Autoforum.cz

V 9 z 10 továren VW se začalo stávkovat, zrovna ta desátá je ale nejžhavějším kandidátem na zavření
3. 12. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Odbory mají pocit, že si pomohou kolektivním odporem, ve zkratce řečeno solidaritou, což může být funkční strategie. Ale asi ne v momentě, kdy se fabrika, která je nejvíc na odstřel, ani nemůže zúčastnit současných stávek. To pozici automobilky značně zjednodušuje. (Petr Miler)

Mýty obestřená sbírka formulí Bernieho Ecclestona se poprvé ukázala světu. Neskutečných 69 aut má hodnotu přes 15 miliard
3. 12. 2024, 5:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Něco takového jste ještě nikdy neviděli a nejspíš už ani znovu neuvidíte. Vědělo se, že existuje, vědělo se, že je mimořádná, asi nikoho ale nenapadlo, kolik a jakých strojů se v ní ve skutečnosti sešlo. Teď jsou zřejmě všechny na prodej. (Petr Miler)

Mercedes odhalil tajemství svých supervýkonných motorů pro Formuli 1 jako nikdy předtím, asi už nemá co ztratit
2. 12. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsou to nejlepší motory turbohybridní éry ef-jedniček, které Mercedesu pomohly zajistit plejádu titulů mezi jezdci i konstruktéry, takže byly dlouho přísně střeženým tajemstvím. Příští rok ale končí a vývoj byl dávno zmrazen, proto už nemá smysl některé věci tajit. (Petr Prokopec)

Expert přes elektromobily vzal Peugeot e–5008 na 1000kilometrový test, prožil si mrazivé peklo zakončené totálním selháním
2. 12. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A to se bavíme o úplně novém autě, které se prodává teprve od března. Pokud automobilky přichází s nabídkami takto problematicky fungujících a navíc drahých aut, co jiného než nezájem mohou čekat? (Petr Prokopec)

Unikly fotky konceptu nového Jaguaru, který má značku vrátit na výsluní, tradiční zákazníci by se raději měli něčeho chytit
2. 12. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„I když to není na camping, stejně je to prima, že jsem pink.” To bude asi to jediné, co před vytřeštěným publikem zbude tomuto autu si zpívat. Dětinsky vypadající, až karikaturní koncept s bizarním interiérem zabalený do růžové karoserie je opravdu ujetý. A originální přesto není. (Petr Miler)

Zoufalost Fordu ve snaze prodat elektromobily nezná hranic. Teď říká, že za jeho volantem o vás víc budou stát ženy
2. 12. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevíme, o čem to přesně vypovídá, sahat při snaze učinit elektrická auta atraktivnějšími zrovna po takových argumentech nám ale přijde už opravdu zoufalé. Třeba to uvidíte jinak, tak či onak pochybujeme, že to něčemu pomůže. (Petr Prokopec)

Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2. 12. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to tak trochu festival obezity, neboť ani nový Mustang není nejlehčí. Nedali byste mu ale nakonec přednost, navzdory jisté neotesanosti? Šílená 1,8tunová hmotnost M2 je příliš hořkou pilulkou k polknutí. (Petr Prokopec)

Zaměstnanci VW začnou stávkovat už dnes. Situace je vyhrocená, firma může přijít o další desítky miliard
2. 12. 2024, 6:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Situace eskaluje rychle a pozice zaměstnanců nemusí být až tak marná, jak se z dosavadních postojů vedení Volkswagenu mohlo zdát. Pořád jde ale hlavě o řinčení zbraněmi, bolestivé kroky kterékoli ze stran ještě musí přijít. (Petr Miler)

Šéf Stellantisu s okamžitou platností skončil. Vsadil na špatného koně a firmu přivedl do slepé uličky
2. 12. 2024, 5:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dlouho se zdál být hvězdou pragmaticky uvažujících manažerů, kteří jsou připraveni na všechno, nakonec ale začal horovat za jedinou cestu, která se neukázala být tou správnou. Po vnitřních rozepřích se zbytkem vedení společnosti tak na hodinu končí. (Petr Miler)

Jedno z nejslavnějších Ferrari historie míří do aukce, i půl miliardy korun na něj může být málo
1. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto přepsalo dějiny, neboť jako jediné v historii dokázalo ovládnout nejslavnější čtyřiadvacetihodinovku dějin v rukou soukromého týmu. A bylo tak dobré, že se jej v jednom a tom samém provedení úspěšně účastnilo hned ve třech různých ročnících. Proto je mimořádně ceněné. (Petr Prokopec)

V drsných čínských crash testech se rozemelou a kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h
1. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Auta drahých značek vnímáme jako automaticky bezpečná, proto obvykle ani neprochází veřejně známými crash testy. Číňané ale bourají i s nimi, navíc v situacích bližších reálným nehodám. Podle toho dopadají. (Petr Prokopec)

Padlý král Volkswagenů je dnes vládcem tabulek ztráty hodnoty, tohle auto původně za 2,6 milionu dnes koupíte za 300 tisíc
1. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O své místo na úplném „výsluní” přišel s rozmachem elektrických aut, která na hodnotě ztrácí relativně i nominálně rychleji, mezi vozy, které si dnes po tak razantním sešupu hodnoty může pořídit prakticky kdokoli, ale pořád hraje prim. (Mirek Mazal)

Lamborghini přiznalo, proč novému modelu sebralo milovaný desetiválec, do lepšího světla ho to nestaví
1. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Sebrat Temerariu motor V10 zdánlivě nedává smysl, však atmosféricky plněné desetiválce byly tím, co modely Gallardo a Huracán definovalo především. Přesto s nimi Lambo seklo. Proč? Protože nechtělo lézt do zelí dražšímu Revueltu, všechno ostatní je mlha. (Petr Prokopec)

Další zemi došly peníze na dotace elektromobilů, musí je okamžitě snížit až o 75 tisíc Kč
1. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Vláda je nadále pevně odhodlána elektrifikovat osobní a lehká užitková auta. Ale rozpočtový kontext je extrémně omezující,” řekl k tomu zástupce vlády médiím. Už tak utrápený pokus zamést elektromobilům cestu k rozmachu dostává další direkt z Francie. (Petr Miler)

Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Možná je to náhoda, možná jde o úmysl, na každý pád to působí poněkud zoufale. A zas jednou to připomíná, jak moc dnes Němci tahají v automobilovém světě za kratší kus provazu. (Petr Prokopec)

Vedení Volkswagenu odmítlo návrhy odborů a trvá na masivních úsporách, stávka se zdá být nevyhnutelná
1. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Situace ve stále největší evropské automobilce eskaluje. Dosud pravděpodobné zahájení stávek zaměstnanců se nyní stává prakticky jistým, vedení firmy trvá na snížení platů, zavírání továren i hromadném propouštění. (Petr Miler)

Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá
30. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V řadě ohledů je to dodnes to nejlepší, co kdy Škoda v rámci této třídy nabídla. Lidé, kteří po tak vyšperkovaných verzích sáhli, s nimi obvykle jezdili jako s ideály svého druhu pro efektivní dlouhé přesuny ve slušném pohodlí. Tady na to oba z dosavadních majitelů nějak zapomněli. (Petr Miler)

EU chce nasypat Číňanům přes 25 miliard, aby naučili místní automobilky dělat elektromobily, to snad už není pravda
30. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Člověk si musí promnout oči, když něco takového čte. Chápe Brusel ještě vůbec, v čem spočívá jeho nekonkurenceschopnost nejen na tomto poli? Číňané tu nikoho nic nenaučí, maximálně se nám budou smát celou cestu do banky s dalšími 25 miliardami v kapse. (Petr Prokopec)

Lada příští rok ukáže své nové SUV. Niva to nebude, přesto má jít o úplně nový a moderní vůz
30. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ruská automobilka chystá už na příští léto odhalení vozu. který by měl být náhradou za zrušený projekt zcela nové Nivy. Nepůjde o Nivu a už vůbec ne o sourozence Dacie Duster, ukuchtěn by ale měl být podle podobného receptu, jen s pomocí jiných přísad. (Petr Prokopec)

BMW před koncem roku rozjelo mohutné dodatečné slevy jen na spalovací auta. Ví, že od ledna už je bez pokut neprodá
30. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nekonečná manipulace s evropským trhem s auty má někdy skutečně pozoruhodné dopady. Ačkoli mechanismy EU měly zajistit, že výrobci budou zlevňovat elektrická auta, BMW teď dělá pravý opak. Jenže dost možná naposledy. (Petr Miler)

Maserati se pokouší odvrátit svůj úpadek specialitou ke 110. výročí, nic nudnějšího asi vymyslet nemohlo
30. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Italové se trápí a jejich prodeje se dál mohutně propadají, šéf mateřského koncernu ale říká, že auta nabízí Maserati skvělá, jen marketing vázne. Pokud tohle má být jeho spásou, pak potěš pánbůh. (Petr Prokopec)

Sedm vesměs bezvýznamných zemí včetně Česka a Slovenska je proti likvidačním pokutám EU za CO2 u aut od roku 2025, nezmění nic
30. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Evropskou unii dnes tvoří 27 zemí a mechanismy vyžadující splnění nesplnitelného již od příštího roku jsou nesmyslem pro každou z nich. Jen sedm se jim ale na poslední chvíli postavilo a žádná smetánka „plničů” evropské kasy to není. (Petr Miler)

VW se rozhodl zachránit svůj krachující elektrický program falešným zvukem a falešným řazením, amen
30. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I Volkswagen navzdory své posedlosti elektrickým pohonem musí vidět, jak dalece se jeho vize žádaných aut rozchází se skutečnými představami naprosté většiny zákazníků. Místo zásadní změny přístupu k věci ale věří, že jeho elektricky program spasí raketa V-2 v podobě dvou nepodstatných „vylepšení”. (Petr Prokopec)

Za cenu Škody Octavia můžete mít jeden z nejlepších luxusních rychlíků historie jako zánovní vůz, jen je ošklivý jako noc
29. 11. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na dnešní dobu extrémní pohon, na svou dobu extrémní vychytávky na palubě a na jakoukoli dobu minimální nájezd a stav zánovního vozu ctí tohle BMW jako nic jiného. Jeho cena přitom jen časovým stářím klesla na úroveň nejobyčejnějšího českého auta. (Petr Miler)

Designér předem ukázal vizáž konečně zase spalovacího Dodge Charger. S pár úpravami jako muscle car aspoň vypadá
29. 11. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto mělo původně absurdně dorazit jen s elektrickým pohonem, nakonec je ale příchod spalovací verze na spadnutí. Co od ní čekat? I tohle dílo předem rozšiřuje obzory. (Petr Prokopec)

Mercedes upadá k průměrnosti stejně jako Boeing, říkají trefně v USA, byl zlomem vstup Číňanů?
29. 11. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rozklad Mercedesu v posledních letech je tak zřetelný, že jej nemůže přehlédnout tradiční ani klientela ani zákazníci, kteří si auta této značky kupují teprve pár let. Třícípou hvězdu drží nad vodou její image, ale jak moc z ní ještě zbývá? Podobnost s Boeingem je smutně zřejmá. (Petr Prokopec)

MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29. 11. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je skoro s podivem, že se dnes kdokoli větší, natož pak jiná firma s britskými kořeny dovolí po aktivitách Jaguaru otevřeně vozit. Ale stalo se a musíme říci, že služebně starší britská značka si za to zaslouží aspoň decentní potlesk. (Petr Miler)

Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ještě nedávno se zdálo, že japonské kupé přežije i skon svého dárce orgánů od BMW, jenže nakonec je všechno jinak. Od ledna půjde objednávat verzi A90 Final Edition, jejíž název hovoří za vše. (Petr Prokopec)

Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jen další připomínka toho, jak rychle se situace v automobilovém světě mění. Zatímco ještě loni nejvyšší šéf Lamba považoval výlučně elektrický „Urus II” za hotovou věc, teď marketingový šéf nyní hovoří o docela jiném záměru. (Petr Miler)

Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Svého času jsme se nad ním ušklíbali jako nad projevem přílišného downsizingu, ale to už odnesl čas. Dnes je to jeden z nejlepších motorů, který do nových Renaultů můžete mít. Tedy mohli jste mít, z nabídky některých už mizí a zmizí z ní zcela. (Petr Prokopec)

Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Italové bezdůvodně uvěřili ryze elektrické budoucnosti aut a slavnou továrnu v Mirafiori upravili tak, že z 97 procent vyrábí jen takové vozy. Proto se produkce v ní po několika odstávkách znovu zastaví a elektrická pětistovka na tom má lví podíl. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28. 11. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jako nové dnes tohle auto startuje na 800 tisících korunách, stačí ale přidat maximálně tři roky stáří a v bazarech si můžete vybírat z aut za poloviční ceny. A není to tím, že nevydrží, A3 i v generaci 8Y platí za velmi spolehlivý vůz, jen ve verzi 40 TFSIe bychom vám jej nedoporučili. (Petr Prokopec)

Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to fascinující důkaz dlouhověkosti některých vozů a jejich techniky. Tohle auto zas jednou potvrzuje, že v jednoduchosti kouzlo, k nahození stroje stojícího na jednom místě od roku 1988 stačila jen nová baterie. (Petr Prokopec)

Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nad evropskými průmyslovými společnostmi se dál stahují mračna. Ani výjimečná pozice na trhu nemusí nic znamenat, jak po Volkswagenu ukazuje KTM. To má dluhy v řádu desítek miliard korun a doufá v restrukturalizaci. (Petr Prokopec)

Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bylo od začátku jasné, že se tyto z prstu vycucané cíle nemohou udržet v platnosti, a tak vláda avizuje jejich přehodnocení ještě před tím, než přijdou v opravdu tvrdé formě. Změny to budou zatím jen dílčí, dokud ale nařízení budou trvat na něčem fakticky nedosažitelném, přijdou další a další. (Petr Prokopec)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru