Autoforum.cz

Mercedes dál brzdí s elektromobily, plán prodávat z poloviny jen ty neplní o desítky procent, odkládá ho o 5 let
23. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby to nemělo téměř bezvýhradně tragické dopady, bylo by to snad i legrační. Automobilka, která roky pouštěla hromy blesky na všechny, kteří se odvažovali tvrdit, že její elektrické plány jsou nesmysl, teď sama přiznala, že její elektrické plány byly nesmysl. (Petr Miler)

Švýcarská policie zabavila vzácné Pagani za 170 milionů Kč, je to auto přímo zakladatele a šéfa italské značky
23. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Některý z nadšených automobilistů zas jednou zapomněl na základní pravidlo ježdění s autem po Evropě a nevyhnul se Švýcarsku. Co přesně to pro něj bude znamenat, ukáže až čas, jedno je ale jisté už teď. Vzácnou Huayru Codalunga Horaci Paganiho má teď v moci tamní policie. (Petr Miler)

Absurdita snah zlepšit vnímání elektromobilů nezná mezí, automobilka chce po zvuku simulovat i vibrace spalovacích aut
23. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je zjevné, že elektrická auta nenachází u většiny publika zastání. A je pochopitelné, že se automobilky snaží jejich vnímání zlepšit. Je ale skutečně absurdní přibližovat jejich projev vozům, které mají coby pokrokovější řešení nahrazovat. (Petr Prokopec)

Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní
23. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dlouho se mluvilo o tom, že byť nástupce Chironu nakonec přijde se spalovacím a nikoli elektrickým pohonem, jeho srdcem bude o poznání tuctovější motor, než je dnešní W16. Nakonec to tak být nemá. (Petr Prokopec)

Výrobce elektromobilů Rivian padá ke dnu. Neplní prodejní ani výrobní cíle a propouští, akcie padly za den o čtvrtinu
23. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Firma prodělává 770 tisíc korun na každém prodaném autě, trendy jsou negativní a akcionářům dochází trpělivost. Firma ztratila od svých nejlepších chvil přes 91 procent své hodnoty a vyhlídky nejsou dobré. (Petr Prokopec)

Ruský speciál pro postapokalyptický svět se ukázal v nové verzi, náklad odveze prakticky kamkoli
22. 2. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dosud byl určen hlavně k expedicím do oblastí věčného sněhu a ledu, což má své opodstatnění. Nové provedení ovšem mění kukaň pro cestující za korbu pro několik tun nákladu, která jistě najde širší využití. (Petr Prokopec)

Motor nejnovějšího sporťáku slavného konstruktéra Formule 1 se ukázal v akci. Zní jako skutečné F1, ale ne ty dnešní
22. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V době, kdy turbo-hybridní monoposty připomínají spíše splašené vysavače, je projev tohoto motoru doslova zjevením. Vrací nás do doby, kdy se po závodních tratích proháněly atmosférické osmi-, deseti- a dvanáctiválce. (Petr Prokopec)

Krásné BMW 3 E46 nemusí stát majlant, kompletně na přání vyrobený sedan s šestiválcem vyjde levněji než základní Fabie
22. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdo z automobilových nadšenců někdy nezatoužil po vrcholu evoluce BMW řady 3? Problém je v tom, že legendární modely jako M3 E46 nebo odvozené CSL dnes stojí miliony a levnější už nebudou. Tahle krásná 323i vyjde jen na statisíce. (Petr Miler)

Čínský soupeř Škody Octavia zlevnil. I s hybridním pohonem stojí tak málo, že je levnější než nejlevnější auto v ČR
22. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to zas jednou připomenutí toho, kolik hodnoty za peníze dokážou čínské automobilky nabídnout. A když už máte pocit, že je jí spousta, umí jít ještě níž. Zatímco u nás dáte za nejlevnější Hyundai i10 280 tisíc Kč, BYD Qin Plus DM-i vychází v Číně ještě o 20 tisíc levněji. (Petr Prokopec)

Expert přes technologie v testu strhal elektromobil, který se lidem rozpadá pod rukama. „Nejdefektnější auto všech dob,” říká
22. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O jeho problémech si v poslední době štěbetají nejen vrabci na střeše a test Marquese Brownleeho je ani trochu nerozptyluje. Podle něj je nový Fisker Ocean nejhorší auto, které kdy vzniklo. (Petr Prokopec)

Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno
22. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dacia proslula nabízením velmi smysluplných, hlavně rozum laskajících aut. To s elektrickým pohonem z podstaty nejde dohromady a Spring to nezmění. A nezmění to ani po faceliftu, který mu přihrál vizáž blízkou populárnímu Dusteru. (Petr Prokopec)

Fiat zůstává nejúspěšnější značkou Stellantisu, i když žádnou podstatnou novinku nepředstavil už řadu let
22. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kde je nové Punto? Nikde. Kde je nová Panda? Nikde. Kde je skutečná nová 500? Nikde. Kde je pořádné SUV? Nikde. Kde je špičkový kompakt? Nikde. Takže kde je Fiat? No na vrcholu, to dá rozum. (Petr Miler)

Šéf Audi prý chce vyhodit technického ředitele kvůli neshodám okolo elektromobilů, rozhodnutí má padnout už dnes
22. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Také Audi chtělo být za pár let jen elektrické, něčeho takového ale nebylo rozumně možné dosáhnout bez nesmyslných obětí. I tato značka vidí, že věci nejdou podle plánu, a tak se hledají viníci. Pokud ale dojde na odvolání Olivera Hoffmanna, bude to spíš obětní beránek. (Petr Miler)

Automobilky musí kompenzovat leasingovkám extrémní ztráty hodnoty elektromobilů, ani tahle party nebude zdarma
22. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolotoč přerozdělování hází horký brambor vnitřní neefektivity elektrických aut z rukou jednoho subjektu do rukou jiného, fakticky problematický stav ale nikdy nevyřeší. Tentokrát to praská na úrovni nesmyslně koncipovaných leasingů. (Petr Miler)

Euro NCAP loni úmyslně naboural pouhých 18 aut, o 55 míň než v roce 2022. Ukazuje to úpadek celého odvětví
21. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdysi prací zavalená organizace loni pomalu neměla co dělat. A ani letos se zdaleka nepřiblíží číslům z předchozích let. Ukazuje to hned dvě tváře zkázy přeregulovaného evropského trhu s auty. (Petr Prokopec)

Někdo najel s legendárním BMW M5 E39 přes půl milionu kilometrů, teď může levně být vaše
21. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jít o dieselovou Octavii ze stejné doby, neexistuje důvod si jí všímat. Tady se ale bavíme o jedné z největších moderních bavorských legend, která spojovala ještě motor V8 s manuálem. První majitel s ní „drandil” 14 let, tohle je výsledek. (Petr Prokopec)

Čínská novinka dostala zvláštní novou funkci, díky níž se sama zcela zbaví napadaného sněhu
21. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zasněžená auta asi nejsou tím, co by nás zrovna trápilo, ale víte, jak to chodí - všeho do času. Dříve nebo později tak oceníme novinku chystané vlajkové lodi Nia, která se umí doslova otřepat jako zmáčený pes. (Petr Prokopec)

Dacia kapitulovala před EU, do aut začíná montovat často nesmyslné asistenty, které podle ní lidé stejně jen vypínají
21. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dacia se proti těmto prvkům výbavy dlouho aktivně vymezovala, její šéf dokonce opakovaně řekl, že klienti je akorát vypínají. Od letošního července ale nemá na výběr - pokud chce svá auta legálně prodávat, svá auta často nesmyslnými asistenty osadit prostě musí. (Petr Prokopec)

Ruský osobní tank vstoupil do prodeje, prakticky nezastavitelný vůz vyjde levněji než vrcholné škodovky
21. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejsme si jisti, komu takové „auto” k něčemu bude, pokud se ale hlásíte jako ti, kteří znají odpověď, máme pro vás další informace o něm. Vyrobeno bude jen asi 15 takových strojů ročně a jejich cena skutečně nebude zase tak enormní. (Petr Miler)

Ford zlevnil své nechtěné elektromobily až o 293 tisíc Kč, i když už teď prodělává 892 tisíc na každém prodaném kuse
21. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zoufalství, nic jiného nemůže přivést firmu ke zlevňování výrobku, na kterém beztak prodělává. Přesně to je případ Fordu a jeho elektromobilů. Pokud se ale chce aspoň nějak zbavit vozů, které dál vyrábí a kupí se mu na skladech, nic jiného mu ani nezbývá. (Petr Miler)

SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem
21. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Aktuálně úspěšná značka má pocit, že přes úspěchy z poslední doby si lidé její jméno spojí hlavně s ošklivostí a balancováním na hraně bankrotu. Její nový majitel tak po předchozích krocích mířících stejným směrem přejmenuje vedle firmy i samotná auta. (Petr Prokopec)

Kim Čong–un přechazí na ruský Aurus, luxusní pancéřovanou limuzínu mu dal přímo Vladimir Putin
21. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čistě teoreticky by severokorejský diktátor měl žít v chudobě, neboť do jím řízené země by se v souladu s platnými sankcemi žádné luxusní zboží ze zahraničí nemělo dostat. Nezafungovalo to ale ani u jeho Maybachů nebo Mercedesů. A u Aurusu darovaného přímo Putinem to fungovat teprve nebude. (Petr Miler)

Slabší spalovací sporťák ve sprintu vyběhl s 830koňovým elektromobilem, stačilo přidat jednu zatáčku
20. 2. 2024, 19:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolikrát už padlo, že elektromobily jsou v případě dynamiky poníky schopnými zvládat jen jediný trik? Američané se to nyní rozhodli ukázat velmi názorně. Pokud ke sprinterskému klání přidáte jedinou zatáčku resp. otočku, ze zdánlivě jasného vítěze se stává poražený. (Petr Prokopec)

Němci vyzkoušeli přehlížený ojetý Ford, který patří mezi statisticky nejspolehlivější rodinná auta vůbec. Obstál?
20. 2. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po tomhle autě v bazarech pomalu neštěkne pes, díky čemuž je velmi levné. Přehlížený vůz se ale statisticky řadí mezi vůbec nejspolehlivější auta pro rodinu. Je tedy Grand C-Max pomyslným trumfem v rukávu zájemců o levnou ojetinu, která vydrží? (Petr Prokopec)

Čínská Škoda Kodiaq dorazila do Evropy. Má zajímavé jméno, spoustu výbavy a stojí o stovky tisíc míň
20. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to dokonce ještě větší SUV, které nabídne víc jak pod kapotou, tak v kabině. Přitom za srovnatelné množství muziky chce nové Geely Okavango o stovky tisíc míň než vrcholné „esúvéčko” Škody. (Petr Prokopec)

Nejdražší registrační značka přistála na adekvátně bizarním autě, nevkus asi k nevkusu sedá
20. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Chvíli se zdálo, že kousek lakovaného kovu za stovky milionů korun skončil na docela obyčejné Tesle, nakonec ale přistál na Rolls-Roycu. Neobyčejný je zcela jistě, ale vkusný? To ani omylem. (Petr Prokopec)

Výrobce jediného elektromobilu, který neselhal při testu zimního dojezdu, zastavil výrobu a zavřel obchody
20. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V Evropě si sotva stačil udělat jméno. A už to může zabalit. Ačkoli firma hovoří o tom, že zastavení výroby je dočasné a potrvá půl roku, nedokážeme si dost dobře představit, jak podobná společnost přežije 6 měsíců v hibernaci a pak se vrátí na scénu v plné zbroji. (Petr Miler)

Skladové zásoby nových aut po letech znovu bují a ceny klesají, do hry se ve velkém vrátily slevy
20. 2. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Některé automobilky věřily tomu, že se takové časy už nevrátí a dál si budou diktovat ceny z pozice subjektu majícího vládu nad nabídkou. Byla to ale od počátku naivní představa. Karta se nyní obrátila a přinejmenším v USA musí dealeři slevovat procento týdně, aby vůbec vyprodali stále napěchovanější sklady. (Petr Prokopec)

Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr?
20. 2. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci zjevně doufají, že ideologie potají porazila pragmatismus jejich a v principu pořád stejně problematické nabídky najednou najdou u zákazníků zastání. Není to reálné, ID.7 Tourer nabízí oproti Passatu Variant znovu jen míň za víc. (Petr Prokopec)

Už i Hyundai vytahuje zástrčku ze svých absurdních elektrických plánů, luxusním modelům vrací spalovací motory
20. 2. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zmýlená zas jednou neplatí a představy o čistě elektrické budoucnosti mizí v dáli. Samotné Hyundai takový osud nikdy neplánovalo, luxusním modelům Genesisu jej ale předurčilo. Méně než rok před jeho naplněním už couvá. (Petr Miler)

Soupeř Škody Octavia od MG už se naplno prodává i v Evropě. Je tak levný, že stojí spíš jako Fabie
20. 2. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čínské automobilky působící v Evropě pod nekonfliktními, na starém kontinentu tradičními značkami tu teprve rozbalují svá portfolia. A mají co nabídnout, ty nejatraktivnější modely v poměru hodnoty a ceny přichází až nyní. (Petr Miler)

„Evropský trh upadá,” řekl šéf obří automobilové firmy a oznámil další velké propouštění. Z 10 tisíc lidí část pracuje i v Česku
20. 2. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Firma dnes podle svých vlastních dat zaměstnává jen v Evropě přes 75 tisíc mj. v Německu, Polsku a České republice. Plných 10 tisíc z nich zasáhne masivní rušení pracovních pozic, které se podle finančního ředitele Forvie „dotkne všech lokalit”. (Petr Miler)

Škoda Kamiq vypadá všelijak, jako ojetina ale má co nabídnout. Po faceliftu její ceny klesly až na polovinu
19. 2. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to žádný prodejní superhit, jako „zvýšený klon” povedené Scaly to ale není ani špatné auto. Jako nové už je dost drahé, zvlášť s jeho designem, jako ojeté umí být o hodně levnější. Přitom je to už léty prověřený, statisticky spolehlivý vůz. (Petr Prokopec)

K mání je nejvzácnější verze legendárního BMW M1. Existují jen tři, můžete s ním založit klub s Berniem Ecclestonem
19. 2. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není tuctové em-jedničky, pokud ale mezi všemi jejími výjimečnými provedeními máme hledat to opravdu nejvzácnější, je to tohle. Vzniklo jen ve třech kusech a stát bude podle toho, 22 milionů korun na něj může být málo. (Petr Miler)

Nové rakouské řešení pohonu spalovacích aut emise CO2 z atmosféry dokonce stahuje, pro elektromobily je to další rána
19. 2. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Spalovací auta mohou ovzduší nejenže nezatěžovat novými emisemi, mohou je z něj dokonce i stahovat. Stačí nejít dogmaticky za elektrickým pohonem za každou cenu a přemýšlet. Rakušané se toho nebáli a skórují, EU ale zůstává k jejich nápadům slepá a hluchá. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru