradení” starého jména, tahle loď má být dokonalou moderní kopií ikony zaoceánských parníků. Její jméno pořád zní, teď je jen otázkou, zda pro jejího tvůrce bude mít navrch marketing zdarma, nebo vyhraje strach z opakování tragické historie. (Petr Prokopec)

Další důvod vyhnout se Švýcarsku: Žena kvůli jízdě o 8 km/h přes limit málem skončila ve vězení, i když neřídila
30. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Posedlost Švýcarů rychlostními limity popírá veškerý zdravý rozum. A v tomto případě jim nezastřela jen mysl. Nakonec se jim vrátila jako bumerang, ale stačilo málo a starší dám mohla „sedět”, i když prokazatelně neřídila. (Petr Miler)

Tesla poprvé rozjela velkou reklamní kampaň na sociálních sítích, jejím kvartálním prodejům teče do bot
30. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejznámější výrobce elektroaut má zjevně problémy s odbytem, a proto přikročil k pro něj bezprecedentnímu kroku. Docela normální reklamní kampani „vysílané” na sociálních sítích. (Petr Prokopec)

Auto od čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, je okamžitě hit
30. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto už v základním provedení udělá stovku za 5 sekund a jeho vrcholná verze sráží čas akcelerace z 0 na 100 km/h pod 3 vteřiny. Porsche nejedou lépe, novinka Xiaomi navíc vypadá jako Taycan, stojí ale míň než základní 150koňová Octavia Combi. (Petr Prokopec)

VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na první pohled vše nasvědčuje tomu, že to aprílový žert je, neboť se jedná o relativně jednoduché řešení, o kterém si na konci března musíte říci, že je příliš dobré na to, aby bylo skutečné. Ono ale nejspíš skutečné bude. (Petr Prokopec)

Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tušíme, že fotbalová superstar kvůli tomu na ulici neskončí, vzhledem k Beckhamově majetku ale nejde o zanedbatelnou ztrátu. Ještě před pár dny se zdálo, že by firma mohla v té či oné podobě přežít, v tuto chvíli to ale vypadá, že je po všem. (Petr Miler)

Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I takhle může vypadat splněný automobilový sen. Stačí si v ten správný moment koupit to správné auto a používat ho tím správným způsobem a můžete dekády jezdit autem snů nominálně dokonce se ziskem. (Petr Miler)

Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V případě spalovacích motorů jsme pravidelně svědky řady dílčích vylepšení, toto je ale skutečně revoluční pojetí. A zajímavé je i tím, že by generovalo nulové přímé emise CO2, čím dokáže vyrovnat elektromobily a obstát i před sebenesmyslnějšími požadavky úřadů. (Petr Prokopec)

VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to bizarní auto napohled i svým jménem, navíc přichází v době, kdy up! odchází. Není to ale žádný vtípek, jde o další ze svérázných vozů, který využívá docela podivného prostoru vytvořeného německou legislativou. (Petr Prokopec)

Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Extrémní propad cen nejznámějších elektromobilů světa se může zdát být jen americkou záležitostí, není to ale tak úplně pravda. I nejlevnější Tesly v Evropě stojí hodně málo a může jít klidně o 4 roky staré vozy v pěkných specifikacích. (Petr Miler)

Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zájemci o tohle auto evidentně došli až do takové míry, že ani dřívější razantní snížení výroby nebylo dostačující. Když ostatně prodáte 24 tisíc kusů nějakého auta za rok a desítky tisíc pořád máte na skladě, je výroba 1 600 aut denně pořád přehnaná. (Petr Prokopec)

Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Odhalení od bývalých zaměstnanců a z interního auditu PwC jsou zřejmě tím posledním, čeho se dočkáme před vyhlášením bankrotu. Od krachující firmy dávají všichni ruce pryč, zkáza společnosti připomíná run na banku. (Petr Miler)

Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Copak už jsme se všichni zbláznili, že jsme ochotni se tvářit, že takhle těžká, z podstaty neefektivní a extrémně drahá auta s nevyhnutelně omezenou využitelností danou ekvivalentem 20- až 25litrových nádrží označujeme za něco přelomového, co si zaslouží nějaký titul? (Petr Prokopec)

Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tuto změnu je obtížné vnímat jinak než jako totální selhání a naprostou ignoraci specifičnosti značky. Co s obtížemi tolerujete u VW a stěží akceptujete u Audi, je u Lamborghini také nevhodnou aplikací. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kam nyní směřuje Mercedes, ponecháme raději bez komentáře, s třídou C generace W204 se ale pokoušel znovu dosáhnout pověsti výrobce téměř nezničitelných aut. O sedmnáct let později si můžeme říci, že uspěl. (Petr Prokopec)

Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Třída G má po faceliftu, která zvenčí není příliš viditelná, vlastně bude chvílemi i úplně neviditelná. Na technické změny ale došlo a zákazníci z nich jásat nebudou. Verze G500 navzdory svému označení dál nepoužívá osmiválcový motor. (Petr Prokopec)

Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
28. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Příjmy špičkových sportovců vystoupaly do tak absurdních výšin, že pro ně laciná nejsou už jen „obyčejná” auta výjimečných značek, ale i jejich speciality. Na tento vůz si Ronaldo vydělá za necelé čtyři dny, i když je pro naprostou většinu lidí jen nesplnitelným snem. (Petr Miler)

Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Evropské a v Evropě dál velmi intenzivně působící automobilky pořád umí nabídnout atraktivní auto za dobré peníze, jen ho tu jaksi nesmí prodávat. Je to i případ nového Citroënu Basalt, bohužel. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru