Autoforum.cz

Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co všechno se dá na autě pokazit? Zeptejte se značky, jejíž jméno si někteří vysvětlují jako zkratku „Fix Or Repair Daily”. Letos je už na 98 svolávačkách, přičemž ty poslední dvě mj. opravují opravu, která nic neopravila, popř. řeší, že autům mohou zcela přestat fungovat hlavní světla. (Petr Prokopec)

BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejsme nějak zvlášť sentimentální lidé, ale tohle je vlastně docela dobrý a jednoduchý nápad, který aspoň nežene cenu rozlučkové speciality do stratosféry. Vzpomíná na samotné kořeny řady 8, kterou mimo jiné proslavila barva blízká červené Ferrari. (Petr Prokopec)

Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15. 8. 2025, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto svého času zaznamenalo ohromně pozitivní přijetí a bylo na prahu spuštění sériové výroby, finanční krize ale jeho dokončení znemožnila a Jaguar už se k němu nikdy nevrátil. Jeho autor ano. (Petr Prokopec)

Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15. 8. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Třícípá hvězda opakovaně tvrdila, že prostor pod kapotou současného Céčka osmiválci nestačí, proto ho nemohla nabídnout, i kdyby chtěla. Nikdy se nám to nezdálo a nezávislá firma znovu usvědčila Němce ze lži. Navíc vozu dodala i bodykit inspirovaný slavnou minulostí Mercedesu. (Petr Prokopec)

Nejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
15. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Možná dějinné setkání dvou světových lídrů bude hostit nejrozlehlejší stát USA, který ale současně neobývá ani milion lidí - tak nehostinné místo to je. A silniční síť je dvaapůlkrát menší, než je ta česká. Takovým podmínkám musí být přizpůsoben i vozový park, Aljašku přežijí jen ty nejodolnější stroje. (Petr Prokopec)

Nejnovější Lamborghini je tak uřvané, až si ho prý lidé spletou se zemětřesením
15. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Smysl pro drama Italům nikdy nechyběl, asi ale tak nějak tušíte, že o zvukovém projevu při dnešních hlukových normách řeč není. Tohle auto je křiklavé vizuálně a leckoho tím může okouzlit, trochu horší to bude s jeho technickou podstatou. (Petr Prokopec)

BMW chce nahradit svůj největší propadák dalším kontroverzním modelem, bez opory v tradici má chystat soka Géčka a Defenderu
15. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není těžké chápat, že mnichovské láká úspěch těchto modelů, ale neuniká jim, co stojí za jejich image? BMW proslulo jako výrobce sportovních aut, i jeho SUV jsou tak laděná. A teď by rádi nabízeli offroad pro drsňáky? (Petr Prokopec)

Jak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
15. 8. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U nás už pod 400 tisíc Kč nekoupíte ani základní Fabii, takže kompaktní SUV za poloviční až třetinovou cenu zní jako sci-fi. Nebo šmejd. Realitou ale není ani jedno, může to být velmi solidní auto, třeba jako takový Nissan Magnite. (Petr Prokopec)

Autor stylových sporťáků stvořil stejně stylový kombík s motorem V12, za patřičnou sumu vám ho postaví i s manuálem
14. 8. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud vám nikdy nepřišlo na mysl, jaké by to asi bylo krotit den co den praktické auto s dvanáctiválcem a ručním řazením, jste na špatném webu. S tímto strojem si ho můžete splnit díky autorovi řady Aston Martinů a Jaguarů, ani na stará kolena nezpomaluje. (Petr Prokopec)

Toyota s novými spalovacími motory počítá opravdu ve velkém, dostanou je dokonce i elektromobily
14. 8. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak nejlépe napravit elektrické auto? No přece spalovacím motorem, už na to přišla i Toyota. Své novinky na poli jednotek s vnitřním spalováním tedy dopřeje i elektrickým vozům, bude to ale jen jakási třešinka na dortu opravdu široké škály jejich využití. (Petr Prokopec)

Která ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
14. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
BMW má pod svými křídly už po několik dekád slušnou paletu značek, z nichž jedna měla oslovovat především mladší publikum. Jde pochopitelně o Mini, to ale nakonec v průměru nejmladší kupce neoslovuje. (Petr Prokopec)

Čínské Ferrari za cenu Škody je takový hit, že se na něj čeká přes rok. Šéf firmy vzkazuje nedočkavcům: Tak si kupte auto jinde
14. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O auto, které vypadá i jede jako Ferrari, ale nestojí víc než průměrná škodovka, je nepřekvapivě obrovský zájem. Výroba nestíhá, Lei Jun si s tím ale hlavu nedělá - netrpělivce posílá ke konkurenci, dokonce i k největšímu soupeři. (Petr Prokopec)

Americké úřady odstraňují další absurdní omezení aut kvůli moderním antiemisním systémům, i u nás řidičům komplikuje život
14. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak moc jsou Spojené státy „land of the free”, jak se zpívá v jejich hymně, je jistě k debatě, v poslední době se ale takovému místu aspoň blíží. S omezením, že dieselové auto nemůže používat vůbec anebo jen v nouzovém módu, pakliže vám zrovna došlo AdBlue, je konec. (Petr Miler)

Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14. 8. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Auto je na kaši tak moc, že nevidíme nejen jediný dál použitelný díl, ale ani součást, podle které by bylo možné vůz snadno identifikovat. Je neuvěřitelné, že tohle někdo vůbec přežil, natož že se pak sebral a šel domů. (Petr Miler)

Majitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
14. 8. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Škarohlídi dnes přezdívají Teslám „Swastikar” a nechtějí s nimi mít nic společného. A byť nám takto zjednodušené vnímání světa blízké není, je takových dost na to, aby se jejich odpor znatelně podepsal na zájmu o dříve prodaná auta v USA i v Evropě. (Petr Prokopec)

Zaříznutý bestseller Fordu už dnes koupíte jen jako ojetinu, i pár let starý najednou stojí pakatel
13. 8. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na tohle auto vám stačí klidně jede český měsíční plat, a to nemluvíme o autech z minulého tisíciletí, právě naopak. Jedním dechem je ale třeba dodat, že za takové ceny nejsou poslední dvě generace Fiesty nabízeny náhodou. (Petr Prokopec)

Bohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
13. 8. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A když se na tohle auto podíváme, skoro se mu ani nedivíme. Příď je ještě v pořádku a záď se vlastně také dá snést, ale obojí dohromady na jednom autě? To už trochu vyděsí. (Petr Prokopec)

Mercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
13. 8. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby šlo o čas z Nordschleife, asi by se s tím dalo žít, tady se ale bavíme o krátké trati, kde 1 sekunda znamená skoro rozdíl třídy. Je to daň za nárůst hmotnosti a nejednoznačné naladění auta, které ve stínu úspěchu předchůdce nedává velký smysl. (Petr Prokopec)

Hit Kie a symbol její proměny z výrobce béčkových aut končí, nepřímý nástupce dostane nevhodný pohon, jinou karoserii nebo obojí
13. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jasné, však proč držet při životě něco, co se prodává a generuje spokojené zákazníky, když můžete nabídnout něco nechtěného, co naštve polovinu těch, kteří s tím budou muset jezdit třeba v práci? Volkswagen to takhle dělá, tak co by se Kia nepřidala. (Petr Prokopec)

Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pouhý měsíc vydržel na trůně jeho elektrický pokořitel, teď se musí znovu spokojit s druhými místy. Čas v disciplíně 0-400-0 km/h je už jako z jiné planety, přitom stačilo znovu použít původní auto jen s drobnými softwarovými úpravami. (Petr Prokopec)

Číňanům už se to trochu vymklo z ruky, postavili auto s výkonem přes 3 000 koní
13. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Výkonná auta máme rádi, ale nesmí být jen silná, jejich výkon musí být také využitelný. Nejsme si jisti, zda je to u vozu s víc jak 3 000 kobylami vůbec možné, ale Číňané nepochybují - YangWang U9 má už v základu 1 305 koní a tohle je holt jeho ostrá verze. (Petr Prokopec)

Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
13. 8. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Končí tak skoro 10 let trvající příběh plný nezdarů a nezdá se, že by jej kdokoli oplakával - tahle auta si zjevně ani ve Wolfsburgu evidentně neoblíbil skoro nikdo. Kéž by to jen znamenalo návrat VW k normálu, kéž by. (Petr Miler)

Zlý muž Donalda Trumpa dál řádí v agentuře ochrany životního prostředí, po start–stopu a regulacích CO2 odstřelil další nesmysl
13. 8. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Obvykle Američanům závidíme jejich méně zregulované tržní prostředí, v případě automobilových kanystrů ale platí pravý opak - tady si v USA zregulovali jinak praktickou věc až k nepoužitelnosti. Lee Zeldin to tak nenechal, stejně jako jiné věci. (Petr Prokopec)

Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
12. 8. 2025, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už se zdálo, že zůstane na ocet, nakonec ji ale za „hrubě sníženou cenu” převzal jiný bateriový startup. Ani ten ale zjevně není schopen v tomto oboru působit s černými čísly ve finančních výkazech, výhledově bychom se tedy nedivili opakování stejného scénáře. (Petr Miler)

Moderní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
12. 8. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V souvislosti s tímto odhalením padají slova o revoluci, převratném autě či momentu odpovídajícímu někdejšímu odhalení Modelu T, dosud známé detaily ale nic takového nenaznačují. Vypadá to jen jako velké plácnutí do vody pro důvěřivé investory, ne víc. (Petr Prokopec)

Úchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
12. 8. 2025, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když tisková zpráva o novém autě začíná větami: „Žádné přerostlé obrazovky. Žádné zbytečné vychytávky. Jen vy, stroj a cesta před vámi,” víte, že je někdo na správné vlně. Člověk, který za jeho vznikem stojí, si koupil původní Lamborghini Countach. A zjistil, že svět potřebuje něco takového v novém. (Petr Prokopec)

Šéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
12. 8. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud si nyní intenzivně vytíráte zrak v obavách, zda vás neklame, nedivíme se, také jsme to párkrát museli udělat. Ale je to tak, tohle Ola Källenius skutečně říká souběžně s tím, že dál do prodeje tlačí jednu elektrickou novinku za druhou a popisuje je jako dokonalá auta pro všechny. (Petr Prokopec)

Nástupci nechtěných elektromobilů Fordu jsou u ledu, dědicové firmy ale přesto dál blouzní v elektrické křeči
12. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Fakt, že se modrý ovál dál nechce hnát s těmito auty za každou cenu proti zdi, lze vnímat jako krok správným směrem. Ale přečtěte si, jak to potomci zakladatele firmy komentují. Tohle nejsou poučení lidé ani omylem. (Petr Prokopec)

Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Popravdě řečeno by takováto honička působila přehnaně i jako upoutávka na ono GTA, jenže tohle všechno se stalo. A policie si nutně musí drbat hlavu, jak jí dotyční mohli zmizet navzdory přítomnosti veškeré myslitelné techniky včetně vrtulníků. (Petr Miler)

Zákazníci Audi začali v panice z nástupce kupovat končící RS6 nejvíc v historii, firma to vůbec nechápe
12. 8. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud budete hledat jeden opravdu názorný projev toho, co všechno je dnes s německou automobilkou špatně, těžko najdete lepší. Už samotný nastalý stav je bizarní, ještě víc to ale platí o zacházení automobilky s ním a její reakcí na něj. (Petr Miler)

Prý nejlépe jezdící Subaru historie si někdo spletl s investičním autem, teď ho chce prodat za ohromné peníze
11. 8. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A možná není mimo realitu, neboť je to vážně mimořádný stroj. Cena je ovšem ještě mimořádnější - zatímco současná sériová Impreza startuje na 805 tisících korunách, za které dostáváte 136 koní, tahle specialita s víc jak třikrát vyšším výkonem stojí čtyřiadvacetkrát tolik. (Petr Prokopec)

Když měl VW ještě rozum, dokázal elektrické nesmysly zaříznout už v zárodku, dnes jako by toho litoval
11. 8. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je postup, kterým by se měly inspirovat Audi a Porsche, dokud mohou. Smutné je, že takto mluvčí VW dodatečně zveřejnění skic kdysi zamýšleného elektrického sporťáku nemíní. To spíš působí dojmem, že nijakého konce tohoto nesmyslného nápadu lituje. (Petr Prokopec)

Fiat dokonal dílo a z dalšího modelu udělal levné Maserati, z některých úhlů vážně dokáže zmást
11. 8. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po upoutávkách a předčasných odhaleních tu konečně máme i to oficiální. Fiat zjevně vycítil, že „maseratizace” jeho obyčejných modelů funguje, a tak ji nadělil i Toru. A nezůstal jen u modifikace přídě, také interiér míří výš. (Petr Prokopec)

Automobilka otočila o 180 stupňů. Tohle auto mělo skončit s motory V8, místo toho teď bude nabízet jen osmiválce
11. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento krok jen podtrhuje, k jak rychlým a radikálním změnám přistupují automobilky, které znovu začaly používat zdravý rozum a reflektovat přání zákazníků. Ještě před pár měsíci byl tento matador odsouzen k tomu, aby dožil jen s šestiválci. Nyní chytá druhý dech s motory V8. (Petr Prokopec)

Nový šéf Jaguaru hned na první pokus prováhal šanci udělat něco správně
11. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O tomto muži prakticky nikdo z oboru nic významného neví, byl dosud šedou myškou finančního řízení indického konglomerátu vlastnícího Jaguar Land Rover a na aktivity britských firem v podstatě jen dohlížel. Dnes je řídí a dobře nezačal. (Petr Miler)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru