Autoforum.cz

Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
29. 4. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že auto čas od času potřebuje vyměnit olej a filtr, lidé už vesměs vědí, v servisu se toho ale pravidelně mění mnohem víc. Z plezíru? Zapomeňte, taková ignorace omezené životnosti chladicí kapaliny může mít nepěkné následky. (Petr Prokopec)

Slavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
29. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Neproslul zrovna tím, že by něco prodával, tedy pokud nejde o oblečení či jiné módní doplňky. Svého času nepříliš respektovaného Ferrari F50, které si pořídil jako nové, se ale zbavil. A dnes může litovat, jeho druhý majitel ho prodá mnohonásobně dráž. (Petr Prokopec)

Číňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
29. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je skutečně tragikomické, že zatímco evropské automobilky hrnou téměř veškeré investice do elektrických aut, aby prý byli schopni konkurovat Číňanům, Číňané cpou peníze do motorů jako 4,0 V8 nebo 3,0 diesel, aby dali Evropanům poslední ránu. (Petr Prokopec)

Muž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
29. 4. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to příběh, který byste nevěřili ani hollywoodským scénáristům, přesto se stal. Upřímně řečeno se divíme, že dotyčný svůj vůz nepoznal dřív, ale nepoznal. Policie ani pojišťovna teď neví, jak s případem naložit. (Petr Miler)

Šéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
29. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to doslova jen pár měsíců, kdy německá automobilka stále plánovala prodávat v roce 2030 už pomalu jen elektrická auta, měla tvořit 80 procent jejích prodejů. Nyní její šéf se vší vážností říká, že v Číně může takových aut prodávat přesně 0 procent, tomu se říká obrat. (Petr Miler)

Nový čínský soupeř Rolls–Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
28. 4. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Připusťme, že Číňané v tomto případě originalitou nehýří a jejich novinka velmi pravděpodobně nebude tak kvalitní jako Mercedes-Maybach S či Rolls-Royce Phantom. Jenže za svou cenu toho nabízí daleko víc než německá a britská konkurence. (Petr Prokopec)

I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
28. 4. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Auta od Renaultu jako ojetiny výhrou opravdu nebývají, tedy určitě ne pro majitele, to leda pro servisní techniky. Ale výjimky existují a v případě Capturu druhé generace můžete vlastnictvím tohoto auta dokonce i vydělávat peníze. (Petr Prokopec)

Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
28. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Sakra, už je nedělají tak jako dřív,” prohodil by možná Kanye West při spatření tohoto auta jeden ze svých oblíbených „veršů”. Třída S rozhodně není vozem, který by typicky najížděl extrémní kilometry. Ale když k tomu někdo generaci W221 přece jen použil, nemusela říci ne. (Petr Miler)

Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
28. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Představil se zatím jen jako koncept, výskyt identicky stylizovaných prototypů v běžném provozu ale jasně ukazuje, že sériová verze už je ve vývoji. Právě tu staví přímo proti skutečné 911, žádné menší ambice než „dohnat a předehnat” Číňané nemají. (Petr Prokopec)

BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28. 4. 2025, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Špičková německá technika proti „americkému kýbli”? To je skoro škoda pneumatik a benzinu, abychom znali rozhodnutí, ne? Vlastně ano, M2 nemá proti mnohem sofistikovanější Corvette šanci, ač stojí prakticky stejně. Není divu, že Chevrolet BMW prodejně válcuje. (Petr Prokopec)

Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
28. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Design je to jistě výrazný a neříkáme, že postrádá atraktivitu, ale voní vám po Itálii? Vazbu na místo zrodu většiny Alf ve vzhledu nového Stelvia poněkud postrádáme a jsme zvědavi, co na něj řeknou tradiční italofilové. (Petr Prokopec)

Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls–Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
28. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je opravdu pikantní, neboť je docela dobře možné, že takhle by vypadal skutečný Rolls-Royce, kdyby pro něj Jozef Kabaň dál pracoval. S Brity se nakonec rozešel, s Číňany sešel. A svým nápadům okolo auta tohoto ražení dal průchod pod jejich vedením. (Petr Miler)

Kupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
28. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vše nasvědčuje tomu, že takový Jaguar už znovu nevznikne, popřípadě žádný Jaguar už vůbec nebude. Jeden z vrcholů jeho dosavadní evoluce je velmi dobrým autem, přesto dnes nevyužitý už po 10 letech stojí skutečně malé peníze. (Petr Miler)

EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
27. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Brusel má problém - různými způsoby nařizuje lidem kupovat nová auta, která si nepřejí, lidé do toho ale vedení EU házejí vidle tím, že si nechávají své současné vozy. Tak co jim takhle jejich vlastnictví řádně znepříjemnit a zdražit? (Petr Prokopec)

Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
27. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Těšit nadšence musí už tím, že je navzdory své velikosti pořád k mání s pohonem všech kol, mezi malými vozy je to unikum. Postavit na takových základech něco ještě zajímavějšího pak zjevně není problém. (Petr Prokopec)

Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
27. 4. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nový Tourbillon dostal takřka metr dlouhý agregát, který si vyžádal řadu specifických řešení. Mimo jiné se tak chlubí kombinací svou současně fungujících systémů řízení časování, kterou z jiných aut neznáme. (Petr Prokopec)

Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
27. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Od té doby jsme jako společnost ohromně zbohatli, takže většina lidí dávno sní o jiných autech, zkraje 90. let byl ale snem nový Golf v jedné z módních edic zasvěcených hudbě. Tehdy takové auto nemohl mít skoro nikdo, dnes může mít pořád to samé skoro každý. A to je jako nové. (Petr Miler)

Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
27. 4. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento krok přichází jako velké překvapení, neboť ještě v březnu se hovořilo „jen” o propuštění asi desetiny zaměstnanců. Teď končí všichni a celá továrna s nimi. Přežila druhou světovou válku, přežila následující ekonomické přeskupení, přežila otřesy 90. let i éru globalizace. Hospodaření EU je ale k nepřežití. (Petr Miler)

Číňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
27. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud dojde na zprávy o osmiválcových motorech v souvislosti s evropskými automobilkami, obvykle je řeč jen o tom, že ta či ona osmiválcová jednotka končí. To Číňané dál topí pod jejich kotlem a troufají si nadělit jim i velmi exkluzivní cenovku. (Petr Prokopec)

V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
27. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zemí, ve kterých padá dekády nepřekročitelná stotřicítka jako nejvyšší dálniční limit, v Evropě rychle přibývá. Proč se to děje ze všech možných etap lidské existence zrovna v této době, je velmi obtížné chápat. (Petr Miler)

VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
26. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dogmatické uvažování přivedlo Němce na hranici bankrotu, přesto se dlouho nezdálo, že by byli ochotni znovu otevřít oči a rozhlédnout se kolem sebe. Nebudeme tvrdit, že toho nyní schopní jsou, jeden pozitivní náznak by tu ale byl. (Petr Prokopec)

První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
26. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedá se říct, že by tohle auto udělalo dobrý první dojem, ten druhý je přesto ještě o poznání horší. Vskutku podivný design navíc doplňují informace z pozadí vývoje, které netěší. (Petr Miler)

Hyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
26. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Korejci se dopustili stejné chyby jako Němci a budoucí vývoj neodhadli správně. Nyní se potýkají s nadvýrobou, kterou nejsou schopni řešit jinak než úplnými odstávkami produkce klíčových elektrických modelů. (Petr Miler)

Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
26. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Jednoduše neprodejné,” tak vůz hodnotí sama automobilka evropskou optikou. A není to tak, že by tu o něj lidé neměli zájem, problém je pochopitelně v místním umělém zdražování nových vozů tisícem mechanismů, kterým tohle auto nemá důvod vycházet vstříc. (Petr Miler)

K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
25. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Měl ho Bill Gates, který si kvůli němu dokonce vymínil změnu zákonů, měl ho Jerry Seinfeld nebo Boris Becker. A pak ho měl tento člověk, který připomíná, že i páchat zločin jde stylově. (Petr Miler)

Číňané začali prodávat svůj Rolls–Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
25. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jasně, Rolls-Royce má svou neopakovatelnou image, tohle auto jej ale fakticky úspěšně napodobuje a stojí zlomek jeho ceny. Číňanům v tomto ohledu není svaté nic, okouzlit zkouší každého. (Petr Prokopec)

Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
25. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Příkladné finanční zdraví v případě Nissanu v jeho současné situaci asi nikdo nečekal, takový výsledek je ale šokem. Problémem navíc není jen současná kondice firmy, ale hlavně to, že se nezdá, že by měla recept, jak se z patálií dostat. (Petr Prokopec)

Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
25. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žádný mohutný centrální displej, žádné zbytečnosti. Však vidíte na fotce vlevo dole „tu věc”? Je to klička na stahování oken, kdy naposledy jste něco takového zaznamenali v novém autě? Firma mohla zvolit jiný pohon a byla by ještě levnější, i tak se její auto zdá být tím, co dnes na trhu chybí. (Petr Prokopec)

Němci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
25. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle víc než co jiného ukazuje zkostnatělost německých automobilových firem, které na rychlé prodejní propady nejsou s to kloudně reagovat. Jejich úplné novinky působí nekonkurenceschopně a vaření podle starých receptů situaci jen stěží zachrání. (Petr Prokopec)

Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
25. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud by už i on pozbyl invence, pak nevíme, ke komu ještě upínat naděje. Jestli ve světě designu aut pořád má co říci, posuďte sami, tohle je na každý pád jeho prvotina v dresu MG. (Petr Miler)

Němci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
25. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Německo, tedy alespoň to západní, si komunistickou érou neprošlo, a tak neví, co to je centrálně plánované hospodářství. To poznává až teď pod taktovkou zelených nápadů EU. Ono to totiž není, že je v něm všeho málo, něčeho je také moc, prostě se nabídka neschází s poptávkou - nemá jak. (Petr Miler)

Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
24. 4. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Začne na 300 tisících Kč, za které nabídne 180 koní v autě o délce 4,77 metru na délku. To zní slibně, jenže jsou to v tuto chvíli parametry jen pro Čínu, kde Leapmotor jede dál. Evropská výroba zatím stojí. (Petr Prokopec)

Mercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
24. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Inovace milujeme, ale musí dávat smysl. K čemu je volant, na kterém si jiní vylámali zuby, ve spojení s technickým řešením, na kterém si je vylámali ? Uniká nám to, na kulatém volantu precizně ovládajícím řízená kola není nic přežitého. (Petr Prokopec)

Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24. 4. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vše nasvědčuje tomu, že další ikona z Zuffenhausenu přejde na hybridní pohon a radovat se vážně není z čeho. Nic neřešící modifikace verze GTS zájem o auto nenakopla, mj. kvůli omezené trvanlivosti. Turbo S může dopadnout stejně. (Petr Prokopec)

BMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
24. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se dřív na světlo světa drala jakákoli nová trojka, spousta z nás to napjatě sledovala, neboť tušila, že v ní jednou skončí, bylo to prostě to správné auto splnitelných snů. Tahle trojka ale bude elektrická a nejsme si jisti, zda bude takovou roli dál plnit. (Petr Prokopec)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru