Autoforum.cz

Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let
10. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jednou z obav spojených s vlastnictvím staršího, tím spíš pak více či méně vzácného auta je, jak ho vůbec udržíte při životě, pokud se něco pokazí. V případě řady BMW s tím nebudete mít problém ani víc jak 50 let po konci jejich výroby. (Petr Prokopec)

Ohromující nový šestnáctiválec Bugatti má točit přes 9 500 ot./min, při objemu 8,3 to bude brutální stroj
10. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je fascinující, že se Bugatti vůbec vydalo touto cestou, detaily k samotnému motoru jsou ale ohromující ještě víc. Sama automobilka k nové jednotce mnoho neřekla, i z uvolněných fotek a zveřejněného zvukového projevu se ale kovaným technikům podařilo zjistit víc. (Petr Miler)

Výjimečný McLaren P1 se ještě letos dočká nástupce, elektrický pohon Britové opět zavrhli
10. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Aura výjimečnosti moderních silničních McLarenů je spojena hlavně s nízkou hmotností, které s bateriovým pohonem prostě nejde dosáhnout. A jen zběsilá akcelerace v přímce není tím, čím by se Britové chtěli chlubit. (Petr Prokopec)

Další zvrat. Helmut Marko po schůzce s šéfem Red Bullu zůstává na své pozici, Horner se od řešení distancoval
10. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je svým způsobem fascinující, jakým způsobem dokáže tým Red Bullu fungovat na trati v situaci, kdy je zjevné, že si uvnitř něj nikdo nemůže být jistý tím, co bude zítra. Teď se ale situace možná uklidňuje. (Petr Miler)

Ruský „Mistr Lesník” se ukázal v novém. Těžko zastavitelné monstrum má i silnější motor a moderní interiér
10. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Hned na první pohled zaujme svým drsným vzhledem, který ani moc nepřehání, tohle auto má mimo asfalt jen málo konkurentů. Nyní díky takřka dvojnásobnému výkonu zvládne jen víc, mimo jiné odveze i dvakrát víc nákladu. (Petr Prokopec)

Musk před 5 lety i loni tvrdil, že Tesly časem porostou na hodnotě. Velmi krutě se mýlil
9. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle bylo od začátku směšné tvrzení, možná mu ale uvěřili v autopůjčovnách typu Sixt. Jen tak si lze vysvětlit, že nakoupili desítky tisíc nových Tesel a doufali, že na tom neprodělají. V zrcadle reality se dřívější vyjádření šéfa Tesly jeví obzvlášť krutě. (Petr Prokopec)

Rok 2024 nepřestává udivovat, policisté zastavili 11letého chlapce, jak řídí BMW s falešnými „SPZ” táhnoucí ukradený karavan
9. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žijeme v době, kdy je asi možné už úplně cokoli. Nachytání 11letého člověka za volantem velkého auta v běžném provozu by samo o sobě bylo pozoruhodnou událostí, tohle byl ale podle všeho přímo zloděj. Kde jen udělali rodiče chybu? (Petr Miler)

Zdánlivě nemožný odchod Maxe Verstappena z Red Bullu je najednou na spadnutí, Helmut Marko má být suspendován
9. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V už tak bláznivé kauze nastal další zvrat, který skutečně může vyústit ve spekulovaný, ale dosud velmi nepravděpodobný odchod trojnásobného mistra světa Formule 1 ze skoro neporazitelné stáje. Smysl to pořád dává malý, s Helmutem Markem je ale zřejmě amen. (Petr Miler)

Bývalý designér Mercedesu spravil ošklivé BMW M2 lepicí páskou, rázem vypadá až neuvěřitelně dobře
9. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dělal i pro několik dalších automobilek, než zakotvil v tuningové firmě. Právě pro ni tímto svérázným způsobem navrhl designovou úpravu M2, ze které se možná nevyklubala krasavice, už to ale není ošklivé káčátko. (Petr Miler)

Novináři vyrazili na 1800km cestu elektromobilem. Strávili 5,5 h u nabíječek, stálo je to víc než jízda s „užraným” benzinem
9. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Byl to skvělý nápad, ale příští rok bych tam raději letěl,” shrnuje své dojmy jeden z kolegů. I touto optikou se cestování s elektrickým autem ukázalo být nejen strastiplnějším, ale také dražším než se spalovacím vozem. A jakým. (Petr Miler)

Škoda začala odhalovat své nové elektrické SUV, má nahradit jeden z jejích současných bestsellerů
9. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Existuje vůbec šance, aby tato novinka české automobilce nevzala víc, než jí dá? Pokud půjde skutečně o náhradu Karoqu, nedokážeme si to představit. A prodávat oba modely bok po boku dost dobře nebude možné navěky. (Petr Prokopec)

Čínské automobilky si pořizují desítky dalších obřích lidí, aby mohly Evropu i svět zaplavit svými levnými auty
8. 3. 2024, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Možná vás už napadlo se ptát, proč tu čínská auta ve velkém dávno nejsou, když jde o tak zajímavé nabídky. Důvod je prostý - Číňané je dosud neumí efektivně dostat do světa. To se však má během pár let změnit, alespoň podle plánů BYD a SAIC. (Petr Prokopec)

Němci poprvé vyzkoušeli nový VW Passat Variant, jejich zdrženlivost mluví za vše
8. 3. 2024, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Testy této německé legendy byly v německých médiích spojeny skoro s nekritickým obdivem, dnes se zdá, že jsou spojené spíše se snahou nic neříci. I to je ale nakonec výmluvné. (Petr Prokopec)

Řidič BMW M3 terorizuje New York ježděním jako z počítačové hry. Z policie si dělá dobrý den, driftuje okolo ní v kruzích
8. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsme všemi deseti pro zábavu za volantem, ale tohle je vážně dětinské, hloupé a nebezpečné. A je až fascinující, jak moc je k tomu policie ve výsledku netečná, uvážíme-li její přístup k jiným formám silničních „nezbedností”. (Petr Miler)

Teslu Model Y jde ve Francii koupit levněji než základní Škodu Octavia, pomohl k tomu „český trik“
8. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zatímco my jsme se tohoto nesmyslu už dávno zbavili, v některých zemích funguje dál. Také socialistická Francie považuje za pracující lidi jen ty, kteří autem něco převáží, a tak tam jde plně nákladovat pouze užitková auta. Přesně to se někdejším „českým trikem“ stalo z elektrického SUV Tesly. (Petr Prokopec)

Zdroj blízký Red Bullu odkryl pozadí aféry Christiana Hornera a současné tenze v jeho týmu Formule 1
8. 3. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čistě pohledem výsledků panuje v týmu Red Bull Racing jedna velká idylka, reálně jím ale už skoro rok a půl zmítá vnitřní boj, který minulý měsíc vyplynul na povrch. O situaci máme exkluzivní informace. (Petr Miler)

Trápící se Rivian odhalil svou budoucnost včetně svérázného Lancio–Nivo–Golfu. Zda se jí dožije, je otázkou
8. 3. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je zajímavé auto, které připomíná hned několik legendárních vozů 70. a 80. let minulého století. A není jediné, novinky ovšem mají dorazit až v roce 2026. Do té doby chce firma přežít se svou prvotinou, kterou bude vyrábět už jen ve dvou směnách, navíc jen ve své staré továrně. (Petr Prokopec)

Fiat omezil a teď už i zastavil výrobu elektrické 500 kvůli nezájmu, 17 let starý spalovací předchůdce se prodává násobně líp
8. 3. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli něco vhodně shrnuje vývoj na současném trhu s auty a pozici elektromobilů na něm, je to tohle. Začátek roku se nese ve znamení jednoho z jejich nejmenších tržních podílů v Evropě za poslední roky a Fiat 500e na to nepřekvapivě doplácí. (Petr Miler)

Nová nejlevnější Lada byla předčasně odhalena v dalších verzích, nevypadá vůbec zle
8. 3. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V oficiální rovině se Lada o této novince pořád prakticky vůbec nezmiňuje, neoficiálně o ní ale víme stále víc. Chystaná Iskra dorazí jako nejen jako kombík či jakýsi sportback, ale také coby sedan a „kombík na chůdách”. (Petr Prokopec)

Nové BMW M3 G84 si ponechá čistě spalovací šestiválec, je to facka do tváře Mercedesu a Audi
8. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
BMW se na tomto poli pohybuje velmi rozvážně a nedalo se čekat, že by zrovna s M3 a její relativně konzervativní klientelou rozehrálo nějaké divoké hry. Čára přes rozpočet je to hlavně pro německé konkurenty, kteří místo na zákazníka vsadili spíš na regulace. (Petr Miler)

Nissan býval pionýrem na poli elektrických aut, nyní se svými kroky stará spíš o to, aby o ně nestál nikdo
7. 3. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak zajistit elektromobilům tu nejhorší možnou reklamu? No stačí naštvat lidi, kteří si je navzdory jejich limitům koupili, naučili se s nimi žít a v dobrém o nich hovoří před okolím. Přesně to nyní udělal Nissan, když bez jasného důvodu omezuje funkce původních Leafů. (Petr Prokopec)

Majitel Tesly namontoval do svého auta diesel, jen tak vyřešil problémy s dojezdem a dobíjením
7. 3. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to skoro legrační, uvážíme-li, na čem si Tesla a mnozí její majitelé zakládají. Vlastník tohoto vozu smýšlí jinak. Matt Mika začal se svým Modelem S experimentovat a postupně to dotáhl opravdu hodně daleko. (Petr Prokopec)

EU zákaz spalovacích motorů sama odpíská dřív, než bude muset, říkají Rakušané, ani elektromobily už nebudou „čisté”
7. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je jasné, že se EU ze zákazu spalovacích aut bude muset vyvléct, pokud nechce spáchat sebevraždu v přímém přenosu. Otázkou je, kdy a jak to udělá, aby neztratila tvář. Scénář, který nastiňují Rakušané, působí docela realisticky. (Petr Prokopec)

Prodeje Tesly v Číně se propadají, sklady se plní i přes omezení výroby. Výsledkem jsou slevy a ceny, o kterých se nám ani nezdá
7. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čínský trh je důležitý pro každou automobilku, pro Teslu je ale doslova kritický, neboť tam loni prodala přes 52 procent všech aut. Frčet tam tedy musí, to se jí ale zrovna nedaří. A slevy jsou mečem se dvěma ostřími. (Petr Prokopec)

Chris Harris protáhl svůj vlastní desetiválcový kombík BMW M5, s uječeným starouškem má ještě velké plány
7. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Věřte nebo ne, ale tohle auto má na krku dvacítku a už mladší nebude. Fakt, že se do něj i tak zamilovala hvězda zřejmě definitivně ukončeného Top Gearu, o jeho kvalitách něco vypovídá. A Harris má s autem velké plány. (Petr Prokopec)

VW si zaregistroval plejádu nových jmen pro svá budoucí auta, kupodivu mezi nimi není žádné ID
7. 3. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Při současných plánech VW by jeden čekal, že si Němci nebudou registrovat jiná označení než „ID.cokoli”, realita je odlišná. Osmička přihlášených jmen vede k novým SUV i konvenčním modelům. (Petr Prokopec)

12 let staré auto, které přivedlo svého výrobce ke krachu, se vrací, aby možná znovu „dokázalo” totéž
7. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto je designová pecka, ani tak dlouho po svém původním uvedení na trh nevypadá zastarale. Potud dobré, co jiného chce ale už poněkolikáté přepracované dílo Henrika Fiskera při ceně přes 4 miliony Kč nabídnout, zvlášť s jeho současnou technikou? (Petr Prokopec)

Šéf Dodge přiznal, že pokoušet se přejít jen na elektromobily je jako jít hlavou proti zdi. Tak proč to vůbec zkouší?
7. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je vážně bizár na entou. Automobilky se občas tváří, že elektromobily jsou skvělé a lidé je chtějí, ač ví, že to není pravda. Tohle Dodge nedělá a přiznává, že zájem o ně není, do jejich výroby a prodeje - zpočátku dokonce do jen jejich výroby a prodeje - se přesto pustil. (Petr Miler)

Aston Martin představil jediné auto, které je dnes schopno udržet za sebou Maxe Verstappena
7. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nizozemský trojnásobný šampion Formule 1 se i letos zdá být nedostižný pro kohokoli, nevyjímaje jeho týmového kolegu se stejnou technikou. Rychlejší Aston Martin se tak jeví být utopií, tohle auto ale není rychlejší, jen ho jako safety car nikdo nesmí předjet. (Petr Prokopec)

Pojišťovny a rejdaři žalují Volkswagen o miliardy kvůli požáru a potopení obří lodi zapálené elektromobilem
7. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Technicky vzato je největší obětí tohoto neštěstí právě VW, jenže ve výsledku na něj více doplatily pojišťovací instituce a provozovatelé lodi. Ti nyní chtějí, aby odpovědnost nesla německá automobilka proto, že je neinformovala o rizicích spojených s transportem elektrických aut. (Petr Miler)

Opel Corsa F je jednou z nejlevnějších cest k moderní ojetině solidní značky, vyhněte se jen elektrické verzi, majitele ruinuje
6. 3. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ani jako nový v ještě modernějším provedení není drahý, ojetiny pak lze koupit za velmi příznivé ceny. A problémy s nimi nejsou. Tedy až na Corsu-e, která je pro majitele hotovou ekonomickou sebevraždou. (Petr Prokopec)

Čínská Škoda Octavia v novém míří do Evropy. S ještě atraktivnějším vzhledem a cenou od 417 tisíc Kč to bude trhák
6. 3. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ani jsme moc nepochybovali o tom, že sem zamíří, je to jistě jedno z aut, které má šanci vzít Evropany u srdce. Vedle atraktivnějšího vzhledu disponuje už v základu 224 koňmi a spoustou výbavy, přesto nebude drahé. (Petr Prokopec)

Toyota odmítá dál vyhazovat peníze za nechtěné elektromobily, raději zaplatí pokuty za neplnění emisních cílů
6. 3. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Svého času se zdálo být jasnou volbou nacpat pod tlakem přerozdělovacích mechanismů peníze do elektrických aut. Však jinak byste o ně jako výrobci přišli stejně a takto máte aspoň produkt v nabídce navíc. Jenže elektromobily jsou nakonec takový ekonomický „provar”, že levnější může být strpět pokuty či platby konkurenci. (Petr Prokopec)

Fyzická tlačítka v interiérech aut byla označena za bezpečnostní prvek, výrobci budou nuceni je zachovat
6. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už jsme si nemysleli, že si Brusel budeme moci ještě někdy spojit s čímkoli rozumným, i v pekle ale občas mrzne. „Pachatelé dobra” tak pro jednou nevolají po nesmyslu, Euro NCAP bude automobilky tlačit do zastavení eliminace tlačítek v interiérech. (Petr Prokopec)

Další automobilka blouzní o způsobu, jakým přiměje lidi kupovat elektromobily, prý je „vzdělá”
6. 3. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nechceme nikoho zklamat, ale důvodem, proč idea širokého rozmachu elektromobility není shazována ze stolu od momentu, kdy se objevila, je právě nevzdělanost publika a z ní vyplývající možnost s ním manipulovat. Cadillac ale nakonec nechce nikoho skutečně vzdělat, jen dál manipuluje. (Petr Miler)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru