Autoforum.cz
Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Takhle dopadnete, když se se místo zákazníků a jejich preferencí začnete spoléhat na to, že „někdo” zařídí, aby kupovali, co si vy sami přejete. Dlouhodobě to nikdy fungovat nebude a každý rozumný člověk to musel dávno vědět. Automobilky se ale už léta rozumně nechovají a zatím to nechtějí změnit. (Petr Miler)
Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Modernizace přihrála mladoboleslavskému bestselleru poněkud kontroverznější vzhled a sebrala mu ruční řazení. Motor 2,0 TSI ale dostal 20 koní navíc a v interiéru se objevil nový 13palcový displej. A právě k němu se váže největší kritika. (Petr Prokopec)
Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
24. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení:
My říkáme: Ani omylem. Jakmile (tedy pokud se to vůbec stane) vypadne z nabídky spalovací verze, Cayenne převezme vládu. A to paradoxně i díky Macanu, neboť na rozdíl od něj bude dál nabízet spalovací pohon. Ostatně i s ním si lidé koupí zásadně lehčí auto, to je ten největší paradox. (Petr Miler)
Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
23. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení:
A není to vtip ani omyl, tohle touhu vyvolávající auto míří do prodeje. Problém? Není přímo od Jaguaru, ten už se zjevně rozhodl dokráčet po elektrické cestě až za řeku Lethé, takže o spalovacích motorech nechce ani slyšet. (Petr Prokopec)
Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
23. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Jsou kroky, nad kterými můžete jen pozdvihnout obočí, hořce se usmát a hodit je za hlavu. Přesně to je to jediné, čím lze zareagovat na krok Abarthu. Ten v Evropě přechází jen na elektromobily i poté, co zjistil, že je nedokáže rozumně prodat prakticky nikomu. (Petr Prokopec)
K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
23. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Vidíte ten motor? Ani na tom se pomalu nemá co pokazit. Žijeme v době, kdy přednost dostávají trochu jiné hodnoty, tohle auto ale pochází z časů, kdy „nezničitelnost” prodávala. Dnes už jej jako nové bohužel nekoupíte, skoro nový kousek ale váš být pořád může. (Petr Miler)
Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
23. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Firma proslulá v oblasti jaderné energetiky je asi tou poslední, od které byste čekali nové auto, přesto je na cestě. Přijít má se značkou Voyt a takhle bude vypadat, jeho pohon je samozřejmě elektrický. (Petr Prokopec)
Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
23. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Odboráři dali dohromady „seznam jedů”, které si na ně přichystalo vedení Volkswagenu. A jejich první antidotum si říká stávka. Je nevyhnutelná, do konce domluveného klidu zbraní už žádné řešení přijít ani nemůže. (Petr Miler)
Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
23. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Máte v autě litrový tříválec? Fajn, jen dávejte pozor, aby se vám při pohledu na tenhle motor ještě víc nerozklepal. Má osminásobně větší objem a nedokážeme si představit auto, kterému by neslušel. (Petr Prokopec)
Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
23. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Kolik důkazů je třeba, aby někteří uznali, že evropská sázka na elektromobilitu je jen devastující hazard? A to prosím za situace, kdy do ní bylo nainvestováno ohromné množství peněz těch, kteří o ni neměli nejmenší zájem, a veškerá legislativa jí dohladka zametla cestu k úspěchu. (Petr Miler)
Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
23. 11. 2024, 4:30 | Hodnocení:
Máte pocit, že jakási ekologická efektivita elektrických aut je problematická už kvůli náročnosti výroby samotných baterií a jejich omezené životnosti? Máte pravdu, to ale pořád nevíte všechno. Už samotná finální produkce bateriových paketů je mimořádně marnotratná. (Petr Prokopec)
Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
22. 11. 2024, 17:00 | Hodnocení:
Ceny ojetých elektrických aut padají jako hrušky na podzim, není to ale pro nic za nic. Jde o daň za rizika spojená s jejich nákupem a ta jsou opravdu nemalá, jak potvrzuje i test ojetého e-Golfu. (Petr Prokopec)
Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
22. 11. 2024, 15:30 | Hodnocení:
Takhle napravuje absurdní ideologické cíle ekonomická realita. Přejít jen na elektrický pohon do roku 2028 by bylo nesmysl pro kohokoli a kdekoli, ale by to udělal Lotus na celém světě, bylo obzvlášť pošetilé. Teď je v červených číslech a plány mění. (Petr Prokopec)
Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22. 11. 2024, 14:30 | Hodnocení:
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej? Cokoli dalšího tady není třeba dodávat. Pokud jezdce Scuderie posadíte za volant F80, nemůžete čekat stížnosti, od toho si Ferrari podobné lidi neplatí. (Petr Prokopec)
Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
22. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Když někdo zneužívá cizího duševního vlastnictví pro svůj obchodní prospěch, prosím, tady je na místě se bránit. Ale když si někdo doma postaví repliku superauta pro svou vlastní potěchu a pak ji v nouzi jen zkusí prodat? Ale no tak… (Petr Prokopec)
Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
22. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Z obdobné ankety v Evropě se stala fraška a letošní finalisté jsou skoro tak nudní, jak jen mohou být. Člověk by něco podobného čekal skoro všude na Zemi, USA jsou ale pořád docela jiný svět. (Petr Prokopec)
Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
22. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Situace ve Volkswagenu po krátkém uklidnění opět rychle eskaluje a ukazuje, jak hluboké problémy firmy jsou. Zdá se, že představy jejího vedení a odborů se rozchází natolik, ze stávce, která má začít už na přelomu měsíce, stěží něco zabrání. (Petr Miler)
Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
22. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Poznali jsme už hodně odvážných pokusů změnit běh automobilových dějin, snad žádný se ale ani zdaleka neblížil tomu, s čím teď přišel Jaguar. Podle nás je to jen pokus o sebevraždu. A čím víc se o něm dozvídáme, tím víc jsme o tom přesvědčeni. (Petr Miler)
Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
22. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Hyundai proslulo tím, že za málo nabízí hodně, tento model chce ale konkurovat autům jako Range Rover. Velký a prostorný je, to ano, přesto si jej předem dovolíme označit za obtížně prodejný. (Petr Prokopec)
Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
22. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Zdá se, že letošní rok skončí pro elektrická auta v Evropě v červených číslech, což je po letech pumpování miliard do nich a snaze ohýbat v jejich prospěch všechno, co ohýbat lze, vskutku pozoruhodné. Tržní podíl spalovacích aut se tak vrátil téměř k 87 procentům. (Petr Miler)
Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
21. 11. 2024, 18:00 | Hodnocení:
Není to ten typ auta, který byste si s tuningovou firmou z Bottropu automaticky spojili, o úpravu Mercedesu tu ale nakonec částečně pořád jde. Jen tentokrát vše nestojí okolo snahy vylepšit dynamiku osobního modelu. (Petr Prokopec)
Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
21. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení:
V momentě, kdy se i samotné automobilky snaží maximum prodejních aktivit přesunout na internet, je to dokonalá plavba proti proudu. O to víc je ale třeba si počinu kanadského prodejce třícípé hvězdy vážit. Jen pro vaše krásné oči to ale jistě nedělá, tímhle bude bodovat. (Petr Prokopec)
Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
21. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Pokud si někdo myslel, že elektromobily začnou být pro zákazníky atraktivní, jakmile více zlevní, mýlil se. Ford je zlevňuje už nějaký ten pátek, vyprázdnit sklady s nimi se mu ale pořád nedaří. A tak zlevňuje znovu, na Mustang Mach-E dnes v USA s federálními i lokálními dotacemi stačí necelých 420 tisíc Kč. (Petr Prokopec)
Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
21. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení:
To se otočilo rychle. Ještě před pár týdny odboráři trvali na navýšení mezd o 7 procent, teď už akceptují i jejich snížení. Je to nevídané, přesto se obáváme, že to pro vedení firmy bude málo - řezat se prostě musí víc. (Petr Miler)
Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
21. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Pokud kreativní šéf prestižní automobilky na tiskové konferenci musí přesvědčovat novináře, že vedení společnosti „nefetuje”, víte, že je něco hodně špatně. Reakce na nové logo, styl a první náznak údajně přelomového nového auta Jaguaru jsou téměř bez výjimky silně negativní. (Petr Prokopec)
Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Už od chvíle, kdy se provalilo, že na něm pracuje sám velký Adrian Newey, se vědělo, že jeho Valkýra bude pekelně rychlá. Jenže až nyní se ukazuje, jak moc dobrá ve skutečnosti je. (Petr Prokopec)
Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
21. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Dokážete si představit výmluvnější faktické naplnění spojení „kapitulace německého automobilového průmyslu”? My ne. Němci už sami nejsou schopni ani efektivně vyrábět vlastní spalovací motory, a tak nakupují ty vyráběné v Číně. (Petr Miler)
Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
21. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení:
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)
VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
20. 11. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Posedlost elektromobilitou je Němcům už pár let vlastní a ještě za vlády Herberta Diesse se otiskla i do projektu GemFarm. Centrem jeho pozornosti je - to byste neuhodli - zemědělská technika. Nyní e-traktory od VW vyrážejí do polí. (Petr Prokopec)
Už z továrny drsné BMW M2 dostalo vzhled ministra války. Jenže nepřehání, se 728 koňmi si dá supersporty k svačině
20. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Tohle auto moc krásny nepobralo, strach z něj ale jde a po technické stránce mu není moc co vyčíst. V obou ohledech nyní pod taktovkou Manhartu zašlo ještě dál, vypadá až brutálně a jeho technické parametry nejsou jiné. (Petr Prokopec)
Jaguar nebude roky vyrábět a prodávat nová auta, už teď pro ně ale má nová loga. Kosmetickým produktům by slušela
20. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Při pohledu na některé kroky britské automobilky člověk vážně neví, jestli se smát nebo plakat. Jaguar s dosavadními modely skončil či skončí a s novými před rokem 2026 nepřijde. Přesto se už teď chlubí tím, jaké emblémy je budou zdobit. (Petr Prokopec)
Video názorně ukazuje propastný rozdíl mezi rychlostí dobíjení elektromobilů a tankováním spalovacích aut
20. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Psali jsme o tom nejednou, někdy je ale lepší si to názorně ukázat. Pokud se automobilky chlubí tím, že elektromobil získá u nabíječky v optimálním případě třeba 10 km dojezdu za 1 minutu, tady můžete na vlastní oči vidět, jak to obstojí ve srovnání s tankováním spalovacího auta u obyčejné benzinky. (Petr Miler)
Bugatti se skutečně vrací zpět k honbě za rychlostními rekordy, magických 500 km/h je další hranicí na řadě
20. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Kde jsou ty časy, kdy se nám 300 km/h zdálo jako extrémní rychlost. Meta 400 km/h padla už dávno a pětistovka se zdála být na spadnutí. Dosud se o její pokoření nikdo nepostaral, Bugatti to ale teď má znovu v plánu. (Petr Prokopec)
K mání je prťavá Škoda Citigo s motorem 2,0 TDI a 280 koňmi na všech kolech, překvapivější silniční střelu v prodeji nenajdete
20. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Není to vyloženě sleeper, přesto ani od vizuálně nápadnějšího auta tohoto ražení tolik nikdo soudný nemůže čekat. Zasloužilo by si tedy docela jiné jméno, zachování toho stávajícího je ale nakonec součástí jeho kouzla. (Petr Miler)
Drahé evropské značky pálí v Číně miliardy za reklamy, dealery i kýčovité speciální edice, přesto jejich prodeje padají ke dnu
20. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Je otázkou, jestli trend z posledních let dokážou zvrátit, příklad české Škody ale ukazuje, že se to také nemusí podařit. O to víc budou automobilky bolet peníze, které za pokus o zvrat momentálně utrácejí. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>