Autoforum.cz

V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
18. 4. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Byla to politicky dlouho odmítaná věc, zejména Německo se nesmyslně tvářilo, jako by neexistovala. Nyní má HVO 100 prodejní zelenou a s nulovým zdaněním i minimálními emisemi CO2 má šanci na úspěch. Ovšem to musí sama ještě trochu zlevnit. (Petr Prokopec)

Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
18. 4. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Novinka měla být v prodeji už příští rok, snaha nabídnout takové auto jen s elektrickým pohonem se ale dalece nesešel s technickou realitou. Vývojáři se tak vrací skoro až na začátek a nové Quattroporte dřív než v roce 2028 nedorazí. (Petr Prokopec)

První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
18. 4. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Víte, že nejezdíte správným autem, když váš způsob využití nezvládá ani jeho tachometr. Majitele tohoto vozu to ale zjevně neodradilo. I s hromadou náhradních dílů si ho nechal dlouhých 31 let, během nichž ujel přes půl milionu km, i když se na to ani trochu nehodí. (Petr Miler)

V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
18. 4. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Skoro se nám chce říci, že to muselo přijít. Však zlí jazykové jako Jeremy Clarkson mluví o elektrických autech jako o ledničkách na kolech. A v Německu s nimi začali zacházet právě tak. (Petr Prokopec)

Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
18. 4. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilka už na něj láká, na oficiální premiéru ale přesto čekat nemusíme. Díky úniku registračních dokumentů známe předem podobu, rozměry, i část technických dat novinky zvané Z9 GT. (Petr Prokopec)

Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18. 4. 2024, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud vás na autech fascinuje hlavně akcelerace a všechno ostatní jste ochotni přehlédnout, nejde v poměru dynamiky, ceny a praktičnosti zajít o mnoho dál než sem. Lucid Air Sapphire sice není levný ani v nejmenším, oproti Bugatti je ale za babku. (Petr Prokopec)

Kontroverzním Mercedesům–AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
18. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mercedes s novým ostrým Céčkem (a nejen s ním) přešel od osmiválců k čtyřválcům. Proč, to dodnes nepochopil nikdo, jako by ale nestačila samotná kontroverze kolem volby této techniky, mají nové motory i problémy se spolehlivostí. (Petr Miler)

Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
18. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Elon Musk se zjevně rozhodl být inovativní i při propouštění zaměstnanců. Místo korektního oznámení nemilé zprávy jednotlivým lidem se část z více než 14 tisíc vyhozených o svém osudu dozvěděla až ve chvíli, když se ráno nedostali do práce. (Petr Prokopec)

Systém stop–stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start–stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
18. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Obavy z dlouhodobých dopadů systémů automatického vypínání a startování motorů na fungování auta jsme vyjádřili nejednou. A i tento případ ukazuje, že oprávněně. Je to další věc, která zanedbatelný efekt na spotřebu paliva mění za potenciálně závažné problémy. (Petr Miler)

Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
17. 4. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máte-li rádi auta do nepohody, toto je jeden z absolutních vrcholů jejich možností. Na jednu stranu je to skutečný palác na kolech, na tu druhou se ale dostane všude i díky extrémnímu dieselovému motoru s až 15,6 litry objemu. Také podle toho stojí. (Petr Prokopec)

Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
17. 4. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tady zas jednou vítězí předsudky, na kterých ovšem můžete profitovat vy. Statisticky jde totiž o spolehlivé a kvalitní auto, na cenách Opelu Astra Sports Tourer páté generace to ovšem není znát. (Petr Prokopec)

Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je–li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
17. 4. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Koncern známý hlavně díky stejnojmennému samopalu si dala načas a až čtyři léta po premiéře konceptu tohoto stroje posílá do výroby a prodeje motocykl Iž-49, který je replikou legendárního stroje z 50. let. Zdá se však, že originál nabídl víc. (Petr Prokopec)

Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17. 4. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zdálo se, že je to jasný prodejní hit. Xiaomi už muselo být přesvědčeno, že bude řešit leda to, jak tohoto auta vyrobit dostatečné množství, situace se ale rychle otočila. Plných 55 procent objednávek už bylo zrušeno a nemusí to být konečná. (Petr Miler)

Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
17. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je fascinující, jak zatvrzele některé automobilky trvají na tom, že s elektromobily prostě uspějí. A nejen to, uspět chtějí jen a pouze s ryzími elektromobily, s ničím jiným. Jakýkoli odklon z této cesty je tedy nemožný, i kdyby dával sebevětší smysl. (Petr Miler)

Únik odhalil hezčí tvář nového VW Passat sedan, ani ten u nás nebude možné koupit
17. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
První podoba nového Passatu sedan se od nás moc hezkého hodnocení nedočkala, označili jsme ji za ošklivou jakou noc. Tohle je hezčí písnička s přídomkem Pro, ani ta ale nebude pro nás. (Petr Prokopec)

Nejlíp zrychlující auto světa je výjimečně k mání v Evropě. Brutální placka zdolá stovku za 1,7 sekundy
17. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rimac Nevera? Bugatti Chiron? Tesla Model S Plaid? Nic z toho ani cokoli jiného se akcelerací na stovku nevyrovná tomuto stroji, který vznikne v pouhých 50 kusech. V prodeji se nevídá, tento je teď k dispozici v Itálii. (Petr Miler)

Bestseller Nissanu dostal radikální facelift. Qashqai má téměř neviditelná světla, vypadá jako samurajská helma
17. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonci zprvu neurážející design svého jasně nejprodávanějšího modelu postupně stále přiostřovali, až došli k tomuhle. Auto podobně jako Hyundai Tucson skoro nedává znát přítomnost čelních světel, publikum bude rozdělovat na dva tábory. (Petr Prokopec)

Prodeje luxusních aut v Koreji zkolabovaly poté, co pro firemní vozy nařídili zvláštní značky, je to podobné jako v Česku
17. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máloco vyjadřuje návrat socialistických manýrů a současně laxnost státu při vymáhání jím stanovených pravidel tak zřetelně jako tohle. V Koreji stačilo začít majitele drahých služebních aut „nálepkovat”, u nás jsme šli cestou daňových změn. Výsledek je podobný. (Petr Miler)

Sázka na elektrický pohon byla chyba, přiznává nový šéf Jeepu. „Poučili jsme se, benzin jsme měli nabídnout dřív,” říká
16. 4. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to znovu opatrné diplomatické vyjádření na jednu stranu tvrdící, že Evropa není na elektrický pohon připravena, na tu druhou ale trvající na tom, že od roku 2030 stejně nic jiného nemá dostat. To nelze říci jedním dechem, přesto jde o průlom svého druhu. (Petr Miler)

Krásné BMW 3 E46 se dá pořád koupit nejeté po 1. majiteli, tenhle kousek je snad světový unikát
16. 4. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Má téměř všechno, co si lze představit. Technicky je to absolutní vrchol a vizuálně verze zkrášlená divizí Individual. Nabízí kombinaci vlastností, jaké vám dnes žádné auto nenabídne, také ale podle toho stojí. (Petr Miler)

Krachující Fisker dostal další krutou ránu, CR ukázal, v jak ubohém stavu dodává svá auta
16. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Naděje na zvrat událostí by pochopitelně mohla dál existovat, to by ale zatím jediné sériové auto Fiskeru muselo za něco stát. Tak se ale věci nemají, však se podívejte na vůz, který byl dodán magazínu Consumer Reports. (Petr Prokopec)

Vojáci předvedli, jak rozebrou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Výměna kol na autě za dvě tři sekundy vypadá působivě, výjimečnost tohoto úkonu ale poněkud bledne, když si uvědomíte, že parta vojáků dokáže za dvě minuty rozebrat a složit celé auto. Ovšem ne jen tak ledajaké. (Petr Prokopec)

Z evropských přístavů se stávají parkoviště tisíců neprodaných elektromobilů, na zákazníky čekají až rok a půl
16. 4. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nelze si snad ani představit názornější projev toho, že se trh s elektromobily vyvíjí docela jinak, než si automobilky představovali. Doplácí na to i Číňané, také jejich elektrických aut jsou dnes plné přístavy. (Petr Prokopec)

Tesla oznámila masivní propouštění. Ve firmě skončí desetina všech zaměstnanců, padáka dostali i klíčoví manažeři
16. 4. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla dosud jen expandovala a plánovala nové a nové fabriky, teď se ale zdá, že party skončila. Firmě jen za první letošní čtvrtletí zůstalo na skladech dalších skoro 50 tisíc aut, prodeje elektromobilů nerostou a slevy drtí marže společnosti. Je proto třeba šetřit. (Petr Prokopec)

Žádné lepší baterie v dohledné době nebudou, říká šéf jejich největšího výrobce. „Vydrží jen 10 dobití, jak to chcete prodávat?” říká
16. 4. 2024, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mohutné investice automobilek do bateriové mobility jsou v podstatě jen jednou velkou sázkou na to, že dřív, než se celá iluze elektrické budoucnosti aut rozsype, přijdou zázračné nové baterie, které jim vytrhnou trh z paty. Naděje na takový vývoj je stále menší. (Petr Miler)

Ford podruhé v krátké době otočil. Po zrušení elektrických plánů nebude v Evropě ani obcházet své dealery
16. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Horší službu za větší peníze, to chtěl Ford v konečném důsledku nabídnout lidem poté, co by přešel na tzv. agenturní prodej. Nakonec to neudělá, kritika zákazníků, dealerů i odborné veřejnosti jej donutila couvnout. (Petr Prokopec)

Fiasco totale: Alfa Romeo přejmenovala už představený model po rozepři s italskou vládou
16. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Něco takového se snad nemůže stát jinde než v Itálii. Tamní vláda v podstatě donutila jednu z perel italského automobilového průmyslu, aby poškodila image klíčové novinky ještě před začátkem jejího prodeje z velmi malicherných důvodů. Pro Alfu to navíc není poprvé. (Petr Miler)

Němci vybrali nejlepší ojetiny za míň než 125 tisíc Kč. Nemusí to být jen nuda kalibru Škody Roomster
15. 4. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Může se zdát, že s takovým rozpočtem nemůžete pořídit nic kloudného, ale opak je pravdou. Vedle praktické škodovky není problém uzmout stylovou Alfu nebo „všehoschopný” bavorák, jen při výběru je třeba víc prověřovat než důvěřovat. (Petr Prokopec)

Rusové dali na motor průhlednou vanu a za běhu ukázali, co se stane, když do něj nalijete moc oleje
15. 4. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedostatek oleje může motor zadřít a nevratně, poškodit, to ví skoro každý. Doplnění příliš velkého množství oleje se ale může postarat v podstatě o to samé, to už každému jasné není. Takhle proces k tomu vedoucí vypadá ve skutečnosti. (Petr Prokopec)

K mání je jeden z největších propadáků dějin aut, jeho výrobce zkrachoval po výrobě pouhých 14 vozů
15. 4. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Technicky vzato byly největším fiaskem ty pokusy, které žádným vyrobeným autem neskončily. Když už ale dal někdo něco skutečně dohromady, nemohlo to dopadnout o moc hůř než v tomto případě. Jeden z přece jen vzniklých Vectorů je teď na prodej. (Petr Miler)

Nové motory F1 pro rok 2026 jsou nesmysl, říká jejich geniální konstruktér. Piloti pojedou naplno v Monaku, na půl plynu v Monze
15. 4. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Technická pravidla Formule 1 se od roku 2026 znovu zásadně změní a je otázkou, jestli tento sport půjde ještě dál sledovat. Už dnes nesmyslné hybridní pohonné jednotky se stanou ještě „hybridnějšími” a naplno ukážou leda úskalí této technologie. (Petr Miler)

Čínská Škoda Karoq přímo od VW se ukázala v novém. Působí jednodušeji, ale stojí jen 288 tisíc Kč
15. 4. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co všechno byste Škodě Karoq odpustili, kdyby místo místo 716 tisíc Kč v základu stála jen 288 tisíc? Tušíme, že hodně, tohle auto ale žádné velké ústupky nedělá, přesto stojí i v modernizované podobě tak málo. (Petr Prokopec)

Balení klíče k novému Koenigseggu za 71 milionů Kč připomíná klenot, vypadá jako Fabergého vejce
15. 4. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A není to náhoda, přesně tak mělo „zázemí” klíče od jednoho z nejexkluzivnějších aut světa působit. Netušíme, kolik takovou věc stálo vyrobit, přijde nám ale velmi adekvátní stroji s cenovkou blížící se 100 milionům korun. (Petr Miler)

VW jde po Škodě kvůli tomu, že ve snaze konkurovat Němcům zachází moc daleko. „Volají mi každý den!” říká šéf
15. 4. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O tom, jak se věci Škodou a současně mateřským i konkurenčním Volkswagenem mají, se toho říká hodně, ale jaká je realita? O tom neobvykle otevřeně promluvil přímo šéf škodovky. (Petr Miler)

Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15. 4. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Verstappen převzal od Hamiltona žezlo krále Formule 1, britský pilot ale boj o návrat na trůn ještě nevzdal. Teď to vypadá, že možná objevil způsob, jak nizozemskému sokovi znovu zavařit. (Petr Miler)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru