Autoforum.cz

Číňané chtějí do roka zpětinásobit své prodeje, pomoci jim má i neelektrický pohon s dojezdem až 2 000 km
14. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zatímco mnozí místní konkurenti už s ničím jiným než elektrickým pohonem ani nepočítají, Číňané se právě na jejich úkor chtějí přiživit pohony pořád postavenými kolem vnitřního spalování. A s místní továrnou chtějí aspoň ti z BYD růst opravdu rychle. (Petr Prokopec)

Spotřeba elektrického Porsche na okruhu plně odhaluje neefektivitu a nepoužitelnost elektromobilů v tomto prostředí
14. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nebýt to k pláči, snad bychom se museli i smát. Porsche bude rádo, když jeho Taycan Turbo GT zvládne na jedno nabití ujet na Nordschleife dvě kola, přičemž už v závěru toho prvního mu dochází dech. Spotřeba energie 2,2tunového monstra je totiž extrémní. (Petr Miler)

Zemřel jeden z nejlepších designérů aut všech dob, možná ten úplně nejlepší. Gandini je autorem ikon mnoha značek
14. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pár úchvatnými auty se blýskla řada slavných designérů, Marcello Gandini ale dokázal dávat originální výraz nespočtu automobilů nejrůznějších tříd a koncepcí. I když ho patrně znáte, celý rozsah jeho záběru vám snadno mohl uniknout. (Petr Prokopec)

„Nezvyšujte cla na auta z Číny,” říká šéf Mercedesu, jehož dva největší akcionáři jsou také z Číny
14. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Argumentaci šéfa třícípé hvězdy rozumíme a dokonce nemáme problém jeho argumenty přijmout za své. V jeho případě ale ani za mák nevěříme tomu, že jsou míněny upřímně. Ola Källenius má hned dva velmi dobré důvody být průhledně oportunistický. (Petr Miler)

Fisker je podle informací zevnitř firmy na hranici bankrotu. Nedokážeme si představit, co by ho mohlo zachránit
14. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Abyste se na trhu přeplněném obdobnými nabídkami nových i „zajetých” firem dokázali prosadit, musíte přijít s něčím mimořádným. Fisker to nesvedl a z peněz investorů nemůže žít věčně. (Petr Miler)

Moderní auta o vás přes palubní systémy ví hodně. A nenechají si to pro sebe, výrobci data prodají a použijí je proti vám
13. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud máte o moderních autech své pochybnosti právě kvůli „moci” jejich elektronických systémů, tohle je další důvod je odmítat. Automobilky velmi konkrétní data klidně prodávají třeba pojišťovnám, které vám pak mohou zrušit nebo zdražit pojistku. (Petr Prokopec)

Čínská auta jsou pro některé majitele prakticky nepojistitelná, pojišťovny odmítají jakékoli jejich krytí
13. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pojistit by mělo jít teoreticky všechno, otázkou by měla být pouze cena takové služby. Minimálně pojistitelé ve Velké Británii to ale vidí jinak a od „Číňanů” dávají ruce pryč. Proč? (Petr Prokopec)

Richard Hammond se dočkal dvou nových „televizních” kolegů, toho hezčího z nich si doslova odchoval
13. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
S mediálními projekty Clarksona, Hammonda a Maye je to jako na horské dráze. A ten s názvem Drive Tribe zjevně není výjimkou. Aktuálně míří nahoru, s čímž má platformě pomoci nejen bývalý Stig Ben Collins, ale také Hammondova dcera Izzy. (Petr Prokopec)

„Ursula von der Leyen se stává hrobařem elektromobilů,” říká „automobilový papež”, nechce prý přijít o práci
13. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tato dáma má na prvním místě ve svých „šesti hlavních ambicích pro Evropu” pro své aktuální funkční období uvedena slova „evropská Zelená dohoda”. A nyní má být tím, kdo pohřbí elektromobily? A kritizuje ji za to ekonom? „Jsou to paradoxy, co?” řekl by asi Václav Havel. (Petr Miler)

Tesla zrušila objednávky a zakázala další nákupy aut lidem, kteří se pokusili prodat Cybertruck dřív, než měli dovoleno
13. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už to vypadalo, že americká automobilka dala spornou klauzuli do kupních smluv na Cybertrucky jen tak, ale nakonec skutečně jedná. Dokonce ji ani nezajímá, zda prodej proběhl, samotný pokus o něj je pro ni něco jako smrtelný hřích. (Petr Prokopec)

V tradiční evropské továrně Fordu se výroba zastavila ještě dřív, než měla. 3 500 lidí je doma, firmu to stojí 25 milionů denně
13. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Všechno by mohlo být jinak, kdyby Ford nevsadil místo zákazníků na politicky tlačené řešení. Takto se sám stává obětí úpadku celého sektoru, neboť dodavatelé značky odmítají pracovat právě kvůli mizejícím zakázkám a z toho vyplývajícím propouštěním. (Petr Prokopec)

Elektrické Porsche s až 1 108 koňmi je na okruhu o 12 s pomalejší než 510koňové, o milion levnější spalovací auto
13. 3. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není na něm nic špatného, zrovna automobilka dekády si zakládající na nízké hmotnosti ale musí nejlépe vidět, jak ohromně marní potenciálem, když ani s tak silným autem s okruhové úpravě nedokáže zdaleka konkurovat 4 roky starému výkonu o polovinu slabší a levnější 911. (Petr Prokopec)

Němci se v případě placení za auta, která jste si už koupili, nezastaví před ničím, měsíční úhrady za klimatizaci jsou realitou
13. 3. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nechtělo se nám věřit, že někdo zajde takhle daleko, zvlášť po fiasku BMW s pravidelnými platbami za vyhřívaná sedadla. Audi to ale udělalo. V nové A3 si pravidelně - a možná jen pravidelně - budete musel platit za dvouzónovou klimatizaci. To už hraničí s vydíráním. (Petr Miler)

Vyvěste parte. Jaguar prý ruší objednávky a zavírá dealerství, portál pro zákazníky skončí za 12 dnů
13. 3. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nezdá se, že by britská klasika mířila k tak světlým zítřkům, jak si sama maluje. Pokud jsou nejnovější informace pravdivé, pak víc než k čemu jinému směřuje k prodeji sebe sama. (Petr Miler)

Nový Mercedes E53 od AMG je tak těžký, že automobilka odmítá zveřejnit jeho skutečnou hmotnost
13. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je sice hezké, že si vůz ponechal šestiválec, jeho hmotnost ale mezigeneračně vzrostla snadno o půl tuny na hodnoty odpovídající spíš elektromobilům. A problémem bude i objem zavazadlového prostoru, který zamířil přesně opačným směrem. (Petr Prokopec)

Šéfdesignér Stellantisu je fanda k pohledání, vlastní na míru upravenou legendu Lancie. Teď ji posílá do prodeje
12. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je jedním slovem skvělé, když auta pro nadšence navrhují nadšenci. Právě tím je Ralph Gilles, mezi jinými autor novodobého Dodge Viper, který v garáži našel místo i pro pečlivě vyladěnou Lancii Delta HF Integrale Evo I. Teď ale musí do světa. (Petr Prokopec)

Hasiči křičí, že nejsou připraveni bojovat se stále větším počtem požárů elektromobilů, slyšet je chce málokdo
12. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Požáry elektrických aut jsou bezprecedentně zničující a toxické, navíc jich logicky jen přibývá. Hasiči jsou ale místo důkladné přípravy na tento vyzpytatelný stav svědkem hlavně ignorace jejich nářků. (Petr Prokopec)

Felipe Massa to udělal. Žaluje FIA i Formuli 1, chce zpět titul mistra světa F1 za rok 2008
12. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Může uspět? To je otázka, každopádně po nezdaru se snahou o mimosoudní vyrovnání zkouší „přepsat dějiny” se vší vehemencí. Morálně je v právu, o tom je těžké debatovat, jen to na úspěch v soudních sporech ale obvykle zdaleka nestačí. (Petr Miler)

Ojeté elektromobily dál ztrácí na hodnotě raketovým tempem. Jsou na tom 9krát hůř než trh, 3krát hůř než propadáky Maserati
12. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud jste měli pocit, že se tento trend po vývoji předchozích let musí brzy zastavit, pak zatím nepřišel ten den. I když se vývoj cen na trhu ojetin obecně zklidnil, elektromobily dál ztrácí na hodnotě statisíce za rok jako nic. (Petr Miler)

Audi A3 se s faceliftem sotva změnilo, ždímat zákazníky o peníze bude ale nově hodně dramaticky
12. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na modernizaci tohoto auta je na dnešní poměry relativně brzy, Audi ale mělo jiný velmi dobrý důvod se do ní pustit. Za vlastnictví vozu budete muset nově platit průběžně, i když ho rovnou zaplatíte celý. (Petr Prokopec)

Pro automobilky už nic neznamenáte. Alfa Romeo zmrazila své plány do výsledků voleb, až ty rozhodnou, jaká auta nabídne
12. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co změní výsledky voleb na vašich tužbách a přáních, co se nového automobilu týče? Jedním slovem nic, je to úplně jedno. Protože ale trhu nevládnete vy, Alfa Romeo už se nestydí přiznat, že o její budoucí nabídce rozhodnou právě volby. (Petr Miler)

Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy
12. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Z úchvatného motoru novinky už jsme mohli okusit dost, teď nám Mate Rimac poprvé ukazuje i samotný, zatím nepojmenovaný vůz. Zůstává pod plachtou, jinak je ale zjevně hotový. (Petr Prokopec)

Škoda lépe ukázala nový Superb a způsobila poprask, pohled na přístrojovku odhalil brutální šetření na nevhodném místě
12. 3. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A automobilka musela vědět, že tohle není dobré, protože na první sadě oficiální fotek zachytila interiér tak, aby to nebylo příliš patrné. Nová sada fotografií odhaluje tento nepochopitelný lapsus v plné nahotě. (Petr Miler)

Cybertruck měl mít z výroby skvostný stan pro pohodlné kempování, vyklubal se z něj jen další drahý „teslí šmejd”
12. 3. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jakoby nestačilo, že se jedním velkým nesplněným slibem stává samotný elektrický pick-up, neplní očekávání ani lákavé originální příslušenství. Tovární stan je v praxi ošklivý, nepraktický a neodolný, i když stojí majlant. (Petr Prokopec)

Žena s pomocí jednoduchého triku postupně natankovala benzin za 650 tisíc Kč zdarma, teď jí hrozí vězení
12. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby dotyčná nebyla tak chamtivá, zřejmě by si celé věci nikdo nevšiml, ona ale natankovala zadarmo v 510 případech během pouhého půlroku. Teď všechno bude muset vrátit a velmi pravděpodobně skončí za mřížemi. (Petr Miler)

Většina majitelů elektromobilů v Nizozemsku se vrátí ke spalovacím autům, říká rozsáhlý průzkum
11. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak jednou usednete do elektromobilu, nechcete jinak, říkají jejich zastánci. Jak jednou sednete do elektromobilu, nechcete znovu, říkáme my. I v krajně zregulovaném Nizozemsku zjevně platí spíš to druhé, stačí osobní zkušenost a zrušení jedné z mnoha umělých výhod. (Petr Prokopec)

Němci po velkém testu vyhlásili nejlepší letní pneumatiky pro rok 2024. Vítěz vyjde draho, ale vydrží
11. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Než se rozhodnete pro koupi nového obutí, zvažte, co je pro vás nejdůležitější - zda jízda na suchu, na mokru, brzdná dráha či náklady. I mezi nejlepšími typy jsou nemalé rozdíly, každý úspěšný typ nakonec exceluje v něčem jiném. (Petr Prokopec)

Policisté se po marném pronásledování pokusili zastavit ujíždějící Mercedes pomocí tzv. PIT manévru, vzali si moc velké sousto
11. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tahle technika má ujíždějícího přimět havarovat, takže je sama o sobě značně kontroverzní pro svou nebezpečnost. Tady ale nakonec havaroval policejní stíhač, jen se štěstím neskončil v protisměru dálnice. (Petr Miler)

Recenze „nejhoršího auta, které kdy testoval” expert přes technologie, má pozoruhodnou dohru, automobilka vyhrožuje mučením
11. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Za dekády strávené v automobilové žurnalistice jsme poznali leccos, a tak víme, že negativní recenze jsou pro automobilky něco jako červený hadr. Ale aby někdo vytáhl slova takového kalibru, navíc na člověka, který se postaral o zapůjčení vozu, to jsme ještě nezažili. (Petr Prokopec)

BMW začalo dávat majitelům elektromobilů jiných značek 23 tisíc, když si přijdou pro nový bavorák
11. 3. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše, řekli si asi u BMW a místo „uplácení” zákazníků reklamami, slevami nebo různými dary je začalo „uplácet” přímo. Snadno se mu to vyplatí. (Petr Prokopec)

„Vlkův hrádek” osiřel. VW pro nezájem zrušil výrobu elektrického ID.3 v domovské fabrice, i když ji připravil na opak
11. 3. 2024, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na tomto kroku Volkswagenu je nejlépe vidět, jak rychle se automobilkám zhroutil sen o výrobě pouze elektrických aut. Ještě loni produkci ID.3 VW ve Wolfsburgu plánoval a upravil tamní linku na to, aby mohla začít, dnes už nedokáže plně využít ani kapacitu továrny v Cvikově. (Petr Miler)

Legendární Godzilla má po neskutečných 17 letech skončit bez nástupce, gilotina prý spadne do týdne
11. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V tomto segmentu aut bývá 5 let nekonečnou dobou, během níž kdysi špičkovým modelům stihne ujet vlak. GT-R alias Godzilla ale byla tak napřed, že i po 17 letech dílčích úprav zůstává relevantní. Za pár dnů se ale má za její érou zavřít opona. (Petr Prokopec)

Mercedes zrušil letošní zaříznutí třídy A, plán přechodu jen na elektromobily se dál hroutí
11. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Smrt se odkládá, změna termínu, zapěl by asi Jiří Korn. Hořce vtipné je, že ještě v lednu označoval Mercedes konec třídy A za „nevyhnutelný”. Teď se mu nějak vyhnul. A ústy svého šéfa říká, že přece nikdo nemohl čekat, že vše půjde jako po drátkách. (Petr Miler)

K mání je dodnes skoro nové BMW M3 E30 ve vzácné verzi. Na auto jako ze stroje času stačí 10 milionů jen o fous
11. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jako nové se tohle auto u dealerů BMW nedá koupit už dekády, obdiv k němu ale od té doby jen roste. Když ho teď budete chtít skoro nové, můžete ho mít, cena je ale naprosto bláznivá. (Petr Miler)

VW je pod tlakem. Za rok bude nucen prodat v EU 773 tisíc elektromobilů, možná by měl nastoupit cestu Toyoty
10. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Volkswagen se ocitá ve stále složitější situaci, do které se ale do značné míry navezl sám. Prodeje jeho elektrických aut se propadají, i když by kvůli plnění limitů stanovených EU měly mířit opačným směrem. Možná už je načase, aby si přiznal pravdu a přestal jít hlavou proti zdi. (Petr Miler)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru