Autoforum.cz

Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
27. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Od té doby jsme jako společnost ohromně zbohatli, takže většina lidí dávno sní o jiných autech, zkraje 90. let byl ale snem nový Golf v jedné z módních edic zasvěcených hudbě. Tehdy takové auto nemohl mít skoro nikdo, dnes může mít pořád to samé skoro každý. A to je jako nové. (Petr Miler)

Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
27. 4. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento krok přichází jako velké překvapení, neboť ještě v březnu se hovořilo „jen” o propuštění asi desetiny zaměstnanců. Teď končí všichni a celá továrna s nimi. Přežila druhou světovou válku, přežila následující ekonomické přeskupení, přežila otřesy 90. let i éru globalizace. Hospodaření EU je ale k nepřežití. (Petr Miler)

Číňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
27. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud dojde na zprávy o osmiválcových motorech v souvislosti s evropskými automobilkami, obvykle je řeč jen o tom, že ta či ona osmiválcová jednotka končí. To Číňané dál topí pod jejich kotlem a troufají si nadělit jim i velmi exkluzivní cenovku. (Petr Prokopec)

V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
27. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zemí, ve kterých padá dekády nepřekročitelná stotřicítka jako nejvyšší dálniční limit, v Evropě rychle přibývá. Proč se to děje ze všech možných etap lidské existence zrovna v této době, je velmi obtížné chápat. (Petr Miler)

VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
26. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dogmatické uvažování přivedlo Němce na hranici bankrotu, přesto se dlouho nezdálo, že by byli ochotni znovu otevřít oči a rozhlédnout se kolem sebe. Nebudeme tvrdit, že toho nyní schopní jsou, jeden pozitivní náznak by tu ale byl. (Petr Prokopec)

První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
26. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedá se říct, že by tohle auto udělalo dobrý první dojem, ten druhý je přesto ještě o poznání horší. Vskutku podivný design navíc doplňují informace z pozadí vývoje, které netěší. (Petr Miler)

Hyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
26. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Korejci se dopustili stejné chyby jako Němci a budoucí vývoj neodhadli správně. Nyní se potýkají s nadvýrobou, kterou nejsou schopni řešit jinak než úplnými odstávkami produkce klíčových elektrických modelů. (Petr Miler)

Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
26. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Jednoduše neprodejné,” tak vůz hodnotí sama automobilka evropskou optikou. A není to tak, že by tu o něj lidé neměli zájem, problém je pochopitelně v místním umělém zdražování nových vozů tisícem mechanismů, kterým tohle auto nemá důvod vycházet vstříc. (Petr Miler)

K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
25. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Měl ho Bill Gates, který si kvůli němu dokonce vymínil změnu zákonů, měl ho Jerry Seinfeld nebo Boris Becker. A pak ho měl tento člověk, který připomíná, že i páchat zločin jde stylově. (Petr Miler)

Číňané začali prodávat svůj Rolls–Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
25. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jasně, Rolls-Royce má svou neopakovatelnou image, tohle auto jej ale fakticky úspěšně napodobuje a stojí zlomek jeho ceny. Číňanům v tomto ohledu není svaté nic, okouzlit zkouší každého. (Petr Prokopec)

Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
25. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Příkladné finanční zdraví v případě Nissanu v jeho současné situaci asi nikdo nečekal, takový výsledek je ale šokem. Problémem navíc není jen současná kondice firmy, ale hlavně to, že se nezdá, že by měla recept, jak se z patálií dostat. (Petr Prokopec)

Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
25. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žádný mohutný centrální displej, žádné zbytečnosti. Však vidíte na fotce vlevo dole „tu věc”? Je to klička na stahování oken, kdy naposledy jste něco takového zaznamenali v novém autě? Firma mohla zvolit jiný pohon a byla by ještě levnější, i tak se její auto zdá být tím, co dnes na trhu chybí. (Petr Prokopec)

Němci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
25. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle víc než co jiného ukazuje zkostnatělost německých automobilových firem, které na rychlé prodejní propady nejsou s to kloudně reagovat. Jejich úplné novinky působí nekonkurenceschopně a vaření podle starých receptů situaci jen stěží zachrání. (Petr Prokopec)

Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
25. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud by už i on pozbyl invence, pak nevíme, ke komu ještě upínat naděje. Jestli ve světě designu aut pořád má co říci, posuďte sami, tohle je na každý pád jeho prvotina v dresu MG. (Petr Miler)

Němci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
25. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Německo, tedy alespoň to západní, si komunistickou érou neprošlo, a tak neví, co to je centrálně plánované hospodářství. To poznává až teď pod taktovkou zelených nápadů EU. Ono to totiž není, že je v něm všeho málo, něčeho je také moc, prostě se nabídka neschází s poptávkou - nemá jak. (Petr Miler)

Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
24. 4. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Začne na 300 tisících Kč, za které nabídne 180 koní v autě o délce 4,77 metru na délku. To zní slibně, jenže jsou to v tuto chvíli parametry jen pro Čínu, kde Leapmotor jede dál. Evropská výroba zatím stojí. (Petr Prokopec)

Mercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
24. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Inovace milujeme, ale musí dávat smysl. K čemu je volant, na kterém si jiní vylámali zuby, ve spojení s technickým řešením, na kterém si je vylámali ? Uniká nám to, na kulatém volantu precizně ovládajícím řízená kola není nic přežitého. (Petr Prokopec)

Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24. 4. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vše nasvědčuje tomu, že další ikona z Zuffenhausenu přejde na hybridní pohon a radovat se vážně není z čeho. Nic neřešící modifikace verze GTS zájem o auto nenakopla, mj. kvůli omezené trvanlivosti. Turbo S může dopadnout stejně. (Petr Prokopec)

BMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
24. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se dřív na světlo světa drala jakákoli nová trojka, spousta z nás to napjatě sledovala, neboť tušila, že v ní jednou skončí, bylo to prostě to správné auto splnitelných snů. Tahle trojka ale bude elektrická a nejsme si jisti, zda bude takovou roli dál plnit. (Petr Prokopec)

Čínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
24. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedá se říci, že by dosud o Číňanech nebylo slyšet, vyloženě na levná auta se ale zatím v Evropě nespecializuje nikdo, ani dostupné MG. Právě to se ale nyní má změnit pod taktovkou Chery. (Petr Prokopec)

Renault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
24. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto nás bere bez ohledu na pohon a Renault si zaslouží všechen respekt světa za to, že se odvážil jej poslat do výroby. S jeho cenou ale nemá šanci na úspěch, bude z něj jen absurdita do sbírek hrstky vyvolených. (Petr Prokopec)

Číňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
24. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když někdo v Evropě horuje za opuštění spalovacích motorů, tím spíš pak těch větších, nezřídka argumentuje tím, že takovým směrem míří vývoj pod taktovkou Číňanů. Ti ale zatím roky pracují na tom, aby takové motory měli . A teď už je mají. (Petr Miler)

Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
23. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to vlastně jeden z projevů úpadku Nissanu v posledních letech, který jej dostal až do jeho současných nesnází. Bez oblíbeného motoru i pohonu všech kol si jej spousta lidí koupila ze setrvačnosti. A pak už se k němu nevrátila. (Petr Prokopec)

Nová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
23. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nebudeme říkat, že je to nějaký krasavec, ale upřímně řečeno, tím tohle auto nebylo nikdy. V novém provedení hraje na podobnou notu jako dřív, neobvykle mnoho lidí ale má výhrady. (Petr Prokopec)

Tři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
23. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci dnes víc než kdy jindy potřebují vytáhnout nová auta, se kterými by ohromili publikum a vzali si zpět kus trhu, o který se sami připravili. S ničím takovým ale znovu a znovu nejsou schopni přijít, tři v Šanghaji odhalené novinky lze zaměnit za asi tisíc jiných aut čínské produkce. (Petr Prokopec)

Alespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
23. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to sdělení, které byste v normálně fungujícím světě čekali od každé automobilky, která se snaží maximálně uspokojit přání svých zákazníků, která chce nabízet ta nejlepší možná řešení pro své klienty. V současném světě je to bohužel rarita. (Petr Miler)

Nejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
23. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zatímco dřív se lacinými kejklemi pokoušela zabodovat laciná asijská produkce, teď se o to pokouší evropští výrobci. Jen jim ještě nedošlo, že bez faktické láce to nejspíš nepůjde, ostatně nevíme, čí jiným by Mercedes Vision V chtěl zaujmout. (Petr Prokopec)

Číňané odhalili svou představu superluxusního auta. Chlubí se prvky se díly z pravého zlata i extrémně jemnými koberečky
23. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ani v tomto provedení to není žádný koncept, ale plně produkční auto, které si může koupit každý, kdo dá dohromady patřičnou, vzhledem k pojetí vozu ne až tak extrémní sumu. Je to další důkaz, že Říši středu je třeba brát v automobilovém světě vážně. (Petr Prokopec)

Dalece nevyužitá, zářivě rudá Škoda Octavia RS za 285 tisíc není vtip ani omyl, ale jeden z přehlížených pokladů bazarů
23. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co mezi novými auty si dnes koupíte za 285 tisíc Kč? Nic, ani u Dacie se s vámi bavit nebudou, Hyundai vám za takové peníze neprodá dokonce ani prťavou i10. Přitom za tuto sumu lze mít Octavii RS, která si sotva něco pořádného užila a vypadá pořád k světu. (Petr Miler)

Pokus Audi odvrátit další pád působí ještě zoufaleji, než se dosud zdálo. První AUDI má vzhled, který budou milovat jen jeho tvůrci
23. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto působí jako projev jedné obří kreativní zácpy. Absurdně si říká jeho značka, absurdně se jmenuje její první model a absurdním se zdá být i jeho faktické pojetí. Design tohoto vozu nepůsobí jako nic, co byste si spojili s Audi, AUDI nebo čímkoli jiným, co německou automobilku připomíná. (Petr Miler)

Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
22. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle opravdu není žert, díváte se na autentický Volkswagen, který vám Škodu jen připomíná, protože jí fakticky je. Nebo ve většině případů byl, i tento konkrétní kousek už je z konce s dechem. (Petr Miler)

Francouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
22. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli je to ta pravá revoluční věc, která dovolí automobilkám naplno uznat své předchozí omyly a udělat nezbytný krok zpátky, ukáže teprve čas. Nedá se ale říci, že by se Renault s Geely a Aramcem nesnažily, aby se něčím takovým stalo. (Petr Prokopec)

Nová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
22. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co může jeden z nejbohatších lidí planety dát světu aut? V případě samotných automobilů si na to počkejme, má jít o levné vozy pro každého, v případě jejich odhalování už ale stihl přepsat dějiny. (Petr Prokopec)

Víc jak 2 milionům Hond selhává start–stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
22. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nefunkční start-stop zní jako pozitivní zpráva, jeho selhání je něco jako porouchaný infarkt. Jenže to nesmí fungovat sám o sobě, tady má na svědomí nepojízdnost celých aut, do kterých byl instalován. (Petr Prokopec)

Nová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
22. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na úplné oficiální odhalení jsme čekali skoro stejně dlouho jako na Godota, ale nakonec jsme se dočkali. Na začátek prodejů ale ještě čekat budeme, Rusové jej totiž spojí až s oslavou výročí zrodu AvtoVAZu. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru