Autoforum.cz
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
22. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Tohle je fascinující statistika, která jen podtrhuje, jak obrovský vliv má „nevhodné” technické řešení nějakého auta na jeho dlouhodobou popularitu. Zatímco Porsche obecně platí za velmi slušné držáky hodnoty, elektrický Taycan je absolutním opakem. (Petr Miler)
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
21. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Zdánlivě nemožné se postupně stává realitou. Ačkoli od konce výroby Mazdy RX-8 uběhlo už 13 let a mysleli jsme si, že se žádného nástupce nikdy nedočkáme, nyní existuje velmi reálná naděje. Nové srdce vozu je hotové a připravené plnit ty nejpřísnější emisní normy. (Petr Prokopec)
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
21. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Tohle auto mělo přinést samá pozitiva, místo toho je ale zdrojem jednoho zklamání za druhým. O ta se starají i nepochopitelné detaily, kdy jednoduchá a funkční řešení byla nahrazena těmi nesmyslně komplikovanými. Tak je tomu i případě zavírání přední kapoty. (Petr Prokopec)
První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
21. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Pokud se ptáte na hlavní důvod, proč se zájem o tohle auto tak hrozivě propadá, máte ho před sebou. Na ceně ztrácí s takovou intenzitou a rychlostí, že ruinuje i velmi bohaté lidi. To je něco, co si málokdo další chce prožít na vlastní kůži bez ohledu na cokoli jiného. (Petr Miler)
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
21. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Lotus ztratil směr a ani loňské přehození výhybky situaci nezachránilo. Krátkodobě mu změna zaměření vzhledem k rozšíření záběru přinesla prodejní vzepětí, nyní ale zažívá pravý opak. A se čtvrtinou odbytu v USA může za současného situace vyhlížet jen další komplikace. (Petr Prokopec)
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
21. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Není to žádná raketová věda, však co se asi stane, když lidem omezíte možnosti koupit si levně auta, která chtějí, a místo toho jim vnucujete dražší vozy, které si nepřáli? Pokud si ale někdo neumí dát dvě a dvě dohromady na základě těchto předpokladů, přečtěte si o reálných dopadech. (Petr Miler)
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
21. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Atraktivní produkt za dobrou cenu, to bude pro libovolnou trápící se automobilku vždy dobrý způsob, jak zabodovat u ztracených zákazníků. Zda VW v tomto případě dělá dost, posuďte sami. (Petr Miler)
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
21. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je to sportovec, kterého nikdy není na místě odepisovat, zatím ale ve Ferrari předvádí téměř přesně to, před čím varovali skeptici - drahé nic. Pozoruhodné je, že si toho je velmi dobře vědom. A nemá problém o tom otevřeně mluvit. (Petr Miler)
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
20. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
V posledních letech se stalo skoro pravidlem, že sebevětší nesmysl, který kdysi vznikl v omezeném počtu, dnes přitahuje pozornost sběratelů už kvůli své vzácnosti. Tohle Bohse-Lada-Porsche je zjevně výjimkou. (Petr Prokopec)
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
20. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
V současné době je u nás k dispozici pouze s drobnou jedna-pětkou, dvoulitrovému provedení vystavilo stopku bruselské řádění. O to překvapivější může být, že má nová generace MX-5 dorazit s 2,5litrovým motorem. (Petr Prokopec)
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
20. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
„Úzkost, noční můry a pláč každé dvě minuty.” Tohle podle samotného ex-moderátora slavné motoristické show způsobily následky nehody z prosince 2022, která ho poznamenala na celý život. Nyní můžeme vidět nejen samotný karambol, ale i jeho přímé dopady. (Petr Prokopec)
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Je to jedno z pramála moderních aut, na kterých se prostě nešetřilo a bizarně blízko dokonalosti u něj bylo dotaženo fungování i takových detailů. Škoda, že pomník geniality Ferdinanda Piëcha lidé nedocenili, nepochybujeme ale, že pro VW smysl měl i tak. (Petr Miler)
Nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
20. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Zatímco za oceánem se tato auta dočkala i po krachu výrobce alespoň nějak slušného zacházení a pozdější poprodejní podpory, v Evropě se jeví být prakticky nepoužitelnými vraky. Podle toho se s nimi zachází, podle toho také stojí. (Petr Miler)
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
20. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Uvážíme-li, jak respektovaná ikona to je, padly ceny nejdostupnějších kusů v prodeji až neuvěřitelně nízko. A nebavíme se o žádných odjetých vracích, ale jen o víc než málo používaných kusech v tuctovějších specifikacích. Klíčová otázka zní: Troufnete si? (Petr Miler)
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
19. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Líp vypadá, navíc se pyšní titulem nejlépe akcelerujícího vozu značky. Jako první také vyfasovalo 14palcový displej multimédií a utáhnout zvládne i 1 590 kg vážící přívěs. Jenže k čemu to všechno je s ekvivalentem 19litrové nádrže nafty v útrobách? (Petr Prokopec)
Mercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
19. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Třícípá hvězda se nevydala správným směrem a následky jejích špatných strategických rozhodnutí devastují její nabídku i nepřímo. Nyní možná našla způsob, jak to napravit - vrátit se do své vlastní lepší minulosti, v případě této novinky téměř doslova. (Petr Prokopec)
Tohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
19. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Přijde vám 1 800 koní, jimiž disponuje Bugatti Tourbillon, jako spousta výkonu? Není to zase tak moc, zvlášť když uvážíme elektrickou asistenci. Tohle auto má ve verzi Evolution 2 059 koní, a to skutečně jen z drsného přeplňovaného osmiválce o objemu 6,6 litru. (Petr Prokopec)
Soudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
19. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Pochopitelně nevíme, jak soud skončí, to se teprve uvidí. Už teď ale ukazuje, jakou možnost vzdálená moc automobilek na palubními systémy vozů výrobcům dává. Co třeba přidat trochu „kilásků”, aby záruka skončila dřív, než se něco pokazí? (Petr Prokopec)
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Dokud jde o krátkou akceleraci v přímce, otylý elektrický crossover bere bank. Jenže poté mu dojde dech a dá postupně najevo jednu svou nevýhodu za druhou tak výrazně, až sprint s jedinou otočkou drtivě prohraje. A čím míň „šťávy” má, tím je jeho počínání horší. (Petr Prokopec)
Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
19. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Také koulíte očima, když na silnici potkáte nový Tiguan a ptáte se, jestli je to SsangYong s přelepeným logem nebo rovnou nějaké laciné čínské auto? Přesně tak bude nyní působit i klíčová Lavida. Rozdíl je jen v tom, že ta laciným autem čínské provenience skutečně je. (Petr Prokopec)
Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
18. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Evropanům v jejich současné honbě za minimalizací nákladů už není dobré nic, co nekupují prakticky všichni, a tak se v ohrožení u některých značek ocitly i relativně stále velmi populární kombíky. Co na to Číňané? No nabídnou kombíky, tento Zeekr budiž důkazem. (Petr Prokopec)
Mini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
18. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Aspoň hrajte překvapené, i když nejspíš dobře víte, že to jinak dopadnout nemohlo. Ani naprostá většina klientely britské značky po elektrickém pohonu netouží, a tak před ideologií zas jednou dostal přednost zdravý rozum. (Petr Prokopec)
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18. 4. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Bez něj je to hotová brzda provozu, však kdo by si kupoval Bugatti, aby pak jezdil bídných 380 km/h, že? Samozřejmě žertujeme, u aut této značky ale tradičně musíte k dosažení extrémní maximálky použít tzv. Speed Key, o kterém u Tourbillonu dosud nebyla řeč. (Petr Miler)
Zkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
18. 4. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Společnost proslula hlavně tím, že dostala do výroby auto, se kterým si Mercedes tak trochu nevěděl rady. V posledních letech ale jako by nevěděla kudy kam - elektromobilita jí štěstí nakonec nepřinesla a čínské peníze také ne. (Petr Prokopec)
Francouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
18. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Nevíme, jestli je to to správné „konečné řešení”, nepochybně ale ukazuje jednu z cest, kterou se automobilky mohou zkusit vydat. To až nevyhnutelně uznají, že stoprocentní elektrifikace jejich nabídek je snem, který se v dohledné době nemůže splnit. (Petr Miler)
Nejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
18. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
A takový prostor nedává tím, že by něco dělal špatně, jen zkrátka pokračuje v tom, co před třemi lety odstartovala verze Wilderness. Kombík připomíná míň a míň, stále víc se naopak přibližuje SUV. (Petr Prokopec)
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
18. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Udělat něco takového zkraje roku 2025 zní jako slušný anachronismus, Porsche ale dobře ví, co dělá. Jeho 911 s ručním řazením je pořád ohromně populární a tento počin jí na atraktivitě jen přidá, zvlášť když kolo nebylo dokonalé. (Petr Miler)
Technik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
17. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Máte pocit, že BMW M3 je oproti naftovému PT Cruiseru autem o tolik rychlejším, že jej s jakýmkoli novým současným obutím musí zašlapat do země, i kdyby cokoli? Omyl, tohle srovnání připomíná, jak důležité je obutí zvlášť u některých aut. (Petr Prokopec)
Japonské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
17. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Po mnoha přešlapech, řadě selhání původních plánů a nespočtu mylných odhadů snad už nikdo soudný nevěří rychlému konci spalovacích motorů. O to realističtěji současné snahy Toyoty, Subaru, Mazdy, Suzuki a Daihatsu působí. (Petr Prokopec)
Pokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
17. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Nešálí vás zrak, tohle mimořádně nevzhledné a neforemné auto je naprosto vážně míněným pokusem Kie zabodovat ve třídě Tesly Model 3. Nedokážeme si představit, že by model EV4 mohl uspět, a to už kvůli tomu, jak s karoserií sedan vypadá. (Petr Prokopec)
Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
17. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Podívejte se na tu svalnatou příď, o autě řekne víc než tisíc slov. Je to brutalita v každém směru - technicky, vzhledově i dynamicky. A po 16 letech od svého vzniku v tomto stavu bohužel stále také cenově. (Petr Miler)
Audi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
17. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Jste zmateni? Nedivíme se, ale vše uvedené v nadpisu je do puntíku přesné. Dosavadní Audi A4 si teď říká A5, jméno A4 pak ponese jen elektrický model. Vedle nich pak vznikne Sportback zvaný E5, který bude také od automobilky Audi, dostane ale její novou značku AUDI. (Petr Prokopec)
Maserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o jejím konci nastínil, co bude dál
17. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Italskému trojzubci loni klesly prodeje o 57 procent. Dno? Kdeže, začátek letošního roku se nese ve znamení propadu prodejů o další skoro polovinu. Zkazkám o možném konci Maserati pod křídly Stellantisu se tak nelze divit, Santo Ficili ale zůstává pevný v kramflecích. (Petr Prokopec)
Muž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
17. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Někteří lidé jsou nenapravitelní, o tomto to ale platí v tom nejlepším možném smyslu takových slov. Je skoro neuvěřitelné, když jeden člověk najede s jedním autem sám tolik kilometrů. Tento to dokázal dvakrát, navíc se dvěma generacemi stejného vozu. (Petr Miler)
Sociální sítě plní důkazy až brutální nekvality nových Audi, rychlost úpadku nechápou ani Němci či kovaní fanoušci
17. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Stačilo pár let a ze značky, která se mohla chlubit jedněmi z nejkvalitnějších vozů vůbec, je výrobce, který ani neumí v jeden celek spojit díly určené pro stejný vůz, eliminovat aerodynamický hluk nebo zajistit spolehlivé fungování odemykání a zamykání dveří. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>