Autoforum.cz
Ojeté Tesly patří mezi ta nejhorší auta vůbec, jen dvě značky jsou na tom ještě hůř. Japonci dál vládnou
10. 9. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Elektrická auta měla být skvělá také tím, jak jsou konstrukčně jednoduchá, a tedy spolehlivá. A Tesly jsou epitom elektromobilů. Přesto se ukazuje, že o ztělesnění spolehlivosti nejde ani v nejmenším, mezi staršími vozy jde o téměř úplné dno. (Petr Prokopec)
Pohledy přitahující novinka Cupry má své české ceny, pro její styl skutečně budete muset zahořet
10. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Cupra se stylizuje jako prémiová značka, takže nízké ceny u nástupce Atecy nešlo čekat. A tak nízké ani nejsou. Pokud vám Škoda Karoq startující dnes na 715 900 Kč přijde drahá, s Terramarem si chuť nespravíte. (Petr Prokopec)
Itálii došla trpělivost s EU. Chce, aby „absurdní” zákaz spalovacích motorů zrušila hned, ne za dva roky
10. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Problémy Volkswagenu vyburcovaly politiky k aktivitě. Některé k tomu, aby šrouby dál utahovali, jiné k tomu, aby je konečně zase zkusili povolit. Itálie je v čele s ministrem životního prostředí zjevně ve druhé zmíněné skupině. (Petr Miler)
Nejnovější Škoda vypadá na prvních oficiálních ilustracích lákavě, jen design jí ale úspěch nezajistí
10. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Po nemastných a neslaných, navíc polovičatých nových generacích Superbu a Kodiaqu je nový designový jazyk Škody osvěžující. Jenže pod kabátem se skrývá stejná marnost, s jakou koncern VW zkouší prorazit již pět let a momentálně ho akorát táhne ke dnu. (Petr Prokopec)
Bývalé hvězdy Top Gearu si vjely do vlasů. Clarkson sepsul Harrise za pokus očernit ho za recenzi Tesly
10. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Je obtížné pochopit, proč se Harris pustil do kritiky 16 let starých Clarksonových tvrzení, jejichž pravdivost Jezza obhájil dokonce i před soudem. Slavnější z obou slavných Britů si to podle očekávání nenechal líbit. (Petr Miler)
VW se téměř s okamžitou platností zbavil svého finančního ředitele, jeho místo přebírá „kámoš” šéfa zvaný Řezník
10. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Tato změna má daleko k plánované, neboť probíhá necelé dva roky poté, co se současný finanční šéf Volkswagenu ujal své pozice. Co je úkolem jeho nástupce, se zdá být zřejmé - nebát se tnout do živého, s čím má zjevně Patrik Andreas Mayer problém. (Petr Miler)
Krize VW a celého odvětví děsí eurokomisaře. Jeho reakce jen ukazuje, jak mimo realitu vedení EU je
10. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Děsit by ho měla, dokud ale nebude schopen správně pojmenovat příčiny a následky, je to nejen k ničemu, ale snadno to může být i kontraproduktivní. Je téměř jisté, že Brusel nebo Berlín problémy VW či jiných automobilek zasypou „penězi těch druhých”. A ty vždy znovu dojdou. (Petr Miler)
Studie ukázala, jak moc se lidi nedaří utáhnout na vařenou nudli elektrických aut, většinu odradí i testovací jízda
9. 9. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Je to fascinující pohled do pozadí rozhodování lidí, kteří očividně nejsou tak manipulovatelní, jak si automobilky myslí. Zatímco „ověřená” spalovací auta kupují skoro automaticky, v případě těch elektrických je nalákané marketingem odrazují prakticky jakékoli další detaily o nich. (Petr Miler)
Stellantis pro nezájem zastavil výrobu svých SUV, na skladech má tolik aut, že je bude vyprodávat měsíce
9. 9. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Jsou to obecně vzato populární auta, ani o ta ale nyní není takový zájem, v jaký Stellantis doufal. A není zase těžké to pochopit. Třeba v případě Wrangleru chce za konstrukčně sedmileté auto stále víc a pro část zákazníků je to v době slev prostě příliš. (Petr Prokopec)
Volkswagen uprostřed krize ohlásil zdražení skoro všech spalovacích aut, Golf od 710 tisíc je masakr
9. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Němci se potácejí v problémech a potřebují vyrábět a prodávat víc aut. Dosud mohli těžit z toho, že třeba u nás je Golf levnější než Octavia, jenže s tím je zjevně konec. Další propad prodejů tak nepřekvapí a stěží VW někam pomůže. (Petr Prokopec)
Konec spalovacích Volv „bez jakýchkoli kdyby a ale” je definitivně pro smích, přijde ještě víc benzinových novinek
9. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Švédové definitivně odvolávají svůj tři roky starý plán, který ještě loni v letě označovali za nevyhnutelný „bez ohledu na trh”. S elektrickými modely se jim sice na dnešní poměry docela daří, ale oslovit s nimi všechny? Dobře ví, že to není možné. (Petr Prokopec)
Němci otestovali novou Škodu Kodiaq a dávají 2–, jinak povedené SUV má podle nich zásadní chybu
9. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Nová Škoda Kodiaq vypadá opravdu podivně, jako by automobilka jejím vzhledem chtěla dát za každou cenu najevo, že se stala předmětem jedné velké regurgitace. Při kvalitách auta ale leccos přehlédnete, stále se zvyšující cenu ale přehlédnout opravdu nelze. (Petr Prokopec)
Ekonomická situace VW je „alarmující”, říká nejvyšší šéf, zaměstnanci ukradli klíče od stovek aut, aby nedostali padáka
9. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Situace v automobilce, která je největším zaměstnavatelem v celém Německu, eskaluje rychle. Problémem přitom nejsou ani tak dosavadní výsledky, ale spíš to, co se na společnost žene. A čemu se po sérii špatných rozhodnutí nedokáže efektivně bránit. (Petr Miler)
K mání je splněný sen Čechů, sotva využitý luxusní výkonný kombík Mercedesu s překvapením v kufru
9. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Češi jsou zvláštní sorta zákazníků. Nechtějí vypadat, jako že na něco nemají, současně ale ví, že na to nemají, a tak touží po co nejnoblesněji vypadajících věcech, které ale nestojí tolik a nezruinují je používáním. Tento kombík zaškrtává všechna políčka. (Petr Miler)
Automobilky dostanou pokutu 376 miliard nebo nevyrobí 2,5 milionu aut, varuje šéf asociace výrobců, je to výsledek „práce” EU
9. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
K nulovému překvapení pro všechny soudné lidi se automobilový průmysl v Evropě dostal do přesně té slepé uličky, do které roky mířil. Nařízené lidé nechtějí, žádané si kupovat nesmí. A automobilky, které to z valné většiny celé ty roky podporovaly, si nyní stýskají. (Petr Miler)
Wir schaffen das 2.0: VW pod hrozbou historického zavírání německých továren potřebuje udělat krok zpět, udělá nejspíš pravý opak
8. 9. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Bující krize ve Volkswagenu je smutnou sumarizací všeho, co evropský automobilový průmysl udělal v posledních letech špatně. Inteligentní člověk se z vlastních chyb poučí, Němci ale takto historicky nejednají. A je nepravděpodobné, že by to udělali tentokrát. (Petr Miler)
Toto jsou nejlepší motory roku 2024. Vítěz má osm válců a 6,2 litru objemu
8. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Ne, neprobudili jste se jednoho krásného rána roku 2004, pořád se píše rok 2024 a toto jsou výsledky nejslavnější „motorové volby” magazínu Wards Auto. Také její výsledky reflektují posun celé branže o pár kroků zpět. (Petr Prokopec)
Místo 150 verzí pouhých 23: Nabídka aut pro obyčejné lidi byla během pouhých 20 let smutně ořezána až na kost
8. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Kolikrát už v našich článcích zaznělo něco ve stylu: „Pokud si chcete mít možnost si vybírat, musíte do bazarů?” Je to zjevné pouhým okem, statistika počtu dostupných základních verzí určitých aut dnes a před pár dekádami je přesto smutně odzbrojující. (Petr Miler)
VW je zpátky v Rusku i se stovkou dealerů. Z domény ubylo písmeno a z patičky webu jméno firmy, to je celé
8. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Ať už je to dílem aktivity Němců nebo jejich tichého souhlasu, tento postup chápeme, je legální a v těžkých časech není prostor pro gesta. Proč ale kolem „čínských Volkswagenů” prodávaných v Rusku pod značkou Jetta musí dělat takové tanečky, nám uniká. (Petr Miler)
1 400 koní, 550 kg. Brutální kvalifikační kolo Formule 1 ze sezóny, kdy turba neměla limit, dodnes bere dech
8. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Dokážete si představit auto, které má skoro třikrát větší výkon v koních, než samo váží v kilech? Nechte spát svou fantazii a připomeňte si doby, kdy něco takového skutečně jezdilo. „Nejšílenější sezóna Formule 1” se ročníku 1986 neříká náhodou. (Petr Miler)
Harris prý varoval BBC před nehodou, která zabila Top Gear. „Myslel jsem si, že je mrtvý,” říká o znetvořeném kolegovi
8. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
S Top Gearem je amen - oficiálně na neurčito, fakticky možná už navždy. Nejzkušenější z jeho posledních moderátorů nyní přiznal, že televizní stanice dlouho dráždila hada bosou nohou a věděla o tom, co riskuje, jeho rad ale nedbala a hnala se za úspěchem. (Petr Prokopec)
K mání je nejslavnější seriálové auto. KITT přímo od Barrise „schválený” Hasselhoffem ale nedá plechy lacino
8. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Se svým původem, historií a přímou vazbou na obě legendy si zaslouží tučnou cenovkou, je to opravdu „ten KITT”, který mohl sedlat sám Michael Knight. Ale jen mohl, přímo na obrazovkách se ale tohle konkrétní auto nikdy neobjevilo. (Petr Miler)
Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
7. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Ve výrobě tohle auto skončilo jako příliš okrajové zboží, v bazarech i proto láká nízkými cenami. Za ty dostanete nemalou kvalitu a spolehlivost, jak se na správný Mercedes S z minulé dekády sluší. Přesto je třeba obezřetnost, jakákoli skrytá závada vás může stát i kalhoty. (Petr Prokopec)
Novinář po testu ostrého elektrického Hyundai říká, že ať už je dobré jakkoli, vystát na něm nelze stále stejnou věc
7. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Je to velmi trefná připomínka smutné reality existence nejen tohoto výkonného modelu. Udělat jej tak, aby bezprostředně fungovat, problém není. Udělat jej tak, aby takto fungoval déle než chvíli, je s dnešní technikou absolutně nemožné. (Petr Miler)
Proč Polestar jako automobilka totálně selhal a jeho šéf dostal padáka? Jen s „vykradenými” designy Volva nemohl uspět
7. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
O existenci této značky spousta lidí ani neví. A když už nějaké její auto spatří, pomyslí si cosi o čínském Volvu. Tím ovšem říkají úplně vše. Na úspěch na současném trhu to bylo i je zoufale málo. (Petr Prokopec)
Dění v Nizozemsku názorně ukazuje následky roky „násilného” vnucování elektrických aut, pro zbytek EU by to mělo být poučení
7. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Představa, že lidé v momentě, kdy začnete uměle znevýhodňovat spalovací auta a uměle zvýhodníte ta elektrická, ve velkém poběží pro ta druhá, je od začátku naivní. Vývoj v Nizozemsku to jasně ukazuje - zatímco nová auta se prodávají stále hůř, odbyt ojetin dokola láme rekordy. (Petr Miler)
Všichni ostatní se otočili k lidem zády, a tak Ford slíznul smetanu. Prodeje Mustangu střílí prudce nahoru
7. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Takhle to dopadá, když se místo poptávky někdo začne řídit svými vlastními, z prstu vycucanými plány. Je to voda na mlýn těm, kteří podobně nesmyslnému přístupu nepodlehli a je docela úsměvným paradoxem, že zde je vítězem Ford. (Petr Miler)
Toyota snížila své už tak nízké cíle prodeje elektromobilů o další třetinu. Prý to ani není plán, jen měřítko
7. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Není nakonec logické, že se jedna z mála racionálně se chovajících velkých automobilek stala tou jasně nejúspěšnější na celém světě, zatímco její konkurenti ztrácí miliony prodejů? Její další krok jen potvrzuje, že se dál hodlá řídit realitou, ne nesmyslnými vizemi. (Petr Miler)
Muž si naslepo koupil 11letou Teslu, za níž nikdo nechtěl dát ani 114 tisíc. Poznal, co z elektrických aut po takové době zbyde
6. 9. 2024, 22:00 | Hodnocení:
Vše není černé, největší problém této Tesly ale jasně připomíná, proč tato auta masivně ztrácí na ceně a proč za vůz, který kdysi stál miliony, už po 11 letech najednou nikdo nechce dát ani 114 tisíc Kč. Je to v podstatě už jen auto na nákupy. A kdykoli může přestat být i tím. (Petr Prokopec)
Technik kritizuje automobilky za výrobu zbytečně složitých vozů. Nekupujte auta vyrobená po roce 2012, říká
6. 9. 2024, 17:00 | Hodnocení:
Že vývoj aut posledních dvou dekád nepřináší jen posuny vpřed, pochopil snad i ten nejméně automobilový člověk pod sluncem. Každý kritik moderny má svůj „bod zlomu” jinde, kolegou citovaný technik hovoří jasně: Po roce 2012 už je toho moc. (Petr Prokopec)
K mání je nenápadný kombík Audi, který je rychlý skoro jako současná RS6. Přes pár let stáří nebude drahý
6. 9. 2024, 15:30 | Hodnocení:
RS6 je legenda, je to už ale také docela křiklavé auto, což nebude po chuti každému. Máte-li zájem o srovnatelnou dynamiku v nesrovnatelně skromnějším balení, tohle je cesta, navíc nebude drahá. (Petr Prokopec)
Už i Volvo přišlo na to, že elektrické kamiony nejsou řešení, v dohledné době nemají šanci fungovat
6. 9. 2024, 14:00 | Hodnocení:
Ačkoli Volvo jako výrobce osobních aut a Volvo jako výrobce nákladních aut jsou dnes dvě samostatné firmy, obě přišly na jedno - elektrický pohon není tak univerzální řešení, jak si roky samy myslely. Krátké cesty elektrické kamiony obslouží, víc ale ani ťuk. (Petr Prokopec)
Problém s brzdami elektrického Porsche je větší, než se zdálo, auta majitelů zůstávají odstavená měsíce
6. 9. 2024, 11:00 | Hodnocení:
Potíže s brzdami nikdy nejsou banální, ovšem po oznámení svolávací akce jsme považovali tento problém za vyřešený. Není tomu tak, náhradu vadných dílů se nedaří vyrobit a riziko selhání je zjevně tak velké, že automobilka lidem jejich vozy „zabavuje“ v rámci běžných servisů. (Petr Prokopec)
Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6. 9. 2024, 10:00 | Hodnocení:
Tohle se policistovi vrátilo jako bumerang, vnímáme to jako jeden z nejhloupějších pokusů o PIT, jaký jsme kdy viděli. Dotyčná se navíc zřejmě ani o nic takového nesnažila, spíš jí přálo štěstí. (Petr Miler)
Stellantis pracuje na tom, aby se i jeho obyčejnější auta dokázala otáčet na pětníku jako tanky
6. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Není mnoho věcí, které spalovací auta nedokážou, popřípadě je svedou jen za cenu příliš složitých a drahých mechanismů. Takzvaná tanková otočka patří mezi ně, na popularitě ale získává jen velmi pozvolna. (Petr Prokopec)