Autoforum.cz

Přímo VW vám za 70 tisíc dovolí udělat si ze svého auta noclehárnu, někdo ale možná bude muset zůstat venku
12. 5. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Podobná řešení známe, obvykle je ale nenabízí přímo výrobci aut. Volkswagen chce takto zvýšit atraktivitu svého Multivanu, který je dost univerzální i bez toho, takto toho ovšem nabízí jen víc. (Petr Prokopec)

Další výrobce elektromobilů šlape vodu. Rivian za tři prodělal měsíce už 34 miliard, jak dlouho se to dá vydržet?
12. 5. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Další výrobce elektromobilů šlape vodu. Rivian za tři prodělal měsíce už 34 miliard, jak dlouho se to dá vydržet? (Petr Prokopec)

První auto Xiaomi může být Porsche za cenu Škody, jenže nevydrží, majiteli neopravitelně selhalo po ujetí 39 km
12. 5. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Patálií s automobilovou prvotinou Xiaomi jen přibývá a tato je obzvlášť výmluvná. Jestli po něčem jako majitel opravdu netoužíte, pak je to totální selhání nového auta po ujetí 39 kilometrů. SU7 má nejnověji na kontě přesně to. (Petr Miler)

Bentley skutečně skončilo i s ryzími motory V8, v Evropě to udělalo raději pěkně potichu
12. 5. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Britové vidí, jak tato cesta negativně zasahuje jejich prodeje, přesto míří dál stejným směrem. V Evropě už se ani neobtěžují na takové kroky upozorňovat, asi by i závěrečné vzedmutí prodejů bylo nežádoucí. (Petr Prokopec)

Tesla Cybertruck v testu dojezdu s přívěsem nedojela skoro nikam, srovnání s dieselem jí vystavilo smutné vysvědčení
12. 5. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je-li tohle budoucnost automobilismu v jakémkoli smyslu těchto slov, pak jde o zlý sen. S karavanem za zádí se Cybertruck stal prakticky nepoužitelným. A ještě si za své služby nechá zaplatit víc. (Petr Miler)

VW přiznal, že elektromobily jsou moc drahé, slova finančního šéfa vyvolala u zaměstnanců zděšení
11. 5. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dosavadní skoro neochvějné přesvědčení VW o tom, že jeho elektromobily jsou skvělou nabídkou, se zřetelně rozkládá s tím, jak jejich prodeje víc a víc váznou. Vedení tak začíná zaměstnance připravovat na nepříjemné kroky. (Petr Miler)

Nejlepší obrana je útok? Pancéřované auto od jihoafrické firmy má na střeše kulomet, v útrobách diesel 4,5 V8
11. 5. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jiný kraj, jiný mrav, chce se říci, přísloví tam ale zjevně mají podobná. Vedle „nejlepší obrana je útok” na tohle auto sedí i „kdo uteče, vyhraje”. Zastavit ho bude těžké v jakémkoli smyslu těchto slov, ujede až 4 000 km bez zastávky. (Petr Prokopec)

Citroën začal prodávat auta se dvěma kabinami a ničím za nimi. Nejde o apríl ani optický klam
11. 5. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na první pohled se může zdát, že něco takového nemůže být skutečné, že jde o dílo grafika nebo klam vytvářející zdání něčeho, co ve skutečnosti neexistuje. Jenže přesně takhle Francouzi tohle auto prodávají. Anebo dvě auta? (Petr Prokopec)

Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11. 5. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ne ze všech automobilových „časových kapslí” se vyklubou ty správné vlaky do minulosti vyhledávané záplavou sběratelů, kteří jejich ceny vyženou až do závratných výšin. V tomto případě je to snad i jednoduše pochopitelné. (Petr Miler)

VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
11. 5. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Od nudlí k autům vede dlouhá cesta a Pham Nhat Vuong po ní došel hodně daleko. Jenže s představou, že si někdo bude ochoten ve velkém kupovat vozy zcela neznámé značky s milionovým cenovkami, tvrdě narazil. Tahle novinka pro něj může být spása. (Petr Miler)

Mercedes kapituloval, novému vrcholnému AMG vrátí osmiválec místo absurdního čtyřválcového hybridu
11. 5. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Někdy i v pekle začne mrznout. Mercedes něco takového dokola odmítal, tváří v tvář prodejnímu fiasku dvoulitrového nesmyslu ale rezignovaně říká jen: „Je na zákaznících, aby rozhodli.” A ti rozhodli dávno, na „progresivní” hybrid nejsou zvědaví. (Petr Miler)

Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
10. 5. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to auto za 2,5 milionu korun, už proto by člověk očekávat kvalitu a patřičnou péči Tesly. Spoleh není na nic z toho, vůz vám zástupci značky klidně předají špinavý a za pár hodin si ho klidně vezmou zpět. Rozborka mechanika ukázala, že problémů je víc. (Petr Prokopec)

VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
10. 5. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zmýlená neplatí, to by mohla být nová oblíbená píseň šéfů světových automobilek. A generální ředitel Volkswagenu by si ji mohl pouštět skoro v jednom kuse. Padají plány na čistě elektrickou budoucnost, a tak padají i plány na konec spalovacích modelů, malé Polo neskončí ještě dlouho. (Petr Prokopec)

Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
10. 5. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to auto z dob, kdy Mercedesy definoval elegantní a nadčasový design, takže je pořád atraktivní. První majitel z řad důchodců jej léta pomalu jen garážoval, a tak dnes může být váš v pohádkovém stavu za snad i pohádkovou cenu. (Petr Miler)

Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
10. 5. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je sympatické, že to Cadillac na starém kontinentu odmítá přestat zkoušet, to ale asi tak vše pozitivní, co lze říci o jeho obchodních záměrech. Nový Lyriq je atraktivní, ale s cenou o tři čtvrtě milionu vyšší než v USA tu snad ani nemá šanci. (Petr Prokopec)

Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10. 5. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nové auto, nad kterým bychom jásali, dnes může vzniknout jen ve velmi omezeném počtu pod taktovkou těch nejprestižnějších značek s adekvátní cenovkou. Nové BMW M4 CS je tak nutně z nouze ctností, jako takové jej ale nezbývá než milovat. (Petr Prokopec)

„Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
10. 5. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bohužel to není to prozření, které by Ford vrátilo mezi živé, dělá pořád příliš málo a příliš pozdě na to, aby svůj osud zvrátil. Ale vážně: Jak si někdo soudný mohl kdy myslet, že tohle někdy vyjde? A jak si někdo soudný může dnes myslet, že klapne upravené to? (Petr Miler)

Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
10. 5. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Sliby chyby, tohle rčení si Britové mohou nechat vyrýt na zdi svých kanceláří. Chtěli být těmi posledními, kteří dvanáctiválce udrží při životě, teď s nimi končí mezi prvními. Jejich náhrada je optikou této třídy auta tuctová a nezajímavá. (Petr Prokopec)

Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
10. 5. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Potkat ho v noci ve městě, možná byste se báli… Něco takového o tomto autě neřekl nikdo nikdy, vypadá jako všední auto s nevinnými úpravami začínajícího „tunera”. Ve skutečnosti je to ale technické eso a velká vzácnost, zvlášť v tomto stavu. (Petr Miler)

Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
9. 5. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už Darwin věděl, že přežít mohou jen ti nejpřizpůsobivější. Platí to i v byznysu a pokud šéf velké automobilky odmítá vidět realitu, přizpůsobit se jí a zajistit tak firmě šanci na další existenci, nemá ve své pozici co dělat. Říci, že Gernotu Döllnerovi dáváme rok, maximálně dva, by bylo optimistické. (Petr Miler)

Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
9. 5. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Při příležitosti 30. výročí úmrtí Ayrtona Senny jsme vzpomínali také na to, že prsty v jeho nehodě zřejmě měl i velmi pomalý safety car, který mu nedovolil dostatečně zahřát pneumatiky jeho Williamsu. Tak to obvykle bývá, ve Formuli E platí očividně jiné pořádky. (Petr Prokopec)

Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
9. 5. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to technicky nezajímavý stroj, navržen byl tak, aby obstál i při teplotách 25 stupňů pod nulou a zvládl delší jízdu rychlostmi přesahujícími 200 km/h. Za něco takového je ale třeba dát více za mnohá luxusní auta. (Petr Prokopec)

BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
9. 5. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Prestižní německé automobilky - když už nic jiného - pochopily, s kým se to daly do holportu. Když se EU pokusí něčemu pomoci, můžete se skoro spolehnout na to, že tam pěkných pár let tráva neporoste. (Petr Miler)

Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
9. 5. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máte pocit, že to poslední, co zákazníci prestižních britských automobilek potřebují, jsou peníze na pojištění? Realita je taková, že kvůli míře, s jakou jsou zejména Range Rovery kradeny, je pojištění tak drahé, že by bez podobné subvence lidé opouštěli řady jejich zákazníků. (Petr Prokopec)

Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
9. 5. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Obchodní zájmy zas jednou dostaly na frak. Jedné z amerických automobilových legend tak nezbývá, než si po 60 letech sbalit fidlátka, i když se prodává mnohonásobně líp než auto, které zaujme její místo. (Petr Prokopec)

VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
9. 5. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O dalších osm let dříve ji velebil jako skvělou, v roce 2017 ji ovšem označil za kasičku na dotace. Tomu se říká totální ztráta dlouhodobého strategického uvažování. Přesně ta definuje kroky německého koncernu už léta, proto také dnes přes všechno říká, že budoucnost je „absolutně” elektrická. (Petr Miler)

SUV Rolls–Roycu vypadá po faceliftu jako knírač, pouťový vnitřek i vnějšek mají oslovit mladou klientelu
9. 5. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už ve své dosavadní podobě tento model snížil průměrný věk zákazníků značky. Britové tak chtějí jít ještě dál, máme ale pocit, že výměnou za to nahrazují pro ně dříve typickou nadčasovou eleganci jen rychle zastarávajícím kýčem. (Petr Prokopec)

Elektrický supersport Rimacu je propadák a skončí bez nástupce, přiznal šéf. Ani bohatí elektromobily nechtějí
9. 5. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Klobouk dolů před smyslem pro realitu, který Mate Rimac do automobilového světa vrací. Ačkoli sám „vyrostl na elektrice”, není ochoten zabedněně trvat na svém až do sebezničení. Ve výsledku říká jen to, co téměř všichni ví, přesto před tím téměř všichni zavírají oči. (Petr Miler)

Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
8. 5. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co chybí Dacii Duster k ještě většímu úspěchu? Dost možná na ni stačí nalepit logo značky, nad kterou neohrnuje nos téměř nikdo. Nový Duster jako Renault tak může být opravdu pořádný hit, zvlášť když jeho spojení s prestižnější značkou nebude znamenat vysokou cenu. (Petr Miler)

Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
8. 5. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle dílo skutečně nevzniklo proto, aby bylo prozkoumáno víc než jen dnešních 5 procent oceánů. Stojí za ním americké námořnictvo a jeho smysl je ušlechtilý snad jen v tom smyslu, že může ty dobré ochránit před těmi špatnými. (Petr Prokopec)

Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8. 5. 2024, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bohužel pro autory těchto jmen platí pořád jedna a ta samá poučka - pokud chcete s určitým označením nepohořet na některých trzích, musíte se obrátit na rodilé mluvčí v jednom každém z nich. Jen Google všechna rizika nerozptýlí. (Petr Miler)

Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
8. 5. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uvážíme-li, jak moc oddaní elektrickému pohonu Britové jsou, pak je to skoro surreální věc. Ale žert to není, v době, kdy se Land Rover tváří, že se spalovacími motory končí, sází na výkonný diesel a upsizing. (Petr Prokopec)

Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
8. 5. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zdá se, že razantní škrty Tesly v řadách zaměstnanců i v nákladech všeho druhu nejsou nepřiměřenou reakcí na aktuální stav věcí. V Číně automobilka prodává přes polovinu všech aut, pokles šanghajské produkce o pětinu je tedy drastický. (Petr Prokopec)

Studie potvrzuje tristní zážitky majitelů elektromobilů. Dochází jim „šťáva”, na dobití čekají hodiny, trápí je všechny obsazené nabíječky
8. 5. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po řadě osobních zkušeností s oblibou říkávám, že nejhorší reklamou na elektromobil je elektromobil sám. Pokud od auta chcete něco víc a potřebujete, aby bylo vaším sluhou a ne pánem, nemůžete s ničím elektrickým rozumně žít. (Petr Miler)

Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi
8. 5. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Krasavec to vážně není a designové doplňky víc než co jiného podtrhují jeho vzhledovou bizarnost. Jenže je to pořád sportovní kupé s ryzím šestiválcem, které prošlo alespoň nějakou dietou, nic lepšího dnes čekat zkrátka nelze. (Petr Prokopec)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru