AutoŽivě
Jak rychle zjistit konec STK, když velké techničáky skončily? Řidiči tápou, ale řešení jsme našli za vás
14. 3. 2025, 6:38 | Hodnocení:
Nahlédnout do papírových dokladů, které měl řidič doma mezi důležitými dokumenty, už téměř nelze. Platnost STK je třeba zjistit digitálně.
Vlastní auto stejně nedostupné jako bydlení? Češi vykupují autobazary. Prodeje lámou rekordy, trh míří k historickému maximu
14. 3. 2025, 6:21 | Hodnocení:
Klesající prodeje nových vozů začátkem roku trumfly ojetiny. Zájem je hlavně o velké zavazadelníky a zajímavá je mezi zákazníky i preference konkrétního typu převodovky a paliva.
Víte, které ze dvou aut má přednost? Triviální obrázek z autoškoly vyřeší správně jen geniální řidiči
14. 3. 2025, 6:06 | Hodnocení:
Některé dopravní situace jsou na první pohled jednoduché, přesto ale řidič tápou a paradoxně vznikají zbytečné dopravní nehody.
Malá štěrbina u dveří auta má praktickou funkci. Řidiči litují, že ji objevují až dnes
13. 3. 2025, 7:06 | Hodnocení:
Přemýšleli jste někdy, k čemu slouží malinká, zdánlivě neužitečná štěrbina v zadních dveřích auta? A všimli jste si jí vůbec? Určitá skupina motoristů ví, že se nejedná o pouhý designový prvek!
Největší držák všech držáků. Našel jsem ojetinu, která bere prvních 200 000 km jako zahřívací kolo. V bazaru nemá konkurenci
13. 3. 2025, 6:46 | Hodnocení:
Není to tak dávno, co Němci dělali kvalitní auta, která zákazníci skutečně chtěli. Vozy, jež vám i s vysokým nájezdem udělají lepší službu než lecjaký zbrusu nový model. Staré Éčko je jedním z nich!
Má v Česku ještě smysl střídat zimní a letní pneumatiky? Ověřil jsem, proč (ne)platit dvakrát ročně za přezutí a uskladnění
13. 3. 2025, 6:27 | Hodnocení:
Tuzemská řidičská obec se pře, zda v současnosti stále dává smysl vlastnit dvě sady obutí a pravidelně přezouvat. Je rozumné jednoduše obout celoroční pneu a nic neřešit?
Národní cíl? Aby lidé přestali jezdit auty. Státní železnice mají pro řidiče nabídku, jaká tu ještě nebyla. Taková se neodmítá
13. 3. 2025, 6:04 | Hodnocení:
Rakušané ve snaze omezit automobilovou dopravu zavedli bonusový program, který u nás známe spíše z maloobchodních řetězců. Čím překvapili cestující i odbornou veřejnost?
Jawa má nový model, Česko další pýchu. Nejkrásnější motorka, jakou kdy vyrobili? Cena tak nízká, že si ji může dovolit každý
12. 3. 2025, 6:58 | Hodnocení:
Ikonická motorka ve speciální vzpomínkové edici doslova za pár korun, to zní jako sen. Je to ale pravda, nicméně má to jeden háček.
Kdo zapomněl? Už 1. února 2025 se změnila pravidla pro všechny řidiče. Ani potvrzení o úhradě je před pokutou neochrání
12. 3. 2025, 6:43 | Hodnocení:
Pozor na kličky v legislativě, velmi snadno se může stát, že i když máte vše zaplaceno, policie vás nachytá a dostanete pokutu.
Retro kvíz: Poznáte loga socialistických automobilek z dob ČSSR? Dříve je znal každý, dnes plný počet nedají ani 2 z 10
12. 3. 2025, 6:24 | Hodnocení:
Čtyři kruhy, trojcípá hvězda nebo kosočtverec, to jsou znaky, které asi dnes pozná každý člověk, ne nutně fanda do aut. Co ale stará auta?
Vlevo, nebo vpravo? Tuto situaci na silnici ani zkušení řidiči nezvládají, blinkr dávají špatně. Končí to nehodou
12. 3. 2025, 6:07 | Hodnocení:
Neexistuje asi jednodušší napojení dvou komunikací, přesto řidiči dělají chyby. Je tady možnost 50 na 50 a chybovost je přes 70 %.
Máme „tajný“ seznam všech policejních akcí 2025. Kdy si dát extra pozor? Speed Marathon je jen začátek
11. 3. 2025, 7:03 | Hodnocení:
Kompletní přehled akcí po celé Evropě, kde se bude měřit, a nejenom to. Policie bude hlídat pití před jízdou a pásy.
Nenápadné písmeno M na dopravní značce děsí 94 % řidičů: Ti nevědí, co přikazuje. Pokuty ale rozdává 24/7
11. 3. 2025, 6:41 | Hodnocení:
Dopravní značky jsou někdy sice malé, ale o to víc tajemné, zejména pro začínající řidiče. Nevinný znak znamená, že musíte platit.
Česko – vrakoviště Evropy? Máme druhá nejstarší auta v EU, hůř je na tom už jen jedna země
11. 3. 2025, 6:27 | Hodnocení:
Český vozový park je téměř ten nejstarší v Evropě, co to znamená? Že jezdíme auty, která jsou nebezpečná, neekologická a stará.
Další bankrotující automobilka: Češi milovali tato severská auta pro jejich bezpečnost. Nic podobného už nikdo nevyrobí
11. 3. 2025, 6:07 | Hodnocení:
Je až s podivem, jak málo času věnují některé automobilky analýze trhu předtím, než na něj přijdou s novými modely. Podobné omyly přitom mohou přijít na hodně peněz.
Majitelé těchto aut musí od 1. dubna platit dvakrát vyšší daň. Ekologie a Green Deal zkrátka něco stojí, zvykejme si
10. 3. 2025, 7:03 | Hodnocení:
Že být moderním a ekologickým stojí vždy něco navíc, je většině z nás zřejmé. Přesto se nelze ubránit myšlence, že Evropa si tak pomalu, ale jistě kope vlastní hrob.
Tlačítko start-stop řidiči v autech nenávidí: „Poloviční životnost motoru,“ vzkazují. Jak se k němu stavíte vy?
10. 3. 2025, 6:42 | Hodnocení:
Nejnovější studie z Velké Británie odhaluje, že nejvíce nenáviděné tlačítko v nových automobilech může zkracovat životnost motoru klidně i o polovinu. Jedná se o tlačítko start-stop systému, které najdeme ve všech nových automobilech, jež si kupují řidič také v tuzemsku.
Ekologie naruby: Proč může být stařičký veterán „zelenější“ než Muskova Tesla? Vypátral jsem zajímavý paradox
10. 3. 2025, 6:22 | Hodnocení:
Elektromobily, jež nám vedení EU podstrkuje jako zázračné řešení klimatické krize, mají z určitého ohledu horší uhlíkovou stopu než kdejaký veterán. Jak je to možné?
Objevil jsem elektromobil za 242 150 Kč z evropské produkce. Sousedé ho milují, Češi ho přehlíží
10. 3. 2025, 6:05 | Hodnocení:
Auta jsou drahá a ta elektrická jsou ještě dražší než srovnatelná spalovací konkurence. Až na jednu zajímavou výjimku.
Těchto 5 + 2 motorů vydrží věčnost: Najedou hravě půl milionu kilometrů. Vyžadují minimum lásky, servisu a pozornosti
9. 3. 2025, 6:55 | Hodnocení:
Sedm motorů, které najedou stovky tisíc kilometrů, stojí pár korun při údržbě a kupodivu nejsou, až na výjimku, vzorem „německé“ preciznosti.
Evropská komise má „plán záchrany“ našich automobilek, ale dopadne to jako vždycky: Omyl a průšvih, který odnesu já
9. 3. 2025, 6:42 | Hodnocení:
Nechci být jakkoli jízlivý, ale tento nový „plán na záchranu Evropy“ ze strany EU velmi připomíná některé jiné aktivity Bruselu: Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Kolik platíme za každý kilometr dálnic? Přepočítali jsme to. Z těch čísel jde hlava kolem, teď je to černé na bílém
9. 3. 2025, 6:31 | Hodnocení:
Cena dálniční známky je jedna věc, druhá věc ale je, kolik dálnic reálně máme. A kolik po nich ročně v rámci poplatku najezdíme.
Žádné displeje ani asistenty, jen poctivá tlačítka. Toyota za 236 638 Kč je hit roku. V Česku by mohla být bestseller
9. 3. 2025, 6:09 | Hodnocení:
Jak levné auto může být? Máme důkaz, že není problém koupit zbrusu nové auto za cenu, která nestačí ani na velkou motorku.
Němci spočítali, o kolik je dražší dobíjet elektromobil než tankovat spalovák. O amortizaci nemluvě
8. 3. 2025, 6:59 | Hodnocení:
Otázka, kterou neradi slyší ti, co si koupili elektrické auto: není náhodu na provoz levnější benzín? Odpověď nepotěší.
Retro kvíz odhalí skutečné znalce: Pamatujete, jaká auta se prodávala v Tuzexu? A kolik stála?
8. 3. 2025, 6:41 | Hodnocení:
Koupit za socialismu v ČSSR auto ze západu šlo a bylo to docela jednoduché. Stačilo mít hodně, ale vážně hodně peněz.
Revoluční čínský hybrid přichází k nám: Slibuje konec éry elektromobilů. Cena nás dostala
8. 3. 2025, 6:27 | Hodnocení:
Hybridním pohonům trvalo poměrně dlouho, než si vydobyly svoje místo na slunci. A někdy čelily zasloužené kritice. Zdá se však, že právě nastala revoluce: Ten „pravý“ hybrid je tady.
Pokuta za příliš pomalou jízdu v Česku: Realita, nebo fikce? Zjistili jsme celkem zajímavé skutečnosti
8. 3. 2025, 6:04 | Hodnocení:
Bezdůvodně pomalá jízda může být často nebezpečnější než jízda rychlejší a přiměřená situaci. Nebo snad nikoli? Existují příklady, kdy se „loudání“ trestá nemalou pokutou.
Upozornění pro 30 % českých řidičů: Tohle čeká všechny, kdo nepřezují zimní pneumatiky. Nechtějte být jedním z nich
7. 3. 2025, 7:02 | Hodnocení:
Zákon to nezakazuje, ale dělat to je velký nesmysl a hazardování se zdravím i penězi. Kdo jezdí v létě na zimních, dělá chybu.
Tady chci pracovat: Škoda zvyšuje platy, rozdává statisícové bonusy a odměny dostanou i ti, co nepracují. Ale tak moc?
7. 3. 2025, 6:42 | Hodnocení:
Severočeský technologický profesionál na ostrahu vyplatil nedávno vyšší odměny, přesto si ale zaměstnanci ve Škodě nemohou stěžovat.
Jsou dnešní auta opravdu předražená? Porovnali jsme ceny stejných modelů dnes a před 20 lety v přehledné tabulce
7. 3. 2025, 6:28 | Hodnocení:
Ceny se mění a bohužel ne tak, že by klesaly. Auta nezlevňují, tady máme jasný důkaz, jak nás berou automobilky na hůl.
Král je mrtev, ať žije král. Dlouhých 42 let neporažené auto předstihl překvapivý konkurent, tleskám
7. 3. 2025, 6:08 | Hodnocení:
Ford F-150, jenž po dlouhých 42 let platil za nejprodávanější vůz v USA, byl konečně poražen. Na špici jej přitom nahradil konkurent, který se vyrábí už od roku 2018!
Doživotní zákaz řízení: Blíží se postihy pro řidiče, jaké v Česku neznáme. Víme, za co, odkdy a kde budou platit
6. 3. 2025, 7:02 | Hodnocení:
O zpřísnění postihů pro nenapravitelné silniční piráty se uvažuje již delší dobu. Zdá se, že se v tomto směru konečně pohnuly ledy.
Zachytil vás červený záblesk z radaru úsekového měření? Zjistili jsme, zda máte automaticky problém
6. 3. 2025, 6:41 | Hodnocení:
V České republice narazíte na spoustu míst s tzv. úsekovým měřením rychlosti, přičemž jejich počet neustále stoupá. Je červený záblesk z kamery důkazem, že provětráte peněženku?
Oslovil jsem mechanika, aby vyvrátil mýtus o levných autech: „Nejsou vůbec tak špatná, jak se o nich tvrdí“
6. 3. 2025, 6:22 | Hodnocení:
Důkazů o tom, že ne všechna levná auta musí být nutně špatná, existuje mnoho. Mechanik přidává vlastní zkušenost a my ji můžeme jedině potvrdit.
Mysleli jsme, že taková auta už neexistují. Nejlevnější konkurent Fabie přijel do Česka. Manuál a motor bez špetky elektrifikace
6. 3. 2025, 6:02 | Hodnocení:
V kategorii malých vozů nebývá nouze o nelítostné souboje, každých 10 000 ušetřených korun je hned poznat. Tím spíš může novinka s manuálem a čtyřválcem mnohé zaujmout.
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>