Autoforum.cz

Trio bavoráků upravených na výkon 3 000 koní v součtu srovnalo síly ve sprintu, všem vypálil rybník rodinný kombík
6. 3. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vaše znalosti algebry vás neklamou, skutečně tu máme výkon 1 000 koní na auto v průměru, nad kterým jsme ještě nedávno žasli v případě Bugatti Veyron. Dnes ho můžete mít klidně v bavorském sedanu, SUV nebo kombíku. A nejde jen o čísla na papíře, tedy aspoň většinou. (Petr Prokopec)

Sebevražda v přímém přenosu: Jaguar skončí s výrobou spalovacích aut už v červnu, aniž by pro ně měl jakoukoli náhradu
6. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jaguar musí nejprve zemřít, aby se mohl znovu narodit, říká k tomuto kroku jeden z šéfů firmy. Obáváme se, aby nedošlo jen na to první. Prosperovat v pozici podobné značky jen s elektrickými auty se nám zvlášť po dosavadní zkušenosti Jaguaru zdá být skoro nemožné. (Petr Miler)

Populární Toyota CH–R je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu
5. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to sympatické auto, o tom žádná, při jeho současných cenách coby nového vozu se ale divíme, že ho ještě někdo kupuje. Ojetinu, třebaže nepříliš jetou a už vůbec ne problematickou, ji můžete mít za zlomek sumy potřebné na nový vůz. (Petr Prokopec)

Umělá inteligence vybrala nejhezčí a nejošklivější auta dneška, bestseller Škody patří mezi ta druhá
5. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Při hodnocení designu vždy připomínáme, že krása je v oku toho, kdo se dívá. A že hodnocení tedy záleží na vkusu každého. Pokud byste hodnocení chtěli nechat na počítačích, dopadne to takto. (Petr Prokopec)

Elektrická party končí, majitelé elektromobilů budou platit skoro 4 tisíce ročně za to, že jejich těžká auta ničí silnice
5. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Doby, kdy byli majitelé elektrických aut jen zasypáváni penězi všech, kteří o tyto vozy nestojí, se stávají minulostí. A nezůstane jen u toho, teď budou sami muset platit. A byť zprvu dostali opravdu hodně, v souvislosti s novým poplatkem v kanadské Albertě už prskají. (Petr Prokopec)

Zakladatel Facebooku si koupil obří jachtu ruského oligarchy. Jedna z největších lodí svého druhu si původně říkala Kaťuša
5. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mark Zuckerberg neproslul jako člověk nacházející zalíbení v luxusních libůstkách, s rostoucím věkem jim ale zjevně přichází na chuť. Nejnověji tak do svého majetku zařadil jachtu za 7 miliard Kč se vskutku pozoruhodným osudem. (Petr Prokopec)

Nizozemské firmy se začínají odklánět od elektromobilů. Zjistily, že se jim přes všechny umělé výhody nevyplatí
5. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Stále více firem na konci dlouhodobých pronájmů elektrických aut nahrazuje tyto vozy alternativami s benzinovými motory. To je zpráva od nizozemské asociace leasingovek. S ohledem na míru zvýhodnění elektromobilů a znevýhodnění čehokoli jiného je to zarážející. (Petr Prokopec)

V opuštěné hale byla při jejím prodeji objevena zapomenutá sbírka víc jak 200 aut, majitel tragicky zahynul při autonehodě
5. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je vskutku tragickou ironií osudu, když něčí smrt při autonehodě vydá světu automobilové tajemství. A v tomto případě šlo opravdu o tajemství, o stovkách převážně klasických Mercedesů nevěděli ani pozůstalí navzdory proslulosti jejich majitele. (Petr Miler)

Ford v zoufalství rozprodává nechtěné elektrické Mustangy se slevou až 433 tisíc Kč, stává se z nich past na šetřílky
5. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Od špatného k horšímu, tím směrem se ubírá už tak utrápený osud Fordu Mustang Mach-E. Automobilka tedy aktuálně hlásí jisté vzepětí jeho prodejů, ale za jakou cenu? Takovou otázku je třeba si v tomto případě položit doslova. (Petr Miler)

Ferrari ukradené pilotovi Formule 1 přímo z paddocku velké ceny bylo po 29 letech nalezeno, majitel může zlodějům děkovat
5. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to zrovna ukázka kvality policejní práce, stejně jako zveřejněné fotky nejsou ukázkou kvality práce policejního fotografa. Pořád ale platí, že pozdě je lepší než později. Ferrari Gerharda Bergera také nemuselo být nalezeno vůbec a časový rozestup z něj dělá ekonomické terno. (Petr Miler)

Audi A5 Sportback coby luxusní Octavie láká i v bazarech, trápí ho jen typický neduh prémiových ojetin
4. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Sportback druhé generace vás i s turbodieselem může vyjít levněji než skutečná nová Škoda Octavia, obávat se přitom nemusíte nespolehlivosti. Mějte však na paměti, že v servisech se nikdo neptá, kolikátý majitel v pořadí jste. (Petr Prokopec)

Elektromobily pořád nedokážou svou provozní efektivitou porazit spalovací auta, říká studie, tak co tu vůbec řešíme?
4. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Možná by mělo smysl pro elektromobily něco obětovat, pokud by znamenaly opravdu nějaký přínos. Je ale zjevné, že i dnes existují efektivnější, levnější a pohodlnější řešení osobní automobilové dopravy. Tak proč se vůbec bavíme o nařizování elektromobilů všem? (Petr Prokopec)

K mání je dodnes prakticky nová Škoda Favorit 136 L ještě netknutá VW, dostanete k ní i původní pneu OR 37
4. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V 90. letech by asi málokoho napadlo, že tohle ztělesnění neexistující knihy „50 odstínů hnědi” bude někdy vyvolávat touhu ve sběratelích aut, ale je to tak. Tohle už je vážně sběratelský kus a jeho cena není nijak přehnaná. (Petr Miler)

Mrzí vás, že Clarkson končí s auty? Podívejte se, jak je hodnotil před 28 lety v pořadu prodávaném na VHS
4. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Asi jen čas nám dovolí pochopit, kolik práce Jeremy Clarkson v automobilové žurnalistice odvedl a v čem všem měl také prsty. Jeho speciály vydávané na VHS jsou u nás skoro neznámé, tento se objevil v roce 1996. (Petr Prokopec)

Porsche i Ford si na „černém trhu” koupily pro výzkumné účely Cybertrucky za ceny kolem 5 milionů Kč, Musk si všiml
4. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Šéf Tesly by něčím takovým měl být teoreticky popuzen, neboť automobilka ve svých obchodních podmínkách kupčení se Cybetruckem zakazuje pod hrozbou sankcí. Musk to ale v podstatě vítá, ostatně existují cesty, jak celou operaci provést „legálně”. (Petr Prokopec)

Přechod na elektromobily zabere dekády, ne roky, říká šéf Bosche. Zákazníky do nich nemůžete nutit, část aut elektrifikovat nelze
4. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ani největší světový dodavatel automobilových komponentů si nemyslí, že je možné se jakkoli přiblížit kompletní elektrifikaci automobilů v horizontu několika let, jak si někteří vysnili. Navíc realisticky uznává, že u některých vozů vůbec nejde o záležitost času, ale samotné technické schůdnosti. (Petr Miler)

Propuštění zaměstnanci Rivianu berou vyhazov jako vysvobození, kolabující automobilka fungovala naprosto chaoticky
4. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když vás vyhodí z práce, obvykle si nevýskáte. Někdy je ale práce pro tu či onu firmu takovým utrpením, že jste nakonec rádi, že už ji nemusíte dělat. Přesně to je podle několika zaměstnanců případ amerického výrobce elektromobilů. (Petr Prokopec)

Ošklivé SUV Hyundai se změnilo k nepoznání. Teď dostalo i novou vrcholnou verzi, za ceny od 310 tisíc Kč to bude hit
4. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
S krásou se při svém zrodu opravdu nepotkalo a Korejci si toho byli dobře vědomi. I tak se prodávalo velmi slušně díky vysoké hodnotě za peníze, a tak se dá čekat, že s pořád atraktivními cenami a mnohem lákavějším vzhledem bude Creta pořádný hit. Teď dostala i verzi N Line. (Petr Miler)

Už i Renault zrušil své nesmyslné elektrické plány, spalovací motory bude prodávat i po roce 2030
4. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Člověk těžko chápe, s jakými úmysly francouzská automobilka ohlašovala opak, bylo to od začátku absurdní. Teď se každopádně přidala k opačnému proudu a hlásá, že se spalovacích motorů jednoduše nevzdá. (Petr Miler)

Apple vážně chtěl přijít s vlastním autem. Pokusil se koupit Teslu, napodobit Fiat, nakonec to po utracení 240 miliard vzdal
3. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Opakovaně se vracející spekulace o automobilovém projektu Applu byly zjevně skutečné, potvrzení ale přichází až v momentě, kdy byl tým okolo něj rozpuštěn. Celá víc jak 10 let trvající sága přesto fascinuje svými zvraty. (Petr Prokopec)

V SSSR se s auty kdysi skutečně závodilo ve velkém, záběry ze „sovětského Le Mans” z 50. let působí až surreálně
3. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Až příliš se to vymyká našemu vnímání této země a je to až příliš dávno na to, aby si to většina lidí mohla pamatovat. Přesto se to zjevně dělo, dobové záběry z roku 1958 ukazují sovětský automobilový závod se vším všudy. (Petr Miler)

Nizozemsko razantně snížilo rychlost na silnicích s cílem omezit emise. Podle studie to nepřineslo nic, nezmění ale též nic
3. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejvyšší povolená rychlost na silnicích bývá snižována s různými ušlechtilými úmysly, reálný přínos je ale nezřídka nulový. Nová nizozemská omezení nejsou výjimkou, ale to neznamená, že by byla zrušena. Když neomezují emise, mohou plnit státní kasu, no ne? (Petr Prokopec)

Obří čínský rodinný „autobus” je další marný pokus vrátit elektromobilům relevanci, něco takového nemá ani šanci fungovat
3. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jakýkoli elektromobily bude při současných cenách problematicky obhajovat svou existenci, v některých typech aut ale aspoň může fungovat. V 5,35metrovém autě pro 7 lidí s bateriemi o kapacitě jen 102,7 kWh opravdu fungovat nemůže. (Petr Miler)

Manuální převodovky se dál vrací do módy, jejich podíl na trhu loni opět rostl. Ne však v Evropě
3. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Z kdysi „sociální volby” se nově stala volba náročných zákazníků a všemožných fajnšmekrů. A na prodejích je to znát, jen ne na starém kontinentu. Za oceánem ovšem trojice pedálů začíná být stále populárnější. (Petr Prokopec)

Miliardář před 7 roky složil zálohu na silniční Formuli 1 Mercedesu. Dodnes nemá nic, odhalil aspoň ceny příplatků
3. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to největší moderní průšvih Mercedesu a tento příběh jen připomíná jeho skutečné rozměry. Třícípá hvězda se navíc ani v této pozici nestydí říci si o absurdní peníze za docela obyčejné příslušenství. (Petr Miler)

„Poptávka je nulová,” říká prodejce sportovních aut o elektromobilech. Ani pro toto využití prostě nefungují
2. 3. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilky pořád doufají, že elektrický pohon protlačí do všech segmentů osobních automobilů, úspěšný prodejce sportovních vozů je ale vyvádí z omylu. V případě těchto aut zákazníci chybí zcela. (Petr Prokopec)

Škoda Superb Combi se 720koňovým pětiválcovým turbem to rozbalila na německé dálnici, ve 260 km/h se jí zasekl tachometr
2. 3. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Show ale na této metě zdaleka neskončila, to jen ukazatel rychlosti vzdal snahu jí dál asistovat. Brutálně vypadající i znějící vůz nakonec jede právě tak a až k magické třístovce doletí jako nic. (Petr Miler)

Další výrobce elektromobilů padá ke dnu. Nemá peníze ani na další rok, pochybuje o schopnosti pokračovat v činnosti
2. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Získal poměrně dost peněz vstupem na burzu, tento zdroj ale vyschl, banky k dalšímu financování zjevně ochotné nejsou a zbývá už jen jedna automobilka, která je svolná ke spolupráci. Pochybnosti o schopnosti dál existovat jsou tedy u Fiskeru po kritice od zákazníků i médií na místě. (Petr Miler)

Vzácný supersport převlečený za luxusní sedan je levně k mání, s motorem 6,1 V8 nenápadně uhání až 303 km/h
2. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Možná ani nevíte, že vznikl, neboť vyrobeno jich muselo být jen pár, na každý pád si aspoň s odstupem času zaslouží veškerou vaši pozornost. Je to auto z dob, kdy extrémní dynamika nemusela být křiklavá, o víc dnes tento upravený Mercedes vystupuje z řady. (Petr Miler)

Šéftechnik Mazdy se tvrdě opřel do EU. Nesmyslně týrá dál žádané diesely, vnucuje elektromobily, ignoruje syntetická paliva
2. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Budeme se divit, pokud tento člověk bude ke konci měsíce dál pracovat u Mazdy, neboť taková otevřenost se v poslední době neodpouští. Neříká ale vlastně nic převratného, jen si dovolil veřejně vyslovit to, co vám naprostá většina techniků řekne jen mezi čtyřma očima. (Petr Miler)

Čínský sok Škody Karoq se v Evropě začal prodávat v novém hned ve speciální edici, o stovky tisíc levněji vám udělá pomyšlení
2. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsou čínská auta, která - možná právem a možná ne - vzbuzují obavy. Tahle značka ale exportuje své vozy mimo Čínu už 18 let a přesně k tomuto výročí uvádí na trh modernizované provedení Cherry Tiggo 4. Má čím zaujmout. (Petr Miler)

Model S Plaid od Tesly změřil síly s nejrychlejším kamerovým dronem světa, měl radši zůstat doma
1. 3. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tenhle dron vznikl s cílem natočil celé ostré kolo trojnásobného mistra světa Formule 1 v těsném závěsu za ním, takže nejde o žádné ořezávátko, ale co když ho v přímém směru vyzve Tesla Model Plaid? (Petr Prokopec)

Nejlevnější moderní SUV Mercedesu koupíte po pár letech levněji než nejobyčejnější škodovky, i když vydrží
1. 3. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jako nové je to auto za milion a víc, to ostatně platí skoro o všech nových Mercedesech. Nefunguje špatně a má velmi dobrou reputaci z hlediska spolehlivosti, cenu přesto dobře nedrží. Pro lovce dobrých obchodů na trhu ojetin je to šance. (Petr Prokopec)

Toyota se blíží momentu, kdy začne lidem lidem platit za to, aby si od ní vzali její elektromobily
1. 3. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Toyota na elektrická auta sází v jen velmi omezené míře a její vlastní zkušenost nejlépe ukazuje, proč tak činí. Ani pokus s palivovými články nedopadá dobře, a tak Mirai nabízí s bláznivou slevou, po níž lidé nezaplatí ani 20 procent původní ceny auta. (Petr Prokopec)

Levný Fiat Panda nekončí. Automobilka ho nechá v prodeji i roky po příchodu nové generace, akorát mu změní jméno
1. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Opakovaně jsme zmiňovali, že pro Fiat bude ohromně rizikové se současnou Pandou pokračovat, stejně problematické ale bude ji nahradit. Italové to nakonec vyřešili šalamounsky - udělají obojí a nechají to tak hodně dlouho. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru