Autoforum.cz

Legendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
30. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jen z jedna z mnoha částí vozu, které se starají o jeho výsledné vlastnosti a charakter, přesto existují motory, které vstoupily do dějin jako v obou ohledech určující elementy. Legendární 2JZ patří mezi ně, G20E má hrát na podobnou strunu. (Petr Prokopec)

Ironie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
30. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Britská auta platí za nekvalitní a nespolehlivá už dekády a sama automobilka před pár léty přiznala, že právě to jí láme vaz. Pokud v reakci na toto přiznání skutečně něco změnila, pak řešení přichází doslova s křížkem po funuse. (Petr Prokopec)

Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
30. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Fordu budiž ke cti, že na svého zákazníka po tak nepříjemné události nezapomněl. To je ale asi tak vše, co lze v tomto případě ocenit, pokud tedy už to samo o sobě nebylo kontraproduktivní. (Petr Miler)

Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
29. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Data o prodejích některých čínských automobilek jsou ohromující, korespondují ale s realitou? Pokud máme věřit šéfovi jednoho z tamních velkých výrobců, pak ani moc ne. Číňani mají používat praktiky, které kdysi nebyly cizí ani evropským výrobcům a čísla uměle nafukují. (Petr Prokopec)

Porsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
29. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A vlastně ji tím dává i samo sobě, neboť se z chyb svých vlastních ani těch ostatních nepoučilo. Nyní je zopakovalo tak, že nesmyslnou hybridní novinkou s automatem vystřelilo do nebes hodnotu auta, které bylo ještě konstruováno s pomocí zdravého rozumu. (Petr Prokopec)

Rusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV–kupé pro nejchudší
29. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tahle auta už se stihla „spustit” i do nižších sfér trhu, vyloženě levná ale nikdy nebyla. Novinka Lady to mění. Jde na to sice opačnou cestou než snad všichni konkurenti, při její ceně to ale asi bude potenciálním kupcům tak nějak jedno. (Petr Prokopec)

Německý král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
29. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby s ní najel statisíce kilometrů, asi by to nevadilo, tady ale někdo s autem schopným katapultovat posádku přes půl Evropy sotva někam dojel a je dodnes jako nové. Přesto stojí jako lepší škodovka, pro nového majitele to může být výhra. (Petr Miler)

Mercedes je nepoučitelný. Takto jeho poslední novinka „falšuje osmiválec”. A „kůže” uvnitř má ke kůži ještě dál
29. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Někdo to může označit za chytré projevy kreativity, potíž je ale v tom, že potenciál techniků byl využit na odmítané elementy z podstaty nesmyslného auta. Zákazníci Mercedesu na faleš zjevně neslyší a není důvod, aby kvůli tomuto změnili názor. (Petr Prokopec)

Děje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
29. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čistě pocitově z dění okolo nás nejspíš nezískáte pocit, že by si čínská auta začínala podmaňovat Evropu, při pohledu na data je ale zjevné, že se to děje. A to sem zatím dorazila hrstka značek s hrstkou modelů. (Petr Miler)

Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls–Royce, jeho barva mluví za vše
28. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby šlo o auto za lákavou cenu definované technickými vlastnostmi, které vás pošlou do kolen, dá se i ono dvouleté zpoždění chápat. Ale na co přesně se tady čekalo? Navíc se bavíme o po kusech vyráběném voze za 7 milionů korun, nic z toho nezní přesvědčivě. (Petr Prokopec)

Nová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
28. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se na záběry tohoto auta podíváte poprvé, nutně vás napadne cosi o hezkých historických fotkách. Ale ouha, tohle je horká novinka, která díky některým detailům vypadá mnohem víc jako verze z počátku existence ruské automobilové legendy. (Petr Prokopec)

Číňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
28. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bývalo to hájemství zejména evropských automobilek, ve kterém jen tu a tam vystrčili růžky Američané nebo Korejci. Číňané se ale teď nechtějí jen blýsknout, touží po absolutním rekordu s relativně normálním vozem. Už teď existují jen tři auta, která jsou rychlejší. (Petr Prokopec)

Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto ohromilo v prvé řadě tím, že má nabízet až 1 079 koní výkonu při ceně startující jen na 3,6 milionu Kč. Jak ukazuje zkouška jednoho z prvních dodaných kousků, realita bude jiná. (Petr Prokopec)

Od počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech–AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
28. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Od bodu nula, od první vteřiny, od první spekulace na toto téma jsme Mercedes varovali, že půjde o obrovské fiasko, ve kterém utopí nekonečně mnoho peněz. Nevěřil a s dvoulitrovým hybridem místo osmiválcového čtyřlitru to zkusil. Selhal na celé čáře a teď jen chytá vodopády zmaru. (Petr Miler)

Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
28. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolikrát jste za poslední roky od nějakého výrobce aut slyšeli, že by nové auto se spalovacím motorem bez možnosti dobíjení bylo něčím, co byste měli chtít? Tušíme, že ani jednou. To až teď začínají chápat, že chutě zákazníků se navzdory jejich touhám zase tak nezměnily. A začínají s tím pracovat. (Petr Miler)

K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
27. 6. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Auto s gejzírem, kdo vám to dnes nabídne? Ale žerty stranou, dokonale originální stav a jasná historie činí tento vůz zcela mimořádným. Přitom není nesmyslně drahý, na svou současnou kondici a vzhledem k podmínkám na trhu určitě ne. (Petr Miler)

Nová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
27. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jednostopé stroje dokázal krotit jako nikdo jiný, o čemž svědčí nejen počet jeho mistrovských titulů, ale také fakt, že je dodnes naživu a těší se neobyčejnému zdraví. U příležitosti jeho třiaosmdesátin tak MV Agusta přichází se vskutku výjimečnou motorkou. (Petr Prokopec)

Trvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
27. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Synonymem pro švédská auta byly po léta hranaté kombíky, které víc než co jiného připomínaly krabice od bot s koly. Nebylo to mimo realitu, takový model s číselným označením 240 byl dodnes vůbec nejprodávanějším Volvem. Až teď předal žezlo jinému modelu, tedy alespoň podle automobilky. (Petr Prokopec)

Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27. 6. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mercedesu v těchto dnech slunce nad hlavou nesvítí a může si za to hlavně sám. Tohle už si ale snad ani Němci nezaslouží. Odvaha, se kterou se pustili do projektu silniční ef-jedničky, se jim v dobrém nevrací. Celý projekt je od začátku plný nezdarů a nyní schytal další ránu. (Petr Miler)

Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
27. 6. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čekalo se, že tohle auto bude představovat atraktivní nabídku a může jít o nový prodejní hit, automobilka ale nakonec i pozitivní očekávání dokázala překonat. Je to ve své podstatě opravdu aut o se vzhledem a výkonem Ferrari za cenu Škody. (Petr Prokopec)

Nissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
27. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zdálo se, že japonská automobilka na tom už nemůže být hůř, a tak akcionáři po výměně vedení doufali v rychlý obrat. Nic takového ale zatím nepřichází, Nissan dál míří ke dnu a investoři nejsou spokojeni. (Petr Prokopec)

„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
27. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevíme, do jaké míry nás může těšit, co dnes BMW dělá, rozhodně nás ale musí těšit, co BMW říká. Přinejmenším v této rovině mluví o věcech tak, jak jsou - bez spalovacích motorů by byly všechny evropské automobilky během několika týdnů po smrti. (Petr Miler)

Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
27. 6. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeden ze zámožných majitelů nedávno začal rozhlašovat po světě, že tohle auto není ani tak splněný sen, ale spíš noční můra. Teď se jej zbavuje další a v jeho případě aspoň nejde tvrdit, že by si Valkyrii neuměl užít, protože neumí řídit. Ani on ji ve výsledku pořádně neprotáhnul. (Petr Prokopec)

Škoda po letech odhalila svůj první nový pick–up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
26. 6. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pick-upům doba opět přeje a nedivili bychom se, kdyby česká automobilka měla nutkání zase nějaký nabídnout. Jenže nemá. Tohle auto je jen jednorázová záležitost od jejích učňů, kterým lze dát palec nahoru za řadu zajímavých nápadů. Proč ale jako odrazový můstek použili Superb? (Petr Prokopec)

Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26. 6. 2025, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ve výrobě skončil už před 13 roky a dlouho se zdálo, že žádný další nedorazí. Nakonec jsme se ale dočkali a při současném testování téměř hotového auta je jasné, že už nás nemine. Jestli se ale znovu bude zamlouvat Clarksonovi, je otázkou. (Petr Prokopec)

Švédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
26. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolik už je příliš? Tuhle otázku si člověk musí položit, když vidí, čeho se dočkalo už tak brutálně výkonné a extrémně lehké Jesko Attack od Koenigsegg. Jako Sadair's Spear nabízí ještě extrémnější poměr výkonu a hmotnosti. (Petr Prokopec)

Unikly nové informace o nástupci současného BMW 3 včetně nové M3, fanoušky nepotěší hned dvakrát
26. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Sama automobilka naznačuje, že půjde o začátek nové éry, jejím preludiem se stane letošní premiéra nové iks-trojky Samotná trojka na ni naváže příští rok, zpočátku se ale bude vyrábět jen v jedné verzi. Pak se nabídka patřičně zahustí, až dojde řada i na M3. (Petr Prokopec)

Nejnovější Mercedes je ztělesněním všeho, co je dnes s legendární německou značkou špatně
26. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Třícípá hvězda má za sebou úctyhodnou historii s minimem špatných ér, na selhání tak má svým způsobem nárok. Opravdu je ale po všech přešlapech z poslední doby nutné přijít jako se zázrakem s designově neoriginálním otylým sporťákem s elektrickým pohonem a falešným zvukem osmiválce? (Petr Prokopec)

Devastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
26. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jedna z nemocí doby, které jako by se lidé ve vedoucích pozicích nedokázali zbavit. Šéf Škody je dál připraven činit rozhodnutí, kterými bude trápit nás i sebe. A pro co vlastně? (Petr Miler)

Opravdu „americkej kýbl” překoná absolutní rekord Nürburgringu? Dlouholetý technik GM říká, že ano, jen jinak, než si myslíte
26. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Poté, co nová vrcholná verze poslala svět do kolem ohromujícím poměrem dynamiky a ceny, se všichni ptají už jen na jedno: Překoná tohle auto za „pár mega” celou smetánku evropských hypersportů včetně silniční Formule 1 Mercedesu na nejnáročnějším okruhu světa? Jim Mero říká, že ano. (Petr Prokopec)

Je smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
26. 6. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Lada proti elektrickým autům jako takovým nic nenamítá, nakonec je sama vyvíjí, vyrábí a pravidelně prezentuje novinky s tímto pohonem. Současně ale realisticky říká, že spalovací auta budou po několik následujících dekád dominantním produktem, zatímco ta elektrická zůstanou okrajovým řešením. (Petr Miler)

Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
25. 6. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Za vyloženě levnou dnes žádnou škodovku označit vážně nelze, pokud ale jde o poměr hodnoty a ceny, umí mladoboleslavské modely pořád bodovat. A ani velký Kodiaq není jako ojetina výjimkou, statisticky si vede zejména v oblasti trvanlivosti velmi přesvědčivě. (Petr Prokopec)

Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
25. 6. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud máte pocit, že nová auta prostě zdražila a nic „normálního” ani do města a okolí za dobré peníze už nejde koupit, pak dodáváme, že skutečně nejde, ale jen v Evropě. Kdysi u nás prodávané Suzuki Alto žije dál ve své domovině a po faceliftu se těší neobyčejnému zdraví. (Petr Prokopec)

Asi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
25. 6. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pro jednou nechme stranou technický aspekt věci, třebaže vede k úplně stejným závěrům. Bez ohledu na něj špičky evropského automobilového průmyslu v prvé řadě přestaly projevovat elementární obchodní cit. A skutečný krok zpět nejsou s to udělat ani dnes tváří v tvář marasmu, který tím způsobily. (Walter Kraft)

Technik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
25. 6. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Může se zdát, že automobilka jen „slepila” techniku ze dvou existujících verzí tohoto stroje, cesta k bestii zvané ZR1X ale byla mnohem složitější. A i naladění pro dosažení co nejlepšího času na čtvrtmíli si vyžádalo pozoruhodnou intervenci. (Petr Prokopec)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru