Autoforum.cz
1. majitel zachoval krásný VW Golf z dob, kdy šlo o lidový luxus. Mohli jste v něm mít prakticky cokoli, včetně tohoto neobvyklého motoru
11. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Je to úžasná vzpomínka na časy Ferdinanda Piëcha, který dotáhl i možnosti obyčejného Golfu k extrémům, nad nimiž mohla konkurence jen nevěřícně kroutit hlavou. Nad tímto Golfem lze ostatně v mnoha ohledech nevěřícně kroutit hlavou i dnes. (Petr Miler)
Hořící obří loď se 751 elektrickými auty na palubě po týdnu opuštěná dál smutně pluje oceánem, postupně uhoří až k smrti
11. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Pamatujete to blyštivé plavidlo, ze kterého jen na pár místech stoupal kouř? Tohle je z něj teď. Omšelý smutný vrak i po týdnu stále hoří. Podle všeho jen čeká na chvíli, kdy oheň dokoná dílo zkázy a loď s víc jak 3 tisíci novými vozy na palubě pošle ke dnu. (Petr Miler)
Nové největší letadlo světa se představí už příští týden. Je tak obří, že i legendární Antonov Mriya spolkne jako malinu
10. 6. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Vývoj na poli aut nám tak trochu skomírá a míří spíš bokem, letadla ale po dekádách strávených v podobném klinči znovu směřují k překonávání historických maxim. Vedle nových supersoniků se tak chystá i nové obří dopravní letadlo. Říká si WindRunner. (Petr Prokopec)
Ve stodole našli téměř nejetou vzácnost mezi obytnými vozy, stála tam 27 let. Takových aut mělo vzniknout jen 30, teď může být vaše
10. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Je to opravdu velká vzácnost, tím spíš v Evropě, tím spíš v takovém stavu. Snad žádný jiný se nedožil dneška s tak malým nájezdem, tento navíc stál ve stodole pod plachtou a vypadá jako stroj času. Pro nového majitele ovšem nepůjde o levný špás. (Petr Prokopec)
Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je citelně levnější, to ano, ale za svou cenu pořád nabízí tak tragicky málo, až je to skoro neuvěřitelné. Tohle auto prakticky nemůžete vytáhnout za hranice města, neboť technicky neexistuje způsob, jak ho rozumně používat jinde než kousek od domova. (Petr Prokopec)
Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Pokud hledáte auto, se kterým budete jezdit nejen při dalším blackoutu, ale dokonce i po „dni zúčtování” jako z Terminátora, tohle je ono. Nemá ani klimatizaci, nemá ani autorádio, nemá ani elektrická okna. Nemá vůbec nic a pohání ho motor, kterému k chodu stačí jen skoro libovolné palivo. (Petr Miler)
Čínská napodobenina Rolls–Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Schopnost Číňanů prosadit se v některých segmentech už jen stěží může být zpochybňována. A ten luxusní očividně není výjimkou. Tohle Maextro má po prvním týdnu na kontě v Číně víc objednávek, než kolik tam prodá Rolls-Royce všech svých aut za celý rok. (Petr Prokopec)
Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Odbornost tohoto člověka nelze nijak zpochybnit. Je to skutečný expert, který stál od píky zejména u vývoje motoru, s nímž Sebastian Vettel čtyřikrát po sobě získal titul mistra světa F1. Dnes bačuje vývoj nových spalovacích jednotek Alpine a pro EU má jasné vzkazy. (Petr Miler)
Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
A není to tak, že by to každému z nich bylo jedno. Tento si na jen rok starý vůz dokonce vzal úvěr, dost možná v očekávání, že na koupi vydělá. Stal se pravý opak a je miliony v minusu jen na ryzí ztrátě hodnoty. K té je navíc třeba připočíst spoustu dalších výdajů. (Petr Miler)
VW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
9. 6. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Neskutečných 12 tisíc rezervací během první hodiny prodejů zaznamenal tento nový Volkswagen. Krásný nový elektromobil? Houby s octem, auto motorem bez turba, manuálem a morálně 30 let starou klimatizační jednotkou. Němci nemohou říkat, že by netušili, po čem lidé touží. (Petr Miler)
Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9. 6. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Kdyby to aspoň mělo něco společného se skutečností… Ale nemá, vykazovaná čísla jsou naprostá virtuální realita, která měla ukázat, jak to EU a jí blízké státy dělají skvěle. Ani tak to nevyšlo. Jediným objektivním faktem je rostoucí hmotnost aut, která snahu o vyšší efektivitu dál zabíjí. (Petr Miler)
Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9. 6. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Je to fascinující obrat, neboť tohle auto bylo zpočátku takovým fiaskem, že mnichovská automobilka po výrobě pouhých 252 kusů málem zkrachovala. Nyní je tím, co z majitelů dělá dolarové milionáře. (Petr Prokopec)
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9. 6. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Tohle auto nepřestává fascinovat. Uvážíme-li, že jde o vrcholné provedení toho, čemu někteří posměšně říkají „americkej kýbl”, je až neuvěřitelné, čeho je schopno v přímce i na technické trati. A to zvlášť vzhledem k jeho ceně. (Petr Prokopec)
Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9. 6. 2025, 9:30 | Hodnocení:
„Závoďák na značkách” se říká kdečemu, máloco jím ale ve skutečnosti je. O Porsche 963 LMDh ve verzi RSR to platí bez jakýchkoli výhrad, do asfaltu veřejných komunikací se od teď opírá všemi svými 680 koňmi. Jak moc si toho užije už 88letý majitel, nemáme zprávy. (Petr Prokopec)
Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Francie k různým „zeleným” nápadům tíhne přirozeně a dlouhodobě, současně je ale také mimořádně rovnostářská. A když jde jedno proti druhému, hluboce zakořeněný socialismus zjevně tahá za delší kus provazu. (Petr Prokopec)
Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Podobné projekty jen ukazují, jak moc někteří lakují, když nám předkládají elektrický pohon jako cosi evolučně lepšího. Elroq se spalovacím motorem by byl lepší ve všem klíčovém - mohl být i slabší, přesto by byl rychlejší, protože je o hodně lehčí. Byl by také použitelnější a ke všemu levnější. Tento zatím existuje pouze digitálně. (Petr Miler)
Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
A dejte si to do kontextu s tím, co nám bylo léta slibováno. Automobilový průmysl se dostal do kleští regulací, které jej postupně dobíjí k zemi. Nejenže už pomalu neexistují auta, která by reflektovala touhy zákazníků, stále méně přichází i těch reflektujících touhy docela jiné. (Petr Miler)
Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Pokud máte toto léto namířeno do Itálie, na silnicích se vám bude dýchat zase o něco volněji. Navzdory předchozím omezením některá města nepřešla snaha dělat si z řidičů dojné krávy, což současné vedení země nerado vidí. A jedná. (Petr Miler)
Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je to i v bazarech populární auto, které je na trhu už od roku 2006. Zrovna první generaci se navzdory velmi nízké ceně v bazarech raději vynechejte, novější znamená lepší ale ani v tomto případě bez výjimky neplatí. (Petr Prokopec)
Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Na první pohled se může zdát, že na tomhle kousku někdo při jeho specifikování šetřil. Jenže dvanáctiválcový stroj používal člověk, který si naopak může vyhazovat z kopýtka. A Ferrari mu splní, co mu na očích uvidí. Tady při volbě doplňků myslel na svého dědu. (Petr Prokopec)
Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Tohle je léčba, kterou Honda potřebuje jako prase drbání. S elektromobilitou Japonci jednoznačně narazili, teď od ní ustupují a raději hledají cesty, které nebudou jen po vůli politickým tlakům, ale vyjdou spíš vstříc očekávání zákazníků. (Petr Prokopec)
K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Byly to zvláštní časy, které do extrému vyhrotily nejen rivalitu značek jako Volkswagen a Opel na poli sportovních modelů, ale i jejich úpravců. Kam to dotáhla dnes už zapomenutá firma Mattig v případě Kadettu GSi, bere dech, v dobrém i zlém. (Petr Miler)
Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Volkswagen o tom dosud nemluvil, zřejmě to pro něj není populární téma. Ale s tím, jak se jeho údajně čistě elektrická platforma blíží svému prvnímu komerčnímu využití, se ven derou konkrétní technické detaily. A kalkulování s nasazením vnitřního spalování patří mezi ně. (Petr Miler)
Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8. 6. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Skutečně až na úplné dno se propadá odbyt některých dříve relativně žádaných elektrických modelů. V prvé řadě Kia a Ford poznávají to, co dosud okusilo hlavně Porsche. A průzkum AAA jasně ukazuje, že spása není na dosah, karty pro elektromobily jsou rozdány stále hůř. (Petr Prokopec)
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7. 6. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Říká, že Evergrande automobilového světa už existuje a pouze čekáme na chvíli, než to praskne. Automobilky orientované na elektrická auta prý pracují s menšími maržemi než výrobci čajů, což není udržitelné. (Petr Prokopec)
Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Říkáme to roky - proti vůli zákazníků můžete jít jen do chvíle, dokud to dělají všichni. Jakmile někdo v pomyslném kartelu není, stane se takový stav neudržitelným. Ram zůstal bez motorů V8 sám mimo hru, nyní se vrací. A celému světu to dává najevo i pomocí nového emblému. (Petr Prokopec)
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Dosáhnout v jeho pozici dlouhodobé životaschopnosti bude zvlášť vzhledem k současnému vývoji v USA velmi obtížné, a to přesto, že do něj VW lije obrovské peníze. Nyní si tak Rivian musel říct o dalších 27 miliard, akcie to logicky posílá dolů. (Petr Prokopec)
BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Pro normálně uvažujícího člověka je to vlastně nepochopitelné. Firma má zboží. Lidé ho chtějí kupovat. Firma ho může dál bez velkých nákladů prodávat. Lidé by ho kupovali dál. Firma ho ale stejně přestane prodávat. Přesně tohle je případ Fordu Focus a jeho verze ST, obojí v listopadu skončí stůj do stůj. BMW naštěstí reaguje jinak. (Petr Prokopec)
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Nedokážeme předpovídat, jak budou zákazníci na tohle auto reagovat, dosud všechny pokusy o stroje podobného ražení ale skončily pro výrobce dřívějším nebo pozdějším fiaskem. Elektrická M3 jím být může a nemusí, u tradiční klientely jí ovšem mnoho zastání nehádáme. (Petr Miler)
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6. 6. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Je tím, čím je, v dobrém i zlém, ale podívejte se na její stav. Je skutečně jako nová, navíc má pozoruhodnou historii, oním jediným majitelem je Ital, který auto téměř jen garážoval. Ten ho nyní zkouší prodat, zatím marně. (Petr Miler)
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6. 6. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Asi žádné jiné auto nemá až do takové míry pověst stroje, který odvádí svou práci až do poslední chvíle před rozpadem na atomy. Přesto to neznamená, že je každý Mercedes E generací W212 a W213 nezničitelný, některé už zničeny byly. Ale čím? (Petr Prokopec)
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6. 6. 2025, 11:30 | Hodnocení:
A je to opravdu výjimečné zboží, které si do Itálie musel nechat dovézt na zakázku. Je dokonce tak výjimečné, že v tomto případě má i volant „na správné straně”, což je u něj ještě neobvyklejší. Přesto k šéfovi výrobců dvanáctiválcových superaut tak úplně nesedí. (Petr Prokopec)
Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Kolik takových aut nám po letošku zbude? Tedy, zbude nám ještě vůbec nějaké? Po rozlučce Golfu GTI s ručním řazením a úplném konci Focusu ST je amen také se Civicem Type-R. Prý dojel na legislativu EU, ale na jakou? (Petr Prokopec)
Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Auto nemá samo od sebe dělat nic, pokud k tomu neexistuje nějaký zvláštní důvod. Samovolná akcelerace je tradičním strašákem řidičů a Dodge Charger jí prokazatelně trpí. Automobilka to ale podivným způsobem bagatelizuje. (Petr Prokopec)
VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Je to ve své podstatě tragický příběh kaskády špatných a nezřídka zcela nepochopitelných strategických rozhodnutí, která jedno z nejlepších aut svět poslala směrem k průměru. A žádná spása není na dosah, „řešení” Volkswagenu bude pro vůz spíš poslední ránou. (Petr Prokopec)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>