Autoforum.cz

EU si vymínila masivní těžbu lithia v Srbsku, ochránci přírody zuří. Máte ho doma spoustu, těžte si ho tam sami, říkají
22. 7. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Srbsko bude obětováno, aby poskytlo lithium pro elektrická auta, která si ale nikdo v Srbsku nemůže dovolit,“ říká lakonicky jedna z dam bojujících proti tomuto nápadu. Navíc je třeba říci, že v Srbsku je lithia podstatně méně než v Německu, přesto se tam těžit nemá. (Petr Prokopec)

První majitel najel s historicky posledním Saabem přes půl milionu kilometrů, teď ho prodává za babku
22. 7. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tak vysoké číslo jsme na půvabné „letecké” přístrojovce tohoto auta ještě neviděli, tuplem ne z rukou jediného a původního majitele. Jiní se rozhodli toto auto „sušit” jako relikvii, tento si chtěl historicky vůbec poslední Saab užít dosyta. (Petr Miler)

Prodeje Tesly se propadají v Evropě, v Číně i v USA, dokonce i v „domácí” Kalifornii. A situace je stále horší
22. 7. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla neprožívá svůj nejlepší rok, z povrchního pohledu na věc ale nemusí být jasné, jak špatný je. Značce se nedaří v podstatě nikde a problémem je také to, že klíčové výsledky jsou měsíc od měsíce a kvartál od kvartálu horší. (Petr Miler)

Srovnejte si nové Audi A5 s předchozí A4, kterou reálně nahrazuje. Uvnitř je chladné jako lednice
22. 7. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Teprve při pohledu na „obě poslední generace” A4 se ukáže, jak evolučním směrem se Audi vydalo, obě auta jsou si dost podobná. Tedy zvenčí uvnitř byla útulnost nahrazena chladností. (Petr Prokopec)

Němci ujeli 3 500 km v kuse s elektrickým BMW i5 a došli k jasnému závěru ve srovnání s dieselovou 540d
22. 7. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdo by čekal, že pro Němce bude mít toto srovnání jasného favorita v podobě elektrické alternativy, mýlil by se. A nejde tu jen o omezený reálný dojezd či jiné obvyklé problémy, použitelnost i5 hatí i cena dobíjení během dlouhých cest. (Petr Prokopec)

Takhle vypadá Mercedes W124 s 642 tisíci ujetými km, legendou trvanlivosti se nestal pro nic za nic
22. 7. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jen klasická bolístka aut z jeho doby je tím, co ho může dostat na kolena, jinak úspěšně hájí pověst automobilu, který nejenže vydrží, ale ještě zůstane po dekády v kondici, která nápadně připomíná nové vozy. (Petr Miler)

BMW naštvalo lidi měsíčními platbami za výbavu, kterou si už koupili. 300 Kč za měsíc za asistent dálkových světel je zvěrstvo
22. 7. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Chápeme motivaci automobilek, rozumíme i tomu, že to jako pozitivum teoreticky může být vnímáno i ze strany zákazníka, pakliže to bude správně podáno. Ale je to v tomto případě vůbec možné? BMW se opakovaně přesvědčuje o tom, že nikoli. (Petr Miler)

Policie konečně zatkla podezřelého z vraždy designéra BMW a Rolls–Roycu, zahraniční stopa se ukázala být správnou
22. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud se vyšetřovatelé vydali správným směrem, pak se jim pachatele podařilo dopadnout už po týdnu navzdory tomu, že nakonec doputoval až do vzdálené Paříže. Zatčenému je teprve 22 let a motivy jeho činu zůstávají nejasné. (Petr Miler)

Chudnoucí Evropané vystřelili na pozici prodejní jedničky jedno z nejlevnějších aut, s naprostým přehledem
21. 7. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Těžko najít výmluvnější projev toho, kam jsme se jako společnost za uplynulé roky posunuli. Auto, které by mělo oslovovat jen hůře situovanou část zákazníků, jich nyní oslovuje daleko nejvíc. (Petr Miler)

Porsche přestalo prodávat téměř všechny atraktivní verze 911, z extrémně květnaté nabídky dnes není skoro nic
21. 7. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli Porsche 911 ve své moderní podobě dokázalo něčím ohromit v obchodní rovině, pak to byla někdy až absurdní šíře jeho nabídky. Dnes můžete mít v podstatě jen tři verze, ostatní nejsou dostupné. (Petr Miler)

Levné „americké Ferrari” konečně dorazilo do Evropy. Za podstatně víc tu toho bude nabízet citelně míň
21. 7. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle úchvatné auto pochází z levného kraje, ceny pro starý kontinent na to ale dávají zapomenout dřív, než řeknete Vette. Místní regulace si vyžádaly nejen to, ale ke všemu i snížení výkonu a zmínění zvukového projevu. (Petr Prokopec)

Slavný Elvisův tryskáč upravený po vzoru amerických „auťáků” je znovu fit, teď má k autům ještě blíž
21. 7. 2024, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už jsme si mysleli, že jej uvidíme jen rozpadnout se na prach, nakonec se ho ale ujal jeden nadšenec a Lockheed Jetstar z roku 1962 po králi rock and rollu proměnil na úchvatný obytný přívěs. Elvisův sklon k extravaganci přitom zachoval, ne-li víc. (Petr Prokopec)

Prodejci aut v Německu přestávají brát elektromobily na protiúčet, jako ojetiny jsou pro ně neprodejné
21. 7. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Každé zboží má svého kupce, říká se. O elektromobilech jako by to neplatilo, neboť zájem o ojeté vozy tohoto typu je prý tak malý, že je stále více dealerů odmítá vykupovat za jakoukoli cenu. (Petr Prokopec)

Asi největší průšvih dějin francouzských aut výrobce raději vykupoval zpět za dvojnásobek, s tímhle si někdo užil své
21. 7. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zdaleka ne každé auto se povede. Ovšem jedna věc je, když se vůz špatně prodává, jiná je, když výrobce raději platí zákazníkům, aby prodané kusy vrátili. Tohle byl ten druhý případ, někteří kupci si ale své Citroëny přesto raději nechali a dokonce s nimi jezdili. (Petr Miler)

Audi udělalo ze značení svých modelů ještě větší cirkus, z Mnichova si odváží ty nejhorší lekce
21. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Sedět poblíž Václav Klaus s mobilem, pak si asi poznamená, že nová A5 je falešná a prázdná jako Topolánkův projev. Značení standardních verzí insigniemi Audi Sportu je stejně hloupé jako cpaní tisíce log sportovní divize na bavoráky, které u BMW M ani neviděli. (Petr Miler)

Ford završil totální obrat, i šéf elektrické divize lituje sázky na elektromobily. „Vidíme, že zákazníci chtějí svobodu,” říká
20. 7. 2024, 19:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po tisící se musíme podivit nad tím, že se kdokoli soudný mohl takové sázky dopustit, ale nebudeme nikomu spílat za to, že se z vlastní chyby poučil a už ji nehodlá opakovat. (Petr Miler)

Ojeté Subaru Impreza boduje svou trvanlivostí i jízdním projevem, majitelé se ho ale zbavují tuze neradi
20. 7. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Předchozí generace Imprezy zvládá pobavit, i když nedisponuje manuálem. A dokáže potrápit cenami náhradních dílů. Ale co to vadí, když jsou potřeba jen ojediněle? (Petr Prokopec)

Levný soupeř Škody Octavia z Číny se v Evropě prodává za ceny stále víc se blížící těm čínským
20. 7. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Být tu čínská auta k dispozici za čínské ceny, mohou to místní automobilky rovnou zabalit. Tak to ale není - i když jsou Číňané levnější, o cenách účtovaných v jejich domovině si pořád může kdokoli v Evropě nechat jen zdát. Také díky místní výrobě se ale situace postupně mění. (Petr Prokopec)

Tříválce nikdo nechce ani v extra progresivní formě. Koenigsegg s nimi pro nezájem končí, přednost dostal V8
20. 7. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tříválec je nesmyslná, pouze emisními normami vynucená koncepce spalovacího motoru, která obtížně hledá zastání i u normálních aut. V případě Koenigseggu, třebaže jeho samotný motor byl svým způsobem fascinující, ho skutečně nechtěl téměř nikdo. (Petr Prokopec)

Levné ostré Hyundai i30 se ukázalo v novém. U nás ho ale nekoupíte, nesmíte, i když se tu dál vyrábí
20. 7. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Poslední korejská novinka připomíná absurditu rozhodnutí značky, která má pocit, že v EU rozbije bank 2,2tunovým poloSUV skoro za 2 miliony, i když ho dříve skutečně rozbíjela - a mohla by ho dál rozbíjet - lehkým kompaktním hot hatchem za statisíce. (Petr Prokopec)

Novinku s tímto nešťastným jménem bychom manželce nekupovali, někdo by si mohl myslet, že se živí vlastním tělem
20. 7. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A vlastně bychom ji nekupovali ani sami sobě, protože to by si zas někdo mohl myslet, že se zajišťováním takových služeb máte něco společného. Je to ovšem škoda, Tata Curvv vypadá jako lákavé auto za velmi zajímavé peníze. (Petr Miler)

Porsche přidalo do nabídky dva nové modely s motorem 4,0 V8, emise toho silnějšího jsou smutným obrazem absurdity doby
20. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Opravdu se píše rok 2024 a toto je skutečně aktuální novinka. Můžeme být rádi, že jsme se něčeho takového dočkali, ovšem přetvářka spojená s novým vrcholným Porsche Panamera až trapně bije do očí. (Petr Prokopec)

Nové armádně se tvářící SUV zachází daleko, že má madla dveří ve tvaru pistole, koupíte ho i u nás
19. 7. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je opravdu ujetá věc, kdo ale žije podle hesla „ať jsme blbí, jen když jsme zelení”, tomu asi tohle auto učaruje. Vaše může být i u nás, na láci ale raději předem zapomeňte. (Petr Prokopec)

Ford s elektromobily narazil tak moc, že továrnu jen na ně předělává na fabriku na dieselové pick–upy
19. 7. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je ironie, kterou byste nevymysleli, i kdybyste se hodně snažili. Továrna Fordu v Oakville měla od příštího roku vyrábět pět elektrických novinek. Jenže protože o ně skoro nikdo nestojí, modrý ovál tam místo nich bude vyrábět těžké spalovací pick-upy. (Petr Prokopec)

Dědic Fiatu ukázal, že nová Panda může být parádní normální auto, jeho kreace ale znovu dráždí italskou vládu
19. 7. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to ten typ auta, který si s Fiatem spojíme ze všeho nejvíc - normální, relativně dostupný a široce využitelný vůz. Právě tento aspekt zdůrazňuje Lapo Elkann, jenže si současně znovu naběhl. (Petr Prokopec)

V pekle sněží? Lexus odhalil nové sportovní auto s manuální převodovkou, i šéf Toyoty na něj kouká jako vrána
19. 7. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A to se „podle něj” jmenuje, takže v jeho vzniku měl prsty. Inu, Akio Toyoda soustavně dokládá, že je velký automobilový nadšenec a o zajímavý stroj se dokáže postarat i pod hlavičkou tak usedlé značky. (Petr Prokopec)

Zkrachovalý Fisker rozprodal tisíce svých skladových aut po 320 000 Kč za kus, tragický příběh tím končí
19. 7. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I když někteří nevěřili, že soud tento nápad schválí, nakonec se to stalo. Tisíce aut s původně milionovými cenovkami byly rozprodány jedinému zájemci za cenu v průměru nižší, než za kterou koupíte Škodu Fabia. Víc za ně už nikdo dát nechtěl. (Petr Prokopec)

Zájem o elektrická auta se dál propadá napříč Evropou, dobíjecí hybridy zažívají ještě násobně větší kolaps
19. 7. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Trh s auty jako takový míří správným směrem, iluze o masivně rostoucím tržním podílu vozů s elektrickými či elektrifikovanými pohony ale dál zůstává jen iluzí. Jejich podíl na trhu dokonce klesá. (Petr Miler)

Koncernový bratr Škody Kodiaq skončil bez nástupce. I když o škodovku je zájem, tohle byl propadák
19. 7. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když dva dělají to, nemusí to být to. I když škodovka stvořila v Kodiaqu velmi úspěšné velké SUV, které se dnes nabízí už ve své druhé generaci, obdoba v podobě Seat Tarraco propadla. A tak je minulostí. (Petr Prokopec)

V záchvěvu zoufalství začal VW nabízet „levné” oholené verze elektromobilů skoro bez baterek, má je i Audi a Škoda
19. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nešálí vás zrak, tohle Audi je něco jako někdejší Škoda Fabia Junior - má ocelová kola s kryty a světla jako bludičky. A to jste neviděli interiér a především techniku. Přesto stojí přes 1,15 milionu Kč, koho má tohle okouzlit? (Petr Miler)

V Hamburku byla objevena tajná sbírka víc než 50 Porsche, Ferrari či Mercedesů. Teď se prodávají za lidové ceny
18. 7. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Podobné příběhy známe hlavně z USA, i u našich sousedů v Německu jsou naprostou raritou. Přesto právě tam našli veřejnosti neznámou sbírku víc než 50 klasických sporťáků, která nyní míří do prodeje. (Petr Prokopec)

Umělé zdražování nových spalovacích aut jde proti ekologii, ne naopak, varuje ING. Vlastní zemi dává jako příklad
18. 7. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Současná evropská „zelená klika” má pocit, že když dostupná spalovací auta cestou nových daní, emisních povolenek a podobných instrumentů učiní nedostupnými, lidé si koupí raději elektromobil a přírodě bude pomoženo jako nikdy před tím. Není tomu tak. (Petr Miler)

Francouzský prezident ukázal své nové auto. Přes domácí logo a trikolóru ale není tak úplně francouzské
18. 7. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud prezidenti mění auta uprostřed svých funkčních období, obvykle tak činí s cílem podpořit domácí novinky. Emmanuel Macron přesně proto zařadil do svého vozového Renault Rafale, mnohé Francouze ale dráždí svým původem mimo zemi galského kohouta. (Petr Prokopec)

Nové elektrické Porsche Macan se ukázalo v nových levných verzích. I ty jsou ale dost drahé, navíc velmi těžké
18. 7. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Značná popularita Porsche Macan dosud jistě pramenila i z toho, že jde o relativně dostupný vůz. U nás už ho nekoupíte, v USA je ale pořád k mání od 1,45 milionu Kč. Elektrický nástupce je i po příchodu levných variant o desítky procent dražší a jeho nabídka je rozpačitá. (Petr Prokopec)

Audi srovnalo krok se Škodou, zařízlo úplně všechna kupé i otevřená auta ve své nabídce
18. 7. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nemá být jednou z podstat existence prémiové značky schopnost uspokojovat okrajová přání náročných zákazníků? Podle nás ano, podle Audi ne, a tak se smířilo i s tím, že když zítra Škoda nabídne kupé nebo kabriolet, bude jich prodávat nekonečně víc než ono. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru