Autoforum.cz

K mání je nejvzácnější verze legendárního BMW M1. Existují jen tři, můžete s ním založit klub s Berniem Ecclestonem
19. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není tuctové em-jedničky, pokud ale mezi všemi jejími výjimečnými provedeními máme hledat to opravdu nejvzácnější, je to tohle. Vzniklo jen ve třech kusech a stát bude podle toho, 22 milionů korun na něj může být málo. (Petr Miler)

Nové rakouské řešení pohonu spalovacích aut emise CO2 z atmosféry dokonce stahuje, pro elektromobily je to další rána
19. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Spalovací auta mohou ovzduší nejenže nezatěžovat novými emisemi, mohou je z něj dokonce i stahovat. Stačí nejít dogmaticky za elektrickým pohonem za každou cenu a přemýšlet. Rakušané se toho nebáli a skórují, EU ale zůstává k jejich nápadům slepá a hluchá. (Petr Prokopec)

Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Od nové em-pětky se obecně očekávalo, že bude na jednu stranu extrémně silná, na tu druhu ale bude vážit víc než kdy dřív. Že ale hmotnost mezigeneračně vzroste i o víc než půl tuny, nevěřil snad ani ten největší skeptik. (Petr Prokopec)

Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Postupná ztráta pozic elektrických aut v hledáčcích všelijak nestandardně motivovaných zákazníků je nezpochybnitelná a nejlépe vysvětluje, proč najednou automobilky se svými elektrickými plány tak couvají. Není to věc jen Německa nebo USA, jde o globální trend. (Petr Miler)

Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedělejte si iluze, že automobilky jsou plné kreativních lidí, kteří od rána do večera vymýšlí technická řešení nových modelů na čistém listu papíru. Nezřídka prostě vezmou povedený stroj konkurence, rozeberou ho a udělají něco velmi povedeného. Tak tomu bylo i v případě Skylinu GT-R R32. (Petr Prokopec)

Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost
19. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsou to dvě parádní auta svého druhu a po obou bychom klidně sáhli, jedno ale hraje o ligu výš svou třídou, výkonem a nakonec i koncepcí. Přesto ve výsledku není rychlejší, i když s hmotností na tom na dnešní poměry není zase tak zle. (Petr Miler)

Mercedes dál přehodnocuje svou sázku na elektromobily, dealery zaplaví „levnými” spalovacími vozy, preferují je i bohatí
19. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kroky německé značky ukazují, jak rychle se může přístup automobilek k této věci změnit. Odhodlání přejít během dalších pěti let jen na elektrická auta je minulostí. A i když firma dál hlásá, že později to pořád udělat chce, bezprostřední kroky míří přesně opačným směrem. (Petr Miler)

Ojeté SUV Fiatu jako ojetina překvapuje svou spolehlivostí, překvapením je ale také jeho cena
18. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jeden z mála pokusů italské značky na poli dnes tak populárního typu aut, možná i proto je o něj zájem. Jako nový navíc není drahý, jako ojetý ale na ceně moc neklesá, což zní s ohledem na reputaci značky trochu šíleně. Tu však 500X nenaplňuje. (Petr Prokopec)

Autoškola začala studenty učit řídit v dekády starém VW Golf, má naši plnou podporu
18. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to žádný odpor proti pokroku, to vůbec ne. Je jistě fajn, že autoškoly modernizují své vozové parky, ovšem v té chvíli připravují studenty na ježdění auty, na která hned tak nedosáhnou. A s těmi, která osedlají, neumí zacházet. Kdo ovládne dekády staré modely, zvládne už všechno. (Petr Prokopec)

Konkurent Octavie od Dacie už se rýsuje, Rumuni chtějí Škodou zanedbávané zákazníky získat se vší vážností
18. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Škodovka se nafoukla pýchou až do té míry, že řadě svých tradičních zákazníků najednou nemá co nabídnout. Dacia cítí příležitost a bude jednat, takhle by měl vypadat její soupeř pro Octavii zvaný zatím C-Neo. (Petr Miler)

Revoluční diesel na benzin od Mazdy upadá v zapomnění, Japonci to zas jednou vzali za špatný konec
18. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pro automobilový svět to byla velká naděje, praxe ale nakonec jen připomněla, proč si na tom dříve vylámali zuby prakticky všichni včetně svého času velmi pokrokového Mercedesu. „Diesel na benzin” možná jednou revolucí skutečně bude, ten od Mazdy jí ale prostě není. (Petr Miler)

Šéf Fordu už lituje někdejší sázky na elektromobily. „Už nechci žádné pitomé vize,” říká, pochopil, že Tesla je jen jedna
18. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to nevyhnutelná katarze, kterou si každý výrobce slepě sázející všechno na elektrická auta musí projít. Dosud jsme byli v této věci svědky spíše vyhýbavých vyjádření, šéf Fordu je tím prvním, který vzal kýbl s popelem a vysypal si ho na hlavu. (Petr Miler)

Dacia Niagara: Splněný sen zahrádkářů se začíná stávat realitou, impuls přišel z opačného konce světa
18. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na takovou Dacii se tu už nějaký čas čeká, rumunská automobilka a její francouzská matka ale jako by se bály bouchnout do stolu. Ke změně postoje je možná přiměli až Australané. (Petr Prokopec)

Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Padesátiny dvakrát nemáte, takže by se v souvislosti s nimi slušelo rozjet pořádnou oslavu. Automobilka ale sází na něco, co vypadá jen jako pokus vytáhnout z lidí peníze navíc, nejde jinak o nic mimořádného. (Petr Prokopec)

Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uvážíme-li, jak dlouho a s jakou intenzitou jsou elektrická auta protežována napříč kontinentem, je to mizerný výsledek. Ale kdo by se mu divil, když se prakticky všude pořád prodává podstatně víc aut na benzin a naftu s podstatně delší životností? (Petr Miler)

Dlouholetý šéfdesignér Audi končí, jeho nástupce lépe zapadá do současného směřování značky
17. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Přesné důvody jeho konce automobilka neuvádí, z informace o přesunu dosavadního šéfa designu Audi na jinou pozici uvnitř skupiny VW pak můžeme soudit jen tolik, že se obě strany nerozešly ve zlém. (Petr Prokopec)

Někdo najel s malým šestiválcovým BMW M135i za pár let přes 400 tisíc km, teď ho prodává za polovinu obvyklé ceny
17. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to úžasný vůz, na který jistě budeme jednou se slzou oku vzpomínat jako produkt automobilové doby, ve které bylo možné skoro cokoli. Na pravidelné dlouhé cestování si jej přesto pořídí málokdo, majitel tohoto kousku to udělal. A „stvořil” tak pozoruhodnou ojetinu. (Petr Miler)

Tisíce nových Porsche, Bentley a Audi byly zadrženy v USA kvůli používání zakázaného dílu
17. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tato auta mají obvyklé své zákazníky, žádné z nich ale nemůže být dodáno do chvíle, než v nich bude vyměněn zakázaný díl. Tak nějak se čekalo, že bude z Ruska, nakonec je ale z Číny. (Petr Prokopec)

Stačí přidat „rakev” na střechu, aby se dojezd elektrické Škody Enyaq smrskl z mizerného na tragický
17. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ještě nikdy se slovo „rakev” nezdálo být pro označení přídavného střešního úložného prostoru tak příhodné jako nyní, neboť pro elektromobily jde o skutečnou rakev jejich dojezdu. V principu je dopad podobných řešení stejný bez ohledu na pohon, u elektromobilů je ale zkrátka mnohem víc patrný. (Petr Miler)

Ojetý Mercedes W212 je takový držák, že v testu i se 100 tisíci najetými km působil pořád jako na začátku své životní cesty
16. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kde se jiná auta klidně už začínají rozpadat, tam tohle auto jen drží a tváří se, jako by se teprve rozcvičovalo. Mimo jiné i proto, že automobilka postupně napravovala svá někdejší pochybení. Rozhodně tak trvejte na doložení servisní historie i testovací jízdě. (Petr Prokopec)

Za dva měsíce začnou spalovací auta dělat pro klima víc než elektromobily, prsty v tom má i rallyová legenda
16. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dlouho naprosto nesmyslně omezovaná možnost, jak zlepšit ekologickou bilanci spalovacích aut, konečně dostala zelenou v klíčovém Německu. Nečekejte ale, že to HVO bude mít snadné, většina politiků dál zametá cestičku elektřině. (Petr Prokopec)

Atraktivní čínské SUV–kupé, které lze koupit i v Česku, zkusí uhranout Rusko vyšším výkonem i nižší cenou
16. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U nás tohle auto zatím velký zájem nevzbudilo, ale koupit se tu dá. V Rusku by mohlo bodovat nejen proto, že konkurence tam bude mít o poznání méně. Mimo to bude nabízet až 231 koní, dokonce levněji. (Petr Prokopec)

Rychlost stárnutí aut v Nizozemsku ukazuje následky roků vnucování elektromobilů všem, jde o varování pro zbytek EU
16. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to přesně to, před čím roky varovali automobiloví experti jako Fritz Indra. Když před lidi postavíte možnost koupit si buď umělé drahé nové auto, které chtějí, nebo přirozeně ještě dražší auto, které nechtějí, stále více jich skončí u třetí možnosti - nekoupí si žádné nové auto. (Petr Miler)

Srovnání dynamiky Tesly Cybertruck a Porsche 911 zorganizovaný novináři nedopadl tak, jak si Tesla přála
16. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Poslední marketingová kejkle Elona Muska vzbudila rozruch, Tesle se ale ve výsledku vrací jako bumerang. Cybertruck by podle všeho reálně nevyhrál sprint na čtvrtmíli s žádnou 911, od Turba S pak jen dostal za vyučenou. (Petr Prokopec)

Německé silnice jsou teď plné aut s velkými nápisy MILFS, oplzlý trend usedlé Němce dráždí
16. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to něco, co k Německu pasuje asi jako nenávist ke Dni svatého Valentýna, a tak to pochopitelně způsobuje rozruch. Za vším ale ve výsledku nestojí ani skupina atraktivních matek, ani kontroverzní marketing, je to v podstatě jen příležitosti využívající vtípek. (Petr Miler)

Program „elektromobily pro chudé” ve Francii zkolaboval, země musela štědře dotované nákupy zastavit
16. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Byla to od počátku svérázná věc, která postupem času jen nabírá na bizarnosti. Místo několika let stačilo v podstatě jen pár týdnů, aby se ukázalo, jak nemožné je celý systém ve větším měřítku dlouhodobě financovat. Francie ale předčasný konec považuje za projev úspěchu. (Petr Prokopec)

BMW v nové reklamě propaguje řadu 3 v prostředí Moskvy, způsobilo to poprask
16. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bavorská automobilka ruský trh opustila v roce 2022 a jakékoli konotace s touto zemí zůstávají dodnes problematickou věcí. Proč tedy BMW zvolilo pro propagování trojky zrovna tyto scenérie? (Petr Miler)

Legendární Tatra přepsala dějiny svou rekordní aerodynamikou. Brity fascinovala už před 90 lety, hotoví jsou z ní dodnes
15. 2. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Málokteré auto se do historie zapsalo tak moc jako kultovní dílo Hanse Ledwinky, jemuž koukal přes rameno i Ferdinand Porsche. Technická nadřazenost vozu a jeho aerodynamika se postaraly i o působivou dynamiku a mimořádný jízdní zážitek. (Petr Prokopec)

V bazarech přehlížené provedení Golfu VII kombi možná neohromí nadšence, o to výhodnější koupí dnes ale je
15. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je zajímavé, jak moc malé nadšení v lidech vzbuzuje, přitom jsme přesvědčeni, že má tu moc velmi dobře uspokojit potřeby naprosté většiny kupců podobných ojetin. Stačí se vzdát dynamických ambicí a nechat se ohromovat jeho levnou provozní efektivitou. (Petr Prokopec)

Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál
15. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to od Fordu jistě svérázný pokus, jak zvýšit zájem o jeho auta, ale je pořád lepší než většina kroků, o které se v poslední době pokusil. Hlavně vizuálních úprav se navíc nedočkal jen Transit, ale také pick-up Ranger. (Petr Prokopec)

Němci otestovali nový kombík třídy E, Mercedes s ním prý už možná přetahuje pomyslnou strunu
15. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto na jednu stranu zůstává své, když dál boduje luxusem a praktičností, kterou „batoh na zádech” jen umocňuje. Nicméně hybridní pohon má své slabiny, příliš mnoho techniky pak ostatně vozu škodí na více frontách. (Petr Prokopec)

Po 13 letech první nová, bizarně vyhlížející Lancia odhalila ceny. Je hodně drahá a dráždí i technikou
15. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bude se muset najít hodně zapřisáhlých fanoušků italské značky, aby se úvodní edice nového hatchbacku s kontroverzním zevnějškem i vnitřkem vůbec vyprodala. Zvlášť když už se vůz ani nemůže opírat o úspěchy značky v rallye. (Petr Prokopec)

Tesly Cybertruck majitelům reziví po prvním stání na dešti, i když je auto vyrobeno z „nerezivějící oceli”
15. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I nerezivějící ocel může po čase podléhat zkáze, vše záleží na příměsích. Že ale Tesly Cybertruck začnou mít problémy s korozí po prvních pár týdnech v rukou majitelů, nečekal snad nikdo. (Petr Prokopec)

První majitel 37 let schovával v garáži nezničitelný Mercedes, který nezastaví ani apokalypsa, teď téměř nejetý je na prodej
15. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud chcete vůz, který vás s vysokou pravděpodobností přežije, těžko najdete žhavějšího kandidáta, než je Mercedes W124. Pověst nezničitelného vozu nemá náhodou a zvlášť v této specifikaci je opravdu skoro nezastavitelný. (Petr Miler)

Majiteli Rivianu za jízdy upadl volant z hřídele, nefunkční mu zůstal v rukách
15. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Snad na každém autě se občas něco pokazí, pokud by se ale některé věci opravdu neměly stávat, pak jsou to poruchy řízení a brzd. Když z nějakého auta „jen tak” za jízdy upadne volant, je to varovné. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru