Autoforum.cz

Znovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
15. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když Italové před šesti léty ukázali jeho koncept, ani jsme nedoufali, že se dočkáme sériového provedení. Ale dočkali jsme se. A navazuje nejen na něj, ale i na 60 let starý závodní speciál. Má úchvatnou karoserii a interiér jako od šperkařů. (Petr Prokopec)

VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
15. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Současný šéf Volkswagenu stále více připomíná člověka, který si před cestou nasadí nepropustné brýle, šlápne na plyn a jede hlava nehlava. Jeho slova padají na adresu nové generace Golfu GTI jen potvrzují, že se VW nedokáže poučit ani z elektrického fiaska jiných značek koncernu. (Petr Prokopec)

Rolls–Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
15. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I takhle může vypadat soupeření mezi dvěma slavnými automobilovými značkami. Jedna předala najednou 9 aut jedinému kupci, druhá 6. Škoda by se tomu vysmála, u aut klidně za desítky milionů je to ale něco. A Rolls-Royce má v tomto případě u zákazníka vskutku zvláštní postavení. (Petr Miler)

Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
15. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rusové si dali na čas, celý projekt ale po několika odkladech nakonec dotáhli do zdárného konce. Začátek reálných prodejů musí být na spadnutí, neboť auto už zjevně sjíždí z výrobních linek moskevské továrny značky. (Petr Miler)

Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
14. 5. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dříve narození budou mít jasno, „Érik” se svým stojáčkem byl svého času legenda. Ale tento člověk v zásadě pověsil kopačky na hřebík před 28 roky, pamatovat ho tak nemusí ani dávno dospělí lidé. Na vzkříšení nesmyslného nového Capri by to asi chtělo celebritu jiného kalibru. (Petr Miler)

Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
14. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Stalo se nedobrým zvykem nejen automobilových firem, že spíš než aby vycházely vstříc vašim přáním, vás zkouší vychovávat. A zašlo to tak daleko, že už neřeší jen podstatu samotného auta, ale zkouší vás i odnaučit kouřit. Téhle novince je to jedno, snaží se uspokojovat potřeby klientů ve všech směrech. (Petr Prokopec)

Nissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
14. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonci jasně avizovali, že líp už bylo, míra jejich současných problémů je ale opravdu enormní. Po zaseknutí 100miliardové sekery do firemních futer přijdou drastická opatření, která se dotknou prakticky všeho a všech. (Petr Prokopec)

Max Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
14. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Nizozemský šampión si myslel, že si jako „pan Nikdo” prostě odjezdí své a lidé si toho nevšimnou, zatím ale dal spíš za vznik fanklubu Franze Hermanna. A rutinéři Severní smyčky Nürburgringu na jeho adresu nešetří chválou. (Petr Miler)

Audi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
14. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na základě čeho si Audi myslí, že novou nejlevnější verzí propadáku, který je i tak dražší než srovnatelné Porsche, někoho ohromí? Je to jen další ukázka odtržení současného vedení firmy od reality, snad ani neexistuje reálná šance, aby tohle auto nebylo akorát dalším neúspěchem. (Petr Miler)

Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
14. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Leckdo je ochoten si za něco „zeleného”, byť klidně jen domněle, připlatit. Tady je ale řeč o takových penězích, že se provoz těchto aut v rámci flotil carsharingových firem stává ekonomicky neúnosným. A jejich podíl na celkovém počtu provozovaných aut tak klesá. (Petr Prokopec)

GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
13. 5. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U zrovna americké tajné služby to může znít jako poněkud zbytečný luxus, ochranka prezidenta ale musí být připravena na vše, zvládat tedy musí i trojici pedálů. K tomu bude mít vskutku parádní náčiní, Cadillac CT5-V Blackwing. A také další dodaná auta ale stojí za to. (Petr Prokopec)

Mansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
13. 5. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Poznáte, že jde vůbec o Ferrari? Nebýt italské trikolóry, člověka by to možná ani nenapadlo. Překombinovaná kreace je absurdní v každém ohledu, zjevně se ale dnes i pro něco takového najde dost zámožných kupců. (Petr Prokopec)

Toyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
13. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonci jsou tajemnější než hrad v Karpatech a novinku nám ukazují po menším než malém množství detailů, všechny indicie ovšem naznačují, že jeden ze svých bestsellerů spíš jen rozsáhleji faceliftují, než aby přišli se skutečně novým vozem. (Petr Prokopec)

Ford v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
13. 5. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Go Electric, Go Köln!” vystavil si Ford s velkou pompou na své továrně v Kolíně před dvěma léty. Možná si tam měl dát pravdivější: „Go woke, go broke.” Podnik, který měl být výstavní skříní značky, nyní poznává cenu slepé sázky na elektromobily se vším všudy. (Petr Prokopec)

Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13. 5. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Chtělo oslnit výkonem a z něj vyplývající dynamikou, místo toho ale dostává nakopáno ve srovnání s téměř čímkoli starším, co mu zkříží cestu. Na vině je šílená nadváha daná naprosto nesmyslnou hybridizací. (Petr Prokopec)

Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
13. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je krajně neobvyklé, aby automobilka s velkou pompou ukazovala fotky prototypů pouhé nové verze dávno nabízeného auta, kterou začne vyrábět až za 6 měsíců. Tohle je ale velká věc, moderní evropské auto dostává zpátky spalovací motor. Jak málo někdy stačí. (Petr Miler)

Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
13. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I na tak velkou firmu je to obrovské číslo, bezmála 20 tisíc propuštěných představuje okolo 15 procent všech lidí, které firma po celém světě zaměstnává. Je to nejvýmluvnější symbol jejího úpadku, kterému šlo podle bývalého šéfa docela snadno zabránit. (Petr Miler)

Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
12. 5. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je fascinující, co některá auta zvládnou. A je to fascinující jen víc, když i po takovém zápřahu slouží dál a dál. Tohle auto navíc přišlo s pro Mercedes tehdy novým typem motoru, ani to ho ale nedostalo. (Petr Prokopec)

Hammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto nebo letadlo
12. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeremy Clarkson už se raději věnuje jen farmaření, zbylí dva moderátoři z někdejší populární trojice ale táhnou káru automobilových show dál. Možná ne tak zábavně než kdysi, ale dnes člověk musí vzít zavděk i tím. (Petr Prokopec)

Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
12. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto jsem choval v úctě, po zkušenosti s jeho nejnovějším provedením si ale musím drbat hlavu. Lze ho buď přijmout jako otylou verzi 530d s nemístným označením, nebo jej odsoudit jako parodii na to, čím 540d donedávna byla. (Petr Miler)

Slovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
12. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeho auto pracuje na splnění svého snu už přes 35 let a teď se konečně dočkal. Příští rok si kupci odvezou první sériově vyrobené AirCary, smířit se ale musí s cenou odpovídající plně vybavenému Lamborghini Revuelto. (Petr Prokopec)

Majitel krutě poznal úskalí aukčního prodeje bez rezervní ceny, jeho milované auto mu někdo vyfoukl za drobné
12. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na tohle je třeba si dávat pozor, neboť jakmile k takovému kroku jednou svolíte, cesta zpět už neexistuje. Má své výhody, o tom žádná, poměr rizika a potenciální odměny za to ale podle nás nestojí prakticky nikdy. (Petr Miler)

Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
12. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jejich projekt byl odložen, zasloužil by si ale zrušit. Tahle auta lidé dnes kupují víc než kdy dřív, pokud tedy ještě mohou, protože mají stále spalovací motor. Co víc Porsche potřebuje po veškerém dosavadním vývoji za signály? (Petr Prokopec)

Číňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
12. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli dosud existovalo něco, v čem byly evropské automobilky opravdu doma a téměř nikdo jiný jim nebyl schopen rozumně konkurovat, šlo o naftové motory pro osobní auta. Také ty se ale z místních modelů vytrácí a hádejte, kdo je připraven je nově začít nabízet. Navíc jaké? (Petr Miler)

Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
11. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nebo bychom měli říci „ye”? Možná ano, protože loni Japonci stvořili právě takto pojmenovanou podznačku. Nakonec od ní ale odstoupili, prý kvůli nelibosti publika, možná ale kvůli tomu, že si tak říká jistý Kanye West. (Petr Prokopec)

Klasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
11. 5. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nač od podstaty měnit, co funguje, když to můžete „jen” vylepšit? Kultovní kupé generace 964 tak v tomto případě nepřišlo o svůj typický plochý šestiválec, moderní jednotka s vodním chlazením ale dává 420 koní za úžasného zvuku. (Petr Prokopec)

Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
11. 5. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V byznysu buď stoupáte, nebo klesáte, žádný třetí směr není. Když stoupáte, skupujete aktiva jiných, když klesáte, prodáváte ta svá. Audi míří už nějaký ten pátek výrazně směrem dolů a rozprodej dřívějších akvizic je toho nejsrozumitelnějším projevem. (Petr Miler)

Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11. 5. 2025, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to dokonalý symbol toho, do jak slepých uliček se nechal zahnat evropský automobilový průmysl. Konstrukce tohoto auta nedává z racionálního hlediska absolutně žádný smysl a jeho srovnání s Ferrari v upraveném 1000koňovém provedení to ukazuje v plné nahotě. (Petr Miler)

Max Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
11. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejlepší závodní jezdci a Ferrari se přitahují, co svět světem stojí. A být bookmakeři, budeme už teď vypisovat kurzy na to, kdy zřejmě nejlepší závodní pilot posledních dekád skončí právě ve Scuderii. Ostatně, Max s Ferrari už řádí, dokonce na Nordschleife, akorát to není Formule 1 a neříká si u toho Verstappen. (Petr Miler)

Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
11. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Všichni ostatní si svůj automobilový průmysl chrání, Evropa si ho ale ničí, říkají oba hlavouni. Z jejich vyjádření si nelze odmyslet pokrytectví, neboť EU v jejích krocích léta podporovali, nic to ale nemění na tom, že mají pravdu. Vše je dobře vidět na malých autech, mor regulací ale neničí jen ta. (Petr Prokopec)

Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
10. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto ani nepotřebuje vylepšovat, aby vzbuzovalo touhu nadšenců. A co teprve, když mu dáte moderní techniku a 530 koní zabalených do karbon-kevlarového hávu? To se pak zájemci mohou přetrhnout, aby ho měli. (Petr Prokopec)

Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10. 5. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to úctyhodný projekt, snaha dostat na silnice největší rotační jednotku historie ale zatím moc sladké ovoce nenese. Po přidání tří turbodmychadel motor produkuje slušný výkon, je to ale pořád jen 1 536 koní. A navíc přidává hromadu tepla. (Petr Prokopec)

Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
10. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tomu se říká obrat. Třícípá pochopila, že snaha co nejrychleji „zezelenat” by jí mohla také přivést do hrobu, a tak zkouší jít znovu na ruku zákazníkům. Nejen zachování, ale dokonce zamýšlený nový rozmach motorů V8 v nabídce značky patří k této hře. (Petr Prokopec)

Bizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
10. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla během své existence přišla s řadou zajímavých inovací, tento nápad byl ale od počátku podivný. A navíc pěkně drahý. Vlastně tak ani není divu, že jej automobilka poslala k ledu a svou variaci na range extender neprodá nikomu. (Petr Prokopec)

Jeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
10. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Chcete auto, které ztratilo klidně 95 procent své původní hodnoty, i když majitel využil možná 10 procent jeho potenciálu? Pak jste narazili na to pravé ořechové. Jen se musíte smířit s tím, že budete mít nehezké, neoblíbené a znovu skoro neprodejné auto. (Petr Miler)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru