Autoforum.cz

Nová generace Apple CarPlay je venku. Převezme moc nad dalšími částmi auta, někteří výrobci o to stojí, jiní ne
20. 6. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to zajímavý posun od jakéhosi doplňku k pomalu integrální součásti palubních systémů automobilu. Někdo to vítá, třeba Porsche, jiní spíš zavírají Applu dveře v obavách z možných následků. (Petr Prokopec)

Film Brada Pitta o Formuli 1 se blíží dokončení. Známé už je datum premiéry, jméno nikoli
20. 6. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Měl to být nejvěrnější snímek o Formuli 1, zatím se ale s jistotou může hlásit jen o titul toho vůbec nejdražšího. Do kin zamíří rok poté, co hollywoodská hvězda znovu vyrazí s reálným monopostem na reálný okruh v Silverstone. (Petr Prokopec)

Jeep rozzuřil nejvěrnější zákazníky. Oznámil konec motorů V8 a stáhl lidi o peníze za drahou finální edici, teď je vrátil do prodeje
20. 6. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ve své podstatě je to dobrá zpráva, která ukazuje, že lidé o tento typ motorů pořád stojí a výrobci si nedovolí jejich zájem ignorovat. Pro 3 700 lidí, kteří se hodně plácli přes kapsu, je to ale menší tragédie. (Petr Prokopec)

Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají Němci
20. 6. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ford v Evropě rychlé mizí z automobilové mapy, a tak stejně rapidně ztenčuje i svou pracovní sílu. Ačkoli dosavadní škrty na tomto poli nebyly malé, přijdou další, prodeje totiž klesají ještě rychleji, než automobilka doufala. (Petr Miler)

Nové provedení legendárního Mercedesu od zakladatele AMG odhalilo detaily, s 500 koňmi to bude přízrak silnic
20. 6. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeho modernizované pojetí velmi působivě a jeho technika za prvním dojmem ani trochu nezaostává. Stroj zvaný HWA EVO se rozjede až na 300 km/h díky kombinaci 500 koní a pouhých 1 350 kg. (Petr Prokopec)

Vladimir Putin osobně povozil Kim Čong–una ve své luxusní limuzíně, pak mu ji dal. Dostal už druhou za poslední půlrok
20. 6. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Budulínku, dej mi hrášku, povozím tě na ocásku,” lákal podle nejmenovaných zdrojů Vladimir Vladimirovič svého nového „kámoše” na projížďku. Ale vážně, tohle se stalo, i předání druhého auta je potvrzené. Putin asi rozdává „výprodejové” Aurusy, kde může. (Petr Miler)

Nový desetiválcový dieselový motor Rolls–Royce jde proti téměř všemu, co se „nosí” u moderních agregátů
20. 6. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to asi to poslední, co byste čekali mezi technickými novinkami poloviny června 2024, tahle pohonná jednotka ale skutečně vznikla. Je objemná, je výkonná, má spoustu válců a spaluje naftu, to se dnes opravdu nenosí. Ale je také hybridní a nemíří do osobních aut. (Petr Miler)

Svého času tuctová, dnes už přes 20 let stará Honda se právě prodala za za 1,4 milionu Kč, skoro třikrát dráž, než stála nová
20. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V té době nikoho nenapadlo, že se mu v podobě takového auta dostává do rukou něco, co z trhu zmizí a už se na něj v takovém provedení nikdy nevrátí. Kdo podobná auta zachoval do dnešního dne v perfektním stavu, bere bank. (Petr Miler)

BMW se důsledné zachovávání benzinů a dieselů v prodeji vyplácí, nic na tom nehodlá měnit
19. 6. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mnichov se elektřiny nebojí, jinak ale zůstává věrný svým předchozím slibům a do všech modelů včetně nové generace řady 1 dál nabízí dokonce i dieselové motory. Slaví s tím úspěchy, a tak na tom dál nehodlá nic měnit, stejně vypadající auta budou dál nabízet všechny pohony. (Petr Prokopec)

Číňané chystají novou generaci v Česku velmi žádaného levného auta, konkurovat mu nedokáže ani Dacia
19. 6. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jen za květen u nás prodali 1 545 aut, z čehož 1 180 exemplářů připadá právě na tento model. Patří mu tak druhá příčka ve svém segmentu, a to v podstatě končí, nová generace může zamířit ještě výš. (Petr Prokopec)

Šéf Bugatti promluvil o pohonu nového Bugatti, celkem čtyři motory z něj udělají víc než jen dělovou kouli na kolech
19. 6. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Motor francouzské novinky bude tak jako tak zajímavý, šéf Bugatti ale říká, že nebude jen výkonný. Slibuje zábavu i možnost používat auto tak, že šestnáctiválec pod kapotou bude odpočívat. (Petr Prokopec)

Ford přiznal, že na sedanech prodělal miliardy. Přesto přemýšlí, že by na nich prodělal ještě o řád větší peníze
19. 6. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Modrý ovál má všech podstatné informace na talíři. Ví, s čím neuspěl, stejně tak nyní vidí, že jeho nové Mondeo je hit, protože za dobré peníze nabízí spoustu muziky. Přesto návrat podobného modelu do USA či Evropy zvažuje jen s elektrickým pohonem? (Petr Prokopec)

Největšího odpůrce elektrické mánie znovu zvolili do čela Toyoty. Čelil odporu, i když jeho rozvážnost vyhrála na celé čáře
19. 6. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kritici opakovaně říkali, co všechno Toyota ztratí tím, že se elektromobily v podstatě vůbec nezabývá. My jsme na to reagovali slovy, že se připraví leda o účast na jedné velké smutné prodělečné party. Přesně to se stalo a Toyota slaví rekordní výsledky, i proto má Akio Toyoda dál podporu akcionářů. (Petr Miler)

Nová X3 dál karikuje nejtypičtější designový prvek BMW. Když už nemrví velikost či tvar, mrví výplň
19. 6. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mnichov jako by si nemohl odpustit alespoň nějakou kontroverzi, a tak nové iks-trojce nadělil znovu velmi podivné ztvárnění masky chladiče. Přitom stačilo málo a vše za ní by bylo vítáno s nadšením. (Petr Prokopec)

Řidič vzácného Porsche za 12 milionů „rozšvihal” prý nepojištěné auto při asi nejzoufalejším pokusu o předjetí všech dob
19. 6. 2024, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zažili jsme a viděli jsme provádět řidiče výjimečných aut na silnicích už hodně divoké věci, tohle ale byl přešlap tak velký, až z toho zůstává rozum stát. Řidič se naslepo pustil do předjíždění na výjezdu z dvouproudé silnice, ten ale náhle skončil. (Petr Miler)

„Nikdo se nezeptal lidí, co chtějí,” říká nová automobilka britského miliardáře. Nabízet jen elektromobily odmítá se slovy: „Selžou.”
19. 6. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nepotřebujete víc než zdravý rozum, abyste se ke stejnému závěru dopracovali sami, ve světě aut se ale v posledních letech moc nemyslí. Díky bohu, že u Ineosu dál nestrkají hlavu do písku a zajímají se o to, co je a není reálně prodejné. (Petr Miler)

Je konec, Fisker po měsících trápení vyhlásil bankrot, všechny pokusy o záchranu firmy selhaly
19. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po všem, co se od začátku letošního roku kolem Fiskeru událo, je v podstatě zázrak, že se firma dožila druhé poloviny června. Ani nynější kapitulace nemusí znamenat úplný konec, nedovedeme si ale představit, co by „Fisker 2.0” dostalo zpět na nohy. (Petr Miler)

Šéf Fordu je takový nadšenec, že zastavil svůj dům, aby si mohl koupit vysněné sportovní auto
18. 6. 2024, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevíme, co na to řekla jeho manželka, byl to ale nakonec tento krok, který změnil jeho život. Propadnout vášni prostě nemusí být nutně špatné, ta Jima Farleyho se jmenuje AC Cobra. (Petr Prokopec)

Vědci vytvořili novou, téměř nezničitelnou slitinu, může zcela změnit nejen svět aut
18. 6. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jeden z těch momentů, kdy si člověk uvědomí, jak hloupé je plánovat technickou evoluci čehokoli na roky či dekády dopředu. Jeden převratný vynález může běh dějin naprosto změnit, objev pozoruhodné nové slitiny se mezi takové možná zařadí. (Petr Prokopec)

Koenigsegg žádá majitele 28 drahých hypersportů, aby s nimi ihned přestali jezdit, netuší, proč došlo ke konflagraci jednoho z nich
18. 6. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vskutku žhavá víkendová novinka má velmi nepříjemné sekundární dopady, hlavně pro samotný Koenigsegg. Díky tomu víme, že Jeska dodal už 28 exemplářů. A pokud by všechny shořely jeho vinou, byl by to pro firmu obrovský, potenciálně ruinující průšvih. (Petr Miler)

Audi zkouší zachránit svůj elektrický propadák zvýšením výkonu. Nemá šanci, navíc mu dalo otřesné nové logo
18. 6. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Koho trápí, jestli má v autě 700 nebo 900 koní, když baterie takovému výkonu stejně nestihnou sekundovat déle než pár desítek kilometrů? I kdyby to ale někoho trápilo, hlavní problém tohoto auta jistě není v tom, že by bylo slabé nebo pomalé. (Petr Prokopec)

Nejdražší Ford Mustang historie zná své ceny pro Evropu. Jsou ještě brutálnější než jeho vzhled, navíc je tu pár „ale”
18. 6. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mustang musí mít záplavu opravdu věrných fanoušků, pokud tohle všechno snesou. Už americká cena v přepočtu 7,5 milionu korun je bláznivá, v Evropě ale může být i skoro dvakrát vyšší. Navíc ani ta vám auto s jistotou nekoupí a už vůbec nezajistí, že s ním budete moci na silnici. (Petr Prokopec)

Němci už tlačí na EU, aby ještě přehodnotila cla na auta z Číny, domácím firmám mohou zasadit těžko ránu
18. 6. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Hlavně se nám prosím nesnažte pomoct,” to je v zásadě vzkaz, který některé významné světové automobilky vysílají do Bruselu v souvislosti se záměrem zavést vysoká cla na auta z Číny. Úspěšné nebyly, teď se proto vše posunulo do politické roviny. (Petr Prokopec)

Ještě hůř: Mercedes nadělil nové třídě E prťavý motor 1,5, takové auto prodává za víc jak 3,1 milionu Kč
18. 6. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Motivaci automobilky chápeme, asi bychom se ale v její pozici nenížili k až takové dehonestaci klíčového modelu. Motor o objemu 1,5 litru je možná fajn pro Škodu Fabia - už pro Octavii to bude kompromis a pro Superb z nouze ctnost. Pro třídu E je to ostuda. (Petr Miler)

Fiat si utahuje z italské vlády. Ta chce, aby sundal ze svých aut italské vlajky, on odstranil rovnou všechna loga a znaky
18. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žádná počítačová úprava, Fiat fyzicky „serval” ze svého zřejmě nejvíc ikonického modelu úplně všechna označení, aby dal vládě jasně najevo: Můžete z něj sundat, co chcete, stejně každý pozná, že je to italské auto, že je to Fiat. (Petr Miler)

Favorizovaná levice jde do britských voleb s plánem hodným génia: Znovu zavést zákaz spalovacích aut od roku 2030
17. 6. 2024, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevíme, jestli to víc k smíchu, nebo bychom spíš měli začít brečet. Ale přijít s takovým programem v momentě, kdy už málokdo věří uskutečnitelnosti zákazu od roku 2035, navíc s odkazem na automobilky, které vesměs samy už nic takového nechtějí, je opravdu geniální. (Petr Prokopec)

Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
17. 6. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
No, nemohou… Oficiálně by neměli, reálně se dá v Rusku přes „přátelské” země koupit prakticky cokoli. Tohle auto ale není dostupné pro nikoho a nikde, to si musíte sami postavit. Rusové to udělali a je třeba říci, že nestvořili nic, co by bylo hodné opovržení. (Petr Prokopec)

Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
17. 6. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Až neuvěřitelně zničujícím se stalo vzplanutí jednoho z aut z plánované 125kusové produkce, z níž světlo světa zatím spatřila jen hrstka vozů. Ze záběrů pořádně ani není poznat, o jaké auto šlo. (Petr Miler)

Cadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
17. 6. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Neklame vás zrak, díváte se do extrémně výkonného silničního auta, které má pořád k dispozici ruční řazení. Na závodním kolbišti nakonec Cadillac až tak neuspěl, v případě sériových modelů ale vytáhl hned dvě velmi slušné náplasti. (Petr Prokopec)

Američané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
17. 6. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to obrovská suma, která by stačila na kompletní pořízení desítek tisíc aut, přesto ani taková trh nerozhýbala. Pomohla jen opticky zastřít pokles zájmu, který obrátila v nepatrný růst. (Petr Prokopec)

Elektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
17. 6. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je tak výmluvná statistika, že je nám těchto aut a jejich majitelů až trochu líto. Průměrná hodnota elektrických vozů se propadla pod průměrnou hodnotu spalovacích alternativ, ač před rokem stály o pětinu víc. Trefný komentář analytika jim dává těžkou ránu. (Petr Miler)

Nezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
17. 6. 2024, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto má pověst stroje, který přežije i světovou apokalypsu, a nespočet exemplářů dokázal, že ani miliony ujetých kilometrů pro něj nepředstavují problém. Jak vidno, i to stačí k tomu, aby se z něj stal předmět sběratelské vášně. (Petr Miler)

Nepochopitelně těžký Mercedes–AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
17. 6. 2024, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je obrovská ostuda, skoro se chceme ptát, zda předchozí generace toho samého auta není rychlejší. Co ale Mercedes mohl čekat, když i ze sportovního kupé udělal víc jak dvoutunové auto? (Petr Miler)

VW vyhrál soud s dealerem, který dovážel jeho o polovinu levnější auta z Číny, nejspíš je čeká sešrotování
17. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tato kauza je bizarní z tolika úhlů pohledu, že člověk ani neví, kterým začít. Nakonec ale stačí jeden: Když VW vadí, že to dělá nezávislý prodejce, proč to nedělá sám? Pobil by tím několik pořádných much jednou ranou. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
16. 6. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že není tak žádaná, jak by mohla být, se můžeme divit, faktem ale je, že je díky tomu o to levnější. Zejména pro Čechy to není vůz ideálního typu ani značky, v obou případech je ale realita trochu jiná, než si většina lidí myslí. (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru