Autoforum.cz

Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
27. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U německé značky to nepřekvapí, tím spíš ne u té prémiové, v případě náhrady třetího displeje na palubní desce ale Audi zašlo snad až moc daleko. Podivný „dekl” je příliš nápadným projevem poněkud vyděračské strategie. (Petr Miler)

Nový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
26. 7. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Oblíbená dodávka znovu dorazí s klíčovým dieselovým pohonem, s ním však nebudou spojené dvě zásuvky schopné napájet i cirkulárku. Na druhou stranu vám zvládne odvézt tři europalety přes půlku Evropy bez jediné zastávky. (Petr Prokopec)

GM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
26. 7. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Iluze, že v dohledné době půjde do ulic měst poslat taxíky bez jakéhokoli lidského dohledu a skončí to jinak než průšvihem, byla neuvěřitelně naivní. Ani GM už tomu nevěří, projekt Origin je u ledu. (Petr Prokopec)

Porsche zvrátilo osud modelu Cayenne, se spalovacími motory ho bude prodávat dál, i v příští dekádě
26. 7. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Porsche chtělo za pár let prodávat 80 procent elektrických aut, což fakticky mělo znamenat, že se spalovacím pohonem bude k dispozici už jen 911. Tahle absurdní vize ale padla, a tak se začínají měnit i záměry související s jednotlivými modely. (Petr Prokopec)

Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
26. 7. 2024, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na auta od Bugatti lidé pohlížejí až s posvátnou úctou a mají pocit, že dynamicky představují svou vlastní ligu. Možná to tak bývalo, dnes už je realita jiná. Ani výkon Chironu SS není takový, aby si poradil s mistry akcelerací, jako je Rimac Nevera. (Petr Miler)

Nová Corvette ZR1 šokuje jako hypersport pro chudé. Přepisuje pravidla výkonem 1 079 koní v pořád „normálním” autě
26. 7. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ptáte se, jak by vypadal automobilový svět, kdyby výrobci dál pracovali na cizelování spalovacích aut? Tohle je jedna z odpovědí. Dnes není problém stvořit extrémně výkonné, normálně využitelné a lehké auto s cenou pár milionů korun. (Petr Prokopec)

Ford prodělává přes 1,1 milionu Kč na každém autě vyrobeném v Německu, přiznal šéf, Číňanů se bojí jako čert kříže
26. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Prodělávat na každém autě jednu korunu je problém, být na něm v takovém minusu je průšvih jako hrom. Ford dojíždí na svou elektrickou strategii a vyhlásil stop stav na nové elektrické modely, dokud je neučiní ziskovými, Herrmann Gunnar si ale přesto dál žije svůj sen. (Petr Miler)

Trochu přehlížené BMW X2 je stále zajímavější ojetina. Místo obludy dostanete za zlomek ceny nového auta hezčí vůz
25. 7. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Druhá generace téhož modelu má zaskočit nejen za první X2, ale i za ukončenou X4. Podle toho vypadá, je jako podivný výtvor doktora Frankensteina. O to víc vyniká předchůdce, u kterého si je třeba dát pozor hlavně na elektroniku. (Petr Prokopec)

Mercedes znovu vyhlašuje věrnost motorům V8, ač jim ještě před pár dny sliboval smrt do 5 let
25. 7. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nic jiného nedokládá radikální změnu uvažování německé automobilky víc než slova šéfa divize AMG. Dle něj Němci najednou kladou na zákazníky, kteří prý chtějí spalovací motory. A před pár dny je už nechtěli? Jistě chtěli, Mercedes se jich ale jaksi zapomněl zeptat. (Petr Prokopec)

Ceny ojetých aut v Česku klesají, ale za jakou cenu? Diesely se navzdory všemu znovu pevně ujímají vlády
25. 7. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je až fascinující, že navzdory léta trvajícímu, soustavnému vybíjení naftových motorů z nabídek nových aut se právě dieselové ojetiny stávají opět dominantnějšími vozy, než bývaly. Ceny jdou po čase obecně dolů, ale není to výměnou za nic. (Petr Prokopec)

Odstranění fyzických tlačítek z nových VW má stát za náhlým nárůstem jejich nehod, divit se tomu nejde
25. 7. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to riskantní řešení, na jehož problematičnost upozorňujeme roky, muselo ale dojít na nejhorší, aby začalo být vnímáno vážně. Dotykové plošky s haptickou odezvou prostě fyzická tlačítka nenahradí, rozhodně ne na volantu auta. (Petr Prokopec)

Elektromobily, které GM potichu vykoupil kvůli jejich nekvalitě, se teď vrací na trh. Ani se slevou 700 tisíc je nikdo nechce
25. 7. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Opětovné problémy s požáry a zejména kvalitou donutily GM část dříve prodaných vozů vykoupit zpět, teď se je sám snaží znovu prodat. Auta ale přes opravdu enormní slevy zůstávají na ocet. (Petr Prokopec)

Srovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25. 7. 2024, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ve sprintech na letišti se obvykle střetávají supersporty nebo sportovní verze obyčejnějších aut, v tomto případě se ale utkal Transporter s Transitem a Expertem. Nakonec vyhrál jiný než papírový favorit. (Petr Prokopec)

Nechutně těžké nové BMW M5 s karbonovými továrními doplňky je jako tlouštík, který popíjí dietní colu
25. 7. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
BMW jako by se pokoušelo dát nové M5 za každou cenu ránu z milosti. Volba barevného schématu prezentačního vozu je značně kontroverzní, neboť dává na odiv jeho vizuální otylost, zvolené doplňky pak podtrhují tu fyzickou. (Petr Miler)

Ford prodělal na elektromobilech 27 miliard za kvartál, letos očekává ztrátu 129 miliard. Akcie se propadly 12 procent během pár minut
25. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Roky trvající dogmatické trvání Fordu na plnění cílů nekorespondujících s tržní realitou si dál vybírá svou daň. Modrý ovál už své uvažování změnil, vyhnout se s Titanikem ledovci ale dá ještě práci. (Petr Miler)

Američané se topí v automobilových dluzích, auta pro nesplácení zabavují milionům lidí. A má být ještě hůř
24. 7. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud je dění v USA znakem toho, co se bude dít také v Evropě, pak bůh s námi. Soustavné zdražování nových vozů přimělo Američany k tomu, aby si brali stále větší úvěry se stále delší dobou splácení za vysokých úrokových sazeb. A nedopadá to dobře. (Petr Prokopec)

Elektrický Mercedes, který si koupil i Hamilton, skončil jako propadák tak potichu, že si toho někteří všimli až teď
24. 7. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když nějaký model končí ve výrobě, automobilka se s ním obvykle rozloučí tiskovou zprávou a pár oficiálními fotografiemi. Mercedes EQC skončil potichu bez jediné zmínky, protože u zákazníků totálně propadl. A někteří kolegové z oboru o tom dodnes nevěděli. (Petr Prokopec)

K mání je nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč. Není populární ani výkonné, ale je vážně jako nové
24. 7. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to moderní bavorák z dob, kdy mnichovská značka dělala velmi žádoucí auta, tento typ se ale s oblibou mas minul. Je kvůli tomu špatný? Ne. Je díky tomu levný? Ano. A ve stavu nového vozu představuje pozoruhodnou hodnotu za peníze. (Petr Miler)

Vrcholný elektrický VW selhal v losím testu, nevyrovná se ani tuctové Dacii za zlomkovou cenu
24. 7. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Má-li tohle být jedna z vlajkových lodí německé značky a ukázka její technické excelence, pak děkujeme pěkně. V testu obratnosti ukázala jen svou marnost, nedostala se ani na minimální požadovanou rychlost a nevyrovnala ani Dacii. (Petr Prokopec)

Bentley definitivně skončilo s motory W12, ač slibovalo, že je udrží v prodeji nejdéle. Výjimečnost značky tím nutně utrpí
24. 7. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uvážíme-li, že vozy Bentley jsou nakonec koncernové „skládačky” používající techniku Porsche či Audi, moc specifického toho po technické stránce nenabízely. Dvanáctiválce byly výjimečné, nyní ale už nejsou k mání, přednost dostala tuctová hybridní technika. (Petr Prokopec)

Mercedes až doteď zamlčoval ohavnou hmotnost vrcholné verze „symbolu svého groteskního úpadku”, nakonec musel s pravdou ven
24. 7. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Víte, že něco není v pořádku, pokud automobilka při premiéře významné novinky neprozradí její hmotnost a odmítá ji sdělit i na přímý dotaz. Až napotřetí jsme se této informace domohli a je přesně tak ohavná, jak se dalo čekat. (Petr Miler)

I šéf německých socialistů chce jasnou budoucnost spalovacích motorů: „Zákaz musí zmizet,” připomíná šéfce EK její sliby
24. 7. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Socialisté z německé CSU nejsou zrovna těmi, kteří by od rána do večera bojovali za svobodu volby, i jejich šéf Markus Söder ale ctí něco jako sliby. Připomíná tak Ursule von der Leyen, co říkala před volbami. Dnes si na to ani nevzpomene. (Petr Prokopec)

GM zrušil už jednou zastavené spuštění nové fabriky na elektromobily. Nezájem je takový, že teď doufá nejdřív v rok 2026
24. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uběhlo jen pár měsíců od chvíle, kdy bylo její plánované spuštění zastaveno, přesto přichází další takový krok. Ze záměru vyrobit 1 milion elektrických aut v roce 2025 nezbylo vůbec nic, není o ně zájem. (Petr Miler)

Vůbec poslední skutečná Lancia je auto tak ohavné, že jako ojetina nestojí skoro nic. Také ji skoro nikdo nekupuje
23. 7. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Lidé budou hledat výmluvy, aby si tohle auto nekoupili,” uvedl při jeho odhalení šéfdesignér Lancie. Kolik italského vína předtím pozřel, nemáme zprávy, málo jej ale být nemohlo. Dnes ke koupi Thesisu nejméně jeden dobrý důvod existuje - nestojí skoro nic. (Petr Prokopec)

Už i Porsche odpískalo své elektrické plány. Přechod prý „zabere roky”, o realitě rozhodnou zákazníci
23. 7. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zrovna o Porsche se říkalo, že by své elektrické plány naplnit mohlo, však neusilovalo o 100 procent a jeho bohatou klientelu jistě neodrazují ceny elektromobilů. Přesto už ani sama firma svým někdejším záměrům nevěří. (Petr Prokopec)

Skryté nařizování elektromobilů v Británii ničí automobilky jako VW či Ford. Pokuta za jedno prodané spalovací auto navíc? 452 tisíc Kč
23. 7. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je tak tragikomické, až z toho jde hlava kolem. Zrovna VW, Ford či Renault vsadily na elektrická auta vše a vlády podporovaly v tom, aby je nařídily co nejdřív. Nyní stojí tváří v tvář vytouženému stavu a volají po jeho zmírnění, neboť jejich zákazníci o takové vozy nestojí. (Petr Miler)

K mání je auto jednoho z nejúspěšnějších šéfů stájí historie Formule 1, má pikantní cenu i minulost
23. 7. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Formule 1 byla, je a jistě ještě po nějaký čas bude královnou motoristického sportu. Prosadit se v ní chce kumšt a jen málokdo ho má tolik jako Toto Wolff. Právě jeho speciální Mercedes SL je nyní na prodej, na jeho vývoji se sám podílel. (Petr Miler)

Mistr světa F1 si převzal svou silniční F1. Odhalil, že Mercedes vám auto „vypne”, když s ním nezacházíte, jak si přeje
23. 7. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ale ne, Mercedes je vlastně velkorysý - dá vám šest šancí zachovat se správně, když ale šestkrát chybujete, auto odmítne znovu nastartovat a na vaše vlastní náklady k vám bude muset vyrazit technik, který jej odemkne s pomocí připojeného laptopu. (Petr Prokopec)

Tichý návrat VW do Ruska provází problémy, automobilka už pár dnů působí dojmem, jako by se tam ani nevrátila
23. 7. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po dvouapůlleté absenci je koncern VW oficiálně zpátky na jednom ze svých významných odbytišť. Slyšeli jste i tom? Kdepak, něčím takovým se Němci nechlubí, aktuálně nemožné je pak i domoci se online projevů nastalého stavu, oficiální web nefunguje. (Petr Prokopec)

Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu
23. 7. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Číňané se v poslední době odvážně pouští o do automobilových vod jimi dříve neprobádaných, v tomto případě ale označení poněkud matou. Novinka Xiaomi motory V8 opravdu dostala, skutečným osmiválcem ale není jediný z nich. (Petr Prokopec)

Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23. 7. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Cybertruck jistě není autem stvořeným pro podobná klání. Tesla i majitelé ale s oblibou ukazují ve sprintech jeho rychlost, kdy díky vysokému výkonu dokáže zastřít svou hmotnost a proporce. Přidejte dvě zatáčky a všechno je jinak. (Petr Miler)

Audi znovu otočilo. Spalovací auta bude vyrábět dál, přechod na elektromobily prý potrvá „déle, než se původně předpokládalo”
23. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Míra nekompetentnosti současného vedení Audi je už do očí bijící. Zoufale nekonzistentní a strategicky nejasné řízení značky pokračuje další změnou výhledu během několika málo měsíců, během nichž se neodehrálo vůbec nic, co by takové tanečky ospravedlňovalo. (Petr Miler)

Velké rodinné Hyundai lidé v bazarech přehlíží, ač je povedené. I s dieselem ho koupíte za zlomek ceny nového
22. 7. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mezi novými auty si udělalo docela slušné jméno a zákazníky si nachází snadno navzdory milionovým cenovkám, v bazarech to ale žádná „pecka” není. Také díky tomu rychle klesá na ceně, což dává případné koupi ojetiny sladší příchuť. (Petr Prokopec)

EU si vymínila masivní těžbu lithia v Srbsku, ochránci přírody zuří. Máte ho doma spoustu, těžte si ho tam sami, říkají
22. 7. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Srbsko bude obětováno, aby poskytlo lithium pro elektrická auta, která si ale nikdo v Srbsku nemůže dovolit,“ říká lakonicky jedna z dam bojujících proti tomuto nápadu. Navíc je třeba říci, že v Srbsku je lithia podstatně méně než v Německu, přesto se tam těžit nemá. (Petr Prokopec)

První majitel najel s historicky posledním Saabem přes půl milionu kilometrů, teď ho prodává za babku
22. 7. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tak vysoké číslo jsme na půvabné „letecké” přístrojovce tohoto auta ještě neviděli, tuplem ne z rukou jediného a původního majitele. Jiní se rozhodli toto auto „sušit” jako relikvii, tento si chtěl historicky vůbec poslední Saab užít dosyta. (Petr Miler)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru