Autoforum.cz

Tesly Cybertruck majitelům reziví po prvním stání na dešti, i když je auto vyrobeno z „nerezivějící oceli”
15. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I nerezivějící ocel může po čase podléhat zkáze, vše záleží na příměsích. Že ale Tesly Cybertruck začnou mít problémy s korozí po prvních pár týdnech v rukou majitelů, nečekal snad nikdo. (Petr Prokopec)

První majitel 37 let schovával v garáži nezničitelný Mercedes, který nezastaví ani apokalypsa, teď téměř nejetý je na prodej
15. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud chcete vůz, který vás s vysokou pravděpodobností přežije, těžko najdete žhavějšího kandidáta, než je Mercedes W124. Pověst nezničitelného vozu nemá náhodou a zvlášť v této specifikaci je opravdu skoro nezastavitelný. (Petr Miler)

Majiteli Rivianu za jízdy upadl volant z hřídele, nefunkční mu zůstal v rukách
15. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Snad na každém autě se občas něco pokazí, pokud by se ale některé věci opravdu neměly stávat, pak jsou to poruchy řízení a brzd. Když z nějakého auta „jen tak” za jízdy upadne volant, je to varovné. (Petr Prokopec)

Škoda Octavia po faceliftu vypadá jako nechtěné Mercedesy. Někteří to budou milovat, jiní nenávidět
15. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máte při pohledu na modernizovanou Octavii neodbytný pocit, že její příď už jste viděli? Mercedesy EQ používají velmi podobné. Nepovažujeme to za šťastné, technické změny ale překvapí pozitivně - auto přišlo jen o plug-in hybridní pohon a posílena byla nabídka spalovacích motorů. (Petr Prokopec)

Velké SUV SsangYongu z dob, kdy značka napodobovala Mercedesy, je dnes levnou cestou k pořádnému autu, nevyužité stoji jako nová Fabia
14. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Korejská značka dnes funguje trochu jinak, její auta z těchto časů ale měla něco do sebe. Jako nová si zákazníky našla, jako ojetá se po nich shání o poznání komplikovaněji. A to je voda na mlýn těm, kteří pasou po výhodné koupi. (Petr Prokopec)

Renault u nás začal prodávat své nové stylové SUV, se jménem drahé stíhačky spojil podobně absurdní ceny
14. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Neříkáme, že to je nezajímavé auto, ale je to pořád docela obyčejný Renault s nikterak ohromujícím pohonem. Chtít za takové auto milion korun a víc je podle nás až příliš velké sousto. (Petr Prokopec)

Mercedes kritizuje BMW kvůli platbám za auta, která zákazníkům už patří, sám přitom dělá to samé
14. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to věcná kritika, nebo spíš projev závisti? Mediální přestřelka mezi německými značkami připomíná přísloví o zloději honícím zloděje. Praktiky konkurence softwarový šéf třícípé hvězdy bere za ždímání zákazníků, zatímco ty - jen vlastní - popisuje jako luxusní zážitek. (Petr Prokopec)

Elektrický propadák Fordu to po fiasku v USA zkouší v Evropě, se svou cenou snad ani nemá šanci uspět
14. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto se do Evropy obecně moc nehodí a Ford by ho tu stěží kdy nabídl, kdyby nemělo elektrický pohon. Čemu ale zrovna ten může pomoci, když činí F-150 Lightning jen dražším a hůř použitelným? (Petr Prokopec)

Vietnamský učitel si dovolil kritizovat automobilku tamního nudlového miliardáře, pak beze stopy zmizel. Není první
14. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dokud šlo o izolovaný případ, nechtěli jsme jej nijak zvlášť rozmazávat, nyní se ale zdá, že vietnamská policie nemá problém zapojit se do boje za obchodní zájmy VinFastu a jeho bohatého majitele, Pham Nhat Vuonga. (Petr Prokopec)

Mobilní dobíjecí stanice dokonale ukazuje absurditu protežování elektrických aut, je to nesmysl na druhou
14. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dovolte nám se od plic hořce zasmát. Je opravdu vrcholem absurdity, když politikům na jednu stranu vadí představa, že by bioetanol mohl být používán jako palivo pro spalovací auta. Ovšem jakmile slouží coby z podstaty méně efektivní zdroj elektřiny pro elektromobily, je to najednou skvělé? (Petr Prokopec)

Král ztráty hodnoty od Audi připravil majitele o 3,4 milionu Kč, aniž by ho nějak zvlášť povozil, dnes stojí jako Octavie
14. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to auto doslova přeplněné luxusem, za který jeho první majitel musel dát plnou a vpravdě tučnou cenu. Vy jej ale sotva pořádně využitý můžete dostat s 80procentní slevou. Nebude to bez rizika, ale podívejte se jen na ten „pokojíček” vzadu. (Petr Miler)

VW vědomě jako drahou specialitu nabízí verzi Golfu, kterou sám zařízl navzdory vysokému zájmu o ni
14. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Člověk se někdy musí ptát, zda automobilky nebudují přemíru zájmu o některé modely a tím i jejich vysoké ceny tak, že uměle omezují jejich nabídku při plném vědomí poptávky po nich. V případě tohoto Golfu to tak skoro i vypadá. (Petr Miler)

Prodej elektromobilu z 90. let připomíná, že dnešní elektrická vlna není zdaleka první, tehdy vůz aspoň neměl problém s topením
13. 2. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Někteří v záplavě neúplných informací mají pocit, že elektrická auta jsou něčím novým a moderním, realitou je ale úplný opak. Vlny iluzí o rozmachu elektromobilů byl automobilový svět svědkem už několikrát, ta předchozí neproběhla zase tak dávno. (Petr Miler)

BMW padlo tak hluboko, že vrchol jeho řady 1 v testu Němců prohrál i s nevalně přijatým Golfem 8 před faceliftem
13. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Role značek Volkswagen a BMW byly po dekády jasně dané - BMW tu bylo od toho, aby náročnějším za víc peněz dopřálo víc muziky. Fakt, že jí dnes může nabízet míň než VW prakticky ve všech klíčových ohledech, o vývoji BMW posledních let leccos napovídá. (Petr Prokopec)

Tesla vydělala už 211 miliard prodejem „emisních povolenek” jiným výrobcům aut, zaplatili jsme jí to my všichni
13. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud se ptáte, proč jsou nová auta o tolik dražší, když jsou často v principu úplně stejná jako před dekádou, kdy stála klidně polovinu, toto je jeden z důvodů. Politická nařízení na obou stranách Atlantiku je uměle zdražují na úkor nevyžádaných elektromobilů. A ty peníze někdo inkasuje, zejména Tesla. (Petr Prokopec)

Muž se opil doma, když slavil narození dítěte. Přišel o řidičský průkaz, aniž by sedl za volant, soud ho připravil o dalších 150 tisíc
13. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Berte to jako ukázku naprosté absurdity některých zákonů spojených se silničním provozem zejména na západ od našich hranic. Jako by ty české někdy nebyly absurdní dost a dost. (Petr Miler)

Hyundai zaskočil pokles prodejů jeho nejlevnějšího SUV. Zájem klesá už při ceně 170 tisíc Kč, tak jak ho má spasit třikrát dražší verze?
13. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Byla to prvotřídní prodejní pecka, což při ceně auta mohlo překvapit jen málokoho. Prodeje ale zjevně dosáhly vrcholu, a tak se Casper má podívat také do zemí EU. Elektrická verze místo té spalovací ale mohutně bodovat nebude, ani nemůže, její cena bude z jiné ligy. (Petr Prokopec)

Hamilton jde do Ferrari sám, dostal zákaz napodobit někdejší postup Michaela Schumachera
13. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Největší rozruch kolem přestupu Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari už utichl, za nějaký týden nebo dva ho ale budou znovu plné noviny. V mezičase se dozvídáme některé dílčí podmínky, za kterých se odehrál. Tato je zajímavá a potenciálně velmi významná. (Petr Miler)

Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo
13. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
To, nač se díváte, není nový Lexus, ale čínské auto, které myšlenku prémiové divize japonské Toyoty dotáhlo ještě „dál”. Novinka od GAC bude brzy k mání i na starém kontinentu. (Petr Prokopec)

Rozvášněný dav zapálil taxík jezdící bez řidiče. Nechal ho shořet na troud, řidič obětí být ani nemohl
13. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsme přesvědčeni, že nemáte šanci poznat, o jaké auto původně šlo, snad jen barva krytů středů kol může znalým něco naznačit. Je to smutný a bizarní incident, přesto jde konečně o něco, co můžeme na autech bez řidiče jednoznačně ocenit. (Petr Miler)

Mercedes končí s elektrickými modely EQ. Přiznal, že auta s tvary krabičky od mýdla nechce skoro nikdo
13. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Třícípá hvězda během pár dnů dokonala skoro neuvěřitelný obrat. Po letech bazírování na přechodu na elektrická do několika let pod taktovkou modelů EQ odpískala jak snahu dokončit tento proces do roku 2030, tak typy EQ jako takové. Teď ještě připustit utopičnost vysněného konečného stavu. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží
12. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Doby, kdy menší kompaktní modely korejských značek vyšly na pakatel, jsou tytam. Levně nevychází model i20 ani v základním provedení, má to ale důvod - jeho provoz vás skoro ani nemůže zruinovat. (Petr Prokopec)

EU dál jde lidem po po řidičácích, zakazovat chce řízení napříč Evropou i za banální přestupky v jakékoli zemi, klidně za parkování
12. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I německý autoklub varuje před tím, že se EU dostala do „spirály zákazů”, ze které nemůže vzejít nic dobrého. Je přitom těžké respektovat, že každá země má svá specifika a univerzální přenášení trestů z kterékoli z nich do celé unie nemá šanci ničemu prospět? (Petr Prokopec)

Nevyužitá Škoda Octavia RS překopaná na výkon 600 koní je nenápadný a levný rodinný drtič supersportů
12. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud máte rádi sleepery, spáče, prostě auta, která nedávají na první ani druhý pohled najevo, co ve skutečnosti dovedou, tohle je jeden z českých vrcholů takových vozů. Uvážíme-li, kolik jeho stavba a stála a co s ním nakonec majitel najel, je opravdu levný. (Petr Miler)

Sportovní verze Lady Niva odhalila detaily. S o polovinu vyšším výkonem bude na stovce o 7 s dřív, bude to hlavně silniční stroj
12. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Podstatně víc, než se dosud tradovalo, se má změnit chystaná Lada Niva Sport. K podstatným modifikacím navíc nedojde jen u techniky, měnit se bude i vizuální pojetí a řadu modifikací schytá také interiér. (Petr Prokopec)

Expert rozebral zdevastovaný šestiválec Jaguaru a ukázal, co motoru provede, když do něj nalijete moc oleje
12. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že motor auta snadno a rychle zničí nedostatek oleje, ví kdekdo, k jeho totální devastaci ale může vést i to, když mu „oleje pořádně dopřeje”. Ukazatel stavu oleje má zkrátka dvě rysky a respektovat je třeba obě, jinak se budete potýkat s tímto. (Petr Prokopec)

Původně drahé elektrické Audi ztrácí na ceně tak rychle, že ho po 4 letech koupíte o 400 tisíc levněji než spalovací alternativu
12. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jako nové stojí o stovky tisíc víc - potřebujete miliony korun na to, abyste si mohli dovolit byť jen základní verzi. Po 4 letech ale může být model e-tron váš se snadno akceptovatelným nájezdem levněji než skoro základní nová Octavie, zatímco větší Q7 stojí pořád přes milion. (Petr Miler)

Číňané rozjíždí v Evropě cenovou válku a zlevňují auta až o 480 tisíc Kč. Chtějí uchvátit publikum, dokud ještě mohou
12. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Přes přetrvávající vysoká prodejní čísla se zájem o nová auta už pěkných pár měsíců propadá. A zákazníci dávají stále více najevo, že zejména ta elektrická bez velkých slev nekoupí. Číňané v tom vidí příležitost a jednají. (Petr Miler)

Iluze o výhodné koupi ojetých elektrických BMW se hroutí poté, co si automobilka účtuje až 1,66 milionu Kč za novou baterii
12. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ceny elektromobilů BMW na trhu ojetin klesly až na pouhých 220 tisíc Kč za plně pojízdné vozy, i když se pořád bavíme o jednotky let starých autech se snadno přijatelnými nájezdy. Není to jen tak, obavy tlačící ceny těchto vozů dolů mají reálné základy. (Petr Miler)

Němci najeli s převratným „dieselem na benzin” Mazdy 100 tisíc km a rozebrali ho na díly. Funguje? A vydrží?
11. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Okolo tohoto motoru bylo kdysi hodně živo, neboť se zdál být způsobem, jak dál zásadně zvýšit efektivitu spalovacích jednotek v době bující elektromobility. Nyní má po dlouhodobém testu Auto Bildu, který o jeho možnostech tradičně říká mnohé. (Petr Prokopec)

Asi jen v Itálii: Ve Florencii chystají nový letištní terminál, jehož střechu bude tvořit skutečná vinice
11. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Toskánsko se hodlá pochlubit světovým unikátem, jenž má nejen propojit tradici s modernou. Víno se zde navíc nebude jen pěstovat, ve sklepeních pod letištěm dojde také na jeho zrání. (Petr Prokopec)

Ford před 2 roky založil „garážový tým”, který měl zajistit průlom v elektromobilitě. Nedosáhl ničeho a za další rok to jistě nezmění
11. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I v záplavě zpráv o naivitě automobilek v očekávání růžové elektrické budoucnosti se tato vyjímá jako zcela mimořádná. Jak Ford mohl a dál může čekat, že problém, který dekády nedokážou vyřešit celé týmy špičkových vědců, vyřeší pár nadšených techniků ve volném čase? (Petr Prokopec)

Silniční F1 od Mercedesu se dá „ojetá” koupit i v Evropě, tahle už zdálky vypadá jako ministr války
11. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud vám nebude vadit, že budete vypadat jako fanatický příznivce vojenství a ještě k tomu budete muset z kapsy vytáhnout přes 100 milionů korun, máme pro vás tip na cestu k opravdu výjimečnému vozu. (Petr Miler)

Nový elektromobil Henrika Fiskera se majitelům rozpadá pod rukama, auta mají problémy i s brzdami, odletují z něj kusy karoserie
11. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jmenuje se Ocean a už asi víme, proč tohle jméno dostal. Je to skutečně pojízdný oceán - oceán problémů, který jen připomíná, jak sakramentsky složité je začít vyrábět z ničeho nového auto, které prostě a jednoduše bude fungovat. (Petr Miler)

Mercedes otočil. Plán prodávat do roku 2030 jen elektromobily odpískal, teď slibuje pravý opak
11. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Absurdní plány automobilek nabízet jen elektrická auta bez ohledu na to, zda o ně někdo stojí, se hroutí jako domeček z karet. Po Fordu, Jaguaru nebo Land Roveru zapíchl do svých elektrických plánů vidle i Mercedes. Chlapsky se k tomu ale jeho šéf opravdu nepostavil. (Petr Miler)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru