Autoforum.cz

Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Studie analytické firmy připomíná krutou ekonomickou realitu dnešní výroby a prodeje elektrických aut. I když jsou drahá jako čert a ďábelsky dotovaná ze všech stran, dělají firmám, které je vyrábí, téměř bez výjimky jen vrásky na čele. A má být ještě hůř. (Petr Prokopec)

VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Červenec 2024 bude mít na svém pomyslném náhrobním kameni zaznamenaný s křížkem po boku řada stále žádaných modelů aut. Volkswageny Transporter T6.1 a up! budou patřit mezi ně, ani ty nevyhoví ve své podstatě absurdním novým regulacím akceptovaným EU. (Petr Miler)

„Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to hodnotná rekapitulace všech klíčových argumentů proti nařizování elektrického pohonu coby jediného způsobu zajištění dopravy dnes už všeho druhu. Napoprvé unikla pozornosti, v nové situaci se rychle šíří světem. (Petr Miler)

Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
É-čtyřicetšestky jsou stále většími ikonami a zvlášť výjimečná a zachovalá provedení stojí také stále větší peníze. Tohle zase tak drahé není, někdo se totiž skoro absurdním způsobem vyřádil na jinak velmi tuctové verzi. (Petr Miler)

Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rok, maximálně dva, tolik života vidí v naftových motorech mnozí skeptici. Toyota takové zvěsti odmítá a říká, že diesely nikam nezmizí ještě dekády, proto také pouští do prodeje nové modely. Podporu kupodivu nachází i v krocích Škody. (Petr Miler)

VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23. 3. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Akcie elektrických aut padají s jejich hmotností a fyzickou velikostí, neboť v tu chvíli se nejvíce projeví limity současných baterií. V případě možného ID.Buzz California to VW i uznal, a proto žádný nebude, verze GTX ale prošla. (Petr Prokopec)

„Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23. 3. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jednu automobilku už pomohl přivést na hranici krachu, teď se v jeho hledáčku objevil Cybertruck. A měl daleko k bezchybnému, z auta kvůli výrobní chybě skoro padaly dveře. Došlo ale i na jiná negativa a pozitiva, recenze sledované Tesly od Marqueese Brownleeho stojí za zhlédnutí. (Petr Prokopec)

Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23. 3. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
To slovní spojení už dnes rezonuje a bude jen víc. Klást si za cíl prodávat „od někdy” jen elektrická auta, bylo skutečně pitomé. Neplánuje to už ani Lincoln. Jeho šéfka říká, že zákazníci chtějí leda technologie, které byly dosud spojované s elektromobily, ne elektrická auta. (Petr Prokopec)

Ruská off–roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V záplavě moderních SUV jsou tato dvě auta jako zjevení, neboť jde pořád o pravověrné, ovšem také relativně dostupné off-roady. Je ale lepší Lada Niva, nebo si lépe vede Suzuki Jimny? (Petr Prokopec)

Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23. 3. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Design většiny mnichovských novinek byl poslední dobou rozporuplný - buď byly až příliš odvážné, nebo trpěly zjevnou nenápaditostí. Neue Klasse X konečně vypadá svěže a přitom tolik nedráždí, o její vzhled se postaral dosud nepříliš známý Bělorus v řadách designérů BMW. (Petr Prokopec)

Šéf Bentley po loňském propadů prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to náhlý a nečekaný krok, který se v podobných sférách obvykle odehrává mnohem rozvážnějším způsobem. O důvodech můžeme jen spekulovat, dění z poslední doby ale nabízí v podstatě jen dvě, možná tři vysvětlení. (Petr Miler)

Bizarní nový VW Passat sedan udělaný ze Škody dostal tři displeje, v interiéru už skoro není místo na nic jiného
22. 3. 2024, 18:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto vypadá opravdu zvláštně, může nám ale být blízké už kvůli tomu, že jde fakticky o předělanou škodovku. U nás se neprodává, v novém míří do Číny, kde bude chtít bodovat vpravdě čínskou vychytávkou na palubě. (Petr Prokopec)

Ojeté Suzuki Swift je pořád „normální” auto, které vydrží, i test na 100 tisíc km zvládlo levou zadní
22. 3. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Menší auta přichází na trh ve stále menším množství. A když už nějaké přece jen dorazí, vnucuje vám stále více nesmyslů, které se podílí na tom, že ani mnoho nevydrží. Suzuki Swift dosluhující generace je jiné, ojetiny vás překvapí leda cenou. (Petr Prokopec)

Němečtí dealeři aut už jsou unaveni z prodávání elektromobilů. „Těch věcí se nedá zbavit,” říká jeden z nich
22. 3. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli je ochlazení zájmu o elektrická auta někde opravdu patrné, pak je to na vůbec největším evropském trhu s nimi. Nezájem a prudce klesající ceny dělají z jejich prodeje řeholi, shodují se tamní dealeři. (Petr Miler)

I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá
22. 3. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolem toho, co se bude dít s Ferrari, bylo v poslední době docela živo, šéf značky Benedetto Vigna ale uklidňuje situaci. Italové až takovou revoluci nechystají a se spalovacími motory neskončí. A i když přijdou s elektromobilem, bude prý zcela výjimečný. (Petr Prokopec)

V Rusku znovu vyráběná „Hyundai” skrývají pod přelepem loga tajemství, které ani automobilka nechce komentovat
22. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je těžké vyvodit si z dostupných informací jednoznačný závěr, ale vše ve výsledku působí tak, že se v Rusku prostě znovu rozjela normální výroba normálních Hyundai. A všechno ostatní je jen deka. (Petr Miler)

Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22. 3. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když firma potřebovala spalovací auta, není divu, že nakupovala jinde, u Tesly by ani nepochodila. Ovšem fakt, že SpaceX do flotily nově zařadila elektrické pick-upy F-150 Lightning místo Cybertrucků, je opravdu překvapivé. (Petr Prokopec)

Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22. 3. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nebýt to tragicky hloupé, je to snad i směšné. Honda už pomalu nemá co prodávat a dealeři nejlépe ví, jak elektrifikované pohony táhnou zájem ke dnu. A nyní mají sami pomáhat financovat přechod jen na ně? Už vidíme jejich rozzářené úsměvy. (Petr Prokopec)

Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22. 3. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak rychle se věci mohou změnit… Ještě loni v září byl podle šéfů VW se Seatem amen a značku měla aspoň na poli výroby automobilů nahradit výlučně elektrická Cupra. Označili jsme to za nesmyslně promarněnou šanci, teď už to tak vidí i Němci. (Petr Prokopec)

Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci potřebují prodávat a mnoho žhavějších želízek v ohni, než jakým je nový Passat, nemají. Dál tak topí pod kotlem jeho atraktivity, nyní zkouší oslovit zájemce o dieselové provedení novou nejlevnější verzí. (Petr Miler)

Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21. 3. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tomu se říká odvaha. Anebo je to naivita? Vracet padlá auta na silnice je hezká věc, ani sto let zkušeností s dvakrát tak jetými bavoráky vás ale nepřipraví na to, co za překvapení může skrývat Maserati Quattroporte s 302 tisíci najetými kilometry. (Petr Prokopec)

Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21. 3. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V Evropě ve své čtvrté generaci skončilo před dvěma lety, neprodalo se jej ale zase tak málo, aby ho nebyly plné bazary. Právě tam Mondeo láká. Jeho starší exempláře stojí pakatel, sáhnout přitom můžete pořád po slušné paletě motorů včetně několika dieselů. (Petr Prokopec)

Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21. 3. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ford už pochopil, že jeho prakticky okamžitý přechod na velmi drahé elektromobily není reálný, a tak dál mění své plány. Řešení, se kterým přichází nyní, ale pořád nemíří k podstatě problému. (Petr Prokopec)

400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud milujete auta, která do jednoho celku vměstnávají maximum různorodých vlastností, stěží lze zajít dál než sem. Tohle auto má výkon, není přitom užrané, odveze velkou rodinu i s přívěsem a nechybí mu ani luxus a styl. Navíc nestojí miliony. (Petr Miler)

Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21. 3. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Chce vypadat „správně” a hraje si na evropského Akia Toyodu, jenže na rozdíl od něj nevidí na prvním místě zákazníka. Volá po překrytí současných nesmyslů dalším nesmyslem. Evropa přitom potřebuje deregulovat, má-li se stát opět konkurenceschopnou, ne „doregulovat”. (Petr Prokopec)

Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21. 3. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Přirovnat tohle auto k ohňostroji marnosti je vlastně ještě malováním reality narůžovo. Magazín sice pár pozitiv našel, ovšem negativ je i po úpravě softwaru víc, než se najde na řadě konkurenčních aut dohromady. (Petr Prokopec)

VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21. 3. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Znovu se musíme ptát: Proč automobilky místo toho, aby proti nesmyslným a z prstu vycucaným limitům emisí bojovaly, raději s nadšením vsadily vše na elektromobily a nepochopitelně věřily, že jich prodají dost na to, aby před limity obstály? Od prvního dne to nebylo reálné. (Petr Miler)

Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21. 3. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento postup bychom vám v případě podobné konfrontace nedoporučovali. Nic to ale nemění na tom, že člověka hřeje u srdce, když pro jednou vyhraje dobro nad zlem. (Petr Miler)

Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21. 3. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nelze hovořit o jakémkoli překvapení, spíš se divíme, že Fiat s tímto rozhodnutím otálel až do chvíle, kdy už nic jiného udělat ani nemohl. Odepsat jasnou většinu prodejů svého nejžádanějšího modelu v Evropě si jednoduše nemůže dovolit. (Petr Miler)

Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20. 3. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že Nizozemsku dochází elektřina resp. kapacita distribuční sítě, už víme. Nemá to ale následky jen pro majitele elektromobilů, kteří jsou dokola připravováni na různá omezení. Na problémy se musí připravit všichni, kteří nějakou elektřinu chtějí, automobilová dealerství nevyjímaje. (Petr Miler)

Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20. 3. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Označení M+S se stalo synonymem pro zimní obutí, ostatně značí bláto a sníh. V zemích EU od 1. října za zimní přesto považováno nebude, a tak si raději zkontrolujte, zda takové pneumatiky pořád nepoužíváte. I když se na jejich vlastnostech fakticky nic nemění. (Petr Prokopec)

Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20. 3. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že by se omezený zájem projevil tak rychle po premiéře? Je to docela dobře možné, neboť jsme očekávali, že pouze elektrické provedení vydrží v prodeji aspoň měsíce. Nebude tomu tak. (Petr Prokopec)

Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20. 3. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máloco reflektuje mizernou úroveň současného vedení některých automobilek jako toto. A Gernot Döllner v tom ani v Audi není sám, když jeho kolegyně pro změnu počítá s tím, že automobilka může kvůli své sázce na elektromobily zkrachovat. (Petr Miler)

Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20. 3. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pro svůj konzervativní design i velmi omezený výskyt to pořád není okoukané auto, Putin s ním ale jezdí už od roku 2018. Letos tak dostane opět jako první modernizované provedení, facelift varianty pro „běžné zákazníky” má následovat. (Petr Miler)

Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20. 3. 2024, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tesla svůj Cybertuck ráda prezentuje jako auto do nepohody, v praxi ale přesně v takových podmínkách selhává. Majitelé nemají problém to natočit a vystavit, přesto pak vůz hájí jako smyslů zbavení. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru