Autoforum.cz

Elektromobily trápí další problém. Jejich vysoké výkony drtí nejen soupeře ve zrychlení, ale i pohony samotných aut
6. 2. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zvykli jsme si na to, že jde o díly, které v neupravovaných autech vydrží skoro všechno, víc než naprostá většina ostatních komponentů. Vysoký výkon elektromobilů dostupný od minimálních otáček ale drtí nejen soupeře ve sprinterských kláních, nýbrž i hnací hřídele samotných elektroaut, jak nyní poznávají majitelé Kií. (Petr Prokopec)

Němci najeli 100 tisíc km s SUV Alfy Romeo a rozebrali ho na díly. Kdo čekal další italský šmejd, krutě se mýlil
6. 2. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Italská auta bývají krásná a řidičsky podmanivá, žít s nimi se ale dost často nedá kvůli jejich nekvalitě a poruchovosti. Moderní Alfy Romeo měly toto povědomí změnit. A podle dlouhodobého testu Auto Bildu aspoň SUV Stelvio uspělo. (Petr Prokopec)

Tenkrát na západě: Nizozemci spočítali, o kolik reálně zdražila auta za posledních 20 a 50 let, nárůst je násobný
6. 2. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Můžeme se na věc podívat i českou optikou, ale nedozvíme se prakticky nic - ekonomický vývoj posledních tří dekád změnil mnohé a před rokem 1989 „tu bejval jinej stát”, jak se praví v jedné písni. Pohled optikou stabilního Nizozemska je přesnější a vpravdě krutý. (Petr Miler)

K mání je skutečná Škoda Fabia WRC, kterou sedlali Auriol či Gardemeister. V dokonalém stavu bude stát majlant
6. 2. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žádná replika, napodobenina nebo jinak pochybné zboží, ale jeden ze skutečných 24 továrních speciálů míří do dražby také zrenovovaný a se všemi dokumenty. Tohle auto může ihned nastoupit do soutěží a vzpomínat na doby, kdy se Škoda prala o vavříny se světovou elitou. (Petr Prokopec)

Audi se loučí se svým kultovním kombíkem novým limitovaným vrcholem, takové auto znovu nevznikne
6. 2. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ve svých čtyřech generacích přežilo kdeco a v zásadě se drží stále stejného receptu - karoserie kombi, obří spalovací turbomotor, pohon všech kol a automat. Audi RS6 kvůli této kombinaci lidé milují, přesto se s ní naživu neudrží. Verze GT generace C8 je jednou z jeho labutích písní. (Petr Prokopec)

Číňané ukázali svého nového konkurenta nejlevnějších Škod a Dacií i zevnitř, opanují s ním „autosalon duchů”
6. 2. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilku při ohlášení premiéry jistě nenapadlo, že na kdysi slavném autosalonu bude ze známých výrobců v podstatě sama, nakonec to ale může být i výhoda. Nové MG 3 je zásadní novinkou a v Ženevě na sebe může strhnout veškerou pozornost. (Petr Prokopec)

Nová čínská Octavia Combi vypadá jako z Hvězdných válek, s cenou od 300 tisíc Kč to bude hit
6. 2. 2024, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto má zřejmě všechno, co je potřeba pro úspěch na dnešním trhu. Je ještě větší než Škoda Octavia IV, je praktické, má zajímavý design, moderní kabinu a techniku, která mu bez potíží dovolí prosadit se i v Evropě. A navíc stojí polovinu ceny skutečné Octavie, co víc si přát? (Petr Miler)

Technik rozebral slavný britský motor 6,75 V8, ukázal zevnitř, jaké škody dokáže napáchat voda
6. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vodě se říká životodárná tekutina, pro pístové motory je ale spíš smrtonosnou pastí. Pokud vám nedochází důvody, vzpomeňte si, co vám ve škole říkali o stlačitelnosti kapalin. Ani mocný 6,75 V8 z Rolls-Royců a Bentley nemá šanci fyzikální zákony popřít. (Petr Prokopec)

Mrtvý jen napůl: VW Arteon nakonec ještě chvíli přežije ve verzi, která neleze do zelí „elektrickému Passatu”
6. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Další vývoj patrně vysvětluje, proč se nakonec VW rozhodl ukončit život Arteonu o něco dřív, než sám původně plánoval. Zřejmě chce uvolnit prostor neúspěšnému modelu ID.7, který zatím dorazil jen jako liftback, Arteon Shooting Brake bude ještě chvíli žít dál. (Petr Miler)

Norové změřili reálný dojezd 23 elektromobilů v zimě, zejména pro VW skončil totálním fiaskem
5. 2. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento test nemá vítěze, neboť chválu si nezaslouží ani vůz, který dopadl ze všech nejlépe. Pozoruhodný je jistě výsledek Číňanů, je ale otázkou, kolik obdivu si vyslouží pouhé přiblížení se udávanému dojezdu s autem za 2,6 milionu Kč, to není zase takové umění. (Petr Prokopec)

Nejprodávanější čínské auto v Evropě se ukázalo v novém. Nabízí ještě víc výbavy, přitom je pořád za hubičku
5. 2. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Modernizace pro letošní rok si na první pohled ani nemusíte všimnout, poznat je hlavně podle černých detailů a většímu množství výbavy uvnitř. Atraktivitu Jolionu je ale těžké přehlédnout, zvlášť když jeho ceny startují 200 tisíc pod úrovní základní Škody Karoq. (Petr Prokopec)

Němci dlouhodobě testují starý diesel tankovaný „bezemisní” naftou HVO, nemohou si to vynachválit
5. 2. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Cesta k redukci emisí CO2 generovaných automobily skutečně není jen jedna, to se jen někteří tváří tak, jako by jiná neexistovala. Recyklace bioodpadu na pohonné hmoty evidentně funguje, tak proč je tak přehlížená? (Petr Prokopec)

Čínský vůz se může stát Světovým autem roku 2024, pro zbytek světa je to další z řady varování
5. 2. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na čínská auta již nelze nahlížet s despektem, nýbrž jako na rovnocenné soupeře. Dokládá to nejen BYD s modely Seal a Dolphin, šanci odvézt si z New Yorku cennou trofej má i Zeekr. (Petr Prokopec)

Prodeje elektromobilů v Německu dostaly další ránu. V lednu se jich prodalo už jen 22 tisíc, VDA čeká celoroční pokles
5. 2. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Prodeje jsou vzhledem k velikosti trhu tak nízko, že jen Mercedes prodal za stejné období ve stejné zemi skoro stejný počet vozů. Němci elektrická auta stále více odmítají jako příliš drahá a málo inovativní, vyhlídky na zlepšení v letošním roce jsou nulové. (Petr Miler)

5 600 korun za 6 hodin, tolik bude stát majitele SUV parkování v Paříži. Kdysi město aut dál utahuje šrouby
5. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Liberté, égalité, fraternité,” tak zní už pěkných pár pátků motto Francie. Místo svobody, rovnosti a bratrství ale nejnovější krok tamní metropole volá spíš po heslu: „Sociální spravedlnost za každou cenu!” Samo referendum, které o něm rozhodlo, je směšné. (Petr Miler)

Volva se spalovacími motory čeká „poslední modernizace”, než je nahradí elektromobily. Kolik takových ještě bude?
5. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už při pohledu na české registrace Volva nevěříme tomu, že by Švédové za pár let skutečně přešli jen na elektromobily, to by tu neprodali skoro nic. Značka tak buď půjde do nesmyslného a nepochopitelného rizika, nebo už teď ví, že veřejnosti i sobě něco nalhává. (Petr Prokopec)

Asi nejlepší konstruktér historie F1 chystá další civilní vůz, s 1000koňovým V10 bez turba má být rychlý jako ef–jedničky
5. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeho instinktu, kreativitě, erudici a empirii může konkurovat snad jen Gordon Murray, nikdo jiný toho ve Formuli 1 nedokázal tolik. Murray už civilní auta pěkných pár let navrhuje a jeho kamarád Adrian Newey jako by nemohl zůstat pozadu. (Petr Prokopec)

Dealer VW začal dovážet o polovinu levnější auta značky z Číny. VW ho teď žaluje a chce, aby vozy sešrotoval
5. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Muselo to napadnout nejednoho protřelého obchodníka. Když VW nabízí prakticky ta samá auta v Číně za zlomek evropských cen, proč je sem nedovážet a neprodávat je v Evropě, když to sám VW nedělá? No, tohle zní jako dobrý důvod, proč se tomu vyhnout. (Petr Miler)

Žádné triky. Bleskurychlý Fiat, který řídil Tom Cruise ve svém posledním filmu, reálně skrývá 500setkoňový motor
4. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Člověk se musí smát, když vidí tohle auto poletovat po plátně. A logicky ho napadne, že to nemohou být skutečné záběry. Jenže jsou, tvůrci takové auto reálně postavili. A aby jelo tak rychle, jak se na Ethana Hunta sluší a patří, dali mu tolik koní, aby vyrovnali číslovku v jeho jméně. (Petr Prokopec)

Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň
4. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jde ve všech případech o moderní modely, každý z nich je ale ukuchtěný podle docela jiného receptu. Po stránce dynamiky vítězí nepřekvapivě pohon všech kol a elektrická asistence, ale co v těchto autech zbylo z Ferrari? (Petr Miler)

Zánovní Škoda Rapid s nejlepším motorem a výbavou v jedovatě zelené je za třetinu ceny nové Octavie kauf dne
4. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud potřebujete normální auto, které nemusí fungovat jako tvůrce image a obstávat před specifickými výzvami, víc hodnoty za peníze stěží koupíte. Tento Rapid je praktický, úsporný, umí se i rozjet, nechybí mu nezbytná výbava a stojí jen něco přes 200 tisíc. Co víc si přát? (Petr Miler)

Prodeje elektromobilů Fordu po loňském fiasku dál klesají, ze snu o miliónových ročních prodejích zbývají jen trosky
4. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Výsledky Fordu na tomto poli za loňský rok jsou tak mizerné a tak dalece zaostávají za původními plány, že by si leckdo mohl myslet, že už z jejich úrovně není kam klesat. Omyl, je. (Petr Miler)

Nový luxusní tahač Volva mohou čeští kamioňáci svým kolegům jenom závidět
4. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už zvenčí působí impozantně, uvnitř pak bez velké nadsázky skrývá malý hotel na kolech. Problém? Na evropských silnicích novou generaci tahače VNL nepotkáte, určena je znovu jen pro Ameriku. (Petr Prokopec)

Toyota vyvíjí úplně nové spalovací motory, elektromobily se podle ní neprosadí „bez ohledu na technický pokrok”
4. 2. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonská automobilka se v poslední době stále otevřeněji staví proti nařizování elektromobilů. A zjevně si hodlá dál jít svou cestou. Další oznámení firmy jen potvrzuje, že slova se aspoň v jejím případě nerozchází s činy. (Petr Miler)

VW Arteon je definitivně po smrti, auto pro rok 2024 navzdory dřívějším slibům nedostane nikdo
4. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to propadák svého druhu, až tak špatné, aby VW s autem musel zamést v co nejdřívějším termínu, to s ním ale zase nebylo. Přesto přesně to automobilka udělala. Nový Arteon tak z výroby už nedostaneme ani my, ani Američané, prostě nikdo. (Petr Miler)

Automobilka, která chtěla během pár let přejít jen na elektromobily, nyní chystá monstrózní diesel 8,3 V8
3. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
To jsou paradoxy, řekl by asi svého času Václav Havel. Kdyby se takovým směrem vydal kdokoli jiný, člověk se nad tím nepozastaví, v případě GM jde ale o hotový pohyb ode zdi ke zdi. (Petr Prokopec)

Češi, kteří vyráběli vlastní domácí off–road z ruského Lovce, vstoupili znovu do stejné řeky
3. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bylo to zajímavé auto, bez dárce v podobě ruského UAZu Hunter ale nemohlo dál vznikat. Co s tím provedla česká společnost MW Motors? No našla si náhradu z koutů světa podobných, jen o něco jižnějších. (Petr Prokopec)

Odchod Lewise Hamiltona zastihl Mercedes naprosto nepřipravený. „Je 1. dubna?” ptal se jeho věrný závodní inženýr
3. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mělo to být pravidelné zimní setkání Hamiltona s šéfem týmu Wolffem u něj doma v Oxfordu, ze zimního klábosení se ale vyklubal šokující odchod sedminásobného šampióna. Když se prý oba rozcházeli před Vánoci, byli na jedné lodi, teď už nejsou. „Musíte se zeptat Lewise, proč změnil názor,” říká dnes Wolff. (Petr Miler)

Následky roků vnucování elektrických aut v Nizozemsku naznačují, co se bude pod taktovkou EU dít i ve zbytku Evropy
3. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dění v Nizozemsku připomíná, jak obrovským zásahem do fungování velmi podstatné části ekonomiky manipulace s trhem s novými vozy je. Lidi si neochočíte jako psy, nebudou dělat, co jim řeknete. Auta, která skutečně chtějí, si tak koupí jinak, což nyní ohromně deformuje trh s ojetinami. (Petr Miler)

Nový mistr italského bizáru je kompletně venku, první skutečně nová Lancia po 13 letech dělí publikum na dva tábory
3. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po všech únicích a upoutávkách už jsme nečekali nic normálního, a tak jsme se ničeho normálního ani nedočkali. Italové se s novým Ypsilonem pohybují v případě designu na hranách vkusu a odvahy, po technické stránce ale hrají na jistotu. (Petr Miler)

Lada Niva dostane nový benzínový motor s charakterem dieselu, zapadne mezi náhrady za zrušenou novou generaci
3. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Niva měla co nevidět dorazit ve skutečně nové generaci, která by sdílela základy s chystaným větším SUV Dacie. Spolupráce Lady s Renaultem byla ale násilně přerušena, a tak si Rusové aspoň k dílčím novinkám musí pomoci sami. (Petr Prokopec)

Prodeje elektromobilů v Kalifornii začaly klesat, i když je tam za pár let chtějí nařídit stejně jako EU
2. 2. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pohled na celý rok vede k optimistickým závěrům, poslední kvartály ale přinesly nejen zpomalení dynamiky růstu, ale dokonce i postupný pokles. Jak chce Kalifornie vnutit elektrická auta všem, když si už při čtvrtinové penetraci trhu složitě hledají kupce? (Petr Prokopec)

Toyota zastavila prodej 10 dieselových modelů. Co za důvod skrývají „nesrovnalosti při testování”, nikdo neví
2. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle připomíná počátky Dieselgate Volkswagenu, japonská automobilka ale říká, že problém se netýká ani spotřeby, ani výkonu, ani točivého momentu. Tak v čem tedy ony nesrovnalosti, které si vyžádaly zastavení prodejů, vězí? (Petr Prokopec)

Muž zkusil prodat Teslu Cybertruck v „americkém AAA Auto”, nabídli mu směšně málo
2. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud v případě tohoto vozu existuje převis poptávky nad nabídkou, jak mnozí tvrdí, profíci z největší americké sítě bazarů ho nevidí. Za téměř nový Cybertruck nabízí u CarMaxu zlomek původní ceny. (Petr Prokopec)

Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný
2. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ale vážně, kdo vám dnes něco takového prodá? A kdo by čekal, že sem Ford při svém smýšlení s takovým vozem vůbec vytáhne? Stalo se tak a obdoby na trhu to nemá, přesto se ceny zdají být fér, i když lákavý Dark Horse po cestě přes oceán ztratil trochu ze své atraktivity. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru