Autoforum.cz

Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
13. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tak ani tohle nevyšlo. Teorie za pokusem nabídnout v elektrické podobě jednu z legend Hertzu byla možná zajímavá, v praxi ale pouhé elektrické připodobnění toho, čím bývaly Mustangy z programu Rent-A-Racer, na lidi zjevně nezafungovalo a dál nefunguje. (Petr Miler)

Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
13. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Stalo se špatným zvykem automobilové branže udělat dříve nebo později z kdejakého populárního modelu elektrické SUV. Sanderu by se to mohlo přihodit , ale nepřihodí, třebaže elektrifikovaných alternativ u Dacie obecně přibude. (Petr Prokopec)

Porsche nafouklo nabídku elektrických modelů o 100 %, jejich celkové prodeje ale o 4 % klesly, je to další fiasko
13. 1. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilka se to pokouší zastřít, neboť to jejím snahám nedává zrovna sladkou příchuť, její vlastní čísla ale nelžou. Není divu, že plán prodávat 80 procent elektromobilů do 5 let odpískala, dnes je totiž pořád jen na 12 procentech a trápí se. (Petr Miler)

Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
13. 1. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejenže se na něj dá konečně koukat, v útrobách má už v základu 163 koní i bohatou výbavu. A stát bude o stovky tisíc míň než nejzákladnější z Kodiaqů. Tímto směrem míří nový SsangYong Actyon. (Petr Prokopec)

Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13. 1. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V klání údajně nejpokrokovějšího elektrického pick-up s Hummerem H2, tedy navíc jakýmsi civilním odvarem žijícím jen z pověsti armádní legendy, byste si na už 15 let nevyráběný vůz asi nevsadili ani šesták. Přesto právě ten v těžkém terénu jasně ovládl závěrečnou zkoušku. (Petr Miler)

Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
13. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Příď jako z asijských aut, profil kvádru na kolech, obrovské disky kol, která stejně vypadají jako malá, těžká záď, laciný interiér… Je skutečně těžké na tomto autě najít něco vizuálně pozitivního, o technice ani nemluvě. Niels van Roij vám v hledání nepomůže, až na jednu věc. (Petr Miler)

Nový Dodge Charger stíhá takový nezájem, že na něj dealeři hned dávají půlmilionové slevy, ač původně čekali žně
13. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby šlo o vůz na konci svého životního cyklu, takovým slevám by se málokdo divil. Jenže on se zrovna začal prodávat, na čerstvých fotkách vidíte jedno z prvních aut, které dorazilo k dealerům. I taková je ale třeba hned výrazně zlevňovat, aby si jich vůbec někdo všímal. (Petr Prokopec)

VW chce na rok 2024 co nejdřív zapomenout, i proto předčasně zabil „Passerati” a dál šetří
13. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se vám nedaří přesně tam, kde jste si malovali pravý opak a na co se soustředila vaše strategie, je to pochopitelně velmi bolestivé. Čemu ale může pomoci ještě větší orientace na to, s čím se vám dosud nedařilo? A šetření na tom, co pořád má potenciál? (Petr Miler)

K mání je dodnes nejeté poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba po 1. majiteli, už z „dřevíčka” na jeho palubce půjdete do kolen
12. 1. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tahle auta v dokonalých stavech prakticky vymřela, jinak se to nedá říci. I když jich byly vyrobeny miliony a jde už o velmi moderní vozy, naprostá většina z nich byla zkrátka odjeta. Tohle ne a v prodeji je to naprostá rarita, přesto nestojí nijak závratné peníze. (Petr Miler)

V Kapském Městě postavili skutečný Iron Manův dům. A můžete si ho sami vyzkoušet, bez jeho bohatství to ale nepůjde
12. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Možná teď máte pocit, že se díváte na záběry z filmu, ale to je omyl. Tento dům skutečně stojí a jeho autoři se virtuálním komplexem komiksového hrdiny nechal pouze inspirovat. Můžete v něm i chvíli pobývat, laciné to ale opravdu není. (Petr Prokopec)

EU jde Muskovi po krku, pravidla té samé EU ale přihrají jeho Tesle čistých 25 miliard z kapes všech, kteří nechtějí elektromobil
12. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
To jsou paradoxy, že? Evropská unie se zdá být posedlá tolika věcmi najednou, že smysl jedné může snadno potírat smysl druhé. Pokud vítězí ta správná ideologie, problémem najednou není nic. (Petr Prokopec)

Lidem dochází peníze tak moc, že nová auta nejen nekupují, už ani pořádně neservisují ta, která mají
12. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A pokud se něco soukromým kupcům přece jen prodává ve velkém, jsou to ty nejlevnější vozy na trhu, které chytají druhou mízu i po mnoha letech na trhu. Tak aspoň hovoří data z USA, u nás je buď všechna taková nemáme, nebo jsou rozostřena firemními prodeji. (Petr Prokopec)

Němci představili novou dimenzi šetření, jedno laciné řešení interiéru obslouží nespočet modelů v nespočtu podob
12. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kov, dřevo, karbon a dnes snad i plast v různě líbivých podobách… To všechno může působit v interiéru dobře, je to ale drahé, zvlášť když to chcete vyrábět v nespočtu specifických podob pro různé modely. Technologie ze čteček knih obslouží všechna auta jednou a tou samou věcí, která bude pokaždé vypadat jinak. (Petr Prokopec)

Korejci se pochlubili novým typem baterií, předem ale přiznávají, že jejich kapacita vám bude mizet před očima
12. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na průlom v oblasti bateriových paketů se pořád čeká. A ani novinka korejského vědecko-technického institutu na tom nic nezmění. Je hezké, že nová baterie zřejmě zabrání většině požárů, už po tisícovce dobíjecích cyklů ale bude disponovat nanejvýš 87,9 procenta původní kapacity. (Petr Prokopec)

Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je až neuvěřitelné, jakého přešlapu se Mercedes dopustil. Jeho vůz má největší výkon a měl by být díky nejmenšímu motoru nejlehčí, takže i bezpečně nejrychlejší. Ve skutečnosti je ale nejpomalejší a při brzdění se rozkládá před očima. Kdepak jen soudruzi ze Stuttgartu udělali chybu? (Petr Miler)

Aby se nezapomnělo: Tesla s faceliftem Modelu Y zkopírovala design 6 let starého auta. Je ironií osudu, že je z Číny
12. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla v řadě věcí ukázala konkurentům cestu, v dobrém i zlém, nyní se ale zdá, že to je ona, kdo v černočerném tunelu evoluce raději následuje jiné, aby se nespálila. Ironií osudu jde o ty, které kdysi sama vedla do neznáma. (Petr Miler)

Jak moc VW kašle na zákazníky? Konec „manuálních” verzí Golfů GTI a R to ukazuje v plné nahotě
12. 1. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Představa, že Volkswagen jedná primárně v souladu s představami těch, kteří si od něj mají něco koupit, je lichá už roky. Někteří o tom pochybují, tento případ to ale ukazuje v nahotě, kterou nepoznali ani Adam s Evou. (Petr Miler)

Tušíte, jak nízko klesly ceny nejlevnějšího moderního Lamborghini? Koupíte ho za cenu drahých Škod, teď si jen troufnout
11. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ceny téměř všech zajímavějších aut minulých dekád letí v posledních letech do stratosféry. A tohle je velmi zajímavé auto přesně z té éry. Pro dosavadní majitele se ale ternem nestalo, je výjimkou potvrzující pravidlo, jejíž ceny klesají stále níž (Petr Miler)

VW definitivně přiznal, že většina zákazníků jeho původně jen elektrické značky chce auta s benzinovým motorem
11. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mluvilo se o tom už nějakou chvíli, teď je to oficiální. Ačkoli tyto vozy přišly na svět s cílem nabídnout jen bateriový pohon, nakonec bude VW muset akceptovat, že jich zřejmě valnou většinu prodá s benzinovým agregátem. (Petr Prokopec)

Meteorolog poradil, jak v zimě rozmrazit skla auta v řádu sekund bez jakékoli námahy
11. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zima udeřila v plné síle a najít ráno auto obalené námrazou je dnes spíš norma než výjimka. Škrábat celý vůz dokola kolem není nic krásného, trik Kena Weatherse vás ale námrazy zbaví prakticky hned, aniž byste se vozu museli dotknout. (Petr Prokopec)

Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tváří se jako malý, lehký a dostupný hot hatch, ve skutečnosti je to ale spíš otylý crossover s ohromnou hmotností a mizernou využitelností, který přesto stojí od 1,8 milionu výš. Kdyby aspoň vládl sprintům, ani to ale vždy nesvede, a to ani proti slabšímu a beztak těžkému BMW. (Petr Prokopec)

Mercedes je na tom ještě hůř. Jeho prodeje klesly na celém světě, odbyt elektromobilů stihl kolaps z beztak mizerných čísel
11. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po předchozích neúspěších nešlo při celoročním účtování čekat zázraky, přesto zaskočí, jak mizerně si třícípá hvězda v některých ohledech vedla. Zejména rekordní kvartální a mohutný celoroční propad odbytu elektrických modelů je na pováženou. (Petr Miler)

Z evropského Auta roku je definitivně fraška, vítěz pro rok 2025 zaujme leda designem
11. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zázračné prozření porotců čekat nešlo, ale aby i na začátku roku 2025 zvolili za vítěze COTY auto ušité na míru přerozdělovacím mechanismům, které za cenu vyšší než u beztak uměle drahé Škody Octavie Combi 2,0 TDI nabízí asi třetinové auto s ještě menší použitelností, je prostě směšné. (Petr Prokopec)

VW zabil stylový Arteon o dva roky dřív, než plánoval. V Česku se i v jediné verzi pořád prodával líp než všechny elektrické ID
11. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci dál nejeví nejmenší zájem o to, co lidé chtějí, co se prodává a co ne. A jedou si svou. Končí tak i s poslední verzí Arteonu, který byl na jednu stranu v podstatě vždy propadákem. Na tu druhou ale pořád neklesl tak hluboko jako protežované modely ID. (Petr Miler)

Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
10. 1. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to tam dokonce absolutně nejhůř prodávaný vůz z nabídky, v Evropě se díky příchodu většího počtu „anti-M” verzí dostal aspoň mezi nejhorší dva. I tak je vidět, že lidé opravdu nekoupí cokoli, na co BMW nalepí svůj znak. (Petr Prokopec)

„Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
10. 1. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A pak že se v roce 2025 nemůžeme dočkat hezkých věcí na čtyřech kolech. Pokud chcete auto, které strčí do kapsy téměř cokoli svou akcelerací i maximální rychlostí, a přitom za něj nedáte víc než za lepší BMW M, nová Corvette ZR1 je něco pro vás. (Petr Prokopec)

Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
10. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Měla to být revoluce, podle plánu ale automobilce zatím nevyšlo nic. Všechny dosavadní rozličné patálie nicméně nakonec přebíjí jedna - s autem jsou spojené kvalitativní a softwarové potíže, které se dotýkají primárně těch, kteří si je koupili mezi prvními. (Petr Prokopec)

Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
10. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pro jednou tu máme auto, které se jmenuje přiměřeně tomu, jak působí i jak je reálně velké. Poněkud „big” jsou v jeho případě i ceny, ale jen na poměry Dacie. Ve srovnání s podobnými vozy jiných značek je to znovu láce. (Petr Prokopec)

Škoda loni někomu prodala jako nová dávno nevyráběná auta, to nejstarší se nedělá už 10 let
10. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevíme, jestli byly krásné, kouzelné nebo jinak ohromující, hned několik lidí ale loni se Škodou zažilo skutečné návraty v čase. A to dokonce až do roku 2015, z toho už se člověku může zatočit hlava. (Petr Miler)

Tesla ukázala faceliftovanou verzi svého bestselleru. Problematičtějším modelem už se inspirovat nemohla
10. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Věčně nekritickým obdivovatelům Tesly to asi bude fuk, ale jak na novinku budou reagovat ostatní, je otázkou. Model Y přebírá ke zbytku vozu nepadnoucí a samy o sobě problematické designové nápady mizerně prodávaného Cybertrucku. (Petr Prokopec)

Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
10. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Slova o tom, že někdo dokáže vytvořit vizi čehokoli, co je schopna pojmout naše fantazie, jsou aktuálně až nebezpečně blízko pravdě. Vidíme a chápeme, co se nám někdo snaží ukázat, je ale obtížné jednoznačně říci, zda se to reálně stalo. (Petr Miler)

Výsledky VW za rok 2024 obnažují všechny jeho hlavní problémy: Fiasko s elektromobily, ohromnou závislost na Číně
10. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Některá nominální čísla nevypadají až tak zle, zkoumání jejich dynamiky a analýza podílu některých typů aut a odbytišť na celkovém výsledku jsou ale pro Volkswagen velmi, velmi varovné. (Petr Miler)

Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
9. 1. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud máte děs z vlivu velkých firem na některé aspekty našich životů, tohle vás asi neuklidní. A jako nadšence do aut ani nenadchne. I když Japonci město staví rychlostí blesku, o automobily v něm moc nejde. (Petr Prokopec)

Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
9. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na jednu stranu nejde říci, že by toho vydržela málo, na tu druhou ale překvapí, jak brzy ju „začala opouštět” přední náprava. A co po jízdě s vysokým zatížením udělala ta zadní. Levnější a obyčejnější Ford F-150 vydrží víc. (Petr Prokopec)

K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
9. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne? (Petr Miler)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru