Autoforum.cz
Fiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
15. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Podobně jako mnozí jiní, také Italové zkusili na trhu zamířit výš, postupem času se tím ale skoro oddělali. Nyní se „normalizují”. Ostatně vidí, jak se daří Dacii, a tak vyráží směrem dostupnějších obyčejných aut pro lidi. Chybět u toho nemá ani SUV ve stylu Bigsteru. (Petr Prokopec)
VW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
15. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Němci si stále odmítají připustit, že po elektrickém pohonu prostě všichni netouží, řadu lidí dokonce odrazuje. A do některých aut se svými vlastnostmi jednoduše vůbec nehodí. Elektrifikovat po vlažném přijetí ID.Buzzu i Touran zní jako velká absurdita. (Petr Prokopec)
Čínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
15. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Tohle auto by si u nás klidně mohlo říkat RS a nikdo by se nedivil. Současně ale stojí tak málo, že se vedle něj i Fabia musí červenat. Pokud byste hledali nejlepší čínskou variaci na dlouhodobě nejúspěšnější vůz na českém trhu, nutně skončíte u tohoto stroje. (Petr Miler)
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
14. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Je to pořád atraktivní, technicky vyspělé, řidičsky zajímavé a velmi kvalitní auto, přesto z něj trochu bolí u srdce. Ne proto, čím je, ale co se od té doby z nabídky Audi A4 vytratilo. Dnes nemáte šanci si nic podobného koupit jinde než v bazaru. (Petr Prokopec)
Další den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
14. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Jedno je jisté, ten hasicí přístroj uvnitř nebylo nutné použít na horoucí zájem kupců. Právě naopak, doslova nikdo nebyl ochoten dát za vůz ani minimální částku požadovanou prodávajícím. Nakonec se ale jeden ze zájemců smiloval a majiteli dal o 650 tisíc víc, než původně plánoval. (Petr Miler)
Šéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
14. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Bugatti mohlo celkem v klidu použít pro svou novinku dřívější techniku, která v mezičase stejně nenašla sobě rovného. Vsadilo ale na úplně jinou a dala novému Tourbillonu výhody, které zdaleka nespočívají jen v nějakých technických libůstkách. (Petr Prokopec)
Lamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
14. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Pokud máte pocit, že italská automobilka se vší svou technickou excelencí za pasem v této věci musela mít od začátku rozum, pak vás musíme zklamat. Neměla. Na rozdíl od jiných k němu aspoň přišla, trvalo jí to ovšem dlouhé čtyři roky. (Petr Miler)
Realita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
14. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Chcete jedním autem stvořit výmluvný obraz smutného stavu automobilového průmyslu na starém kontinentu v roce 2025? Není třeba víc než toto konkrétní provedení Volkswagenu Polo. To slaví narozeniny tak, jako by už žádné další ani neměly přijít. (Petr Prokopec)
Tohle nemůže fungovat, dejte tomu pořádný motor. Po letech první nový Peugeot GTi je marný pokus popřít fyzikální realitu
14. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je to fešný, ale je to falešný, mohl by tohle auto zhodnotit jeden český bard. A nejhorší je, že automobilka to po fiasku dalších modelů používajících stejnou techniku moc dobře ví a rovnou si nechala otevřená zadní vrátka. Přesto si neodpustila tento zbytečný mezikrok. (Petr Miler)
Japonci začali prodávat prťavé laciné auto pro jednoho. Je tak malé, že ho můžete naložit do normální dodávky
13. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Novinka se prý snaží navázat na známý Peel P50, ve srovnání s ním je ale tento stroj prostornější, lépe vybavený i méně směšný. Snad i díky tomu je první várka plánované výroby takřka vyprodaná. (Petr Prokopec)
Fiat našel využití pro svou upadající slavnou značku, začal prodávat lidové Maserati. Za jeho cenu je to terno
13. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Maserati samo o sobě upadá, jeho jméno a typické vzhledové elementy ale pořád mají své kouzlo. Možná právě tyto okolností se sešly v mysli někoho z vedení Fiatu, když dal sportovní verzi už tak atraktivního Fiatu Pulse ještě lákavější vizáž podobnou právě Maserati. (Petr Prokopec)
Mansory není nic svaté, svými úpravami zprznilo i největší současný propadák Mercedesu
13. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Pokud se v souvislosti s výtvory Mansory běžně ptáme, kdo si je vůbec může koupit, tady se musíme prát hned dvakrát. Skoro nikdo totiž nekupuje ani výchozí auto. Tohle předem vypadá na slušný komerční propadák. (Petr Prokopec)
Osmiválce znovu táhnou. Venku je další novinka, kterou si bez motoru V8 lidé prostě neumí představit
13. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
„Nemůžou říct, že jsme to nezkusili,” mohou se nyní utěšovat automobilky, které se pokusily motory V8 poslat na smetiště dějin dveřmi, ony se jim odtud ale vrací oknem. V některých autech prostě být musí, jako v této verzi legendárního Fordu F-150. (Petr Prokopec)
„Bugatti pro chudé” dostane ještě výkonnější verzi, při testech ji prozradily malé detaily. Bude snad ještě rychlejší než skutečné Bugatti
13. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
O tom, že tato varianta může přijít, se mluví už roky, člověk se ale musí potutelně smát, když vidí, že se opravdu chystá. Jako by nestačilo, že Corvette ZR1 je už teď jedním z nejrychlejších aut vůbec, přijde ještě výkonnější a rychlejší verze - bájemi opředená Zora. (Petr Prokopec)
Okřídlené ruské supersporty moří nepřestávají fascinovat, na vodu spustili už šestý moderní kus
13. 6. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Stroj, který skoro doslova létá po vodní hladině? Zní to jako sci-fi, ve skutečnosti jde ale o už dávný recept Rostislava Alexejeva, který nikdy nepřestal fascinovat. A Rusové podle něj stále vaří, v posledních letech křídlové čluny zažívají renesanci. (Petr Prokopec)
V dobách „motorové svobody” se v Evropě dalo koupit i tohle: Normální kompakt s motorem 2,0 V6
12. 6. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Automobilový průmysl byl uregulován do až tak úzkých mantinelů, že do naprosté většiny aut koupíte typově jen jeden motor v několika málo provedeních. Bylo líp. Ani malý atmosféricky plněný šestiválec v normálním rodinném kompaktu nebýval jen sen. (Petr Miler)
Aston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
12. 6. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Stav současného automobilového průmyslu a jeho schopnosti uspokojovat přání zákazníků je diplomaticky řečeno nepřesvědčivý, pokud ale nemáte hluboko do kapsy, pořád si můžete vymýšlet. A dostat se třeba jen k jinak nazvanému závodnímu Astonu. (Petr Prokopec)
Cosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
12. 6. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Nová Panda je na světě a na své možností i současné poměry na trhu není vyloženě drahá. Jenže je v podstatě zbytečně velká a výkonná. Stále přežívající Pandu třetí generace tak bude muset nahradit ještě jiný vůz, říkejme mu Panda Piccola. (Petr Prokopec)
BMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
12. 6. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Pro ty, pro které je řízení spíš nutné zlo, to vypadá jako zajímavé auto. Stojí ale zrovna o to zákazníci BMW? A pokud jste zastánci tvrzení, že i špatné návyky jsou tou správnou součástí charakteru, pak vás první zástupce rodiny Neue Klasse nadchne ještě míň. (Petr Prokopec)
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12. 6. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Okolo detailních specifikací tohoto auta se dosud vedly hlavně debaty, jisté bylo do značné míry jen to, že zvládá obkroužit Ring pod 7 minut. Takovou schopnost ale pochopitelně nenabízí zadarmo, ani v nejmenším. (Petr Prokopec)
Kia se nepoučila z fiaska sesterského Hyundai, jen na elektřinu přejde s těmi nejméně vhodnými modely
12. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Prý „musí”, ale to je nesmysl. Nemusí, chce. A proč chce, je otázkou. Hyundai si s úplně tím samým krokem nabilo čumák tak moc, že stejné rozhodnutí po pouhém roce zvrátilo. Kia ho chce o další dva měsíce zopakovat, jako by se nic nestalo. (Petr Prokopec)
BMW zkouší napravit prodeje svého největšího propadáku pravým opakem toho, čím je zkusilo před pár roky nakopnout
12. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Jak to asi může dopadnout? Pojízdná definice slova „zoufalství” bude zjevně skutečně muset skončit bez nástupce, aby BMW přestala kazit jméno. Nejnovější krok k tomu zametá cestu, prezentován je ale jako možná spása. (Petr Miler)
Levný Číňan rozmázl drahé evropské elektromobily na nejtěžším okruhu, s 1 550 koňmi je ale pořád o parník horší než 525koňové spalovací auto
12. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Pro Evropu je to dvojitá prohra a hned vám řekneme, proč tomu tak je. Tohle auto v každém případě ukazuje cestu, jak učinit elektrickou mobilitu atraktivní. Cestu, po které v tuto chvíli na starém kontinentu nikdo nedokáže jít, ani zdaleka. (Petr Miler)
Legendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari
11. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Je to fascinující vývoj, který zdánlivě popírá logiku. Však když se něco snaží napodobit cosi chtěného za měně peněz, nemělo by se to časem stát váženější než originál. Přesně k tomu ale v případě Supry čtvrté generace postupem času došlo. (Petr Prokopec)
Elektrická auta zůstanou jen hrobem promrhaných miliard eur, říká studie banky, která vyděsila manažery automobilek
11. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Šéfové automobilek musí vidět, že sedí na mrtvém koni, raději si ale poslechnou, jak je někdo utvrzuje v jejich mylné strategii. Tato studie to nedělá a vzhledem k povaze jejích autorů ji nelze brát na lehkou váhu. Proto manažery automobilek děsí - co kdyby dotyční měli pravdu? (Petr Prokopec)
Jaguar posílá do prodeje posledních 60 aut s motory V8. Jakmile dojdou, nepřijde už nic
11. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Je to tečka za jednou érou, kterou zlí jazykové označují za tečkou za existencí Jaguaru jako takového. Jestli má tahle značka vůbec nějakou budoucnost, nehodláme spekulovat, její osmiválcová minulost i současnost ale končí tady a teď. (Petr Prokopec)
Stavbu další obrovské továrny na baterky zastavili těsně před dokončením, fabrika za 35 miliard by nejspíš nebyla k ničemu
11. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Iluze o udržitelnosti přirozeně neživotaschopných projektů se hroutí. A dál budou jen padat s tím, jak jim přestane být zametána cesta. Továrna AESC v Jižní Karolíně je zatím poslední známou obětí. Firma do ní už investovala 22 miliard, o dalších 13 ale nechce přijít. (Petr Miler)
Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls–Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto
11. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Odvahu autorům nelze upřít, a to nejen kvůli vzhledu auta - vlétnout z ničeho do zrovna takto náročného segmentu chce kuráž. Nejsme si ale jisti, zda má jejich vůz šanci bojovat, už vzhled nové limuzíny je snad až příliš polarizující. (Petr Prokopec)
1. majitel zachoval krásný VW Golf z dob, kdy šlo o lidový luxus. Mohli jste v něm mít prakticky cokoli, včetně tohoto neobvyklého motoru
11. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Je to úžasná vzpomínka na časy Ferdinanda Piëcha, který dotáhl i možnosti obyčejného Golfu k extrémům, nad nimiž mohla konkurence jen nevěřícně kroutit hlavou. Nad tímto Golfem lze ostatně v mnoha ohledech nevěřícně kroutit hlavou i dnes. (Petr Miler)
Hořící obří loď se 751 elektrickými auty na palubě po týdnu opuštěná dál smutně pluje oceánem, postupně uhoří až k smrti
11. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Pamatujete to blyštivé plavidlo, ze kterého jen na pár místech stoupal kouř? Tohle je z něj teď. Omšelý smutný vrak i po týdnu stále hoří. Podle všeho jen čeká na chvíli, kdy oheň dokoná dílo zkázy a loď s víc jak 3 tisíci novými vozy na palubě pošle ke dnu. (Petr Miler)
Nové největší letadlo světa se představí už příští týden. Je tak obří, že i legendární Antonov Mriya spolkne jako malinu
10. 6. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Vývoj na poli aut nám tak trochu skomírá a míří spíš bokem, letadla ale po dekádách strávených v podobném klinči znovu směřují k překonávání historických maxim. Vedle nových supersoniků se tak chystá i nové obří dopravní letadlo. Říká si WindRunner. (Petr Prokopec)
Ve stodole našli téměř nejetou vzácnost mezi obytnými vozy, stála tam 27 let. Takových aut mělo vzniknout jen 30, teď může být vaše
10. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Je to opravdu velká vzácnost, tím spíš v Evropě, tím spíš v takovém stavu. Snad žádný jiný se nedožil dneška s tak malým nájezdem, tento navíc stál ve stodole pod plachtou a vypadá jako stroj času. Pro nového majitele ovšem nepůjde o levný špás. (Petr Prokopec)
Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je citelně levnější, to ano, ale za svou cenu pořád nabízí tak tragicky málo, až je to skoro neuvěřitelné. Tohle auto prakticky nemůžete vytáhnout za hranice města, neboť technicky neexistuje způsob, jak ho rozumně používat jinde než kousek od domova. (Petr Prokopec)
Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Pokud hledáte auto, se kterým budete jezdit nejen při dalším blackoutu, ale dokonce i po „dni zúčtování” jako z Terminátora, tohle je ono. Nemá ani klimatizaci, nemá ani autorádio, nemá ani elektrická okna. Nemá vůbec nic a pohání ho motor, kterému k chodu stačí jen skoro libovolné palivo. (Petr Miler)
Čínská napodobenina Rolls–Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Schopnost Číňanů prosadit se v některých segmentech už jen stěží může být zpochybňována. A ten luxusní očividně není výjimkou. Tohle Maextro má po prvním týdnu na kontě v Číně víc objednávek, než kolik tam prodá Rolls-Royce všech svých aut za celý rok. (Petr Prokopec)