Autoforum.cz
VW dva měsíce rozhodoval o tom, na čem se ve Fordu domluvili za 15 minut. „Děláš si srandu?” nechápali Němci, co se děje
28. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Je to připomínka jednoho z problémů německých firem obecně, ve Volkswagenu ale zřetelně nabírá až bizarních rozměrů. Kulturní střet zde nemohl být větší, vedení VW si při domlouvání spolupráce s Fordem myslelo, že si z něj generální ředitel modrého oválu utahuje. (Petr Miler)
Nové spalovací motory Toyoty slibují revoluci, špičková verze má zastínit dokonce i legendární šestiválec
28. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Zatímco konkurence po léta házela spalovací motory přes palubu, Toyota jim zůstala věrná a potichu pracovala na jejich další evoluci. Nyní chce dostat do aut nové čtyřválce, které mají být ještě lepší než legendární třílitrový šestiválec 2JZ. (Petr Prokopec)
Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto
28. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Sama automobilka nesměle ukázala, že při vývoji Tourbillonu dotáhla až od stádia modelu v měříku 1:1 alternativní design vozu, který nakonec nepoužila. Byla to chyba? Posuďte sami, pochopíme obě možné odpovědi. (Petr Miler)
Trápící se VW znovu zhoršil své vyhlídky pro letošní rok. Prodeje mají jít výrazně dolů, zisky se propadnout o desítky procent
28. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Situace v největší automobilové firmě celé Evropy se zjevně zhoršuje před očima. Výhled na letošní rok byl naposledy přehodnocen směrem k horšímu 1. srpna. Dnes se píše 28. září a je znovu citelně horší. Společnost už místo růstu očekává pokles všech klíčových ukazatelů. (Petr Miler)
Jeremy Clarkson jen tak odhalil identitu posledního Stiga, přežil i jeho odchod z Top Gearu
28. 9. 2024, 4:30 | Hodnocení:
Uvážíme-li, jaké tajnosti se okolo toho dělaly, je s podivem, jak snadno se Clarkson o tuto informaci podělil. Identita posledního Stiga totiž zůstala veřejnosti neznámá po víc než 10 let, nyní víme, že jím byl vůbec nejúspěšnější britský závodník kategorie GT. (Petr Prokopec)
Bývalý šéf a otec zkázy VW řekl, proč se elektrické plány hroutí, ex–ředitel Porsche popsal, proč se hroutí celé Německo
27. 9. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Jeden neuspěl, druhý ano, vypadá to ale, že oba umí o současnosti hovořit realističtěji než politici. Ti dnes radí německým automobilkám: „Udělejte elektrické auto za 20 tisíc euro a všechno bude fajn!” Herbert Diess kontruje: „Udělejte něco takového a všichni jdou ke dnu.” (Petr Miler)
Slavný moderátor vyzkoušel největší mašinu všech dob, jen startování jejího 26metrového motoru zabere 4 dny
27. 9. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Není to žádný drobeček, vedle proslulého a před pár léty také zrenovovaného Big Boye se ale i Jay Leno doslova ztrácí. Jak zjistil, návrat lokomotivy Union Pacific 4014 zpátky na koleje nebyl snadný a vyžádal si rozsáhlou modernizaci. (Petr Prokopec)
Zaměstnanci německé továrny Tesly marodí tak moc, že je manažeři chodí kontrolovat domů, jestli nesimulují
27. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Třikrát častěji, než je běžné, zůstávají doma s nemocí lidé pracující v továrně Tesly v Grünheide. Anebo s „nemocí”? Management firmy je přesvědčen o tom druhém. A tak přistupuje k poněkud kontroverzním praktikám. (Petr Prokopec)
Mercedes zjevně šetří, kde se dá, jeho možná nejošklivější symboly absurdity a rozmařilosti mají skončit
27. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Chvíli se zdálo, že to je „ten typ auta”, kterému hlavně v prémiovém segmentu pokvete pšenka, nakonec se ale nikdy neuchytil tak, jak si automobilky malovaly. V podstatě nesmyslná SUV-kupé tak mají skončit i v nabídce Mercedesu, přinejmenším parciálně. (Petr Prokopec)
Dacia s levným pohonem pro šetřílky boduje tak moc, až se člověk diví, proč to s ním ostatní vzdali
27. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Jeden milion. Tolik aut už rumunská automobilka prodala s pohonem, na který se prakticky všichni ostatní vybodli - s motory uzpůsobenými ke spalování LPG. Ale kdo se diví, když je levnější, ekologičtější a dokonce navyšuje dojezd? (Petr Prokopec)
Šéf Bentley přiznal, že bohatí chtějí auta se spalovacími motory. Bohužel až poté, co se všech zbavil, teď ruší plány
27. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
„Proč si člověk uvědomí, co vlastně měl, až když všechno ztratí, co je to za úděl,” zaznívá v jednom songu. Zní to skoro dojemně, kdyby to ale v tomto případě nebyl jen projev hlouposti, zabedněnosti a ztráty kontaktu s realitou. (Petr Miler)
Detaily k brutálnímu 1079koňovému turbomotoru nové vrcholné Corvette berou dech, výrobce překonal sám sebe
26. 9. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Když u Chevy začali pracovat na motoru pro novou Corvette ZR1, chtěli jí nadělit 850 koní. Jenže ty odevzdával předprodukční prototyp tak snadno, že technici začali jít po docela jiných metách. (Petr Prokopec)
Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Octavia IV, co s ní provedlo najetí 100 tisíc km během pár let?
26. 9. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Čtvrtá generace má své mouchy, které Němci nepřehlížejí, přesto říkají jasně, že takový nájezd s autem neudělal skoro nic. Při troše snahy si s ní koupíte auto, které vám může posloužit i po zbytek života. (Petr Prokopec)
Vrcholné verze nejprodávanějšího auta Ameriky zůstávají i v novém samy sebou, ponechaly si motory 6,7 a 7,3 V8
26. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
„Nejameričtější” z amerických aut jen připomínají, jak daleko mají k zejména evropským trendům v podobě downsizingu a elektrifikace. Diesel 6,7 V8 ani benzin 7,3 V8 nejsou vtip, ale motory, které zůstávají v nabídce vrcholných Fordů F-Series i pro rok 2025. (Petr Prokopec)
Šéfka německých odborů je totálně mimo. „Lidé musí chtít elektrická auta,” říká a navrhuje to, co pošle celý průmysl leda ke dnu
26. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Od odborářů nečekáme žádnou brilantní bystrost a respektujeme, že jde o šéfy striktně zájmových organizací, které bojují za své „ovečky” všemi myslitelnými prostředky. Pokud ale začnou mluvit do věcí, kterým absolutně nerozumí, dopadá to takto. (Petr Miler)
Škoda představila nejodolnější auto své historie, na první pohled to na něm nemáte šanci poznat
26. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Moderní škodovky neprosluly jako nějaká ořezávátka, také proto jsou populární, jejich odolnost ale běžně končí u schopnosti zvládat vysoké porce kilometrů. Tohle auto přežije i ozbrojený útok, navíc je nenápadné a dokáže rychle zmizet z místa činu. (Petr Prokopec)
Rolls–Royce podepsal rozsudek smrti motorům V12. Jako by neviděl, jak jeho klienti reagují na elektrickou prvotinu
26. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Jak se ukazuje, elektrický pohon a s ním spojené výhody úplně nevyhovují ani klientům britské značky, tedy rozhodně ne všem. Přesto i ta hodlá ukázat části zákazníků záda a víc jak dalších 5 let u spalovacích motorů nevydržet. (Petr Prokopec)
Hra skončila, Mercedes vrátí i menším AMG motor V8 místo nikým nechtěného nesmyslného čtyřválce
26. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Mercedes si může říkat, co chce, situace se ale zjevně i pro něj stala neudržitelnou. Zmýlená neplatí, skvělý „velmi progresivní” hybridní čtyřválec, který z nových AMG dělal otylé tanečníky bez špetky charakteru, nemá přinejmenším v novém CLE místo. (Petr Miler)
Jeremy Clarkson říká, že moderní auta jsou... Nedá se to citovat doslova, o elektrických to prý platí do jednoho
26. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Přesnou citaci si domyslíte, konkrétní negativní hodnocení nakonec není až tak důležité. Slavný britský novinář a moderátor se loučí s aktivní kariérou v automobilovém světě a tohle označuje za jeden z hlavních důvodů, proč od něj raději dává ruce pryč. (Petr Miler)
Něco jako jediné Lamborghini s motorem TDI od VW nikdo nechce, dáte mu šanci po slevě 100 tisíc?
25. 9. 2024, 18:00 | Hodnocení:
Živě si pamatuji moment, kdy z tohoto auta při jeho premiéře strhli plachtu a sál jen zašuměl překvapením - až takovou nudu ani od VW nikdo nečekal. Je to Golf V, který nikdy neplatil za nic krásného, tahle verze ale krásná je. A to právě díky své spojitosti s Lambem. (Petr Miler)
Sami Němci odmítají německé šrotovné jako pokus zachránit selhávající plánované zelené hospodářství
25. 9. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Němci pořád vymýšlí, jak obejít fakt, že elektrická auta jsou drahým a nekonkurenceschopným zbožím, které většina lidí prostě nechce. Místo akceptace reality nyní šermují šrotovným, ani moudřejší Němci ale po ničem takovém netouží. (Petr Prokopec)
Nadšenec si za 20 tisíc koupil zdánlivě odepsané SUV Porsche, kabelem za pár korun z něj udělal auto za statisíce
25. 9. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Od podezřele levných aut v nabídkách kohokoli obvykle radíme dát ruce pryč. Někdy ale skutečně může jít o pomyslné výhry v loterii, pokud tedy víte, kam sáhnout. Tohle je jeden z takových případů. (Petr Prokopec)
Mercedes se chce z problémů dostat s pomocí další herecké hvězdy, s elektromobily už to ani nezkouší
25. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Je jistě na místě se ptát, zda pohasínající třícípé hvězdě může pomoci znovu zazářit pohasínající herecká hvězda, přesto si Mercedes přidal na svou výplatní pásku Antonia Banderase. Španěl si na pomoc přivedl i svou dceru, ale i když nezkouší prodat neprodejné, publikum přilákat nemusí. (Petr Prokopec)
Mansory si vzalo do parády první SUV Ferrari. Z toho, co s ním provedlo, budete mít těžké spaní
25. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Připomíná vám tohle auto podomácku vyrobené kreace stvořené za pomocí doplňků, které koupíte u benzinky? Pak nejste sami. Úpravce známý tím, že jeho kreace někdy vyvolávají dávivé pocity, tentokrát překonal sám sebe. A v dobrém to skutečně nemyslíme. (Petr Prokopec)
Největší evropská továrna na baterky do elektroaut dál chřadne, 1 600 lidí dostalo padáka
25. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
„Make oil history!” vyjede na vás na webu firmy hned po jeho otevření. Zatím to ale vypadá, že tržní realita pomalu dělá kus historie z jejích aktivit, než že by Northvolt dělal na tom, aby se kus historie stal z ropy. (Petr Miler)
Jediné, co dnes Stellantis dokáže nabídnout za nízké ceny, jsou auta z Číny. Ani tak se úspěchu dočkat nemusí
25. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Na první pohled se zdá, že mohou zabodovat, však jde o auta začínající pod půl milionem korun, která pracují s drahým elektrickým pohonem. Jenže jsou to soupeři aut jako Dacia Spring a Tesla Model Y, která sama zachází na úbytě. A chybí jim jakkoli známější logo. (Petr Prokopec)
Nová Škoda Elroq byla virtuálně odhalena ještě před premiérou. Ani miliónový vzhled z ní prodejní hit neudělá
25. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Škoda se navzdory velmi srozumitelným signálům od zákazníků dál drží roky starého plánu postaveného kolem docela jiných očekávání a techniky, která neměla čím ohromit už před pěti roky. Existuje vůbec šance, že by to dopadlo jinak než špatně? (Petr Miler)
Pod šéfem Stellantisu se houpe křeslo. Pro „svazáky” dnes v automobilismu není místo, tím spíš ne v USA
25. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Zdá se, že někdejší superhvězda mezi manažery automobilových firem naštvala příliš mnoho lidí na to, aby mohla dál pokračovat ve své krasojízdě. Věci se jistě mohou změnit, v tuto chvíli se pod ní ale zřetelně houpe křeslo. (Petr Miler)
Němci vybrali nejlepší zánovní moderní ojetiny, které koupíte za míň než základní Fabii. Je mezi nimi i sama Škoda
24. 9. 2024, 16:30 | Hodnocení:
400 tisíc korun, na takovou sumu vás po posledním zdražení vyjde úplně nejlevnější Škoda Fabia s motorem 1,0 bez turba a nejnižší možnou výbavou. Levněji můžete mít jen pár let staré ojetiny ojetiny nabízející mnohem víc. (Petr Prokopec)
GM zařízl výrobu spalovací legendy a 1 700 lidem dá padáka. A to se pořád prodává násobně líp než protežované elektrické typy
24. 9. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Automobilky soustavně brečí, jak jim teče do bot. Ale má smysl je litovat, když si díru s v nich soustavně zvětšují ignorací přání zákazníků a nabízením nechtěného na úkor žádaného? (Petr Prokopec)
Šéf Mercedesu definitivně kapituloval. „Nemůžeme dál ignorovat přání zákazníků,” říká a chce zrušit emisní cíle EU pro rok 2025
24. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Ze snů o výrobě jen a pouze elektrických aut se ještě nikdo nenajedl, pochopil to už i Mercedes. Po zrušení plánu prodávat jen elektrická auta za pár let hlásá jeho šéf znovu oddanost zákazníkům. A místo jejich přetváření chce změnu nesmyslných pravidel EU. (Petr Miler)
Základní Škoda Fabia 1,0 „Zero Selection” zdražená na 400 tisíc Kč je špatný vtip a naplnění roky starých obav
24. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Fabia je dobré auto, ale za 400 tisíc s ničím pod kapotou a s ničím uvnitř? Kdo taková auta vůbec kupuje? Pokud se ceníky Škody budou ještě chvíli pohybovat po stejné trajektorii, obáváme se, že jedinou možnou odpovědí se stane: „Nikdo!” (Petr Miler)
Nové Lambo se poprvé před kamerou prohnalo po okruhu. Místo řevu motoru jízdu definuje smutný šepot vysoké hmotnosti
24. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Lamborghini v novým Temerariem přešlo z atmosférického motoru V10 na jednotku V8 s turby a je to jistě zajímavé dílo. Ale zvuk prostě nemá. To by možná šlo přežít, ale proč musí být tohle auto hybrid, se kterým přišla nepřehlédnutelná nadváha? (Petr Prokopec)
Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní
24. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Jestli tváří v tvář takovým nabídkám šéfové evropských automobilek jen suše nepolykají, pak jednoduše ztratili soudnost. Tohle auto nabízí 870 nebo 965 koní, je to víc jak 5metrové kombi, a přesto stojí jen lehce přes 1 milion korun. (Petr Prokopec)
Ani první elektrický Rolls–Royce neunikl pasti brutální ztráty hodnoty, každý km ujetý s tímto autem někoho stál 3 818 Kč
24. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Dojíždíte do práce 20 km z předměstí každý den? Tak to máme 76 360 Kč za jednu takovou cestu jen na ztrátě hodnoty. A to samé za cestu zpátky. Fascinující ekonomika vlastnictví skoro jakéhokoli Rolls-Roycu se s modelem Spectre dostává na novou úroveň. (Petr Miler)
<< Nejnovější Starší > Nejstarší >>