Autoforum.cz

Automobilka otočila o 180 stupňů. Tohle auto mělo skončit s motory V8, místo toho teď bude nabízet jen osmiválce
11. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento krok jen podtrhuje, k jak rychlým a radikálním změnám přistupují automobilky, které znovu začaly používat zdravý rozum a reflektovat přání zákazníků. Ještě před pár měsíci byl tento matador odsouzen k tomu, aby dožil jen s šestiválci. Nyní chytá druhý dech s motory V8. (Petr Prokopec)

Nový šéf Jaguaru hned na první pokus prováhal šanci udělat něco správně
11. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O tomto muži prakticky nikdo z oboru nic významného neví, byl dosud šedou myškou finančního řízení indického konglomerátu vlastnícího Jaguar Land Rover a na aktivity britských firem v podstatě jen dohlížel. Dnes je řídí a dobře nezačal. (Petr Miler)

Dodnes nevyužitý Golf TDI po 1. majiteli ze zlaté éry VW je za tyhle peníze laciná holka pro všechno snad navěky
11. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Takové auto je dnes jednorožec, který se mohl dožít roku 2025 v této kondici snad jen v garáži nejezdícího důchodce. Přesně to je případ tohoto auta, jen kvůli tomu ale nemusí být drahé. Není, pár much ovšem má. (Petr Miler)

Někdo to říct musel: Stesky nad cly jsou přehnané, radši se ptejte, jestli vaše auta za něco stojí, dráždí šéf BMW
11. 8. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Snad poslední racionálně uvažující šéf velké automobilky zas jednou trefil hřebíček na hlavičku. Konkurenti si mohutně stýkají nad americkými i evropskými cly, která jistě nikomu k lepším výsledkům nepomohla, je to ale podstata jejich současných problémů? (Petr Miler)

Automobilka chtěla testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázala pravý opak
11. 8. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ve výsledku to jen ukazuje, jak málo myšlení vnucování elektrických aut všem provází. Však kolik inteligence vyžaduje pochopit, že takto hloupě koncipovaný test se stane jen terčem posměchu, ukáže pravý opak a utvrdí skeptiky v tom, že nedůvěra je na místě? (Petr Prokopec)

Němci srovnali spolehlivost luxusních domácích cesťáků Audi, BMW a Mercedesu, našli jasného poraženého
10. 8. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokažený poražený, takový rým se sluší navléci na výsledek tohoto srovnání, který má pro některé možná překvapivého, ale jinak vlastně tradičního „vítěze”. Zatímco Audi A6 a zejména Mercedes třídy E platí za „držáky”, BMW řady 5 se statisticky dlouhodobě jeví jako vůz, který stejný zápřah se ctí nezvládne. (Petr Prokopec)

VW bere svým autům poslední zbytky identity, tato novinka by mohla být skoro čímkoli v nabídce kohokoli
10. 8. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ale vážně, co tohle auto spojuje s VW krom loga na přídi? Dosaďte si místo něj znak Hondy a máte před sebou dokonalého Japonce. Volkswagen jako by musel za každou cenu homogenizovat vše, co dělá, a nemine to ani velké SUV Tavendor. (Petr Miler)

„Bugatti pro chudé” by podle experta mohlo být na nejnáročnějším okruhu světa ještě o 10 sekund rychlejší, to by teprve bylo něco
10. 8. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už tak patří mezi jedno z nejrychlejších aut vůbec, jeho čas by ale mohlo být ještě podstatně rychlejší, kdyby řidič využíval trať efektivně trať a neztrácel na výjezdu ze zatáček. To alespoň říká Misha Charoudin, pak by ZR1X byla v celkovém žebříčku dokonce druhá. (Petr Prokopec)

Vybíjení nových dieselů je na trhu ojetin znát stále víc, teď dokonce rostou na ceně i tam, kde ojeté léta stály pakatel
10. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je fascinující, že někteří tuto situaci komentují tak, že se ztráta zájmu o nové diesely nezrcadlí na trhu ojetin. Vážně? I z tohoto je přece naprosto zřejmé, že to není ztráta zájmu, ale primárně omezování nabídky, co prodeje nových dieselů posílá dolů. Obchod s naftovými ojetinami vzkvétá i v Británii. (Petr Prokopec)

Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jste zmateni? To jsme chvíli byli , ale přesně tohle se stalo. V jednom seriálu příznačně z právnického prostředí se pělo: „Kdepak ses dočetla že život je fér, že ho protančíš jako Fred Astair.” Německý majitel BMW řady 3 po dovolené s ním zjevně dotančil. (Petr Miler)

Výrobce elektromobilů prodělává peníze tak moc a tak dlouho, že už to i na bohaté Araby to může být příliš, aby ho dál drželi nad vodou
10. 8. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vývoj tímto směrem míří už nějaký ten pátek a firma nyní přiznává, že má peníze na zajištění vlastního provozu jen do poloviny příštího roku. O tom, co se bude dít pak, rozhodne hlavní akcionář. A tomu už skutečně mohla dojít trpělivost. (Petr Miler)

Další automobilka procitla ze zeleného opojení. Plány na elektrickou budoucnost zrušila, spalovací bestseller nezabije
9. 8. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto mělo dle původních plánů zmizet v propadlišti dějin a být nepřímo nahrazeno elektrickým nástupcem, jenže ani v tomto případě věci nejdou tak, jak si automobilka usmyslela. Musí tak přehodit výhybku, což v tomto případě nedokladují jen slova, ale i činy. (Petr Prokopec)

Někdo zavřel vzácné Lamborghini na 40 let do obýváku. Museli mu probourat cestu ven zdí, aby ho mohl prodat za 42 milionů
9. 8. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Možná není zase tak špatný nápad udělat si z výjimečného auta „kus nábytku”. Nesjedete si, ale vůz máte pořád na očích. A až ho pak někdo vytáhne ven, bude to ještě výjimečnější kus techniky, než jakým se jevil být kdykoli dříve. (Petr Prokopec)

První test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
9. 8. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Upřímně, nelze to nevidět už po vstupu do autosalonu, natož pak po prvních stovkách ujetých metrů. V médiích se to ale obvykle neříká, je to takový osmý smrtelný hřích automobilového novináře. Tak si jen představte, jak mizerné nové Audi S5 musí být, aby se o něm takto psalo. (Petr Miler)

Bílá vrána za miliardu: Jediná takto továrně lakovaná ikona Ferrari je na prodej, ani 999 milionů na ni vážně stačit nebude
9. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud jsou vrány normálně černé, v Maranellu musí létat červené. Z linek v továrně Ferrari ostatně jinak zbarvená auta vyjíždějí jen zřídka a ikonická 250 GTO nebyla výjimkou. Tedy až na tohle auto - vůz zvaný příznačně Bianco Speciale. (Petr Prokopec)

Rozklad Lotusu pokračuje. Nový šéf po čtyřech měsících skončil, ten předchozí nevydržel ani rok
9. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Slavná britská značka zcela zradila principy, na kterých vznikla, a nyní marně tápe, jakým směrem se vydat. Matt Windle už kormidlem na správnou stranu neotočí, po čtyřech měsících opouští křeslo generálního ředitele a žezlo předává muži delegovanému čínským Geely. (Petr Prokopec)

Elektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé
9. 8. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ani ne 1,5 roku, tak dlouho vydržel čekat Stellantis na zázrak, který nepřišel a snad ani přijít nemohl. Elektrické provedení je minulostí a nedivili bychom se, kdyby skončilo úplně. Naopak příchod nového osmiválcového Chargeru už lze označit prakticky za jistotu. (Petr Miler)

První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9. 8. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Hovořme o loajalitě vesmírných rozměrů, když si někdo v roce 2004 koupí nové auto a o víc jak 20 let a 1 milion km později s ním jezdí dál. A dokonce celou tu dobu navštěvuje jedno dealerství. Že si něco takového zaslouží nové auto zdarma za odměnu? Volvo to vidí jinak. (Petr Miler)

Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
8. 8. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto se stalo takovým prodejním fiaskem, že si nemohlo vydělat ani na tisk katalogů. Do prodeje vlétlo s velkou pompou, skončilo v něm ale ve vší tichosti. Však kdo by se chlubil pouhými 217 prodeji za tak dlouhou dobu? (Petr Prokopec)

„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
8. 8. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Musíte být trochu blázni, abyste si takovou kombinaci zamilovali, ale nás rozhodně můžete počítat mezi ohromené, zvlášť s lakem, jaký vůz odívá karoserie. Tato nabídka není bez vad, je ale tak mimořádná, že zkrátka bude nutné trochu zariskovat. (Petr Prokopec)

Honda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
8. 8. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Chytrému napověz, hloupého kopni. A některé automobilky? Ty by zasloužily pořádnou ránu palicí. Honda už ji nepotřebuje, dostala jich několik v podobě tragických ekonomických výsledků spojených s elektrickými auty. Až po nich zjišťuje, že do stejného cíle může vést několik cest. (Petr Miler)

Stellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
8. 8. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jedna značka koncernu už se vrátila zpět na správnou cestu, nebude v tom ale sama. Po Ramu věrnost motorům V8 přísahají další dvě a jsme zvědavi, jaké všechny modely je dostanou. (Petr Prokopec)

VW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál
8. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Volkswagen má dnes dost problémů sám se sebou, ve světlejších chvilkách se ale bůhvíproč zavázal pomáhat financovat jinou ztrátovou automobilku Rivian. A ta se dál potápí do červených čísel, prodělat 23 miliard při obratu 27 miliard je docela kumšt. (Petr Prokopec)

Bugatti postavilo pro jednoho ze svých nejlepších zákazníků auto, které už nikomu neprodá, pod kapotou má jinak zaříznutý motor
8. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak bohatí a výjimeční musíte být, aby pro vás automobilka něco takového udělala? Velmi. V takovém případě ale zjevně nic není problém, ani jakási mechanická verze milovaného koně Ettore Bugattiho. (Petr Prokopec)

Rodinná tragédie stojí za tímto opuštěným dealerstvím Alfy Romeo. Auta dál stojí uvnitř, jako by se v něm zastavil čas
8. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a v tomto případě si nepěkně pohrály s celou rodinou, která kdysi provozovala dealerství Alfy Romeo. Co z něj zbylo, můžete vidět sami, je toho docela dost. Popravdě řečeno až moc. (Petr Miler)

Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
7. 8. 2025, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tedy aspoň předpokládáme, že kdyby to nefungovalo, tak to nedělá. Tento vůz se prodává už 10 let a platí za zajímavou koupi v poměru ceny a hodnoty. Teď dostal už druhý facelift, který vlastně není nijak zvlášť rozsáhlý, díky jeho masce si o něm ale najednou povídá celý svět. (Petr Prokopec)

Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
7. 8. 2025, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Až dosud se museli při kolizi osobního a nákladního vozu bát o život hlavně šoféři osobáku, nové MPV značky Li Auto ale zjevně mění pravidla hry i fyziky. Tedy pokud máte v úmyslu tvrzení Číňanů věřit bez výhrad. (Petr Prokopec)

Audi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
7. 8. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilka jako by dělala vše proto, aby zbytky svého už tak churavějícího byznysu rozvrátila co nejdřív. Po kolapsu zisků ji tak nenapadlo nic lepšího než sáhnout na marže dealerům, což ale jen stěží nebude kontraproduktivní - sníží to jejich motivaci a zvýší reálné ceny pro zákazníky. (Petr Miler)

Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
7. 8. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A budete koukat, jaká argumentace za tím stojí, neboť je v dokonalém rozporu s tím, co dnes VW reálně dělá. Jediným faktem je, že Touareg dnes vzhledem ke své spřízněnosti s řadou podobných modelů musí Němce stát hodně málo. A marže na něm musí být pohádkové, VW ale jako by miloval ty záporné. (Petr Prokopec)

„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7. 8. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to pochopitelně relativní, a tak nás neberte za slovo, pokud ale tohle není automobilová nabídka roku, pak nevíme, co by jí mělo být. Takové Ferrari F80 s podobnými technickými parametry i dynamikou je 18krát dražší. (Petr Prokopec)

Firma se zbavila hotové továrny na elektromobily, radši ji prodala společnosti dělající hardware pro AI
7. 8. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Původně patřila automobilce, která v ní chtěla elektrická auta vyrábět sama, pak ji předala Foxconnu, aby to pro ni zajistil. Jenže zkrachovala stejně jako její náhradník a nikdo další se nenašel. Výmluvným krokem tak Tchajwanci udělali za celou touto eskapádou tlustou čáru. (Petr Prokopec)

Honda prodělala za jediný kvartál na elektromobilech 16 miliard Kč. Ve světlé chvíli přiznala: Byl to omyl
7. 8. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolikátý podobný prodělek a kolikáté podobné přiznání už to je? A co po nich dosud vždy přišlo? Automobilky „už” se dostaly do fáze, kdy jsou schopné identifikovat hlavní příčinu svých potíží a veřejně ji přiznat. Pořád ale nejsou s to s tím cokoli podstatného reálně dělat. (Petr Miler)

Němci vzali Erdoganovu pýchu a zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
6. 8. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ne každý věřil tomu, že Turci tento projekt dotáhnou do konce, ale stalo se. A nyní se se svou prvotinou chystají prorazit v Německu. Symbolicky před místním debutem v Mnichově jej tak sami Němci zkusili převézt z Turecka do své vlasti po vlastní ose. (Petr Prokopec)

Bezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
6. 8. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V přesvědčení, že SUV jsou velmi bezpečná auta, žije naprostá většina motoristů. Ale je to ještě vůbec pravda, pokud jejich hmotností a velikostí trpí aktivní bezpečnost už z podstaty? A nyní se ukazuje, jak mizerně je z nich vidět ven? Pasivní bezpečnost přece není vše. (Petr Prokopec)

Honda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
6. 8. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je až neuvěřitelné, kam nezájem o tento model zašel, dnes jej v Evropě nekupuje skoro nikdo. Vratný stav to jistě je, ale to by Honda musela něco podstatného změnit, což facelift Civicu jednoznačně nedělá. Ale podívejte se na jeho přední nárazník, co vám připomíná? (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru