Autoforum.cz

Audi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
17. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jste zmateni? Nedivíme se, ale vše uvedené v nadpisu je do puntíku přesné. Dosavadní Audi A4 si teď říká A5, jméno A4 pak ponese jen elektrický model. Vedle nich pak vznikne Sportback zvaný E5, který bude také od automobilky Audi, dostane ale její novou značku AUDI. (Petr Prokopec)

Rusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
16. 4. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Poslat tohle mezi lidi chce jistě silný žaludek. A to jste neviděli všechno. Dění na Národní třídě v roce 1989 se najednou zdá jako vrchol humanity - když Stěna „roztáhne svá křídla”, mají všichni utrum. (Petr Prokopec)

Tohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
16. 4. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Číňané prodávají podobná auta za 390 tisíc Kč, a tak jim leccos odpustíte. Audi chce za novou A6 nejméně 1,39 milionu Kč, kdy stěží budete akceptovat věci jako laciné plastové výlisky. Nejen těch je nová A6 plná, i jako sedan. (Petr Prokopec)

Někdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
16. 4. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Škodu v řádu stovek milionů korun způsobili automobilce zatím nedopadení chmatáci, kteří zjevně našli způsob, jak z továrny korejské firmy odvážet tak velké a cenné díly, aniž by si toho kdokoli všiml. A zvládli to tak dělat roky. (Petr Miler)

Nepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem
16. 4. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Lze dnes vůbec ještě zástupcům automobilek něco věřit? Ford si už asi stokrát nasypal popel na hlavu kvůli své nesmyslné sázce na elektrický pohon, pokud ale byť jen o den později hovoří o budoucnosti čehokoli, má ho to zas. U modelů ST a RS to bude obzvlášť velké fiasko. (Petr Prokopec)

Carlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč
16. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Probůh, co by to bylo za spravedlnost, kdyby manažer, který přivedl firmu na hranici existenčních potíží, nedostal tučné odstupné? Naštěstí je vše v pořádku a Carlos Tavares může trávit Velikonoce v klidu s tím, že 580 milionů kapříků připluje na jeho účet co nevidět. (Petr Miler)

EU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská
16. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Neuvěříme tomu, dokud se to reálně nestane, takové je ale nyní aspoň oficiální stanovisko. Je to na jednu stranu pozitivní zpráva, na tu druhou je ovšem třeba se ptát, koho soudného mohlo něco takového vůbec napadnout. (Petr Miler)

Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15. 4. 2025, 17:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdy skončí válka na Ukrajině a co po ní bude následovat? To jsou otázky, na které dnes nikdo nemá odpovědi. V byznysu je ale uměním další vývoj s vysokou pravděpodobností předpovídat. A Kia má jasno, během pár měsíců bude po všem. (Petr Miler)

Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
15. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pracuje s výkonem až 375 koní, ve standardu má autopilot a když na to přijde, losí test zvládá rychlostí, o které se dnes většině evropských soků ani nezdá. I v plné polní přitom vychází na míň než úplně základní Škoda Octavia. (Petr Prokopec)

Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pravděpodobná budoucí německá vládní koalice dává dohromady svůj program a v prvé řadě jím ukazuje, že bude ještě zelenější než ta dosavadní. Chce vrátit do hry dotace i umocnit daňová zvýhodnění elektrických aut, z čehož budou profitovat hlavně ti, jež by si elektromobil mohli koupit sami. A to na úkor těch, kteří si žádný dovolit nemohou. (Petr Prokopec)

Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Působí to nepřirozeně, auto ale po stropě jezdit dokáže - dlouhodobě díky aerodynamice, krátkodobě klidně i jen díky odstředivé síle. Tento stroj na něm ale může i stát. A jede podle toho, ani Formule 1 mu nestačí. (Petr Prokopec)

BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co takhle vsadit na starou dobrou mechaniku a naladění jejího projevu do libozvučné podoby? O to už dnes snad nikdo neusiluje a ani BMW nemíní být výjimkou. Otázkou je v tuto chvíli jen to, zda si automobilka ze dvou trapných cest vybrala tu víc nebo míň trapnou. (Petr Prokopec)

EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vedení Evropské unie si dávno neumí představit svět, ve kterém by se množství zákonných omezení každým rokem nezvyšovalo aspoň exponenciálně. A tak nejnověji chce zakázat používání materiálu, který je jednou z mála realistických nadějí na lepší auta. (Petr Miler)

Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nešálí vás zrak, na displeji auta u ukazatele počtu celkově najetých kilometrů skutečně svítí cifra 1 730 609. Dokázat tohle znamená jezdit víc jak 25 tisíc km měsíčně, přes 800 km každý boží den. A už jsme řekli, že auto má manuální převodovku? (Petr Miler)

Ovečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls–Royce, který za tento počin dostal
15. 4. 2025, 3:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vznikl jen v 219 kusech, takže je možné jej považovat za velkou raritu. Navíc ho dostala snad největšího hokejová legenda dějin, a to za rekord, který byl právě překonán Alexanderem Ovečkinem. Když bude chtít, může si k rekordu koupit i právě Gretzkyho Rolls-Royce. (Petr Prokopec)

Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se na svět budete dívat bruselským krasohledem, pak jsou Číňané na ústupu tady i globálně. Když se na něj ale podíváte normálníma očima, zjistíte pravý opak včetně toho, že už dávno nejsou jen hvězdami jednoho dvou trhů. (Petr Prokopec)

Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mercedes se ne zase tak dávno začal snažit šíří svého zásahu dostihnout i posledního myslitelného zákazníka na trhu, dnes dělá pravý opak. Další a další modely v jeho portfoliu tak končí, i když se neprodávají špatně. Spočítané to teď mají i třída T a Citan. (Petr Prokopec)

Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dříve naprosto nemyslitelná věc je realitou kvůli sázce BMW na extrémně těžký a výkonově nestabilní pohon. Ten dostal přednost jen kvůli z prstu vycucané spotřebě paliva, které v praxi stejně nedosahuje. Je to jen poslední z řady důvodů, proč tohle auto nechtít. (Petr Prokopec)

Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to žádná začínající firmička, která by někomu snadno skočila na lep, ale velká automobilka existující od roku 1964. I ta se nyní musí smiřovat s tím, že když se přidáte k něčí hazardní sázce, logicky můžete spolu s ním nejen hodně získat, ale také o všechno přijít. (Petr Prokopec)

Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Starších předmětů s jeho podpisy existuje nespočet a v aukcích se objevují pravidelně, v posledních 12 letech k nim ale nepřibyl jediný. Teď tu jeden nový máme, je to konečně dobré znamení? (Petr Miler)

Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Stylizace některých oficiálních fotek jako z parte je bohužel na místě, neboť tohle je skutečně už jen pohřeb. Čína je svá a specifické chování tamních zákazníků musí aktuálně děsit hlavně německé značky. (Petr Miler)

EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13. 4. 2025, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Brusel rád vytváří dojem, že se dělá první poslední pro blaho vaše i životního prostředí, ale co reálně dělá? V případě aut mu jde v podstatě jen o to, aby tu náhodou někdo něco neprodával moc levně. Toho docílil cly, těch se ale klidně vzdá, když bude tohoto záměru dosaženo jinak. (Petr Prokopec)

Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máte pocit, že když je něco žádané, tak je to velmi pravděpodobně dobré a má smysl o to také stát? To máte pravdu, problém je ale v tom, že ojetiny, o které stojí kdekdo, jsou také patřičně drahé. Lepší tak bude sáhnout po přehlíženém modelu, koupit můžete podobně dobře, a přesto levněji. (Petr Prokopec)

Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli tohle auto někdo z protřelých českých bazaristů nekoupí a nestočí mu tachometr aspoň o 400 tisíc km, tak už na tomhle světě nic není „v pořádku”. Je totiž extrémně ojeté i extrémně levné auto, na kterém jeho nájezd vůbec není znát. (Petr Miler)

GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Říká si Factory Zero, nemíří ale ke stavu „zero emissions”, jak měla, ale spíš k „zero zaměstnaných”. Je to další přehmat kdysi největšího automobilového koncernu světa na cestě k… „zero”. (Petr Prokopec)

Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Divili jsme se, že k dosažení pro něj lepšího stavu věci nevyužil „českou cestu”, ty italské ale nakonec bývají podobné. Andrea Kimi Antonelli tak může ve svých 18 letech po silnicích jezdit s vozem, o jehož řízení mohou jeho italští vrstevníci jen snít. (Petr Miler)

Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to auto, které nikdy nemělo vzniknout - nedává smysl z podstaty a zákazníci si o něj rozhodně neřekli. Jenže vzniklo a prodává se. Tedy vlastně neprodává. Dokonce i v zemi, která je krom tulipánů oddaná také elektromobilitě, muselo Audi přijít s razantními slevami. (Petr Prokopec)

Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nezdá se možné, že by v domovině vzpínajícího se koníka mohlo vznikat také něco jiného, je taková velká vesnice, na kterou je jedna automobilová značka zdá až moc. Ale vzniká. Nově založená společnost Vinile se specializuje na restomody a její prvotinou je modernizovaný původní Range Rover. (Petr Prokopec)

První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Leckdo má pocit, že příklon k technickým nesmyslům pod taktovkou rozličných ideologií je věcí posledních let, Škoda v tom ale „lítala” už před skoro a dekádou a půl. Tehdy měla ještě dost rozumu, aby chápala nepřekročitelné limity a další krok neudělala, dnes už ho nemá. (Petr Miler)

Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na oficiální fotce k tomuto aktu se obdarovaný usmívá, jeho nový vůz ale připomíná krásný luk bez šípu. Můžete se dmout pýchou, že máte auto jako z Tuzexu, reálně je vám ale úplně k ničemu. (Petr Miler)

Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12. 4. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A není to tak, že by si v nabídce odkroutilo své, prodávalo se jen chvíli. Přesto k 30. březnu přišel náhlý konec, jehož důvody si můžeme jen domýšlet. Stellantis k němu stále odmítá dát jakékoli konkrétní vysvětlení. (Petr Prokopec)

Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12. 4. 2025, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Byl by to dobrý apríl, kdyby to byl apríl, jenže není. Německá automobilka si přitom musí být vědoma, jak kontroverzním krokem je nahrazení klasického plastického symbolu třícípé hvězdy jakýmsi monochromatickým pahýlem, proto se o něm dosud raději ani nešířila. (Petr Miler)

Americké přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
12. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to dnes zřejmě nejviditelnější projev toho, v jakém chaosu se automobilový svět ocitl. Existovat nějaká stabilní nová realita, výrobci se jí přizpůsobí, problémem je, že současný stav nikdo nečekal. A ten, který může nastat za týden nebo měsíc, znovu není možné předvídat. (Petr Miler)

Jen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
11. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedá se říci, že by si dnes mezi motocykly nebylo z čeho vybírat, logo prestižní automobilové značky ale dosud nenesla jediná. Tato je výjimkou a u loga změny neskončily, jde o velmi lehký a vizuálně podmanivý stroj. (Petr Prokopec)

Kia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
11. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Korejská automobilka odhalila své plány do roku 2030 a není to jen samá elektrika, jak se může zdát. Dvě třetiny jejích aut mají i za pět let dostat spalovací pohon a jen s technikou, kterou už známe, si nevystačí. Přijde tak i nová dva-pětka s výkonem přes 300 koní. (Petr Prokopec)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru