Autoforum.cz
VW je zpátky v Rusku i se stovkou dealerů. Z domény ubylo písmeno a z patičky webu jméno firmy, to je celé
8. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Ať už je to dílem aktivity Němců nebo jejich tichého souhlasu, tento postup chápeme, je legální a v těžkých časech není prostor pro gesta. Proč ale kolem „čínských Volkswagenů” prodávaných v Rusku pod značkou Jetta musí dělat takové tanečky, nám uniká. (Petr Miler)
1 400 koní, 550 kg. Brutální kvalifikační kolo Formule 1 ze sezóny, kdy turba neměla limit, dodnes bere dech
8. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Dokážete si představit auto, které má skoro třikrát větší výkon v koních, než samo váží v kilech? Nechte spát svou fantazii a připomeňte si doby, kdy něco takového skutečně jezdilo. „Nejšílenější sezóna Formule 1” se ročníku 1986 neříká náhodou. (Petr Miler)
Harris prý varoval BBC před nehodou, která zabila Top Gear. „Myslel jsem si, že je mrtvý,” říká o znetvořeném kolegovi
8. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
S Top Gearem je amen - oficiálně na neurčito, fakticky možná už navždy. Nejzkušenější z jeho posledních moderátorů nyní přiznal, že televizní stanice dlouho dráždila hada bosou nohou a věděla o tom, co riskuje, jeho rad ale nedbala a hnala se za úspěchem. (Petr Prokopec)
K mání je nejslavnější seriálové auto. KITT přímo od Barrise „schválený” Hasselhoffem ale nedá plechy lacino
8. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Se svým původem, historií a přímou vazbou na obě legendy si zaslouží tučnou cenovkou, je to opravdu „ten KITT”, který mohl sedlat sám Michael Knight. Ale jen mohl, přímo na obrazovkách se ale tohle konkrétní auto nikdy neobjevilo. (Petr Miler)
Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
7. 9. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Ve výrobě tohle auto skončilo jako příliš okrajové zboží, v bazarech i proto láká nízkými cenami. Za ty dostanete nemalou kvalitu a spolehlivost, jak se na správný Mercedes S z minulé dekády sluší. Přesto je třeba obezřetnost, jakákoli skrytá závada vás může stát i kalhoty. (Petr Prokopec)
Novinář po testu ostrého elektrického Hyundai říká, že ať už je dobré jakkoli, vystát na něm nelze stále stejnou věc
7. 9. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Je to velmi trefná připomínka smutné reality existence nejen tohoto výkonného modelu. Udělat jej tak, aby bezprostředně fungovat, problém není. Udělat jej tak, aby takto fungoval déle než chvíli, je s dnešní technikou absolutně nemožné. (Petr Miler)
Proč Polestar jako automobilka totálně selhal a jeho šéf dostal padáka? Jen s „vykradenými” designy Volva nemohl uspět
7. 9. 2024, 10:30 | Hodnocení:
O existenci této značky spousta lidí ani neví. A když už nějaké její auto spatří, pomyslí si cosi o čínském Volvu. Tím ovšem říkají úplně vše. Na úspěch na současném trhu to bylo i je zoufale málo. (Petr Prokopec)
Dění v Nizozemsku názorně ukazuje následky roky „násilného” vnucování elektrických aut, pro zbytek EU by to mělo být poučení
7. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Představa, že lidé v momentě, kdy začnete uměle znevýhodňovat spalovací auta a uměle zvýhodníte ta elektrická, ve velkém poběží pro ta druhá, je od začátku naivní. Vývoj v Nizozemsku to jasně ukazuje - zatímco nová auta se prodávají stále hůř, odbyt ojetin dokola láme rekordy. (Petr Miler)
Všichni ostatní se otočili k lidem zády, a tak Ford slíznul smetanu. Prodeje Mustangu střílí prudce nahoru
7. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Takhle to dopadá, když se místo poptávky někdo začne řídit svými vlastními, z prstu vycucanými plány. Je to voda na mlýn těm, kteří podobně nesmyslnému přístupu nepodlehli a je docela úsměvným paradoxem, že zde je vítězem Ford. (Petr Miler)
Toyota snížila své už tak nízké cíle prodeje elektromobilů o další třetinu. Prý to ani není plán, jen měřítko
7. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Není nakonec logické, že se jedna z mála racionálně se chovajících velkých automobilek stala tou jasně nejúspěšnější na celém světě, zatímco její konkurenti ztrácí miliony prodejů? Její další krok jen potvrzuje, že se dál hodlá řídit realitou, ne nesmyslnými vizemi. (Petr Miler)
Muž si naslepo koupil 11letou Teslu, za níž nikdo nechtěl dát ani 114 tisíc. Poznal, co z elektrických aut po takové době zbyde
6. 9. 2024, 22:00 | Hodnocení:
Vše není černé, největší problém této Tesly ale jasně připomíná, proč tato auta masivně ztrácí na ceně a proč za vůz, který kdysi stál miliony, už po 11 letech najednou nikdo nechce dát ani 114 tisíc Kč. Je to v podstatě už jen auto na nákupy. A kdykoli může přestat být i tím. (Petr Prokopec)
Technik kritizuje automobilky za výrobu zbytečně složitých vozů. Nekupujte auta vyrobená po roce 2012, říká
6. 9. 2024, 17:00 | Hodnocení:
Že vývoj aut posledních dvou dekád nepřináší jen posuny vpřed, pochopil snad i ten nejméně automobilový člověk pod sluncem. Každý kritik moderny má svůj „bod zlomu” jinde, kolegou citovaný technik hovoří jasně: Po roce 2012 už je toho moc. (Petr Prokopec)
K mání je nenápadný kombík Audi, který je rychlý skoro jako současná RS6. Přes pár let stáří nebude drahý
6. 9. 2024, 15:30 | Hodnocení:
RS6 je legenda, je to už ale také docela křiklavé auto, což nebude po chuti každému. Máte-li zájem o srovnatelnou dynamiku v nesrovnatelně skromnějším balení, tohle je cesta, navíc nebude drahá. (Petr Prokopec)
Už i Volvo přišlo na to, že elektrické kamiony nejsou řešení, v dohledné době nemají šanci fungovat
6. 9. 2024, 14:00 | Hodnocení:
Ačkoli Volvo jako výrobce osobních aut a Volvo jako výrobce nákladních aut jsou dnes dvě samostatné firmy, obě přišly na jedno - elektrický pohon není tak univerzální řešení, jak si roky samy myslely. Krátké cesty elektrické kamiony obslouží, víc ale ani ťuk. (Petr Prokopec)
Problém s brzdami elektrického Porsche je větší, než se zdálo, auta majitelů zůstávají odstavená měsíce
6. 9. 2024, 11:00 | Hodnocení:
Potíže s brzdami nikdy nejsou banální, ovšem po oznámení svolávací akce jsme považovali tento problém za vyřešený. Není tomu tak, náhradu vadných dílů se nedaří vyrobit a riziko selhání je zjevně tak velké, že automobilka lidem jejich vozy „zabavuje“ v rámci běžných servisů. (Petr Prokopec)
Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6. 9. 2024, 10:00 | Hodnocení:
Tohle se policistovi vrátilo jako bumerang, vnímáme to jako jeden z nejhloupějších pokusů o PIT, jaký jsme kdy viděli. Dotyčná se navíc zřejmě ani o nic takového nesnažila, spíš jí přálo štěstí. (Petr Miler)
Stellantis pracuje na tom, aby se i jeho obyčejnější auta dokázala otáčet na pětníku jako tanky
6. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Není mnoho věcí, které spalovací auta nedokážou, popřípadě je svedou jen za cenu příliš složitých a drahých mechanismů. Takzvaná tanková otočka patří mezi ně, na popularitě ale získává jen velmi pozvolna. (Petr Prokopec)
Mezi kandidáty na zavření se objevily další tří fabriky VW. Odboráři jsou zoufalí, expert varuje: „Když velcí padnou, všichni padnou.”
6. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Píseň Aleše Brychty o „baráku na vodstřel” si nyní mohou notovat v dalších třech německých městech. VW dál odmítá upřesnit konkrétní kroky, odbory hrají hlavně o to, aby si v celé hře pokud možno nikdo nevytáhl nejkratší slámku. (Petr Miler)
Prodeje elektromobilů v Německu se v srpnu zhroutily skoro o 70 procent, propad překonal i ta nejhorší očekávání
6. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Bylo téměř jisté, že to nebude dobrý měsíc, i při veškeré naší skepsi jsme ale očekávali meziroční propad prodejů těchto aut okolo 50 procent. Kolaps skoro o tři čtvrtiny je studená sprcha a znamená pokles nejen meziroční, ale i meziměsíční. (Petr Miler)
Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu
5. 9. 2024, 15:30 | Hodnocení:
Pořídit ho lze skutečně už jen v bazarech, což znamená, že mizí z hledáčku části kupců. A jeho ceny míří dolů. Nepřímý nástupce v podobě nové třídy CLE může být snadno třikrát dražší a stejně nabídnout v některých ohledech míň. (Petr Prokopec)
BMW svolává do servisů víc než 140 tisíc elektrických aut kvůli riziku požáru, přijatá opatření majitele naštvou
5. 9. 2024, 14:00 | Hodnocení:
Takové množství aut skutečně není zanedbatelné, automobilce trvalo čtyři roky, než problém správně identifikovala. Nyní musí povolat do servisů všechny vyrobené kusy Mini Cooper SE, neboť několik aut už hořelo. Řešení ale bude zatím ryze softwarové. (Petr Prokopec)
Rekord ze slavného okruhu Koenigseggu po 8 dnech sebralo širší veřejnosti neznámé auto, je to dělo s prťavým V8
5. 9. 2024, 12:30 | Hodnocení:
A podobné tahanice máme rádi, neboť pomáhají posouvat možnosti aut dál a dál. Švédské Jesko se o rekordní zápis v Laguna Seca postaralo teprve před pár dny a už mu zase nepatří. Pokud ale bitva bude pokračovat, může si ho vzít zase zpátky. (Petr Prokopec)
Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5. 9. 2024, 11:30 | Hodnocení:
Už jsme si tak nějak zvykli, že nejméně skromná dealerství velmi drahých automobilových značek vznikají v Dubaji či okolí, Italové ale stále více pozornosti upínají k pro něj nadále největšímu americkému trhu. Proto je největší „prodejna” značky právě tam. (Petr Prokopec)
Volvo se s inovovanou XC90 nepřetrhlo. Ví, že víc není třeba, spalovací auta se dnes prodávají sama
5. 9. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Švédové odpískali plán přechodu na ryzí elektromobilitu v rámci příští pětiletky, proto také přichází spalovací XC90 v inovované podobě. Žádný ohňostroj kreativity to není, auto ale půjde dobře na odbyt i s minimálním úsilím už proto, že zákazníkům nevnucuje nevyžádané. (Petr Miler)
Pískot a „Auf Wiedersehen”: Finanční šéf VW před zavřením továren oznámil zaměstnancům, že firma má „rok, možná dva” na odvrácení úpadku
5. 9. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Současné kroky VW jsou pochopitelné, ale v reakci na co přichází? Pomineme-li jím nezaviněné horší makroekonomické klima, je to hlavně jeho soustavná touha vnucovat zákazníkům něco, co evidentně nechtějí. VW musí udělat pár kroků zpět, aby za rok nebo dva žil. (Petr Miler)
Volvo přiznalo porážku, ještě loni „bezpodmínečný” přechod jen na elektromobily zrušilo, teď je možné cokoli
5. 9. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Žijeme ve skutečně absurdní době, když automobilky po letech agresivního trvání na tom, že budou prodávat jen elektromobily, nakonec „překvapivě” zjišťují, že to není možné přesně tak, jak to nebylo možné od samého začátku. (Petr Miler)
<< Nejnovější Včerejší zprávy
(Středa 12. 2. 2025)
Starší články podle dnů
Archív zpravodajství podle dnů