Autoforum.cz

Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Za každé rozhodnutí bude vedení té které firmy jednou skládat účty. Jít proti zájmům zákazníků se dlouhodobě nevyplatilo nikdy nikomu a je fascinující, že Stephenu Scherrovi v tom nezabránily ani dekády zkušeností. (Petr Miler)

Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je stále větší komedie a nová zjištění nás jen utvrzují ve správnosti předchozích předpokladů. Žádný Solaris zjevně fakticky neexistuje, nemá ani fyzické znaky, které by na vyráběné vozy mohl nalepit. A tak na nich nechává loga Hyundai. (Petr Miler)

Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čekání na zázrak, tak lze po nejnovějším vývoji shrnout podstatu přetrvávající existence druhého pokusu Henrika Fiskera o vlastní automobilku, tentokrát čistě elektrickou. Firma ve snaze ušetřit poslední peníze zastavila výrobu, stěží se vyhne ochraně před věřiteli. (Petr Miler)

Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už snad ani nevěříme tomu, že Jaguar před sebou vidí jakoukoli vlastní budoucnost, to by v podobných záležitostech našlapoval obezřetněji. Vše stále více nasvědčuje tomu, že chce zavřít krám, zbavit se maxima vazeb na svou současnost a prodat značku někomu jinému. (Petr Prokopec)

Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonci dál kráčí proti proudu mimo jiné lpěním na atmosférickém plnění, právě objemný motor bez turba ale umí nadchnout i odradit. O to druhé se v ještě větší míře snaží i dosti sebevědomé ceny. (Petr Prokopec)

Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to pozoruhodně excentrická věc, a to stejně jako příběh, který se s těmito vozy pojí. Tak nějak ale sedí ke smýšlení umělce, kterému očividně nikdy nešlo o to s těmito auty jezdit. Také s žádným z nich nikdy nejel. (Petr Miler)

Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto se dočkalo velmi slušné publicity, je to v podstatě světový unikát a jeho produkce omezená na 150 kusů není zrovna enormní. Jenže také je to auto firmy s nulovou historií za desítky milionů korun, takže potíže s odbytem nejsou nemyslitelné. (Petr Prokopec)

Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
S ohledem na dosavadní fungování Tesly to zní jako projev snahy odradit lidi od toho, aby servisní centra společnosti vůbec „potřebovali”. Ale kupodivu je to jinak, vypadá to na projev pochopení jednoho z problémů firmy a snahy jej řešit. (Petr Prokopec)

BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zatím oficiálně nepotvrzené kroky automobilky není těžké chápat, je ale třeba se ptát, jak daleko hodlá zajít. Aby Mnichov nakonec podobně jako Ford nenabízel jen pár SUV, však i vycházení vstříc okrajovým skupinám zákazníků má svůj význam. (Petr Prokopec)

Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V životě jsme mnohokrát byli svědky toho, že někdo svou práci prostě odflákl, a to i na dost vysoké úrovni. Tohle ovšem dalece překračuje meze čehokoli, co by nás byť jen napadlo, že je v automobilovém průmyslu možné. (Petr Miler)

BMW unikly fotky auta ukazujícího nové pojetí SUV značky, ztvárnění ledvinek je znovu svérázné
18. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Časově to bude jistě jen shoda okolností, auto ale vypadá, jako by skládalo hold před pár dny zesnulému géniovi designu. Zrovna jeho variace na tradiční bavorské ledvinky byla kontroverzní sama o sobě, novinka se k jeho pojetí vrací téměř každým coulem. (Petr Miler)

Jedno z nejúspornějších aut historie je k mání dodnes nejeté. Geniální Piëchovo dílo je v tomto stavu skoro za babku
18. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vidíte ten ukazatel průměrné spotřeby? Neumí zobrazit ani 10 litrů na 100 km, protože i oněch 9,9 v průměru na něm uvidíte jen při dlouhém stání a minimu jízdy. Je to takové „Bugatti spotřeby”, technický klenot, kterému 34 litrů paliva stačí na dojezd přes 1 250 km. (Petr Miler)

První a jediný elektromobil Jaguaru dál hoří. Stovky aut lidé nesmí plně nabíjet, musí do servisů pro nové baterky
17. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jaguar nemůže nevidět, jak velký průšvih tohle auto je, přesto se nemíní nechat odradit od sebevraždy elektrickým proudem. A to je mu pořád připomínáno, co všechno se na elektrickém pohonu - a zejména na bateriích - může pokazit. (Petr Prokopec)

Elektrický nástupce VW Passat kombi se ukázal v úplném základu. Nemá ani hezká zadní světla, ač bude stát přes 1,5 milionu
17. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Opravdu bychom chtěli vidět skupinu odpovědných manažerů VW, která se nad tímto autem sejde na poradě a s upřímnou důvěrou ve vlastní slova řekne, že si tohle auto za takové peníze nadšeně koupí jakkoli větší množství lidí. (Petr Miler)

Asistenční systémy moderních aut jsou téměř bez výjimky k ničemu, zjistil test. Spíš vám ublíží, než aby vám pomohly
17. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A nejde o žádný amatérský test, ale závěr rozsáhlého zkoumání institutu IIHS. Také ten tvrdí to, co je soudnému řidiči jasné po první lepší zkušenosti s asistenčními systémy moderních aut - že nehodu spíš způsobí, než aby jí předešly. (Petr Prokopec)

Kim Čong–un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Prvotní informace nelhaly, teď už je to oficiální i z korejské strany. A tamní vůdce si auto nemůže vynachválit, Kimova sestra se o pancéřované a prodloužené verzi rozplývala před domácími médii. (Petr Miler)

Nepřipomíná vám tento nový Volkswagen něco? Ve skutečnosti to žádný Volkswagen není
17. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to dílo fanouška značky, který si koupil jiný vůz a pak z něj zkusil dělat Volkswagen přelepením znaků. Tohle je firemní dílo, které ve výsledku znamená další elektrický model VW z řady ID, kterého se u nás v této podobě skoro jistě nedočkáme. (Petr Prokopec)

Nizozemská elektrická síť se dál hroutí. V Utrechtu nabíjení aut omezili, možná ho zakážou, popř. vykážou elektromobily z města
17. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nastalá situace vypovídá o dnešní době víc, než by nám bylo milé. Je hezké chtít s maximum věcí „živit” elektřinou, nebylo by ale na místě se nejprve ptát, zda vůbec máme dost elektřiny a dostatečně dimenzovanou síť, aby to bylo technicky možné? (Petr Miler)

Nejslavnější Bugatti Veyron, se kterým majitel schválně vjel do jezera kvůli pojistnému podvodu, po 15 letech znovu ožilo
16. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už jsme nevěřili, že to se to kdy stane. Tohle auto jako by bylo prokleté a opakované snahy dát jej do pořádku vycházely vniveč. Až odhodlání jeho posledního majitele ho po dlouhých 15 letech vrátí na silnice. (Petr Prokopec)

BMW se začíná loučit s manuálními převodovkami specialitou se zlatými koly, vzácnost je to ale jen pro některé
16. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud u nás zatoužíte po stávající M3 s ručním řazením, není to problém, třebaže s ním dostanete jen základní verzi s pohonem zadních kol. Země, ve kterých se jezdí vlevo, však takovou volbu dostaly až nyní. A o 150 dostupných aut ve verzi „MT”, se poperou. (Petr Prokopec)

První elektrický Jaguar je takový cenový propadák, že se po pár letech prodává až o 80 % levněji, za míň než základní Octavie
16. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že elektromobily ztrácí hodnotu zásadně rychleji než vozy se spalovacími motory, je mnohokrát zdokumentovaným faktem. Tento Jaguar je ale i mezi jednookými slepým, jeho cena padá raketově. (Petr Miler)

Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Asi se shodneme na tom, že pneumatika je na jednu stranu geniální vynález, na tu druhou se ale nezdá, že by na jejím fungování bylo mnoho co zkoumat. Fascinující záběry přímo z jejího nitra za jízdy vás přesvědčí o opaku. (Petr Miler)

Nejnovější Škodou nakonec není Elroq, je to Epiq. Epického na ní ale není nic, i v zahraničí ji přijali vlažně
16. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na místě Škody bychom se trochu báli zaměňování posledního písmena v názvu vozu za „g”, ale to už je její boj. Za povšimnutí v souvislosti s tímto modelem stojí snad jen změna rétoriky šéfa škodovky, nezdá se ale, že by za ní stála změna faktického přístupu. (Petr Miler)

Norský majitel nechal vrcholnou Teslu na pár hodin v mrazu, „zemřela” i přes skoro plně nabitou baterii
16. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že zima elektromobilům „žere” dojezd, i když stojí na místě, je obecně známo, stejně jako to, že intenzivněji klesá během jízdy. Že z nich ovšem mráz může udělat během jedné noci nedostupnou a nepojízdnou pevnost, to je novinka. (Petr Prokopec)

Stále aktuální Peugeot 208 už hojně koupíte v bazarech. Překvapí hlavně tím, co vydrží
15. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pochopitelně ho z druhé ruky koupíte podstatně levněji než zcela nový vůz, propad hodnoty ale není až takový, jak by člověk u francouzských aut při jejich reputaci očekával. Proč? Jednoduše proto, že druhá generace 208 boduje spolehlivostí. (Petr Prokopec)

Vybíjení spalovacích aut brzy drasticky sníží jejich nabídku v bazarech, varují analytici, přinese to další zdražení
15. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud poptávka zůstává na určité úrovni a nabídka se dostává někam úplně jinam, vždy to způsobí na trhu pnutí, které se vyrovná jedině novými cenami. U aut to v posledních letech vidíme velmi názorně. A na tomto trendu se v případě ojetin nemá nic změnit. (Petr Prokopec)

Překrásně „oholená” Dacia Duster nemá v základu nic, ani rádio, natož palubní systém. U nás ji bohužel dál nekoupíte
15. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nadpis je i není sarkastický, základní provedení zejména moderních aut mají své kouzlo. V případě Dacie navíc „oholenost” nevypadá tak nepatřičně a pořád přináší lidovou cenu. Na tu českou bohužel dál čekáme. (Petr Miler)

Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dotyční tak napodobili šéfa Tesly, který se při prvotním odhalení - pravda už tehdy poněkud nešťastně - rozplýval nad odolností vozu. Ten skutečně vydrží víc, než je běžné, neprůstřelné auto to ale jedním slovem není. (Petr Prokopec)

Čínská kopírka se nikdy úplně nezastavila. Tohle není originální Mercedes, ale jeho nová levná napodobenina
15. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Obecně jistě platí, že čínské automobilky daly vale kopírování západních vzorů a se svými novinkami si jdou dál svou cestou, u BAW ale kopírku nikdy nevypnuli. A tak je tu nová verze „jeho” BJ80. (Petr Prokopec)

Akcie Fiskeru se pod hrozbou bankrotu zhroutily o dalších 52 procent. Firma má pouhých 5 promile své hodnoty z roku 2021
15. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud tohle nebude poslední kapka, pak se staneme svědky zázraku. Nic jiného už Fisker snad ani zachránit nemůže, potenciální strategičtí partneři už teď ani nemají důvod do firmy lít stovky milionů dolarů, které potřebuje. (Petr Miler)

Legendární Godzilla se po 17 letech výrobě skutečně ukázala v novém, poprvé s modrým interiérem. Možná je to naposledy
15. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nutí to k pousmání i k zatlačení slzy. Na jednu stranu je smutné se smířit s tím, že nás tahle legenda opustí, na tu druhou ale není možné nesmát se konstatování, že v tak konkurenčním segmentu dokázala 17 let zůstat relevantní jen s dílčími změnami. (Petr Prokopec)

Už i VW otáčí. „Veřejná debata kolem elektromobilů je teď poněkud kritická,” přiznává šéf, vyhráno ale zdaleka není
15. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rétorika ve stylu „nemožné do druhého druhého dne a zázraky na počkání” Volkswagen ve stínu současné reality zřetelně přešla. Svých absurdních elektrických ambicí se ale pořád tak úplně nevzdává. (Petr Miler)

Luxusní expres mezi králi ztráty hodnoty přišel za pár let na ceně o 3 miliony Kč, 305 km/h s „šáněm” v ledničce jede pořád
15. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jde o světově unikátní provedení postavené na míru jeho prvnímu majiteli, který je dodnes jediným vlastníkem vozu. Ztrátu hodnoty si tak „vyžral” skoro do mrtě, ovšem s vozem si docela sjel. (Petr Miler)

Sportovní verze elektromobilů VW jsou dalším marným pokusem dodat jim atraktivitu, nabízí pořád moc málo za příliš mnoho
14. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci by byli rádi, kdyby jejich elektrická auta vyvolávala touhu, ani tato to ale nesvedou. Nejsou zase tak rychlá, jejich použitelnost je horší než u standardních verzí a ceny poletí až do stratosféry. (Petr Prokopec)

Němci vyzkoušeli ojetý Seat Alhambra. Zabitý král praktičnosti boduje i po letech, na oblibě neztrácí
14. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Trh nových vozů opustil jako jeden z posledních mohykánů vymírající třídy aut. To zní jako recept na bazarový propadák, Alhambra jím ale není. Pokud potřebujete v prvé řadě spoustu praktičnosti v pořád osobním autě, na výběr moc nemáte, od toho se ale odvíjí i ceny. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru