Autoforum.cz
Po letech vnucování, omezování, ohýbání reality a promrhaných bilionech tvoří elektromobily 1,8 procenta evropských aut
9. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Gratulujeme, tohle se opravdu vyplácí a svět to k lepšímu mění před očima… Ale humor stranou. Když už nic jiného, také tento stav ukazuje, jak složité bude dosáhnout stavu, kdy by tyto vozy měly flotilám vládnout. I teď se totiž pořád prodává násobně víc spalovacích aut. (Petr Prokopec)
Asi nejmíň nápadný ostrý kombík historie klame tělem, tak obří motor mu nehádá nikdo. Vznikly ho jen stovky a tento může být váš skoro nejetý
9. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Připoutejte se na cestu zpět do dob, kdy autu nemusely za jízdy létat rachejtle z kufru, aby bylo zajímavé. V případě tohoto stroje možná ani nebudete vědět, že vznikl, protože i kdybyste ho náhodou někde potkali, stejně byste jej neidentifikovali jako něco mimořádného. (Petr Miler)
Ford loni prodělal na každém prodaném elektromobilu 1,27 milionu Kč. Ztráty rostou a porostou, letos prodělá ještě víc
9. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
A to si zaslouží potlesk. Modrý ovál loni prodal citelně víc elektrických aut než v předchozím roce, výsledkem je ale jen rekordní ztráta. A to nepřišel v podstatě s ničím novým. Letos očekává ještě větší prodělek, změnám postojů firmy se tak nelze divit. (Petr Miler)
Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
8. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Ještě před pár roky to bylo nemyslitelné, ale dnes za nejdražší auta všech dob neplatí stroje z Maranella, nýbrž ty ze Stuttgartu. A ani naprosto mimořádné 250 LM č. 5893 na tom nedokázalo nic změnit, i když levně svého nového majitele opravdu nevyšlo. (Petr Prokopec)
Dodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
8. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Tohle auto bylo od začátku střelou mimo terč a každý soudný člověk to musel vidět. Automobilka sice nyní zkouší trajektorii svého šípu korigovat, špatná dřívější rozhodnutí ale zpátky vzít nemůže. A je otázkou, co dokáže zachrání podbízivější cenová politika. (Petr Prokopec)
Putinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
8. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
9,6 tisíce? Ne, 9,6 kusu, bez nejmenší nadsázky. A i to stačilo na to, aby vůz trhnul vlastní prodejní rekord stanovený v předchozích letech. Nic to navíc není ve srovnání s bilancí, jakou se zatím může pochlubit SUV Komendant. (Petr Prokopec)
Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
8. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Také třícípá hvězda ví, že šlápla vedle, co si ovšem už navařila, to si nyní musí sníst. Patrné je to zejména v USA, kde se i drahá auta prodávají hlavně ze skladových zásob. A těch je teď nutné se zbavit, slevy přes 360 tisíc Kč jsou standard. (Petr Prokopec)
Porsche přiznalo hloubku svých problémů, šokované trhy poslaly cenu akcí na nejnižší hodnotu v historii
8. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Po nedávných ústupcích od Porsche nikdo nečekal zázraky, realita jeho existence bude ale pro nejbližší období zjevně ještě podstatě horší, než si dosud analytici mysleli. Z někdejší zlaté slepice akciových trhů se stává noční můra. (Petr Miler)
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
7. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Na vše je třeba hledět relativně, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto auta a míru jeho dosavadního využití, pak je skutečně skoro za hubičku. Dříve sloužilo ve Francii, kde si zjevně moc legrace neužilo. (Petr Miler)
Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
7. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Je vlastně sympatické, že si Volkswagen po letech bití se v prsa dokáže přiznat, že selhal a z největší světové automobilky nabízející jedna z nejlepších aut upadl k šedi průměru. Jenže to samo o sobě neznamená, že to začne efektivně řešit. (Petr Prokopec)
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7. 2. 2025, 13:00 | Hodnocení:
BMW se pustilo do předem prohraného boje, opravdu dobrou elektrickou M3 se současnými technickými limity postavit prostě nejde. Přesto se v novém skoro osmiminutovém videu tváří, že by to mohlo dokázat. (Petr Prokopec)
Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
7. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Návrat zdravého rozumu? Možná, současně ale zarazí, jak daleko to automobilka s tak zjevně nesmyslnou doktrínou dotáhla. Vážně si někdo myslel, že si zaměstnanci budou říkat neutrálně Audiáni nebo používat slova jako obchodní partnerka nebo dodavatelka? (Petr Miler)
Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
7. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Pro některé to vůbec není sport, pro jiné tak nanejvýš sport stárnoucích gentlemanů. Ať už ale golf vnímáte jakkoli, neovlivňuje jen zavazadelníky supersportů. Chytré tvary golfového míčku teď promlouvají i do konstrukce pneumatik. (Petr Prokopec)
Dealer VW zkouší prodat elektrický ID.Buzz v aukci, lidé mu ale nabízí jen zlomek ceníkové ceny
7. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Představa, že je po tomhle autě nějaká velká sháňka, která jej dovoluje prodávat za vyšší než ceníkové ceny, nám přijde neuvěřitelně naivní. Prodejce Volkswagenu v ní žil, teď se sám dost tragikomickým způsobem dozvídá o tržní realitě. (Petr Miler)
Mercedes třídy A končí bez nástupce jako sedan, jde o poslední takové auto startující pod 1 milionem Kč
7. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Úplně nové auto podle svého gusta už do výroby nezadáte. Pokud o něj tedy máte zájem, raději si pospěšte, neboť volit mezi novými vozy lze už jen ze skladových zásob. Pak se za ním zavře voda a s ním i za jeho relativní dostupností. (Petr Prokopec)
Šéf Fordu kapituloval. Po letech mazání medu kolem úst přiznal, že elektromobily trpí „neřešitelnými” problémy
7. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
U některých typů aut a při jejich obvyklém využití se nutně neprojevují, u jiných jsou naopak velkým trápením. Říkáme to roky a nepochybujeme o tom, že Jim Farley to ví stejně dlouho. Akorát doteď nebylo „in” říkat pravdu. (Petr Miler)
Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
7. 2. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Jsem ten poslední, kdo by chtěl hloubit příkopy mezi příznivci různých aut, s tímto chováním se ale setkávám stále častěji a ve stále problematičtější podobě. Vůz sám je tu ale jen nutný předpoklad, problém je v hlavě. (Walter Kraft)
Majitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
6. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Je to něco, co se prostě občas stane, přes veškeré parkovací kamery, asistenty a další pomocníky. Žádnému autu to neprospěje a oprava žádného z nich nebude zdarma, pokud tím ale nakřápnete zadní světelnou lištu Rivianu, může vás oprava stát jako celá slušná ojetina. (Petr Prokopec)
Další a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
6. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Uvědomíme-li si, jakým ohromným vývojem prošla auta za posledních několik dekád a jak se změnila silniční síť, je naprosto absurdní, že jsou stále drakoničtěji vymáhané ty samé rychlostní limity. Proč zrovna letošek přináší změny, netušíme, ale buďme rádi, v Německu mohou zamířit opačným směrem. (Petr Prokopec)
Námluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
6. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Vypadalo to jako hotová věc, hned několik věrohodných zdrojů přímo z Japonska ale nyní uvádí, že námluvy jsou u konce. A pokus obou firem o spojení může být odpískán zcela. (Petr Prokopec)
Důchodci si koupili Teslu Cybertruck. Ujeli s ní 109 km a pak raději řekli synovi, ať ji zase prodá
6. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
„Tahle kára asi není pro starý,” chce se parafrázovat jeden slavný výrok. Nakonec to ale nepřekvapí, to poslední, co by mě v důchodu napadlo, by byla koupě nové Tesly. Tím méně pak modelu Cybertruck. (Petr Miler)
VW už ztratil soudnost, svou spásu vidí v autě postaveném kolem 6 let starého odpískaného designu a 8 let staré techniky
6. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Byla by to dobrá aprílová zpráva, jenže Němci to myslí smrtelně vážně. Vyhrabali design z roku 2021, který později zavrhli, a spojili ho s technikou, která neohromovala ani v roce 2019. A s tím chtějí uspět v roce 2027? (Petr Prokopec)
Záběry ukazují, že Jaguar po pár letech skutečně vykupuje zpět a posílá do šrotu tisíce kusů svého elektrického propadáku
6. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Jak ekologické tohle asi může být? Problémy s požáry a vůbec reputací těchto aut se ukázaly být pro Brity tak neřešitelnými, že raději přistoupili ke stažení aut z oběhu a jejich zničení. Děje se to nepřekvapivě i v Evropě. (Petr Miler)
K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
6. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Tušíte, že se takové auto vůbec vyrábělo? A pokud ano, viděli jste někdy nějaké na vlastní oči? Prodat se jich musela hrstka, navíc často ve specifikacích podobných této. Pro většinu lidí to bude auto za trest a verze k smíchu, pro některé to ale bude učiněný poklad. (Petr Miler)
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5. 2. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Snad denně je nám vtloukáno do hlavy, jak rychlý pokrok elektromobily dělají. Někdy a v některých ohledech to možná platí, pět let evoluce v případě Tesly Model Y je ale po technické stránce sotva obrazem stagnace. (Petr Prokopec)
Němci ukázali novinky pro armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
5. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Pokud máte pocit, že vaše nové velké SUV s třílitrovým dieselem je něco, pak říkáme: Tohle je něco! Nemusí to na první pohled vypadat, před vám ale stojí monstrum, kterému by se mezi kola jedné nápravy vešla celá Škoda Fabia. (Petr Prokopec)
Porsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
5. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Také Porsche je v poslední době na velmi problematické trajektorii. Z jeho nabídky už zmizelo několik atraktivních aut, dalším byla modernizacemi pošramocena pověst. Ani 911 GT3 s manuálem to dnes nemá snadné, šéf divize GT ji ale hned tak nedá. (Petr Prokopec)
Už i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
5. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je na pováženou, když už se i Francii, která je tradičně velmi socialistickou zemí, začaly příčit plánovací manýry Bruselu. Nečekejme, že by zrovna tato země toužila po opaku, i Francouzům se ale současná povaha celého Green Dealu zdá být přepísknutá. (Petr Prokopec)
Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
5. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Tohle auto má vážně čím zaujmout. Po analogii Porsche se čínský technologický gigant vytasil i s vlastní analogií Ferrari a výsledkem znovu není nic směšného. Při pohledu na avizovanou cenu rozhodně ne. (Petr Prokopec)
Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
5. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Aston Martin má nového šéfa a trochu jsme se divili, že volba padla na člověka, který ve stejné pozici u Bentley udělal řadu chyb. Ty jej nakonec stály místo, přesto se zdá, že se z nich poučil jen v omezené míře. (Petr Prokopec)
Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
5. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
V situaci, ve které se KTM a jeho mateřská společnost ocitly, je to logický postup, je ale otázkou, co tento krok reálně může řešit. Příjmy z prodeje MV Agusty jsou ve dluzích rakouské firmy kapkou v moři. (Petr Prokopec)
Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
5. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Poté, co se Stellantis zbavil Carlose Tavarese, dochází v koncernu na obrovské změny, které spojuje snaha o potlačení ideologického řízení jednotlivých značek a návrat zdravého rozumu. Změna ve vedení francouzské klasiky v tomto kontextu není výjimkou. (Petr Prokopec)
Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
5. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Jestli tento člověk ve škole v něčem exceloval, pak to musel být předmět s názvem: „Hraj opak toho, co ve skutečnosti děláš!” Je neuvěřitelné, jak si dnes veřejně stěžuje na kroky EU, volá po volném trhu a dokonce říká, že přece nemůže prostě přestat vyrábět spalovací auta, když roky fakticky podporuje opak toho všeho. (Petr Miler)
Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
4. 2. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Audi jako by svými nespornými technickými schopnostmi v posledních letech pouze marnilo na vývoj řešení, která vychází vstříc normám. Těm nakonec vyhoví i toto řešení spalovacího pohonu, současně ale dává aspoň nějaký racionální smysl. (Petr Prokopec)
Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
4. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Možná to není největší krasavec a jmenuje se podivně, za možnost znovu osedlat zbrusu nový vůz, který používá spojení točivého motoru V8 bez turba a ručního řazení, mu ale takové aspekty snadno odpustíte. (Petr Prokopec)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>