Autoforum.cz

Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čínská konkurence ve své domovině Octavii naprosto rozválcovala a tohle auto se prodává i v Evropě. S motorem 1,5 turbo o 188 koních, spoustou výbavy, sympatickým designem i pojetím interiéru je to za svou cenu opravdu pecka. (Petr Miler)

Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto mělo zaděláno na to stát se hitem mezi malými vozy, které jsou v Evropě stále žádané. Se 194 koňmi výkonu v základu ale stěží bude patřit mezi nejdostupnější auta svého druhu, třebaže v poměru hodnoty a ceny může být pořád vysoko. (Petr Prokopec)

Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilová divize Ineosu vznikla kvůli tomu, aby udržela v prodeji auta jako Land Rover Defender, v tomto směru se od ní mnoho invence čekat ani nedá. Grenadier se ale aspoň drží tohoto receptu a boduje díky spalovacím motorům. Čím chce zaujmout elektrický Fusilier, nemáme tušení. (Petr Prokopec)

Zakázaná reklama na ostrý VW T–Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27. 2. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Dejte blbci funkci a vymyslí lejstro,” řekl kdysi Jan Werich. To byly ale ještě zlaté časy, dnes takový člověk vymyslí, jak vám zkomplikovat život, i když pro to neexistuje absolutně žádný objektivní důvod. Proč? Protože může. (Petr Miler)

Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex–MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Docela by nás zajímalo, co na tomto autě bylo shledáno tak výjimečným, aby si podobné ocenění vysloužilo. My nevidíme nic - Scenic E-Tech od Renaultu není ani technicky převratný, ani nenabízí nic ohromujícího v poměru hodnoty a ceny. (Petr Prokopec)

Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Volkswagen se tváří, že elektromobily jsou jeho jediná budoucnost, v Česku ale loni prodal pouhých 3,2 procenta vozů s tímto druhem pohonu, letos je to ještě míň. Jde o zanedbatelné množství, navíc je třeba se ptát: Kolik těchto aut zůstává u dealerů? (Petr Miler)

Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jako nadšenci jsme přesvědčeni, že s auty se má jezdit, pokud ale za každou cenu hledáte způsob, jak víc než ochránit své úspory před inflací, i tohle je cesta. Pokud si dnes koupíte ten správný vůz a uložíte jej, za pár dekád na něm můžete pořádně inkasovat. (Petr Miler)

Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26. 2. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Italové mají po letech lelkování hodně co dohánět, jejich současné portfolio je poněkud zatuchlé. Pokud ale čekáte záplavu hravých, designově lákavých novinky, jste na špatné vlně. Třeba 13 let starou Pandu chce Fiat nahradit o trochu větším, lacině působícím a přesto dražším hatchbackem. (Petr Prokopec)

Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se člověk podívá na celková prodejní data, vidí jednu věc, pokud se ale podívá na zájem o auta, která si zaměstnanci mohli vybrat, vidí věc docela jinou. Ani v Německu lidé touto optikou o elektromobily nestojí. (Petr Prokopec)

Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Korejci minulý týden zaskočili všechny nadšené příznivce ostrých modelů N v Evropě, když oznámili, že s typy i20 N a i30 N v EU končí. Po konci prvního zmíněného Hyundai přichází s novou verzí i20 N Line, ta ale dramaticky jen vypadá. (Petr Prokopec)

50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud máte pocit, že když proti sobě postavíte klasický UAZ a moderní Hummer, bude se opakovat nakládačka, jakou filmový Ivan Drago schytal od Rockyho, pak vás čeká nemilé překvapení. (Petr Prokopec)

My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Někteří zejména evropští výrobci aut ještě před pár měsíci ubezpečovali o platnosti svých elektrických plánů, teď už je ale mění. Japonci byli obezřetnější a byť se za to ještě nedávno dočkali jen očerňování, ve výsledku bodují. (Petr Miler)

Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Obě automobilky Rusko formálně opustily, fakticky ale nikoli. V jejich bývalé továrně, kterou si do dvou let mohou zase vzít zpátky, tak nechaly i sklady napěchované díly potřebnými na výrobu 70 tisíc aut. Právě ta jdou nyní do prodeje s novým označením. (Petr Prokopec)

Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je od pohledu sympatické auto, které by vzhledem ke svému zaměření dávalo smysl i s elektrickým pohonem a jeho omezeným akčním rádiem. Ale je to vůz menší než Clio, který má stát víc než Octavie, to už smysl nedává. (Petr Prokopec)

Ford po zrušení dvou třetin výroby zastavil i prodej svého elektrického propadáku, důvod odmítá zveřejnit
26. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tomuto autu od začátku slunce nad hlavou nesvítí, dočkalo se ale nakonec jen osudu, jakého se dočkat muselo. Zákazníky nevyžádaný a technicky obtížně ospravedlnitelný produkt potíže s odbytem prostě mít musí. (Petr Miler)

Novou vrcholnou Teslu Model 3 odhalil únik z natáčení reklamy ve Španělsku, bude znovu „směšná”
26. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla jeden ze svých klíčových modelů rozsáhle modernizovala už loni, vrcholná verze se ale dosud do nabídky nevrátila. To se letos změní, místo verze Performance ale čekejte Ludicrous Performance. (Petr Miler)

Němci po testu jmenovali nejvíc nebezpečné typy pneumatik na léto, mezi „smetánkou” jsou i Češi a Slováci
25. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Ty nejhorší pneumatiky selhávají už při brzdění na mokré a suché silnici,” uvádí po testu víc jak 200 typů pro letošní léto německý Auto Bild a jmenuje desítky nebezpečných vzorků. Mezi těmi, které neprošly ani k dalšímu zkoušení, se řadí i české a slovenské obutí od Tomketu a Matadoru. (Petr Prokopec)

Elektrické Taycany Turbo od Porsche ztratily za 4 roky na ceně přes 2 miliony Kč, i když většina z nich nedojela skoro nikam
25. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Německá luxusní auta byla v tomto oboru vždy přeborníky a zdá se, že elektrický pohon je v boji o „nejvyšší” mety jen podpoří. Propad hodnoty elektrického Porsche Taycan je v krátkém čase nepřekvapivě extrémní i optikou původních cen. (Petr Miler)

Řidič po honičce v až 270 km/h zmizel policii, stačit mu měly problém i policejní vrtulníky
25. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nestává se často, aby se ujíždějícímu řidiči podařilo prchnout, pakliže má v patách i takovou techniku, ani on ale v tomto případě nebyl špatně vybaven. Jeho tmavá Corvette C7 se po rychlé jízdě dokázala ztratit v ulicích nočního L.A. (Petr Miler)

I v USA s blížícími se volbami brzdí s absurdními elektrickými plány, nadšení dál opadá také v Číně
25. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Problémy s naplněním svých elektrických vizí nemají jen automobilky, i politici naráží na zeď reality, která v tomto případě těžce voní po odporu voličů. Nezájem většiny publika o elektromobily je zřejmý a mohl by lámat vazy nejen manažerům automobilek. (Petr Prokopec)

Dokonáno jest. Volvo se zbavilo své kolabující elektrické odnože, ani její fiasko pro něj není poučením
25. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jaké lepší poučení si přát, než když se vám pod rukama hroutí projekt značky zaměřené jen na výrobu elektrických aut, pakliže se jako tradiční automobilka chcete vydat stejným směrem? Na Volvo ani tohle nefunguje, míra dogmatičnosti jeho přístup k elektrifikaci je fascinující. (Petr Miler)

Nestíháte navazující let? Aerolinka nově převáží cestující mezi letadly pomocí Porsche 911 GT3 RS
25. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Představte si, že vystoupíte z opožděného letadla a místo stresujícího běhu po letišti vás bude přímo pod schody čekat zářivě rudý supersport s 525 koňmi pod kapotou. Sen? Ne nutně, splní si ho ale jen hrstka šťastlivců. (Petr Prokopec)

Nová verze Alpine A110 za 16,5 milionu ohromuje nejen cenou a vzhledem, dorazí vám rozdělená na dva kusy
25. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto navazuje na svého času marný pokus o vítězství v nejslavnější čtyřiadvacetihodinovce světa, nejen tím je ale pozoruhodné. Alpine A110 si vzali do parády u Zagata a do hry přidali také jeden velmi zajímavý trik. (Petr Prokopec)

Průzkum ukázal, že většina majitelů elektromobilů si drží v záloze auta na benzin či naftu. A nehodlají se jich vzdát
24. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
To se to básní o elektromobilitě, když se na ni nemusíte spoléhat. Studie leasingové společnosti zkrátka suchými čísly vykreslila to, co je dávno jasné - že elektrická auta jsou komplementem, ne substitutem spalovacích vozů. (Petr Prokopec)

Němci otestovali levný čínský Land Rover, který půjde koupit i v Evropě, jejich slova lze vnímat jako útěchu i hrozbu
24. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čínské automobilky už nelze označit jen za levné kopírovače západních aut, to ale neznamená, že se „našimi” legendami nenechávají inspirovat. Dokonce ani respektované BYD nemá problém přijít s autem, které se velmi podobá klasickým Land Roverům, jak funguje? (Petr Prokopec)

Absurdita elektrické doby: Pod technickým šéfem Audi se má houpat křeslo proto, že značka nenabízí dost elektromobilů
24. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Věříme, že to Audi takto neplánovalo, ve výsledku je ale nyní díky tomu, že svou nabídku nezaplavilo nepříliš žádanými elektrickými modely, ve výhodné pozici, však konkurence s nimi jen brzdí. Že je tento stav nakonec označen za problém, je jen další absurditou dnešní doby. (Petr Miler)

Kdysi žhavý konkurent Tesly se propadl do ještě větších ztrát a nevyrábí skoro nic, Musk se mu otevřeně vysmál
24. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tuhle automobilku založili lidé, kteří se s Elonem Muskem podíleli na budování Tesly, nebyli ale spokojeni s jeho vedením. Jejich vlastní firmě se ale nedaří a Musk jim to teď dává pořádně sežrat. (Petr Prokopec)

Pohádkově levné leasingy na elektromobily skončily. Zákazníci přeplácí spalovací auta až o 142 procent, varuje „automobilový papež”
24. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli dosud šlo v případě snahy o pořízení elektrického auta v něco doufat, pak to byla možnost dostat se k němu relativně levně cestou operativního leasingu. I tady se ale ucho utrhlo a na trhu nastala paradoxní situace - zatímco elektrická auta v „hotovostních” cenách zlevňují, leasingy dramaticky zdražují. (Petr Miler)

Řidič dodávky měl kliku jako od blázince. Vjel do cesty vlaku, který mu rozpůlil auto, přesto z něj odešel po svých
24. 2. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zapomeňte na pohádkovou sérii Z pekla štěstí, až zázračnou přízeň osudu uvidíte teprve tady. Částečně hluchý řidič si nevšiml vlaku na přejezdu, který následně projel za jeho hlavou skrz vůz rychlostí 130 km/h. Přesto se nehoda obešla bez zranění. (Petr Prokopec)

Hyundai v EU zařízlo všechny ostré spalovací modely kvůli elektromobilům. Teď, vážně
24. 2. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli se pro něco elektrický pohon obzvlášť nehodí, pak jsou to vozy s vyššími energetickými nároky. Výkonné modely patří mezi ně a přecházet právě s nimi na elektrický pohon ve chvíli, kdy je patrné, že na zákazníky nefunguje podle očekávání, zavání naprostým odtržením od reality. (Petr Miler)

Svět se zbláznil, toto BMW M3 E30 se má prodat za 4,2 milionu Kč, i když najelo už 177 000 km
24. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Absolutně respektujeme výjimečnost tohoto auta z řady úhlů pohledu, ale probůh, tohle není žádná časová kapsle. Jde o roky docela intenzivně používané auto, přesto se má prodat za takové peníze. (Petr Prokopec)

Vlastně jediná dobře prodávaná moderní Alfa Romeo v bazarech netáhne, o to levněji s ní můžete „machrovat”
23. 2. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to pořád Alfa, která má svůj šmrnc, navíc pověsti nespolehlivého vozu v praxi nedostává. Přidejte si k tomu nízké ceny máte před sebou docela zajímavý tip na nevšední ojetinu s širokou využitelností. (Petr Prokopec)

Dědic Ferrari prodává svou luxusní jachtu s příhodným jménem Race. Vlastně už podruhé, poprvé ji střelil „sám sobě”
23. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nemá ji dlouho, původní nákup ale může mít co do činění nejen s jeho zájmem o plachtění, ale také s tím, že jachtu Race stvořila společnost Riva spadající pod Ferretti Group. Významný podíl v ní patří právě jedinému žijícímu synovi Il Commendatoreho. (Petr Prokopec)

Fiat se s elektrickou pětistovkou vrací do USA a jen doufá, že tentokrát nebude prodělávat 330 tisíc na každém autě
23. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zní to šíleně, úvahy automobilek spojené s elektromobily ale bývají právě takové. Fiat na předchozím elektrickém modelu 500 prodělával právě tolik a nyní doufá, že to tentokrát bude lepší. Aby se nepřepočítal. (Petr Prokopec)

Audi překvapivě modernizovalo své už zaříznuté SUV, dokonce mu vrátilo klasický volič automatu
23. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už dva roky to má spočítané a na trhu slouží dokonce rokem osmým. Mělo se stát jednou z obětí elektrických plánů značky. Protože se ale ty nestávají realitou, nestává se realitou ani skon Q2, alespoň na nějaký čas. (Petr Prokopec)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru