Autoforum.cz
Po krachu všech pěti svých dosavadní firem rozjíždí Henrik Fisker šestou, zastaví ho už asi jenom ta s kosou
10. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Není větší chyby než přestat zkoušet, jistě, ale občas také není od věci poučit se z vlastních chyb. Pokud tohle Henrik Fisker zvládá, pak ani po krachu své páté vlastní firmy z pěti dosud založených nepovažuje za chybu samotnou snahu zkoušet samostatně podnikat. (Petr Prokopec)
Německo to dokázalo, slaví rekordní výrobu elektromobilů. Problém je jen v tom, že je skoro nikdo nekupuje
10. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení:
A je to tady, Němci to konečně dokázali a poprvé v historii vyrobili víc než 100 tisíc elektrických aut za měsíc! Teď ještě mít je komu prodat… Nůžky mezi výrobou a prodeji se rozevírají na bezprecedentní úroveň, co to asi bude mít za následek? (Petr Miler)
Čínský výrobce mobilů poprvé ukázal auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda. Půjde o další hit
10. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Ani si nedokážeme představit, že by tohle auto nezabodovalo okamžitě po svém příchodu na trh. Jde na to totiž podobně jako dosavadní Xiaomi SU7, které vypadá jede jako Porsche Taycan, stojí ale jako Octavia. YU7 působí jako Ferrari, stát ale bude jako průměrný Karoq. (Petr Prokopec)
VW trvá na zavírání továren a snižování mezd. Stávkuje ještě víc lidí, další kolo jednání s odbory skončilo patem
10. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení:
A ani odbory se s tím nemažou. Zástupce zaměstnanců říká, že pokud se příští schůzka neponese ve smířlivém duchu, odbory nevidí žádný další prostor pro letošní vyjednávání a v roce 2025 vystupňují stávky na dosud nikdy nepoznanou úroveň. (Petr Miler)
Palác padlého syrského prezidenta Asada skrýval i rozsáhlou sbírku superaut, v lecčem si nezadá s kolekcí sultána Bruneje
10. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Téměř čtvrtstoletí jeho vlády je u konce a on i jeho rodina byli nuceni uprchnout do Ruska. Zkazky o tom, že během let své vlády nashromáždil extrémní osobní bohatství, se zjevně zakládaly na pravdě. (Petr Miler)
Lamborghini začalo potichu používat motory od Mercedesu, tedy od firmy, kterou ovládá
9. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Pod kapotou italských supersportů by člověk techniku s německými kořeny tak nějak čekal, však Lamborghini už nějaký ten pátek ovládá Audi. Jenže tady je řeč o konkurenčním Mercedesu, to nutně překvapí. (Petr Prokopec)
Krach největší evropské továrny na baterky dopadá i na automobilky, možná za to ale nakonec budou rády
9. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Fabriku poslaly ke dnu stamiliardové dluhy, které nemusí znamenat její úplný konec, v tuto chvíli ale hatí jakýkoli další rozvoj. To si vybírá své následky i v Zuffenhausenu a v Ingolstadtu, kde s bateriemi od Northvoltu počítali. (Petr Prokopec)
Číňané teď v crash testech bourají auta tak, že to do jednoho napálí dvěma jinými zboku naráz
9. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Automobilový sendvič? Hamburger test? Nebo snad čínská trojka? Říkat se tomu dá lecjak, na každý pád tomu nelze upřít kreativitu, která nakonec ukazuje, jak daleko se posunula pasivní bezpečnost aut z Číny. (Petr Miler)
Česká Praga nepřeháněla, reálně začala dodávat svůj první silniční supersport. Vypadá jako Batmobil, který dokáže jezdit po stropě
9. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Něco si vysnít a pak to skutečně udělat jsou dvě docela jiné věci. Také Praga snila o vlastním silničním sportovním autě, jen u toho ale nezůstala. Dva roky po premiéře prototypu předala první produkční kus skutečnému zákazníkovi. (Petr Prokopec)
Škoda začala prodávat nový Kodiaq RS a dál hýří sebevědomím, za jeho cenu můžete mít BMW
9. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení:
O kvalitách sportovně laděné verze Kodiaqu ani nepochybujeme, ostatně mít pod kapotou 265 koní a na palubě 7 sedadel jistě není od věci. Pokud se ale takové auto cenově blíží i šestiválcové dieselové X4 dokonce s vyšším výkonem, velký smysl nám nedává. (Petr Prokopec)
Britská expertní firma si troufla říci, že politické vnucování elektromobilů je „nefunkční”, způsobuje nenapravitelné ztráty
9. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení:
„Vidíme, jak nejnovější analýzy provedené napříč sektory ani nenaznačují, že by řešení tohoto problému bylo v dohledu,” říká v komentáři k přetrvávajícím obřím ztrátám hodnoty elektrických aut. Vše se dál točí kolem přirozeného nezájmu, který nelze obejít ani milionem dotací. (Petr Miler)
Nissanu se jeho byznys hroutí pod rukama. Ruší výrobu statisíců aut, nervózním dealerům dovoluje nevídané věci
9. 12. 2024, 4:30 | Hodnocení:
Není to zase tak dávno, co byla v holportu s Renaultem a Mitsubishi na dobré cestě k tomu stát se největším automobilovým výrobcem světa. Tyhle sněhy jsou pryč, dnes se mluví spíš o blížící se hrozbě bankrotu. (Petr Prokopec)
Poslední spalovací Smart jako nové auto neohromil, jako ojetina je ale stále žádanější
8. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Coby po novém autě po něm štěklo jen pár věrných psů, jistě i proto, že šlo do značné míry víc o Renault než o Smart. Jako ojetina ale boduje, a tak vás nejspíš překvapí, jak moc dobře si drží cenu. (Petr Prokopec)
Drastické šetření Volkswagenu začalo bez ohledu na stávky, už i reálný vývoj aut na silnicích je pro firmu moc drahý
8. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Z aktuálního dění ve společnosti se může zdát, že se o razantních škrtech ve VW Group teprve rozhoduje, to je ale jen personální rovina celé věci. V jiných oblastech se drasticky šetří už dávno, jak prozradil technický šéf koncernu Kai Grünitz. (Petr Prokopec)
U Jaguaru to pochopili: „Auto si nikdo nekoupí kvůli tomu, že je elektrické,” říká šéf. Tak proč se zrovna do toho nutí?
8. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Zdá se, že lidé z vedení Jaguaru smysl pro realitu úplně neztratili, kloudné závěry ze správných východisek ale zjevně vyvodit nesvedou. A tak přichází právě jen s elektrickými auty, která chtějí ozvláštnit způsoby, jaké lidé předem neberou vážně. (Petr Miler)
Alfa Romeo je na tom tak zle, že její dealeři prodávají v průměru už jen 6 aut měsíčně, to se nedá přežít
8. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Jistě, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Ale v průměru jedno prodané auto za pět dnů? To je opravdu bilance k nepřežití. Platí dnes pro Severní Ameriku, v Evropě je ale situace velmi, velmi podobná. (Petr Prokopec)
Že Číňané ovládnou svět elektromobily? Nenechte se vysmát, vývozům ze země dramaticky vládnou spalovací auta
8. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Údajná pozice elektromobilů v Číně, ač je nepochybně neobvykle silná, je další součástí informační mlhy posledních let. Když vezmeme skutečně jen elektrická auta, není to zase taková sláva. A když se podíváme na exporty, vidíme, s čím Číňané mimo svou domovinu bodují především. (Petr Miler)
Stellantis zřetelně mění směr, necelý týden po náhlé rezignaci šéfa se vrací do asociace ACEA, kterou natruc opustil
8. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Pokud jsme doteď mohli pořád částečně spekulovat, jaký důvod vedl k odchodu Carlose Tavarese z čela koncernu Stellantis, teď už si chvíli před Vánoci můžeme říci otřepané: „Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím.” (Petr Miler)
Za cenu Škody Octavia můžete mít pár let starý a sotva jetý japonský sporťák s německou technikou, je to stroj jiného kalibru
7. 12. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Nic proti Octavii, zvlášť ne v jejích lepší verzích, ale ani provedení RS nemá šanci v očích nadšence vyrovnat to, co dokáže stroj jako Toyota Supra A90, klidně šestiválcová zadokolka s karoserií sportovního kupé. Jak se bude dál vyvíjet její hodnota, nevíme, teď ale míří níž a níž. (Petr Prokopec)
Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
7. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Je to jako nemoc prostupující celým odvětvím. Místo snahy soustředit se na potřeby zákazníků a jejich uspokojování se manažeři automobilových firem orientují jen na plnění „socialistických závazků”. A když se ukážou být nesplnitelnými, volají po tom, aby někdo ohnul zákazníky v jejich prospěch. (Petr Miler)
GM říká, že po zvolení Trumpa zruší své plány s elektromobily, jinak to ale samozřejmě dělal pro vás, pro přírodu, a protože jsou nejlepší
7. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Finanční ředitel amerického gigantu potvrdil to, co všichni bez zelených brýlí na očích dávno vědí. Plány na přechod jen na elektrická auta nemají nic společného se zákazníky, technickou realitou ani ohledy k přírodě, je to jen následování politického zadání. (Petr Prokopec)
Mazda dopřála své poslední novince nový větší turbodiesel, to si na sklonku roku 2024 troufne málokdo
7. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Není to čistě její dílo, ale to je nakonec jedno, s novými dieselovými motory se v současné době pytel opravdu netrhá. Škoda jen, že není určen pro nás, tedy přinejmenším v tuto chvíli. (Petr Prokopec)
Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
7. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Dokážete si představit, že byste se přišli do servisu zeptat třeba na cenu náhradního stěrače a řekli vám něco ve smyslu: „To vám nepovíme,” nebo: „Ale od nás to nemáte!?” Tak se zkuste zeptat na ceny dílů pro Volkswageny ID nebo Škody iV a poznáte to. Jen to ukazuje, jak obrovská informační mlha tahle auta obchází. (Petr Miler)
Valtteri Bottas byl odhalen jako jeden z kupců úchvatné Alfy 33 Stradale. Ani on si elektrický pohon nevybral
7. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Nevíme, jestli ji dostal zadarmo, jako přetrvávající ambasador značky si ji ale určitě nekoupil za plnou cenu. Přesto ani Fina loučícího se Formulí 1 nikdo nepřiměl dát přednost politice před emocemi. (Petr Prokopec)
Richard Hammond v testu strhal SUV Ferrari. Nechápe ani samotné auto, natož ceny jeho příplatků
7. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Jakékoli auto od Ferrari chcete mít rádi, už kvůli jeho jeho nezaměnitelné auře. Ale ono to někdy prostě nejde, tedy pokud zůstáváte nohama na zemi a přemýšlíte hlavou. Richard Hammond z Top Gearu a The Grand Tour se přes to nedokáže přenést, i když se snaží. (Petr Miler)
Putin se obul do VW ve stínu jeho kolapsu: „Odchod z Ruska byl omyl, německým přátelům jsme neházeli klacky pod nohy jako jiní,” říká
7. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení:
O Vladimiru Putinovi si každý může myslet své, nemá ale v této věci v čistě faktické rovině pravdu? Volkswagenu by při jeho současných problémech zachování silné přítomnosti v Rusku pomohlo, takhle je pro něj jen další osinou v zadnici. (Petr Miler)
Podívejte se, jak probíhalo „přeleštění” ikonického Ferrari F40 Nigela Mansella, během 30 dnů na něj použili i lasery a suchý led
6. 12. 2024, 18:00 | Hodnocení:
Je to spojení z říše snů, neboť F40 bylo poslední auto posvěcené Enzem Ferrarim. A Nigel Mansell byl posledním jezdcem Scuderie, kterého sám Il Commendatore najal. F40, jež dostal právě mistr světa z roku 1992, si tak zaslouží mimořádnou péči. (Petr Prokopec)
Tak to začíná: Číňané zahájili výrobu aut v Evropě, místní politici tomu tleskají
6. 12. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Je ironií osudu, že se tak stalo v továrně, kterou jedna z tradičních „západních” automobilek musela opustit. Je to zlomový krok k rozmachu čínských aut na starém kontinentu? Jen čas ukáže. (Petr Prokopec)
Elon Musk chce ve své nové pozici zrušit letní čas, pro jednou udělal něco, čemu většina lidí tleská
6. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Z kdysi široce populárního šéfa Tesly se v poslední době stala kontroverzní persona kvůli jeho politickým postojům, které mu zejména „progresivně” uvažující část společnosti není s to odpustit. Nyní ale pro jednou řekl něco, čemu tleskají i jeho aktuální odpůrci. (Petr Prokopec)
Audi žádá majitelé plug–in hybridních modelů, aby je nedobíjeli doma ani za jízdy, mohou jim shořet pod rukama
6. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Jsme zvědavi, na kolik aut se celá akce nakonec rozšíří, už teď ale nejde o nic zanedbatelného. Dobíjecí verze modelů Q5 a Q7 hoří už od loňska, až teď ale automobilka rozjela první svolávací akci. A hned tak ji nedokončí. (Petr Prokopec)
Mezi odbory a VW už je to osobní. Rodiny majitelů berou 25 milionů týdně, jsme národu pro smích, říká vrchní odborářka
6. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Rukavice šly dolů, tady už se hraje i na velmi nízké city. Pokoušet se vyčítat investorům společnosti jejich pozici během posledních 10 letech ve stínu aktuálních problémů je laciné a situaci to určitě nezklidní. (Petr Miler)
Člen Schumacherovy ochranky ukradl fotky paralyzovaného šampiona. Rodinu vydíral o 377 milionů, pak sklapla past
6. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů všech dob je i jedenáct let po jeho osudové nehodě tajemstvím, které láká také nepoctivé živly. V tomto případě přišla rána přímo z Schumiho nejužšího okolí, plán dostat se tak ke stamilionům korun ale nevyšel. (Petr Prokopec)
Zkrachovalé Recaro vstalo z popela. Slavný výrobce sedadel bude žít dál, mnoho z něj ale nezbude
6. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení:
V záplavě špatných zpráv o hospodaření evropských automobilových firem tu máme jednu dobrou. I když je třeba se ptát, jak dobrá vlastně je - Recaro nezemře, ale opak se ani nedal čekat. Přímo z německé části slavné firmy nicméně zůstane jen torzo. (Petr Prokopec)
Prodeje elektromobilů v Německu se dál propadají. Jsou dole meziročně i meziměsíčně, za dva roky přišly o 40 % zákazníků
6. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Vzpomenete si, co se říkalo o budoucím vývoji prodeji elektromobilů před dvěma třemi léty, když na německém trhu přesáhly pětinový tržní podíl? V současnosti měly být dominující silou a představovat dvě třetiny všech prodejů. Reálně jsou na tom skoro o polovinu hůř než dva roky zpět. (Petr Miler)
Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
6. 12. 2024, 4:30 | Hodnocení:
Člověk by musel být naivní, aby si upřímně myslel, že četnost měření rychlosti v České republice a způsob, jakým je k němu přistupováno, je opravdu cestou ke zvýšení bezpečnosti provozu. Pokud jste přece jen na vážkách, vyslechněte pár argumentů. (inzerce)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>