Autoforum.cz
Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
4. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Už jsme poznali různé zoufalé pokusy přisoudit tomuto druhu aut vlastnosti, které prokazatelně nemají, žádný se ale svou absurditou nepřiblížil tomuto. Dopouštět se podobných závěrů na základě pouhých očekávání v momentě, kdy ve větším počtu neexistují opravdu masově vyráběné elektromobily starší 10 let, je směšné. (Petr Prokopec)
Tesly mají velmi neobvykle umístěný dobíjecí port. Bývalý viceprezident a šéf vývoje firmy řekl, proč to tak je
4. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Je to nejen neobvyklé, ale i docela nepraktické řešení, a tak si mnozí myslí, že za ním stojí nějaká jiná, zejména konstrukční logika. Podle Petera Rawlinsona ale žádná taková neexistuje. (Petr Prokopec)
Obě nejdražší auta světa jsou teď Mercedesy. Ferrari se nechytají, miliarda je málo na kterýkoli z nich
4. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Žebříčku nejdražších kdy prodaných aut vládla po léta Ferrari, první desítka jich byla plná. Dnes ale platí jiné pořádky, ani jeden ze strojů vzpínajícího se koníka zdaleka nestačí na dva historicky velevýznamné Mercedesy. (Petr Prokopec)
Jsme uprostřed další vlny devastace motorů aut. Nová verze dieselu BMW je slabší o 37 koní, auto je pomalejší a „žere” stejně
4. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Pokud jste si nedávno pořídili nové auto, udělali jste možná lépe, než by vás napadlo. S rokem 2025 přichází další fáze éry, ve které s novým autem dostanete míň než dřív. Někdy i za víc peněz. Dopad na portfolio BMW bude zjevně drtivý. (Petr Prokopec)
Audi znovu mění pojmenování svých modelů, uprostřed předchozí změny. Ukazuje tím hloubku svých problémů
4. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je až fascinující, do jakého chaosu sama sebe uvrhla dříve tak organizovaná značka do značné míry stvořená Ferdinandem Piëchem. Teď ani neví, jak říkat svým autům. A jeden absurdní chaos mění za druhý. (Petr Miler)
Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
3. 2. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Nedalo se čekat, že ježdění s podobným autem bude levné, zrovna v případě historicky posledního takového auta svého druhu ale mohli majitelé doufat v aspoň o něco lepší ekonomiku provozu. Nestalo se. I když jde o pořád velmi drahý vrchol třídy S, jeho současná cena má k té původní daleko. (Petr Miler)
Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
3. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení:
„Ať uděláte sebevětší blbost, když to obhajujete náležitě fundovaně, vždycky se najde někdo, kdo vám zatleská,” chce se zde parafrázovat filmové básníky. Realita je ale taková, že tohle byla blbost, která si nezaslouží nekritické hájení, kterého se někteří dopouští. (Petr Miler)
Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
3. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Německý průmyslový gigant padá dolů podobně jako jiné firmy z oboru. Zatím může pořád hovořit o zisku, pokud je ale jeho zisková marže poloviční oproti dřívějšímu vlastnímu cíli, a to navzdory bezprecedentnímu šetření, situaci nelze označit za dobrou. (Petr Miler)
Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3. 2. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Už od pohledu působí jako bestie, která těžko hledá sobě rovného. A jakmile jej nastartujete, pomalu vám rozerve uši řevem svého motoru. Není to ale pořád nic ve srovnání s tím, když poprvé šlápnete na plynový pedál. (Petr Prokopec)
Německá firma se vysmála Mercedesu. Neprodejnému čtyřválcovému C63 od AMG vrátila motor V8, což podle automobilky „nejde”
3. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Heslo „všechno jde, když se chce”, platí zjevně i v Německu. Ačkoli nám Mercedes roky tvrdil, že nové Céčko větší než čtyřválcové motory prostě nepojme, od nezávislé firmy nyní dostalo přesně ten osmiválec, po kterém fandové roky volají. (Petr Miler)
Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
3. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Chcete elektrické auto? Fajn, dnes si můžete vybírat z opravdu široké nabídky. Proč by vás ale mělo trápit, že většina ostatních chce něco jiného a automobilky tomu přizpůsobují své portfolio? Nedává to žádný smysl, pokud vás nerozčiluje prostě jen to, že si jiní mohou vybrat. (Petr Miler)
Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
2. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Ne snad, že by Tesla Model S nebyla v této verzi zajímavým autem už z výroby, na pohled je to ale v podstatě sleeper. V úpravě Unplugged Performance konečně vytrčila drápky, s modifikacemi pomohla i manželka původního designéra celého auta. (Petr Prokopec)
Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
2. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Představa, že tlak tímto směrem přiměje výrobce dělat to, co si přejí jen politici, je od začátku lichá, tady ale následky vidíme přímo. Některá auta prostě nemohou být elektrická, a tak nebudou žádná, pokud budou veškeré alternativy učiněny nelegálními. (Petr Prokopec)
„Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
2. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Ve své podstatě absurdní stav, kdy dnešní dopravní letadla létají zásadně pomaleji než před 50 roky, se má konečně dočkat nápravy díky společnosti Boom Supersonic. Ta už dostala do nebes svůj nadzvukový dopravní letoun, na komerční nasazení si ale ještě chvíli počkáme. (Petr Prokopec)
Na nechtěný čtyřválcový Mercedes–AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
2. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Bylo celkem jasné, že tohle auto bude fiasko a od první chvíle jsme se to snažili dát Mercedesu jasně najevo. Varování nedbal, místo toho se snažil pošpinit nás a dál popíral realitu. Teď už prozřel, ven se valící data o prodejích na některých trzích jsou ale přesto drtivá. (Petr Miler)
VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
2. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Je to další fascinující ukázka odtržení Volkswagenu od obchodní reality. Roky jsme upozorňovali na následky takového kroku, přesto k němu VW přistoupil. Teď ho ruší, aniž by to s ním stihl rozbalit na víc než pár trzích. A to přesně z důvodů, před kterými jsme varovali. (Petr Prokopec)
Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em–pětka předchozí generace
2. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Das ist nicht gut, chce se říci v domácím jazyce hlavních protagonistů tohoto klání. To, co všichni kritici nové generace M5 při její skoro 2,5tunové hmotnosti tušili, se nyní stalo nepříjemně bolestivou realitou. (Petr Miler)
Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je vážně těžké představit si horší kombinaci okolností, která by o pracovním dnu mohla nastat. A skutečně nejde o drobnou nehodu, výsledkem je nepochybně totální škoda na voze, na který kupec mohl čekat klidně i několik let. (Petr Miler)
Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
1. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Pokazit test v autoškole může každý, ale polovina lidí? To není náhoda, ukazuje to něco o stavu celé společnosti. Doktor psychologie s profesurou v tomto oboru se zamýšlí nad tím, co k tomu stavu vedlo a jak jej napravit. (Prof. Dr. Florian Becker)
Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
1. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Po tisící se musíme ptát: Jak a čím zaslepený někdo musel být, aby věřil tomu, že se něco takového může povést? Bylo to od začátku nereálné a vždy jsme to komentovali slovy, že takový plán bude jednoho dne zrušen. Už je, tentokrát nadobro. (Petr Miler)
Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
1. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Premiérám podobných aut už jsme odvykli a vážně jsme nečekali, že by na začátku roku 2025 někdo začal takové odhalovat. Ale stalo se, malosériový britský Morgan si na letošek připravil vskutku puristickou novinku. (Petr Prokopec)
BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Metodika měření některých oficiálně udávaných dat nemá jasná pravidla, a tak výrobci mohou použít způsoby, které pro jejich vozy vychází příznivěji. BMW to dosud nemělo zapotřebí, u některých aut ale už vlastně neměří celé zrychlení na stovku, což je obvyklé spíš v zámoří. (Petr Prokopec)
Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
1. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Aspoň první oficiální odhalení musí být na spadnutí, o tomhle autě už víme prakticky vše. A teď si jej můžeme prohlédnout na oficiálních fotkách, i když si je přímo Lada zatím nechává pro sebe. (Petr Prokopec)
Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
1. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Hloubku svých vlastních problémů zná dokonale jen Volkswagen sám, pokud ale přímo šéf firmy veřejně připouští, že si část německých fabrik umí představit v rukou čínských partnerů, je vidět, že situace není dobrá. (Petr Miler)
Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
1. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
A musíme říci, že větší fušeřinu jsme dlouho neviděli. Řešení Fiatu připomíná chvíle, kdy si lidé do svých Škod 120 instalovali přilepené kompasy a podobné nepadnoucí nesmysly, které interiéry aut akorát devastovaly. (Petr Miler)
První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
31. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Peugeoty opravdu neprosluly svou dlouhověkostí, a tak jsou hodně ojeté kusy v prodeji naprostou raritou, tím spíš pak, měly-li jediného majitele. Tohle je tedy extrémní výjimka, která nakonec ukazuje, že i francouzský vůz může vysokou kilometráž přežít vcelku se ctí. (Petr Miler)
Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31. 1. 2025, 14:30 | Hodnocení:
Moderní auta se už nějakou chvíli skoro „sama” vyrábí, třebaže ani to úplně bez lidského zapojení pořád nejde. Pak je ale tradičně někdo musí osedlat a přesunout je z výrobní haly dál. U Tesly už to nutné není. (Petr Prokopec)
Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
31. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Fiat prožívá těžké období zásadní změny strategie, se kterou přišel pět minut po dvanácté. V Evropě tak dnes skoro nemá co prodávat a potřeboval by nové dojné krávy. Nová Panda 4x4 by jí znovu mohla být, jenže stojí od začátku na špatné platformě. (Petr Prokopec)
Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
31. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Už účast BMW na tomto „spolčení” proti EU byla překvapivá, to na tom ale má jasný přímý ekonomický zájem, Mercedes ne. Stačí se ovšem podívat na jeho vlastnickou strukturu a společné podniky a víte, odkud vítr vane. (Petr Prokopec)
Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
31. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Možná se budeme lišit v prvním pohledu na cenu, ale považte, že tohle jsou jednotky, které by svými parametry ještě nedávno vyrovnaly agregáty od Bugatti. Ty stojí miliony, tady máte monstrózní výkony za statisíce. (Petr Prokopec)
Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
31. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Toyota zůstává jednou z mála velkých automobilek, které si dál stojí za názorem, že zákazník si má právo pohon svého auta vybrat, nemá mu být nucen. Toto osivo nese své plody, firma již popáté v řadě usedla na globální trůn, tentokrát s obrovským náskokem. (Petr Prokopec)
Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
31. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení:
A o víc se marně pokoušel i Top Gear, což jen ukazuje, jak mimořádná kombinace okolností se tady musela sejít. Hezká nehoda to opravdu nebyla, snad všichni budou zdrávi. (Petr Miler)
Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
31. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je to jedna z oblastí, ve které auta udělala obrovský pokrok. I když se vám tedy ježdění se staršími vozy může líbit, jak chce, naplno oddávat se mu rozumně jde už jen ve dne. Sada jako tato tento problém řeší a přidává i moderní vzhled, ta od Rufu ale není levná. (Petr Prokopec)
Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
30. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Vidíte ta nevysleplá světla? Svěží lak? A nepoužitý držák registrační značky? Je to prakticky vše, co o tomto autě potřebujete vědět, neboť jde o dodnes nový exemplář druhé generace Škody Superb, která se jinak nová koupit dávno nedá. Je to pozoruhodný relikt svého druhu. (Petr Miler)
Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30. 1. 2025, 14:30 | Hodnocení:
V době, kdy nemůžete bez povšimnutí použít autorsky chráněnou melodii ani jako přirozený hudební podkres soukromého videa vystaveného na internetu, to může vypadat jako exces. Ale realita je trochu jiná a popravdě docela slušivá. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>