Autoforum.cz

Mercedes konečně přiznal, že kvůli nesmyslnému hybridnímu čtyřválci v ostrém C63 od AMG ztrácí zákazníky
17. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolik zákazníků asi získáte navíc, pokud jim vezmete to, co milují, a místo toho nabídnete nikým nevyžádanou alternativu, která jim nepřináší absolutně žádné výhody a ztrestá je řadou nových nevýhod? Dojít k negativnímu výsledku nechce víc než chvíli zamyšlení, Mercedesu to trvalo tři roky. (Petr Miler)

Jeden z posledních dožívajících sympaťáků BMW už začal mizet z konfigurátoru, na koupi už nejspíš máte jen týdny
17. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I nová BMW přichází se stále kontroverznějšími řešeními, takže pokud chcete i pár docela obyčejných věcí jako relativně nízkou hmotnost, nehybridní pohon nebo aspoň pár tlačítek v interiéru, na výběr máte z několika posledních modelů. M8 patří mezi ně. (Petr Prokopec)

Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
16. 1. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejvíc ojeté kusy padly na ceně ještě mnohem víc, tohle je ale ještě hodně perspektivní, vizuálně stále atraktivní a technicky i elektronicky velmi moderní vůz. Přesto stojí tak málo. (Petr Miler)

Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
16. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rozhodně nejde říci, že by celá automobilka pro tento nápad unisono zahořela, z uniklého interního dopisu je naopak zjevné, že se proti němu vzedmul už před třemi roky masivní interní odpor plný velmi racionálních argumentů. Vedení ale trvalo na tom, co nakonec přišlo. (Petr Prokopec)

Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
16. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už několikrát jsme uvedli, že dohoda VW se zaměstnanci z konce loňského roku lidem reálně negarantuje prakticky nic a sliby firmy nejdou dohromady s tím, co Volkswagen paralelně plánuje jinými cestami. Týká se to i fabriky automobilky v nedalekém Cvikově. (Petr Miler)

Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
16. 1. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vsadili byste si při vyhlašování aut nabízejících nejlepší ochranu posádce při nehodě za rok 2024 na Volvo, Porsche nebo jinou drahou evropskou značku bez ohledu na typ vozu? Pak byste se krutě spálili, všem renomovanějším soupeřům mezi elektromobily vypálil rybník Zeekr. (Petr Prokopec)

Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
16. 1. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A nezvládne to ani v Británii jako Vauxhall, kde musí vycházet vstříc mnohem drsnějšímu politickému diktátu. Plán neprodávat od roku 2028 nic jiného než elektromobily tak padá, kdo to jen mohl čekat? (Petr Prokopec)

Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16. 1. 2025, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A jakkoli obětovat jakékoli auto musí být těžké, divit se není čemu, Tesla je nahraditelná mnohem snáz. Problém je jen v tom, že když necháte ohni na pospas baterky plné lithia, způsobí to spoustu jiných problémů. (Petr Miler)

Firma začala prodávat sadu, která vám udělá superdrahé SUV Ferrari z obyčejné Toyoty, může čekat dopis z Itálie
16. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Auto, na které se díváte, vypadá jako Ferrari Purosangue, ve skutečnosti je to ale obyčejná Toyota Crown Sport. Drahý italský stroj evokuje už v sérii, a tak se dotažení práce samotné automobilky až do krajnosti vyloženě nabízelo. Maranello to stěží ponechá bez povšimnutí. (Petr Prokopec)

K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
15. 1. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to žádná replika, napodobenina či dílo nadšence, ale přímo auto, se kterým temný rytíř řádil na televizních obrazovkách. A jakkoli nestojí na základech původního Lincolnu Futura, nakonec to jen oceníte, protože se vám nebude sypat pod rukama. (Petr Prokopec)

Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
15. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Skuteční experti to říkali už v roce 2019, kdy se s dálničními pantografy začínalo. Politici potřebovali na stejné zjištění dalších pět let a miliardový rozpočet. Až pak došli k závěru, že kráčet touto cestou je jen nákladný nesmysl. Síť pokrývající 25 km dálnic se tak začíná rozebírat. (Petr Prokopec)

John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
15. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Cena je sympaťák a automobilový nadšenec první kategorie, takže mu opravdu nepřejeme nic zlého, s investicemi do aut mu to ale nejde. Za tento stroj dal takřka 13 milionů dolarů, teď se ho ale marně pokoušel prodat za jakkoli blízkou sumu. (Petr Prokopec)

Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
15. 1. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jistě se najdou konkrétní elektrická auta, která jsou spolehlivější než konkrétní spalovací vozy. Ale tvrdit to takto paušálně? To nemá s realitou nic společného, téměř neexistují „velká data”, která by něco takového potvrzovala. A není to jediná manipulace Martina Sandera. (Petr Miler)

Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
15. 1. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli bylo v roce 2024 něco jakýmsi „elektrickým leitmotivem” komentářů optimistů k této věci, pak šlo o slova jako: „VW to s elektromobily moc nejde, ale Enyaq, ten ukazuje cestu.” Realita? Stačí si přečíst zprávu Škody k jejím loňským výsledkům a už větříte, odkud vítr vane. (Petr Miler)

Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
15. 1. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už první oficiální fotky budily rozpaky, ale vzhledem k tomu, že skoro nebylo co zkazit, jsme to nebrali tragicky. Realita ale poněkud tragicky působí, nepřirozeně naroubovaná příď ani záď s velkým černým mezi světly plastem nevypadají dobře. (Petr Prokopec)

Své auto roku 2025 už si zvolili i Američané, také v jejich případě lze mluvit o frašce a absurditě
15. 1. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U některých kontroverzně zvolených aut roku si řeknete aspoň cosi jako: „Blbost, ale třeba to lidé budou kupovat.” Tady už se dokonce ví, že tohle auto téměř nikdo nekupuje, navíc opravdu není ničím mimořádné. Přesto bylo v Americe zvolené za to nejlepší vůbec. (Petr Prokopec)

Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15. 1. 2025, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Říkanka „dvě stě v městě, tři sta z místa” tady nabrala až nepříjemně reálných podob. A byla to policie, která nakonec tahala za kratší kus provazu po řidičské chybě šoféra pronásledujícího vozu. (Petr Miler)

VW nedokázal zabránit meziročnímu poklesu prodejů elektrických aut ani za pomoci všech svých značek dohromady
15. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uvážíme-li, co všechno automobilka už radu let dělá pro to, aby se stal pravý opak, je to vlastně fascinující výsledek. Pozoruhodné ovšem také je, jak se na zřetelně mizerném vývoji VW Group pokouší najít pozitiva. (Petr Miler)

Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
14. 1. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Italská automobilka se doslova shlédla v hybridizaci, v případě svých sporťáků tak již bez elektřiny nedá ani ránu. Spásou staromilců se tak jevil už jen Urus, ovšem i jeho verze S a Performante to mají spočítané. (Petr Prokopec)

Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
14. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to věc, o které se řidiči často přou, a oba tábory mají svůj díl pravdy - podle jedněch přichází s nižším tlakem vyšší styčná plocha, a tady přilnavost, podle druhých se s vyšším pneumatiky lépe zařezávají do povrchu. Co ale nakonec převáží a bere bank? (Petr Prokopec)

„Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
14. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Absurdní a naprosto zbytečná sága okolo pohonů pro nové malé Fiaty je u konce. Jakmile vedení koncernu Stellantis opustil Carlos Tavares, je najednou možné všechno, i urychlení příchodu chybějícího spalovacího motoru malé pětistovky. (Petr Miler)

Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
14. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A má k tomu dobrý důvod. Krom toho, že jde o jednu z příčin obliby SUV, Talagon s modernizací zřejmě pozbude část své výjimečné techniky. O to sebevědoměji se tedy bude tvářit, ačkoli v útrobách bude nutně skrývat už jen přeplňovaný dvoulitr. (Petr Prokopec)

Toyota řekla víc ke svým revoluční novým spalovacím motorům, i v silničních autech nabídnou přes 400 koní
14. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonci jsou stále přesvědčeni o tom, že jejich nová rodina benzinových motorů změní pravidla hry. Pokud skutečně spojí vysoký výkon nízkou spotřebou a tradiční dlouhověkostí, může se to snadno stát. (Petr Prokopec)

Někdo najel s moderním Bentley s motorem W12 neskutečných 828 tisíc km. Už jen výdaje za palivo ho musely ruinovat
14. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A snad by s ním jezdil i dál, nebýt osudné události. Pokud nám něco hlava nebere, pak je to vše, co s tímto neuvěřitelným výkonem souvisí. V životě jsme neviděli moderní Bentley, které by to s kilometráží dotáhlo až do takových výšin, ani zdaleka. (Petr Miler)

Zpět dosazený šéf americké klasiky říká, že konec velkých motorů byl obrovskou chybou, je to prý antiamerické
14. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Do koncernu Stellantis se po odchodu Carlose Tavarese vrací zdravý rozum a s ním lidé, kteří nechtějí vycházet vstříc jen politickým či ideologickým zadáním. Tim Kuniskis patří mezi ně a divili bychom se, kdyby do aut, která má pod palcem, nevrátil motory V8. (Petr Prokopec)

Prodeje Audi se loni razantně propadly, výsledek elektrických modelů je fackou do tváře vedení
14. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Strategie čtyř kruhů se ukazuje být přesně tak nefunkční, jakou se od začátku zdála být. A je těžké si představit, že by letošní rok přinesl obrat, to se spíš ještě intenzivněji projeví přešlapy, kterých se automobilka v posledních letech dopustila. (Petr Miler)

Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
13. 1. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto nemá chybu technicky ani stavem a v dnešní nabídce je to naprostá rarita za docela sympatickou cenu. Ovšem z toho, co s ním provedl jeho první a dosud jediný majitel v případě specifikace, nutně půjdete do kolen. (Petr Miler)

Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
13. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tak ani tohle nevyšlo. Teorie za pokusem nabídnout v elektrické podobě jednu z legend Hertzu byla možná zajímavá, v praxi ale pouhé elektrické připodobnění toho, čím bývaly Mustangy z programu Rent-A-Racer, na lidi zjevně nezafungovalo a dál nefunguje. (Petr Miler)

Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
13. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Stalo se špatným zvykem automobilové branže udělat dříve nebo později z kdejakého populárního modelu elektrické SUV. Sanderu by se to mohlo přihodit , ale nepřihodí, třebaže elektrifikovaných alternativ u Dacie obecně přibude. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější   

Vrátit se nahoru