Autoforum.cz

Filmové studio začalo „ve velkém” prodávat skutečný Batmobil. Dosáhnou na něj ale jen boháči jako Bruce Wayne
10. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud jste vždy toužili po autě „temného rytíře”, lepší možnost dostat se k originálu jen tak nedostanete. Jde o vůz, za kterým stojí přímo studio Warner Brothers, levný ale není ani trochu. (Petr Prokopec)

Nůžky mezi průměrnými cenami nových a ojetých aut se rekordně rozevírají, někde už se blíží hranici půl milionu Kč
10. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ojetá auta byla pochopitelně vždy levnější než ta nová, to je jedna z podstat jejich atraktivity, ceny obou alternativ si ale nikdy nebyly tak vzdálené jako dosud. V USA už situace dospěla do poměrně extrémního stavu a nůžky se dál rozevírají. (Petr Prokopec)

Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdepak jen soudruzi z NSR udělali chybu? A kdyby se do souboje přidala nová hybridní M5 vážící téměř 2,5 tuny, bylo by to pro modernu teprve fiasko. (Petr Miler)

Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou
10. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už opravdu chybí jen to, aby se spalovacími auty přišla samotná Tesla. Číňanům to ale jde snáz - krom toho, že jsou obecně flexibilnější, mají nyní tu správnou motivaci v podobě cel, která mají vskutku pozoruhodný dopad. (Petr Prokopec)

Hyundai uznalo, že s dotykovými displeji udělalo chybu, svým autům vrátí fyzická tlačítka
10. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Prima, tak teď ještě přiznat, že v principu dokonale ekvivalentní chybou byla sázka jen na elektrický pohon, a automobilka může rozdávat lístky do pořadníku ve frontách na její vozy. (Petr Miler)

Projet už nesmí nikdo, nejen spalovací auta. Paříž zakázala průjezd centrem všem autům bez rozdílu
10. 11. 2024, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Francouzská metropole se postupně uzavírá autům, a to zjevně bez ohledu na pohon nebo typ. Výjimku dnes v centru mají jen ti, kteří tam bydlí, nebo do těchto míst míří za konkrétním ospravedlnitelným účelem, jinak přijdou tučné pokuty. (Petr Prokopec)

Největší průšvih moderních aut nekončí. Už opravené vozy mohou dál hořet, musí znovu do servisů
9. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tenhle příběh by už vydal na telenovelu - pořád se vrací, i když o něm už nechcete slyšet. Třebaže patálie Chevroletu Bolt odstartovaly už před čtyřmi roky, stále jim není konec. A čím víc se budou táhnout, tím nepříjemnější to bude pro zamýšlenou elektrickou budoucnost koncernu GM. (Petr Prokopec)

Absurdní čtyřválcový Mercedes C63 AMG je propadák všude. Ani o 1,1 milionu levněji než u nás se ho nedaří prodávat
9. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak dlouho bude ještě Mercedes trvat na tom, že tohle je cesta, kterou se měl a dál bude ubírat? Otylý a bezcharakterní vůz nebere vážně nikdo soudný a další a další marné pokusy ho prodat pod cenou mu k lepší image rozhodně nepomohou. (Petr Miler)

Audi po tragickém kvartálu znovu zdražuje spalovací auta a zlevňuje ta elektrická, přinese mu to jen další zkázu
9. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co uděláte, když vás nějaká strategie přivede na hranu provozních ztrát? No přece zatopíte pod kotlem té samé strategie, to je jasné. Přesně to nyní dělá Audi, co mu to asi může přinést? (Petr Prokopec)

Dodnes zánovní Škoda Octavia II v bizarní specifikaci stojí pakatel, i když vypadá jako z katalogů škodovky
9. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Druhá generace Octavie asi není tím autem, po kterém by vás napadlo toužit, ale podívejte se na tento kousek. Vypadá skutečně jako z dobových katalogů, navíc v rukou jediného majitele téměř nejezdil. A stojí tak málo, že o něm možná začnete uvažovat. (Petr Miler)

Nissan spadl do miliardové ztráty a přepíná se do „nouzového” režimu. Ruší pětinu výroby, propustí 9 tisíc lidí, šéf si sebral polovinu platu
9. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle není dobré, je to ale nakonec jen nevyhnutelný cíl cesty, na kterou se automobilka před pár roky dobrovolně vydala. Ignorace technické reality i preferencí zákazníků se nemůže dlouhodobě vyplatit nikdy nikomu. A Nissan nemůže být výjimkou. (Petr Prokopec)

2800koňové Audi R8 ukázalo svou akceleraci. Připomíná to zrychlené scény z filmů, i na 400 km/h je dřív, než řeknete švec
9. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Může se supersport řadit mezi sleepery? Zjevně ano, pokud mu zachováte v zásadě sériový vzhled, ale nadělíte mu víc jak čtyřnásobek sériového výkonu. Přesně takovou kúrou prošlo tohle Audi R8 a jeho dynamiku nelze popsat slovy. (Petr Miler)

Topící se Bentley odložilo přechod na elektromobily o 5 let. Je to jen další výsměch zdravému rozumu
9. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Britové už přiznali, že jejich dosavadní strategie nefunguje a zákazníci ji odměnili skoro 40procentním propadem prodejů. Ale co už, když dogmatismus směřovaný k roku 5 nefunguje, ten směřovaný k roku 10 určitě fungovat bude! Nad takovým uvažováním se dá opravdu je kroutit hlavou. (Petr Prokopec)

Další automobilka, která se chtěla prosadit jen s pomocí elektroaut, je na hraně krachu a propouští. Nepomohla jí ani NASA
8. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud hrátky s elektromobily přivádí do úzkých i zavedené výrobce s širokými portfolii aut všeho druhu, jak s nimi chce obstát nový výrobce zaměřený jen na minivany? Problémy se nyní firma snaží svést na rozmařilého šéfa, ke dnu by ale nejspíš šla i bez jeho přičinění. (Petr Prokopec)

Ford po tragických výsledcích vezme manažerům 65 procent jejich prémií. Proč jim je ale při miliardových prodělcích vůbec dává?
8. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Prémie by měla být ta část platu, kterou dostanete jen ve chvíli, kdy se vám mimořádně daří, kdy pro firmu představujete větší přínos, než by odpovídalo vaší standardní odměně. Kde je prostor dát někomu jen cent navíc, když modrý ovál na jednom prodaném elektromobilu prodělává 1,27 milionu korun? (Petr Prokopec)

Nová značka „horších aut”, kterými si Audi nechtělo kazit jméno, si bude říkat Audi. A ne, neděláme si legraci
8. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci slíbili, že zákazníkům, kteří nejsou ochotni platit ceny jeho současných aut na největším trhu světa, nabídne nové vozy pod jinou značkou, než jsou tradiční čtyři kruhy. A vlastně nelhali, jenže nevymysleli nic lepšího než Audi, doslova. Kam se poděla kreativita? (Petr Prokopec)

Mazda jde dál proti proudu. Chystá úplně novou generaci spalovacích motorů z řady SkyActiv
8. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ani Japonci nesází vše na jednu kartu, přesto jsou schopni těšit i konzervativně uvažující zákazníky. V příštích šesti letech dokonce mají přijít s novým sporťákem s Wankelem, víc přízně si ale jistě získají zcela nové spalovací motory SkyActiv-Z. (Petr Prokopec)

Jeden z největších propadáků moderních aut vydržel v prodeji jen 3 roky, hezké kousky jsou dnes cestou k našlapanému vozu za pár set tisíc
8. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevypadá špatně, je praktické, má pořádný motor, manuál a je i díky tomu řidičsky zajímavé. Navíc má spoustu výbavy, přesto se jej v Evropě prodalo jen něco málo přes 4 tisíce kusů. Zachované exempláře tohoto neobvyklého Suzuki ale i proto dnes stojí za úvahu, nestojí totiž moc. (Petr Miler)

Nový 350koňový diesel Land Roveru mate smysly, sebevraždu elektrickým proudem páchá jen Jaguar
8. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Spadají pod jednu střechu, a tak by nebylo nemístné očekávat stejnou anebo aspoň podobnou strategii. Realita ale nemůže být odlišnější - zatímco Jaguar končí se všemi novými auty a chystá jen elektromobily, nabídkou Land Roveru se šíří nový výkonnější třílitrový diesel. (Petr Prokopec)

Audi se zbaví 15 % zaměstnanců, říkají zdroje z firmy, první továrna a 3 000 lidí v ní už to mají spočítané
8. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Koncern VW se rád tváří, že problémy má jen Volkswagen jako značka, ale není to pravda. V dobré kondici není ani Audi, a tak i to pracuje na opatřeních, která nebudou milá v prvé řadě jeho zaměstnancům. (Petr Miler)

Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun
7. 11. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Čínská automobilka a nevídaný spalovací motor? I to jsou dnes spojité nádoby. A to nevíte vše, tato zvláštnost pod hlavičkou GWM nezamířila do auta, ale do stroje nově stvořené značky luxusních motorek Souo. Už se dá koupit. (Petr Prokopec)

Hertz půjčuje auta s neomezeným nájezdem, ale běda, jak jezdíte „moc”. Jednomu klientovi za hrozil zatčením
7. 11. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Neomezený nájezd je dobrý marketing, něco jako nonstop otevírací doba - extrémy sice naprostá většina lidí nevyužije, ale ona bezstarostnost prodává. V takovém případě ovšem musí být firma schopna ony občasné extrémy snést na svůj účet, Hertzu se zjevně nechtělo. (Petr Prokopec)

Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům
7. 11. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Teď už chybí jen to, aby se svým prvním autem se spalovacím motorem přišla Tesla, a obrat je dokonán. Těžko říci, zda je schopna či ochotna být až tak flexibilní, konkurenční Nio s tím ale problém nemá. (Petr Prokopec)

K mání je legendární Peugeot skutečně použitý při natáčení filmu Taxi, zůstaly mu všechny slavné úpravy
7. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žádná replika, žádné dílo fanouška, ale jeden z vozů, který používali filmaři při natáčení dnes ikonického filmu. Chcete-li tohle auto mít v garáži, můžete ho mít. Odjezdilo si ale své a levné přesto není. (Petr Miler)

Odhalování nového CLA se chopil sám šéf Mercedesu. Musí to být těžké, když ví, že ho před fiaskem zachrání jen čínské motory
7. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není běžné, aby se nejvyšší šéfové automobilek účastnili takových aktivit, Ola Källenius to ale dělá. Činí tak ve snaze nakopnout image výchozí a pro Mercedes klíčové elektrické varianty, sám ale musí tušit, že těžištěm prodejů bude upozaďované spalovací provedení. (Petr Prokopec)

Příchod „skutečné nové A6” je podle Audi na spadnutí, samozřejmě se zavádějícím názvem, aby ji náhodou nekupovalo moc lidí
7. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nová A6 je formálně venku od léta, ve skutečnosti jde ale o úplně jinak koncipované a naprosto nezajímavé auto. „Ta pravá” nová A6 přijde zkraje roku 2025 a nebude ani naznačovat, že by se Němci poučili ze svých dosavadních přešlapů. (Petr Prokopec)

Ani BMW neuniká zkáze. Jeho zisky klesly o 80 procent, s prodeji jde dolů se vším a všude, kde jen může
7. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když už recept na současný vývoj nemá ani Ferrari, nedalo se čekat, že by na tom většina ostatních automobilek byla líp. BMW výjimkou rozhodně není, jeho výsledky za třetí letošní kvartál i celý dosavadní průběh roku 2024 jsou až překvapivě mizerné. (Petr Miler)

Suzuki odpískalo snahu dát elektrický pohon ikonickému Jimny. Přišel by o své klíčové vlastnosti, říká šéf
6. 11. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Od začátku nám to přišlo jako nesmysl, automobilka to ale myslela vážně - elektrický nebo aspoň hybridní pohon měl mnohými milovaný japonský prcek skutečně dostat. Nakonec ale podle zřejmě zůstane jen u toho spalovacího, cokoli jiného by hlavní myšlenku celého auta zabilo. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Včerejší zprávy
(Úterý 29. 4. 2025)


Starší články podle dnů

Archív zpravodajství podle dnů

Servis



Další odkazy


Vrátit se nahoru