Autoforum.cz

Tento nezničitelný Mercedes měl někdo stočit o 1,4 milionu km. Byl by to nový světový rekord
8. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U ojetých aut určitého typu a stáří můžete manipulaci s historií při jeho výběru víc očekávat než nikoli, udělat z vozu „nad hrobem” pořád perspektivní stroj je ale trochu přes čáru. Případ tohoto Mercedesu S212 je nicméně složitější, než se na první pohled může zdát. (Petr Miler)

Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7. 4. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vidíte, elektrická revoluce je tady, s elektromobilem je možné vyrazit i na „Kanáry” z nitra Evropy. Jen se musíte smířit s tím, že tam pojedete déle než polovinu měsíce a bude to dobrodružství, na které hned tak nezapomenete. (Petr Miler)

GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Málokdo si o něm nemyslí něco dobrého. A přestože se produkční verze poměrně vzdálila původnímu konceptu, už první nápady hýřily kontroverzí. I tak se nakonec Pontiacem Aztek ve všech jeho polohách nechal inspirovat kdekdo. (Petr Prokopec)

Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Analytici, kteří předpovídali, že prodeje elektromobilů v Německu letos „na úsvitu elektrické revoluce” klesnou, se alespoň zatím nemýlili. Meziroční propad za březen je nejvyšší v rámci letošního roku a elektrické značky jako Tesla nebo Polestar ho zle odnáší. (Petr Miler)

První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento krok jen připomíná, jak odlišné relace ve sféře extrémně bohatých panují. 13,5 milionu korun jsou peníze, u kterých si naprostá většina lidí ani nedokáže představit, že by je utratila jen za auto, tohle ale o takovou sumu pouze zlevnilo. (Petr Miler)

Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla považuje své autonomní technologie za výjimečné a klíčové, zjevně je v tom ale sama. I když je ústy Elona Muska opakovaně nabízí jiným automobilkám k licencování, setkává se s nulovým zájmem. (Petr Prokopec)

Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud vám pohled na tento stroj v akci nezježí všechny chloupky na těle, jste na špatném webu. Nový model T.33 od Gordona Murrayho je jedním slovem skvost, aktuálně prochází závěrečnou fází vývoje. (Petr Miler)

Britové předělali klasické Porsche 911 na moderní stroj po vzoru Singeru. Čeká je také žaloba?
6. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Porsche dlouho tolerovaná praxe se letos přestala setkávat s pochopením. A právě v tu chvíli vstupuje do hry další firma, která chce dělat něco jako Singer. Koleduje si o malér s modernizovanou 911 Targa generace 964. (Petr Prokopec)

Tesla Cybertruck v aerodynamickém tunelu dostála image cihly, je horší než dekádu stará spalovací auta
6. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je jasné, že u tak obřího auta nebude aerodynamický odpor nikdy kladem, ovšem součinitel nízký být může. Není, oproti takovému BMW řady 5 z roku 2011 je klidně až dvojnásobný. (Petr Prokopec)

Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nic proti retru, tohle auto ale vypadá nejen jako posel minulosti, nýbrž také jako posel ošklivosti. Mitsuoka Ryugi je nově pojatý stroj na bázi dvanáct let staré Toyoty. A skoro nechápeme, co na něm kdo může vidět. (Petr Prokopec)

Pozadí fiaska Hertzu s elektromobily ukazuje, co firmu ke slepé sázce vedlo, proč tak krutě selhala
6. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Někdy se člověk musí ptát, jak mohou tak významné firmy s tolika zkušenými lidmi ve svých řadách udělat takový nesmysl, který od počátku voní po prodělaných miliardách. V případě Hertzu šlo o nezkušenost nových majitelů i nejvyššího vedení v kombinaci s extrémní umíněností. (Petr Miler)

Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonská značka bez povšimnutí skoro kohokoli získává na významu tím, že podobně jako Dacia dál drží v prodeji klasicky koncipovaná auta za dobré ceny. Vitara čtvrté generace jí tuhle hru nezkazí. (Petr Prokopec)

Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby tahle auta za tu dobu aspoň někam dojela, dalo by se to snášet lépe, to se ale obvykle nestalo. Bolest hlavy ze ztráty hodnoty koupeného automobilu má nové jméno - Mercedes EQS. (Petr Miler)

Video ukazuje, jak to vypadá, když v autě na silnici zažijete zemětřesení. Co v tu chvíli dělat?
5. 4. 2024, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to něco, co u nás nejspíš nezažijete, během dovolených se ale za volantem auta může člověk ocitnout leckde. Kdyby se pod vámi v tu chvíli začala třást země, bude to vypadat jako na tomto videu, přidat si k němu můžeme pár dobrých rad. (Petr Prokopec)

Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule, trvat jen na jejich nabízení už za pár let je skvělý nápad
5. 4. 2024, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Volvo dál s chutí ukazuje zákazníkům záda a říká, že je mu úplně ukradené, co si přejí, nabídne jim prý za 6 let jen elektrická auta stůj co stůj. V EU mu to při zachování přerozdělovacích schémat možná projde, v USA a v Číně mu to neprochází už teď. (Petr Miler)

Nové BMW M5 natočili při ostrých testech na Ringu, jeho ohavná hmotnost vyšponuje výkon do stratosféry
5. 4. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
BMW chystá novou generaci em-pětky a trochu se děsíme, co z toho vzejde. Na jednu stranu lze kvitovat, že si vůz ponechá motor V8, jenže dostane ho s hybridní podporou, která pošle hmotnost do bláznivých výšin. (Petr Prokopec)

Tesla uznala, že blafovala. Zájem o její auta uvadl, sklady jsou plné, už tři dny po zdražení rozjela slevy
5. 4. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bylo to chytré, ale neklaplo to. A na dlouhé dohrávání předchozí etudy zjevně není čas. Americké automobilce tak trvalo pouhé tři dny, než od zdražování přešla ke zlevňování, zřetelně má problém s poptávkou jako skoro všichni výrobci elektromobilů. (Petr Miler)

Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat
5. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem. (Petr Prokopec)

Staré kousky nové doby: Renault dal klíčovému Capturu jen facelift ve chvíli, kdy měl vyhlížet novou generaci
5. 4. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Krok Francouzů znovu připomíná, jak moc zavedené značky vsadily na špatného koně. Své prodejní trháky zanedbaly a peníze nacpaly do elektromobility. Nové elektrické modely ale lidé nechtějí a nové generace spalovacích bestsellerů neexistují, tak prodlužují životy těm starým. (Petr Prokopec)

Krachující Fisker je vážně zralý na odstřel, podle úřadů už neumí ani pořádně přidělat autům dveře
5. 4. 2024, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle už je na ručník, chce se zvolat hned na úvod. V momentě, kdy už se zdálo, že automobilka má problémy se vším, s čím problémy mít může, přichází další patálie. Fisker Ocean se může stát pro majitele ohnivou pastí, ze které nebude úniku. (Petr Prokopec)

Nová Toyota Taisor vypadá všelijak a jmenuje se podobně, ale za 217 tisíc Kč?
5. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevíme, jak moc po chuti vám bude design tohoto vozu. A jeho jméno také nejde přes pusu úplně snadno. Obojí mu ale snadno odpustíte při pohledu do ceníku, pro nás ovšem nepřekvapivě určen není. (Petr Miler)

Ford zrušil plány na odhalení nových elektromobilů v roce 2025, sázka na jednu kartu dál nevychází
5. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na propagačních fotkách vypadají majitelé elektrických Fordů velmi šťastně, ve skutečnosti je ale přijetí těchto aut trhem hodně vlažné. Ford už to ví a někdejší sázku jen na tyto vozy dál přehodnocuje. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli ojetý VW Golf VIII kombi. Auto s větším kufrem než Octavie upadlo, pořád ale má co nabídnout
4. 4. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Doby, kdy byl Golf neoddiskutovatelným králem evropských aut, jsou dávno pryč, jenže ani konkurence se nesnaží tak moc, jak by mohla. I osmá generace někdejšího bestselleru tedy jako ojetina není špatnou volbou, jen musíte přijmout, že je horší než předchůdce. (Petr Prokopec)

Nemoc doby: Audi se rozhodlo odpravit stále žádaný model, jeho prodeje najednou vzrostly skoro dvojnásobně
4. 4. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Za normálních okolností by auto mělo ve výrobě končit v momentě, kdy o něj lidé nestojí. Protože ale žijeme v době, kdy auta končí kvůli úředním požadavkům, těsně před koncem výroby se o ně strhne mela. To je skutečně nemocné. (Petr Prokopec)

Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lamborghini nikdo nechce. Zámožný majitel se ho 2 roky neumí zbavit, zkouší to zas
4. 4. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud si s prvními teplejšími dny říkáte, že by nebylo od věci pořídit si na léto něco peprného, máme pro vás jeden opravdu výjimečný tip. Má jen dva háčky - budete na něj potřebovat hromadu peněz a zbavit se jej bude oříšek. (Petr Miler)

Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4. 4. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeho šikovnost obletěla svět, teď se o něm mluví v o poznání smutnějších souvislostech. Chris Cutler po nehodě ve svých teprve 41 letech navždy opustil tento svět. (Petr Prokopec)

Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že prodeje elektromobilů začaly drhnout, už není jen dojem, teď je to statistický fakt. Divoké meziroční nárůsty padly prakticky na nulu. A pokud se jimi někdo dál chlubí, pak leda za cenu odpravení prodejů skoro všeho ostatního, a tedy i celkových prodejních čísel. (Petr Miler)

Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Za dekádu a půl v oboru si vydobyla skvělé renomé a zdálo se, že s Porsche je zadobře, však přímo automobilka začala Singeru dodávat motory. Porsche se ale něco znelíbilo a strůjce klasických aut osazených moderními vnitřnostmi žene k soudu. (Petr Prokopec)

VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci jsou si zjevně vědomi toho, jak moc důležitým vozem Transporter v jejich portfoliu je, a tak na něj lákají s velkým předstihem. Ač tedy T7 dorazí do prodeje až příští rok, už teď odhalují další detaily. Těšit se máme na ještě víc praktičnosti, hlavně ve spojení s motory TDI. (Petr Prokopec)

Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Setllantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Elektromobily se současnými bateriemi smysl opravdu nedávají, přesto se tváříme, že jsou spásou planety a jediným přijatelným řešením individuální automobilové dopravy. Šéf Stellantisu tuhle hru nehraje, jím vyhlížené dvojnásobné zlepšení ale asi nebude dostačující. (Petr Miler)

Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tenhle stroj nevypadá vůbec špatně a má pohon, který se dnes u automobilových novinek nevídá. Také ale není určen pro nás, v omezeném množství má zamířit jen do míst, kde milují ropu. (Petr Prokopec)

Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3. 4. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na přehlížená, avšak logická negativa související s provozem elektrických aut upozorňujeme dobrou dekádu. A pochopitelně nejsme sami. Přesto se i letos najdou tací, kteří prozřeli až po spatření vysokých účtů, mj. z pneuservisů. Na ty se jim ostatní neskládají. (Petr Prokopec)

Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3. 4. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to docela klasický příběh automobilové současnosti, v tomto případě s možná až nepříjemnými českými spojitostmi. Škoda novou Fabii Combi dlouho postavit chtěla, pak se na to ale z obav z kroků EU vybodla. A teď může jen litovat. (Petr Prokopec)

Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3. 4. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud měly sankce zdevastovat ruský trh s auty, pak se to očividně nepovedlo. Zlikvidovaly pozici „západních” automobilek v zemi, které plně nahradily čínské alternativy. (Petr Prokopec)

Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O Elonu Muskovi si můžete myslet cokoli, jako marketingového guru ho ale musíte respektovat, i kdybyste ho jinak nenáviděli. Také tento krok od něj byl chytrý, ale nevyšel. A teď to praskne. (Petr Miler)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru