Autoforum.cz

VW konečně našel zemi ve které skóruje s elektromobily. Je tragikomické, že jde o Rusko
9. 4. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Elektromobilům VW se zoufale nedaří a po konci německých dotací rychle ztrácí napříč celou Evropou. Pro Němce tak snad bude vzpruhou, že se aspoň někde dostali na pódium, jen by to asi nemuselo být skrze jakýsi šedý dovoz modelů ID mířících do Ruska. (Petr Prokopec)

BMW smutně hází přes palubu další tradiční prvek, nová M5 nedostane žádné „řazení”
9. 4. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vůz se samozřejmě neobejde bez převodovky, bez té by vůbec nemohl fungovat, převody s ním měnit půjde. Při snaze o ruční volbu ale budete stejně jako u tuctových modelů odkázáni na pádla pod volantem, kterými prostě nejde zastat vše. (Petr Prokopec)

Audi se začíná loučit s další ze svých legend, model S3 dostal zřejmě poslední inovace před smrtí
9. 4. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci přes aktuální vývoj na trhu stále trvají na tom, že od roku 2026 nebudou představovat nic než elektrické novinky. Pro A3 i její deriváty to bude zřejmě znamenat úplný konec, aktuální modernizace verze S3 je tak nejspíš tou poslední. (Petr Prokopec)

Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e–tron GT, které z něj vzešlo
9. 4. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dokážete si představit, že by se napodobenina značkové kabelky prodávala použitá dráž než originál? Anebo příhodněji, že by se ojeté Audi Q5 prodávalo dráž než použité Porsche Macan? My ne, ve světě elektrických aut je ale zjevně možně cokoli. (Petr Miler)

Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, za svou cenou předvádí neskutečné věcí
9. 4. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tahle auta dělí tak ohromná cenová propast, že by vůbec neměla být srovnatelná, realitou ale je, že dynamicky srovnatelná jsou. I když je 750 nakonec rychlejší, morálním vítězem může být E-Ray velmi snadno. (Petr Prokopec)

Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto nemá ani plastové kryty kol, není v něm skutečně vůbec nic „zbytečného”. Také ale místo 1 030 000 Kč, za které se u nás prodává dosavadní základ, stojí skoro polovinu. Být k mání v Česku, stojí se před showroomy Subaru fronty jako kdysi na banány. (Petr Prokopec)

The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud má tohle Amazon skutečně za lubem, pak jde o značné nepochopení situace. The Grand Tour není žádný autonomně populární pořad, je to uměle vytvořený titul postavený kolem popularity Clarksona, Hammonda a Maye, s níž největší pravděpodobností stojí a padá. (Petr Prokopec)

Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už nevěříme tomu, že se firma ze svých současných patálií dostane, pořád to ale nevzdává. K extrémním slevám po USA přistoupila i v Evropě, snížení ceny o 507 tisíc korun na vůz se hned tak nevidí. Přesto nemáme pocit, že by šlo o výhodný obchod. (Petr Miler)

Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jako by nestačilo, že Hertz kvůli elektromobilům přišel o miliardy přímo, nyní mu zasazují druhou ránu nepřímo. Firma je propírána kvůli velmi pochybným praktikám, ke kterým se uchýlila ve snaze zlepšit extrémně ztrátové hospodaření s nimi. (Petr Miler)

BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8. 4. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O tom, že BMW svého času koketovalo s motory o šestnácti válcích, se ví, nakonec projekt Zlatá rybka je mezi fanoušky značky známý. Nebyl ale jediný, vznikl ještě jeden vůz s motorem V16 na bázi řady 7 generace E38. (Petr Prokopec)

V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8. 4. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Naprostá většina „západních” firem vývoj nových spalovacích motorů více či méně opustila, aktuálně se na tomto poli snaží hlavně Číňané. Rusové se přidali, novinka jménem Gimura 1000s ale míří do čtyřkolek, sněžných skútrů či vodních člunů. (Petr Prokopec)

Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8. 4. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to podle nás jedno z nejpovedenějších švédských aut posledních dekád, lidé jej ale kvůli SUV přehlíží v showroomech i v bazarech. O to levněji ho koupíte, třebaže nabídnout toho umí docela dost. (Petr Prokopec)

Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Za velkou zdí ho začali sekat jako Baťa cvičky v téměř také robotizované továrně. A stejně mají vyprodáno na rok dopředu. Prodejní hit je to zcela nepochybně, velkou neznámou je ale kvalita a spolehlivost - první ohlasy na Xiaomi SU7 nejsou dobré. (Petr Prokopec)

Americké legendy lidi dál berou, Corvette frčí tak, že prodejně překonává hned šest dalších sporťáků dohromady
8. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Těmto autům někteří už dávno věštili smrt, realita existence těch nejslavnějších z nich je ale jiná. Chevrolet Corvette prodejně dál válí, meziročně letos roste a z konkurence si dělá dobrý den. Ford Mustang už ani žádnou nemá. (Petr Prokopec)

Číňané v Evropě prodávají elektrickou Octavii Combi za bezprecedentně nízkou cenu. Háček? Nemá baterii
8. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to nakonec možná nejlepší způsob vlastnictví elektrického auta, se kterým byste tak jako tak moc daleko nedojeli. Takhle ho aspoň máte levně a jeho nejproblematičtější část vám nezestárne. (Petr Miler)

Automobilky zkouší odvrátit klesající zájem o auta obřími slevami, u elektromobilů dosahují až 44 procent
8. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Lidé více obrací každou korunu a na prodejích aut je to znát. Problémem teď není vyrobit, problémem je prodat. U elektromobilů navíc obchody nemohou stát už proto, že automobilky s jejich obytem předem počítají, aby se vyhnuly likvidačním pokutám EU, proto jsou slevy zpátky. (Petr Prokopec)

Max Verstappen vstoupil na tenký led, vymezil se proti umělému zvýhodňování žen v motorsportu
8. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A nepřímo se tak postavil jedné z nejnesmyslnějších agend současného světa - kvótám uměle instalující ženy do pozic, o které se svými schopnostmi mohly, ale také nemusely zasloužit. To se dnes odpouští málokomu. (Petr Miler)

Tento nezničitelný Mercedes měl někdo stočit o 1,4 milionu km. Byl by to nový světový rekord
8. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U ojetých aut určitého typu a stáří můžete manipulaci s historií při jeho výběru víc očekávat než nikoli, udělat z vozu „nad hrobem” pořád perspektivní stroj je ale trochu přes čáru. Případ tohoto Mercedesu S212 je nicméně složitější, než se na první pohled může zdát. (Petr Miler)

Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7. 4. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vidíte, elektrická revoluce je tady, s elektromobilem je možné vyrazit i na „Kanáry” z nitra Evropy. Jen se musíte smířit s tím, že tam pojedete déle než polovinu měsíce a bude to dobrodružství, na které hned tak nezapomenete. (Petr Miler)

GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Málokdo si o něm nemyslí něco dobrého. A přestože se produkční verze poměrně vzdálila původnímu konceptu, už první nápady hýřily kontroverzí. I tak se nakonec Pontiacem Aztek ve všech jeho polohách nechal inspirovat kdekdo. (Petr Prokopec)

Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Analytici, kteří předpovídali, že prodeje elektromobilů v Německu letos „na úsvitu elektrické revoluce” klesnou, se alespoň zatím nemýlili. Meziroční propad za březen je nejvyšší v rámci letošního roku a elektrické značky jako Tesla nebo Polestar ho zle odnáší. (Petr Miler)

První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento krok jen připomíná, jak odlišné relace ve sféře extrémně bohatých panují. 13,5 milionu korun jsou peníze, u kterých si naprostá většina lidí ani nedokáže představit, že by je utratila jen za auto, tohle ale o takovou sumu pouze zlevnilo. (Petr Miler)

Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla považuje své autonomní technologie za výjimečné a klíčové, zjevně je v tom ale sama. I když je ústy Elona Muska opakovaně nabízí jiným automobilkám k licencování, setkává se s nulovým zájmem. (Petr Prokopec)

Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud vám pohled na tento stroj v akci nezježí všechny chloupky na těle, jste na špatném webu. Nový model T.33 od Gordona Murrayho je jedním slovem skvost, aktuálně prochází závěrečnou fází vývoje. (Petr Miler)

Britové předělali klasické Porsche 911 na moderní stroj po vzoru Singeru. Čeká je také žaloba?
6. 4. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Porsche dlouho tolerovaná praxe se letos přestala setkávat s pochopením. A právě v tu chvíli vstupuje do hry další firma, která chce dělat něco jako Singer. Koleduje si o malér s modernizovanou 911 Targa generace 964. (Petr Prokopec)

Tesla Cybertruck v aerodynamickém tunelu dostála image cihly, je horší než dekádu stará spalovací auta
6. 4. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je jasné, že u tak obřího auta nebude aerodynamický odpor nikdy kladem, ovšem součinitel nízký být může. Není, oproti takovému BMW řady 5 z roku 2011 je klidně až dvojnásobný. (Petr Prokopec)

Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nic proti retru, tohle auto ale vypadá nejen jako posel minulosti, nýbrž také jako posel ošklivosti. Mitsuoka Ryugi je nově pojatý stroj na bázi dvanáct let staré Toyoty. A skoro nechápeme, co na něm kdo může vidět. (Petr Prokopec)

Pozadí fiaska Hertzu s elektromobily ukazuje, co firmu ke slepé sázce vedlo, proč tak krutě selhala
6. 4. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Někdy se člověk musí ptát, jak mohou tak významné firmy s tolika zkušenými lidmi ve svých řadách udělat takový nesmysl, který od počátku voní po prodělaných miliardách. V případě Hertzu šlo o nezkušenost nových majitelů i nejvyššího vedení v kombinaci s extrémní umíněností. (Petr Miler)

Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6. 4. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonská značka bez povšimnutí skoro kohokoli získává na významu tím, že podobně jako Dacia dál drží v prodeji klasicky koncipovaná auta za dobré ceny. Vitara čtvrté generace jí tuhle hru nezkazí. (Petr Prokopec)

Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6. 4. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby tahle auta za tu dobu aspoň někam dojela, dalo by se to snášet lépe, to se ale obvykle nestalo. Bolest hlavy ze ztráty hodnoty koupeného automobilu má nové jméno - Mercedes EQS. (Petr Miler)

Video ukazuje, jak to vypadá, když v autě na silnici zažijete zemětřesení. Co v tu chvíli dělat?
5. 4. 2024, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to něco, co u nás nejspíš nezažijete, během dovolených se ale za volantem auta může člověk ocitnout leckde. Kdyby se pod vámi v tu chvíli začala třást země, bude to vypadat jako na tomto videu, přidat si k němu můžeme pár dobrých rad. (Petr Prokopec)

Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule, trvat jen na jejich nabízení už za pár let je skvělý nápad
5. 4. 2024, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Volvo dál s chutí ukazuje zákazníkům záda a říká, že je mu úplně ukradené, co si přejí, nabídne jim prý za 6 let jen elektrická auta stůj co stůj. V EU mu to při zachování přerozdělovacích schémat možná projde, v USA a v Číně mu to neprochází už teď. (Petr Miler)

Nové BMW M5 natočili při ostrých testech na Ringu, jeho ohavná hmotnost vyšponuje výkon do stratosféry
5. 4. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
BMW chystá novou generaci em-pětky a trochu se děsíme, co z toho vzejde. Na jednu stranu lze kvitovat, že si vůz ponechá motor V8, jenže dostane ho s hybridní podporou, která pošle hmotnost do bláznivých výšin. (Petr Prokopec)

Tesla uznala, že blafovala. Zájem o její auta uvadl, sklady jsou plné, už tři dny po zdražení rozjela slevy
5. 4. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bylo to chytré, ale neklaplo to. A na dlouhé dohrávání předchozí etudy zjevně není čas. Americké automobilce tak trvalo pouhé tři dny, než od zdražování přešla ke zlevňování, zřetelně má problém s poptávkou jako skoro všichni výrobci elektromobilů. (Petr Miler)

Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat
5. 4. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru