Autoforum.cz
Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Kdo z vás pamatuje hesla jako: „Buduj vlast, posílíš mír!” se teď jistě zasmál, ale tohle není humor. A nejde ani o nápad nějakého očividného extrémisty. S tímto nápadem přišel Kielův institut pro světovou ekonomiku - rychlostní limit podle něj skutečně oslabí Rusko. (Petr Prokopec)
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10. 4. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Tohle auto bývá chváleno pro své bezprostřední projevy, optikou dlouhodobého vlastnictví ale zřetelně dojíždí na úspory na nesprávných místech. Laciný typ startovací baterie patří mezi ně, jednou majiteli po čtyřech jejích selháních během jediného roku došla trpělivost. (Petr Prokopec)
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Dvě dlouhodobě problematické značky se stále nezvládají odrazit ode dna a mateřskému koncernu zjevně dochází trpělivost. Současná situace okolo amerických cel může být poslední kapka. (Petr Prokopec)
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Takzvaná deindustrializace Evropy pod taktovkou Bruselu už není obava či riziko, ale reálně probíhající proces. V Itálii bychom se museli vrátit skoro 70 let zpátky v čase, abychom tuto zemi zažili ve stavu, kdy vyráběla tak málo aut jako dnes. (Petr Miler)
VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Volkswagen za velkou zdí stále více ztrácí půdu pod nohama a pevnou zem nachází jen pod svými klasicky střiženými spalovacími modely. Ty elektrické neprodává už skoro vůbec, přesto chce pád zachránit právě s jejich pomocí. (Petr Prokopec)
Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Nespletli jsme si měnu, řád, počet aut ani kontinent, skutečně se bavíme o tři čtvrtě milionu korun okamžitého zdražení jediného auta v některých zemích Evropské unie. A řeč není o něčem jako AMG-One, ale o relativně obyčejných modelech. Automobilka nemá na výběr. (Petr Miler)
Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Marně přemýšlíme, zda jsme kdy někoho viděli něco takového prodávat, připomíná to snad jen některá kupé s korbou kdysi dostupná v USA. Tohle auto je ale víc, mnohem víc, je hotovým ztělesněním slova crossover. (Petr Prokopec)
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Tohle auto nedává vizuálně nijak najevo, že technicky dalece převyšuje cokoli, co dnes jde ve stejné třídě koupit, není to ani žádná sportovní verze, dokonce ani není nijak zvlášť vybavená. Prostě šestiválec s pohonem všech kol v kompaktu jako symbol skutečného náskoku díky technice, víc nic. (Petr Miler)
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9. 4. 2025, 18:00 | Hodnocení:
V druhé generaci bohužel rezignovalo na některá tradiční technická řešení BMW, zato ale vsadilo na pohlednější design. Po stránce pohonů bylo možné mezi diesely, benziny a plug-in hybridním provedením, největší smysl dává první varianta. (Petr Prokopec)
Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Uhádli byste na základě toho, co vidíte, že jde o Porsche 911? Možná ani ne. A počkejte, až uvidíte zbytek, tohle je opravdu dílo jako z pokladnice plné perel nevkusného tuningu, nepřekvapivě od německého Mansory. (Petr Prokopec)
VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Není to elektrické a je to zajímavé, takže to není pro Evropu, to dá rozum. Němci se tentokrát vyhnuli spolupráci s Fordem, sami si ale auto ani v tomto případě neudělali, místo toho se obrátili na Číňany. (Petr Prokopec)
Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Chytrému napověz, s Bentley nevíme co dělat. Pokud ale někdo ani tváří v tvář mizerným výsledkům daným nezájmem o určité technické řešení aut nedokáže udělat krok zpět a nabídnout řešení jiné, pak mu asi už není pomoci. (Petr Prokopec)
Ferrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
9. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Je to opravdu radikální obrat, neboť dosud byla pro Ferrari rychlost vším, s čím šel ruku v ruce i konec ručně řazených převodovek. I ty se tedy nakonec mají vrátit jako projev jakéhosi řidičského obrození. V rozhovoru se o tom rozpovídal Gianmaria Fulgenzi. (Petr Prokopec)
Staronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
9. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Už tu vůbec nejde o pohony, ty jsou v tuto chvíli zcela druhotné a samy o sobě nic neřeší. Hakan Samuelsson vidí konec časů, kdy většina světa byla jedním velkým trhem. Pokud se tohle změní, vyžádá si to obrovskou míru přizpůsobivosti. (Petr Prokopec)
Ztráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
9. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Dokážete si představit spalovací superauto vyrobené v hrstce exemplářů, které by se po dvou letech pečlivého „sušení” neprodalo dráž, než za kolik jej původní majitel koupil? Takové skoro neexistuje. V případě elektrického supersportu Rimacu se ale bavíme o téměř poloviční ztrátě hodnoty během necelých dvou let. (Petr Miler)
Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
8. 4. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Automobilky občas dostanou chytrý nápad, posunou ho i do výroby a slaví s ním úspěch, jde-li ale o něco mimořádného, snadno na něj zase zanevřou při prvním pokusu o snižování výrobních nákladů. V případě Hondy si ale na piknikový stolek schovaný v zavazadelníku zase vzpomněli. (Petr Prokopec)
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Vypadá jako legrace či pojízdná propagace, ale ani jedno není pravdou. Tohle je skutečné auto autoškoly a můžete si zaplatit za to, abyste v něm absolvovali stejný kurs, jaký jiní dělají ve Škodě Fabia. A nebudeme vám věřit ani chvíli, když nad ním začnete ohrnovat nos. (Petr Miler)
Automobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
8. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Další a další automobilové značky postupně zastavují export do Spojených států. Pokud tedy Američané touží po vozech jako Audi, Porsche, VW, Jaguar, Land Rover nebo Lotus, musí si vystačit se skladovými zásobami. Není to ale žádná blokáda nebo nepřátelský akt směrem k USA, jen racionální postoj. (Petr Prokopec)
Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Vzhled obvykle nebyl tím, čím Corvette okouzlovala davy, třebaže pár generací mělo i v tomto směru co říci. Ta devátá chce svým vizuálním pojetím všechny předchůdce strčit do kapsy, její tvůrci se ale kdesi zapomněli v případě techniky. (Petr Prokopec)
Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Porsche mělo být automobilkou, kterou budou cla na dovoz nových aut do USA ničit, tak jak jí teď mohla pomoci? Stačí se podívat na výsledky firmy za první letošní kvartál, pak pochopíte rychle. Jsou navíc o to tristnější, že tohle je ta jediná vzpruha v téměř celosvětovém marasmu. (Petr Miler)
Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Dva věrohodné zdroje zevnitř Mercedesu nezávisle na době tvrdí, že automobilka nakonec došla k závěru, že jeden ze svých největších přehmatů posledních let zařízne a nahradí jej něčím jiným. Jenže čím? Osmiválcové Céčko prý pořád není ve hře. (Petr Miler)
Britové znovu zrušili zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. Sedm měsíců poté, co ho znovu zavedli
8. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Když někdo z odpovědně tvářících se politiků či manažerů automobilek hovoří o podobných zákazech, obvykle v jejich prospěch argumentuje vyzpytatelností budoucnosti, a tedy třeba plánovatelností investic. Takhle to pak vypadá v praxi. (Petr Miler)
Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
8. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Auta rumunské značky byste v přehledu nejvíc problematických ojetin sestaveném na základě dat získaných při německých technických kontrolách snad už i čekali, Škody méně. A není to jediné nemilé překvapení. (Petr Prokopec)
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
7. 4. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Zapotíte se, když musíte se svým velkým moderním autem zajíždět do garáže vzor 1964? Nedivíme se, přesto máme pocit, že musíte zažívat menší stresy než ti, kteří museli dostat na moře novou 80metrovou hračku Lawrence Strolla. (Petr Prokopec)
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Pouhá čtyři auta stačila k tomu, aby startovní rošt zatížila 10 tunami hmotnosti, to je samo o sobě dehchberoucí. Ještě víc ale zaujme, že stačilo málo a žádné klání jsme ani nemohli vidět, vozy ve srovnání selhávaly jeden za druhým. (Petr Prokopec)
Šéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
7. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Už fakt, že do poslední chvíle dávat rozhovory, jasně ukazuje, že jeho odchod nejspíš nebyl dobrovolný a rozhodně nebyl plánovaný. Co bude se Seatem teď? Na to se ptáme už nehezky dlouho. A po stejnou dobu se zdá, že odpověď na tuto otázku nemá ani sám mateřský koncern. (Petr Prokopec)
Malá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
7. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Objemný motor? Se spoustou válců? Se čtyřmi turby? A s extrémním výkonem? To snad musí být stroj starý aspoň 20 let. Jenže není, patří do auta, které za pár měsíců teprve začne prodávat dánské Zenvo. (Petr Prokopec)
Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Na auto tohoto charakteru je to až absurdní výkon, který vozu dopřává dynamiku, o které si nedávno mohly nechat zdát i špičkové supersporty. Přitom pod palcem pořád máte relativně pohodlný kompakt, se kterým odvezete menší rodinu. (Petr Prokopec)
Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Elektromobily se dnes zabývá skoro každá automobilka, kolik z nich ale na těchto autech vydělává? Skoro žádná. Nebýt Číňanů, řeč je o jediné. A v případě těch zbylých je otázkou, jak moc vážně lze brát jejich účetní výkazy, nemluvě o sanaci jejich výsledků „penězi těch druhých”. (Petr Prokopec)
Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
A Rusové odhalili i další dosud neznáme detaily, z nichž některé překvapí. Nový motor, který nabízí o 50 víc výkonu než základ, to není, nesrovnatelně lepší dynamiku si ale překvapivě bude možné dál užívat i v tom nejnáročnějším terénu. (Petr Prokopec)
K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Až 320 km/h v mimořádném luxusu? To ještě donedávna nebylo u Němců ničím obvyklým. A tohle auto patřilo mezi ta, která s tím s opatrností začala. K dispozici bylo jen skutečné smetánce mezi klienty německé značky, jeden z vzácných kousků teď může být váš. (Petr Miler)
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Pozitiva spojovaná s elektrickým pohonem jsou konečně tady, v Lutonu si je nyní mohou vychutnávat plnými doušky. Tamní továrna na auta po 120 letech končí, v brzké budoucnosti z ní bude průmyslový park. (Petr Prokopec)
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6. 4. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Tahle bizarní věc ve dveřích nejenže otřesně vypadá a ještě hůř se používá, ona je také zoufale nekvalitní. A není v tom zdaleka sama. Audi je na scestí snad v každých 9 záležitostech z 10 možných, jeho pověstná kvalita interiérů není výjimkou ani v nejmenším. (Petr Miler)
Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Nešálí vás zrak, tohle zdánlivě nemožné spojení se stalo realitou. Ukazuje ohromující oddanost majitelů tomuto autu a také jeho trvanlivost. I když jde v podstatě o extrémní výkonné provedení, které se pro takové kilometrové nájezdy hodí ze všech verzí nejmíň. (Petr Miler)
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Vzhled jistě není tím jediným, co rozhoduje o úspěchu jakéhokoli vozu na trhu, pokud je ale auta vyloženě ošklivé, může se stát bariérou dalšího zájmu. Přesně to nyní poznává Kia s Tasmanem, i když se chvíli tvářila, že lidé s vizáží vozu problém nemají. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>