Autoforum.cz
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7. 2. 2025, 13:00 | Hodnocení:
BMW se pustilo do předem prohraného boje, opravdu dobrou elektrickou M3 se současnými technickými limity postavit prostě nejde. Přesto se v novém skoro osmiminutovém videu tváří, že by to mohlo dokázat. (Petr Prokopec)
Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
7. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Pro některé to vůbec není sport, pro jiné tak nanejvýš sport stárnoucích gentlemanů. Ať už ale golf vnímáte jakkoli, neovlivňuje jen zavazadelníky supersportů. Chytré tvary golfového míčku teď promlouvají i do konstrukce pneumatik. (Petr Prokopec)
Mercedes třídy A končí bez nástupce jako sedan, jde o poslední takové auto startující pod 1 milionem Kč
7. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Úplně nové auto podle svého gusta už do výroby nezadáte. Pokud o něj tedy máte zájem, raději si pospěšte, neboť volit mezi novými vozy lze už jen ze skladových zásob. Pak se za ním zavře voda a s ním i za jeho relativní dostupností. (Petr Prokopec)
Šéf Fordu kapituloval. Po letech mazání medu kolem úst přiznal, že elektromobily trpí „neřešitelnými” problémy
7. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
U některých typů aut a při jejich obvyklém využití se nutně neprojevují, u jiných jsou naopak velkým trápením. Říkáme to roky a nepochybujeme o tom, že Jim Farley to ví stejně dlouho. Akorát doteď nebylo „in” říkat pravdu. (Petr Miler)
Další a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
6. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Uvědomíme-li si, jakým ohromným vývojem prošla auta za posledních několik dekád a jak se změnila silniční síť, je naprosto absurdní, že jsou stále drakoničtěji vymáhané ty samé rychlostní limity. Proč zrovna letošek přináší změny, netušíme, ale buďme rádi, v Německu mohou zamířit opačným směrem. (Petr Prokopec)
Námluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
6. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Vypadalo to jako hotová věc, hned několik věrohodných zdrojů přímo z Japonska ale nyní uvádí, že námluvy jsou u konce. A pokus obou firem o spojení může být odpískán zcela. (Petr Prokopec)
Důchodci si koupili Teslu Cybertruck. Ujeli s ní 109 km a pak raději řekli synovi, ať ji zase prodá
6. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
„Tahle kára asi není pro starý,” chce se parafrázovat jeden slavný výrok. Nakonec to ale nepřekvapí, to poslední, co by mě v důchodu napadlo, by byla koupě nové Tesly. Tím méně pak modelu Cybertruck. (Petr Miler)
VW už ztratil soudnost, svou spásu vidí v autě postaveném kolem 6 let starého odpískaného designu a 8 let staré techniky
6. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Byla by to dobrá aprílová zpráva, jenže Němci to myslí smrtelně vážně. Vyhrabali design z roku 2021, který později zavrhli, a spojili ho s technikou, která neohromovala ani v roce 2019. A s tím chtějí uspět v roce 2027? (Petr Prokopec)
Záběry ukazují, že Jaguar po pár letech skutečně vykupuje zpět a posílá do šrotu tisíce kusů svého elektrického propadáku
6. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Jak ekologické tohle asi může být? Problémy s požáry a vůbec reputací těchto aut se ukázaly být pro Brity tak neřešitelnými, že raději přistoupili ke stažení aut z oběhu a jejich zničení. Děje se to nepřekvapivě i v Evropě. (Petr Miler)
K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
6. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Tušíte, že se takové auto vůbec vyrábělo? A pokud ano, viděli jste někdy nějaké na vlastní oči? Prodat se jich musela hrstka, navíc často ve specifikacích podobných této. Pro většinu lidí to bude auto za trest a verze k smíchu, pro některé to ale bude učiněný poklad. (Petr Miler)
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5. 2. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Snad denně je nám vtloukáno do hlavy, jak rychlý pokrok elektromobily dělají. Někdy a v některých ohledech to možná platí, pět let evoluce v případě Tesly Model Y je ale po technické stránce sotva obrazem stagnace. (Petr Prokopec)
Němci ukázali novinky pro armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
5. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Pokud máte pocit, že vaše nové velké SUV s třílitrovým dieselem je něco, pak říkáme: Tohle je něco! Nemusí to na první pohled vypadat, před vám ale stojí monstrum, kterému by se mezi kola jedné nápravy vešla celá Škoda Fabia. (Petr Prokopec)
Porsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
5. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Také Porsche je v poslední době na velmi problematické trajektorii. Z jeho nabídky už zmizelo několik atraktivních aut, dalším byla modernizacemi pošramocena pověst. Ani 911 GT3 s manuálem to dnes nemá snadné, šéf divize GT ji ale hned tak nedá. (Petr Prokopec)
Už i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
5. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je na pováženou, když už se i Francii, která je tradičně velmi socialistickou zemí, začaly příčit plánovací manýry Bruselu. Nečekejme, že by zrovna tato země toužila po opaku, i Francouzům se ale současná povaha celého Green Dealu zdá být přepísknutá. (Petr Prokopec)
Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
5. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Tohle auto má vážně čím zaujmout. Po analogii Porsche se čínský technologický gigant vytasil i s vlastní analogií Ferrari a výsledkem znovu není nic směšného. Při pohledu na avizovanou cenu rozhodně ne. (Petr Prokopec)
Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
5. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Aston Martin má nového šéfa a trochu jsme se divili, že volba padla na člověka, který ve stejné pozici u Bentley udělal řadu chyb. Ty jej nakonec stály místo, přesto se zdá, že se z nich poučil jen v omezené míře. (Petr Prokopec)
Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
5. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
V situaci, ve které se KTM a jeho mateřská společnost ocitly, je to logický postup, je ale otázkou, co tento krok reálně může řešit. Příjmy z prodeje MV Agusty jsou ve dluzích rakouské firmy kapkou v moři. (Petr Prokopec)
Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
5. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Poté, co se Stellantis zbavil Carlose Tavarese, dochází v koncernu na obrovské změny, které spojuje snaha o potlačení ideologického řízení jednotlivých značek a návrat zdravého rozumu. Změna ve vedení francouzské klasiky v tomto kontextu není výjimkou. (Petr Prokopec)
Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
5. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Jestli tento člověk ve škole v něčem exceloval, pak to musel být předmět s názvem: „Hraj opak toho, co ve skutečnosti děláš!” Je neuvěřitelné, jak si dnes veřejně stěžuje na kroky EU, volá po volném trhu a dokonce říká, že přece nemůže prostě přestat vyrábět spalovací auta, když roky fakticky podporuje opak toho všeho. (Petr Miler)
Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
4. 2. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Audi jako by svými nespornými technickými schopnostmi v posledních letech pouze marnilo na vývoj řešení, která vychází vstříc normám. Těm nakonec vyhoví i toto řešení spalovacího pohonu, současně ale dává aspoň nějaký racionální smysl. (Petr Prokopec)
Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
4. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Možná to není největší krasavec a jmenuje se podivně, za možnost znovu osedlat zbrusu nový vůz, který používá spojení točivého motoru V8 bez turba a ručního řazení, mu ale takové aspekty snadno odpustíte. (Petr Prokopec)
Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
4. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Čtyři dny v prodeji, to je vše, čím se dosud může pochlubit nová verze i u nás oblíbeného japonského prcka mezi SUV. Je to důvod ke smutku? Vlastně ano, ale ne zase tak velkého - důvodem není nezájem, ale naopak přílišný zájem. (Petr Prokopec)
Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
4. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Porsche je fakticky v tak špatném stavu, v jakém se nenacházelo už několik dekád. A ekonomické výsledky firmy to s menším časovým odstupem potvrzují. Je tedy třeba velkých změn, a tak přijdou, už v horizontu dnů. (Petr Miler)
Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
4. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Už jsme poznali různé zoufalé pokusy přisoudit tomuto druhu aut vlastnosti, které prokazatelně nemají, žádný se ale svou absurditou nepřiblížil tomuto. Dopouštět se podobných závěrů na základě pouhých očekávání v momentě, kdy ve větším počtu neexistují opravdu masově vyráběné elektromobily starší 10 let, je směšné. (Petr Prokopec)
Tesly mají velmi neobvykle umístěný dobíjecí port. Bývalý viceprezident a šéf vývoje firmy řekl, proč to tak je
4. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Je to nejen neobvyklé, ale i docela nepraktické řešení, a tak si mnozí myslí, že za ním stojí nějaká jiná, zejména konstrukční logika. Podle Petera Rawlinsona ale žádná taková neexistuje. (Petr Prokopec)
Obě nejdražší auta světa jsou teď Mercedesy. Ferrari se nechytají, miliarda je málo na kterýkoli z nich
4. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Žebříčku nejdražších kdy prodaných aut vládla po léta Ferrari, první desítka jich byla plná. Dnes ale platí jiné pořádky, ani jeden ze strojů vzpínajícího se koníka zdaleka nestačí na dva historicky velevýznamné Mercedesy. (Petr Prokopec)
Jsme uprostřed další vlny devastace motorů aut. Nová verze dieselu BMW je slabší o 37 koní, auto je pomalejší a „žere” stejně
4. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Pokud jste si nedávno pořídili nové auto, udělali jste možná lépe, než by vás napadlo. S rokem 2025 přichází další fáze éry, ve které s novým autem dostanete míň než dřív. Někdy i za víc peněz. Dopad na portfolio BMW bude zjevně drtivý. (Petr Prokopec)
Audi znovu mění pojmenování svých modelů, uprostřed předchozí změny. Ukazuje tím hloubku svých problémů
4. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je až fascinující, do jakého chaosu sama sebe uvrhla dříve tak organizovaná značka do značné míry stvořená Ferdinandem Piëchem. Teď ani neví, jak říkat svým autům. A jeden absurdní chaos mění za druhý. (Petr Miler)
Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
3. 2. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Nedalo se čekat, že ježdění s podobným autem bude levné, zrovna v případě historicky posledního takového auta svého druhu ale mohli majitelé doufat v aspoň o něco lepší ekonomiku provozu. Nestalo se. I když jde o pořád velmi drahý vrchol třídy S, jeho současná cena má k té původní daleko. (Petr Miler)
Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
3. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení:
„Ať uděláte sebevětší blbost, když to obhajujete náležitě fundovaně, vždycky se najde někdo, kdo vám zatleská,” chce se zde parafrázovat filmové básníky. Realita je ale taková, že tohle byla blbost, která si nezaslouží nekritické hájení, kterého se někteří dopouští. (Petr Miler)
Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
3. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Německý průmyslový gigant padá dolů podobně jako jiné firmy z oboru. Zatím může pořád hovořit o zisku, pokud je ale jeho zisková marže poloviční oproti dřívějšímu vlastnímu cíli, a to navzdory bezprecedentnímu šetření, situaci nelze označit za dobrou. (Petr Miler)
Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3. 2. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Už od pohledu působí jako bestie, která těžko hledá sobě rovného. A jakmile jej nastartujete, pomalu vám rozerve uši řevem svého motoru. Není to ale pořád nic ve srovnání s tím, když poprvé šlápnete na plynový pedál. (Petr Prokopec)
Německá firma se vysmála Mercedesu. Neprodejnému čtyřválcovému C63 od AMG vrátila motor V8, což podle automobilky „nejde”
3. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Heslo „všechno jde, když se chce”, platí zjevně i v Německu. Ačkoli nám Mercedes roky tvrdil, že nové Céčko větší než čtyřválcové motory prostě nepojme, od nezávislé firmy nyní dostalo přesně ten osmiválec, po kterém fandové roky volají. (Petr Miler)
Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
3. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Chcete elektrické auto? Fajn, dnes si můžete vybírat z opravdu široké nabídky. Proč by vás ale mělo trápit, že většina ostatních chce něco jiného a automobilky tomu přizpůsobují své portfolio? Nedává to žádný smysl, pokud vás nerozčiluje prostě jen to, že si jiní mohou vybrat. (Petr Miler)
Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
2. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Ne snad, že by Tesla Model S nebyla v této verzi zajímavým autem už z výroby, na pohled je to ale v podstatě sleeper. V úpravě Unplugged Performance konečně vytrčila drápky, s modifikacemi pomohla i manželka původního designéra celého auta. (Petr Prokopec)