Autoforum.cz
Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Byl to od začátku neuvěřitelně absurdní a vzhledem k jeho načasování i hodně nepochopitelný krok, automobilce přesto trvalo celý jeden rok, než ho vzala zpět. Ale lepší pozdě nežli později, ne? (Petr Miler)
Poslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
6. 4. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Spasitel? Tak se rád tvářil, vyklubal se z něj ale spíš ničitel. Automobilový svět je specifické místo, kterému musíte rozumět do hloubky, abyste pochopili podstatu atraktivity produktů, o které v něm jde. Jim Rowan to nepochopil a skončil. (Petr Miler)
Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Lehce nabyl, lehce pozbyl? Tady dotyčný nakonec snad i víc ztratil, než získal, třebaže je možné, že chvíle radosti prožité v mezičase za to stály. Buď jak buď, mnoho mu toho nezbylo. A to ještě může přijít o svobodu, přinejmenším o tu řidičskou. (Petr Miler)
K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
5. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Mnozí ani nebudou tušit, že se tak dlouho dělala, neboť v nabídce šlo tehdy o zcela okrajovou dožívající alternativu, ale dělala. A tím zajímavější v tomto stavu je. Jediný majitel s ní za roky vlastnictví nenajel skoro nic. (Petr Miler)
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Asi si jej ani poté s žádným SUV Audi nespletete, inspirace řešeními dnes preferovanými v Ingostadtu je ale zjevná. A nezůstane jen u této novinky, vůz se dále dočká celkově přepracované přídě a modernější kabiny. (Petr Prokopec)
Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
5. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Donedávna nemyslitelná věc ukazuje, jak rychle se situace v automobilovém světě změnila. A mění se dál. Teď už má problémy i Porsche a ve výsledku může být rádo, že mu opuštění Bugatti „něco hodí”. (Petr Miler)
Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Po odhalení atraktivního zevnějšku jsme čekali víc. Doufali jsme ve víc osobitosti a větší zaměření na řidiče, tohle vypadá jako hlavně co nejlevnější kopie vnitřku Civicu. Pár specifik se ale najde, zda budou dostatečná pro uhranutí davů, ukáže jen čas. (Petr Prokopec)
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Představa „elektrických optimistů”, že míra akceptace těchto aut postupem času poroste, se evidentně míjí s realitou. Lidé naopak projevují obdivuhodnou odolnost vůči téměř všeobjímající manipulaci a od elektromobilů si udržují zdravý odstup. (Petr Miler)
Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Britská automobilka má nového, znovu arabského majitele, který se složitou situaci společnosti pokouší řešit svérázným způsobem. Přistoupil k jejímu spojení s firmou Forseven, která tři roky pracovala v utajení. Výsledkem může být cokoli, i pozitivní překvapení. (Petr Prokopec)
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Nadšence z týraní takového klenotu zabolí u srdce, ale pokud automobilka stojí o to, aby se i takové auto na nevybíravé zacházení reagovalo správně, musí mu jej sama vystavit. Zejména kalibrace airbagů připomíná hotové demoliční derby. (Petr Prokopec)
Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Vypadá atraktivně a svou dynamikou přinejmenším nezklame, ale co dál? Při své hmotnosti, velikosti a s ekvivalentem 20litrové nádrže na naftu v útrobách je to poník pro jeden trik, který při rychlé jízdě nedojede skoro nikam, a přesto si řekne o dlouhý odpočinek. (Petr Prokopec)
Když Rolls–Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Britská automobilka proslula tím, že klientům, kterým říká „patroni”, splní kdejaké přání. To ale platí jen o pojetí zevnějšku či interiéru, v případě techniky musíte brát, co je. Kupec tohoto auta se s tím smiřovat nemusí. (Petr Prokopec)
Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Tak to aspoň prezentuje sama automobilka a nutně nemusí mlžit. Stejně tak ale může jít o její už déle chystanou reakci na to, že některých aut prostě neprodává dost. A „celní hrátky” Donalda Trumpa prostě přišly vhod jako lepší zdůvodnění či nasměrování pozornosti ke konkrétním fabrikám. (Petr Miler)
K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3. 4. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Mimořádná kariéra Michaela Schumachera dala za vznik řadě legendárních monopostů F1 ověnčených výjimečnými úspěchy. Tohle Ferrari je ale zřejmě úplně nejvíc. Dovezlo Schumiho k několika vítězstvím i dominantně získanému titulu mistra světa. (Petr Prokopec)
Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3. 4. 2025, 14:30 | Hodnocení:
Tohle zas jednou připomíná, jak moc ukradení dnes zákazníci Volkswagenu jsou. Verze žádaná skoro polovinou lidí skončila z žádného důvodu s pouhým faceliftem. Že by jí Němci aspoň vystrojili pohřeb? Ne, potichu se prodala u dealera ve městě, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšel. (Petr Prokopec)
Nová, zatím jen elektrická generace auta se v prvním kvartálu prodávala hůř než 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3. 4. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Pokud stále pochybujete o tom, že na elektrické náhrady zejména některých modelů aut lidé opravdu nečekají, tady máte celkem odzbrojující důkaz, že nečekají. A také jasné vysvětlení, proč se nakonec spalovací verze musela vrátit. (Petr Prokopec)
Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3. 4. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Amazon upřesnil, co bude podstatou nové čtyřdílné série The Not Very Grand Tour. Fandy slavného tria asi nezklame, jakkoli si nejsme jisti, zda je nadchne. Hammond a May se aspoň ukážou na nových záběrech, Jezza ne. (Petr Prokopec)
Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3. 4. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Dalo se čekat, že v Česku prodaná auta nebudou v kauze vadných baterek řady dobíjecích modelů výjimkou. A skutečně nejsou, teď už to máme potvrzené i oficiálně. Kolik ze zdejších majitelů se dočká nových akumulátorů, zatím není jisté. (Petr Prokopec)
Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3. 4. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Říkáme si, čemu to asi může v bilanci takové firmy pomoci, ale nedovedeme si představit jiný důvod, pro který by se Audi takových aut zbavovalo. Prodat jich chce víc, zatím posílá do prodeje typy R18 e-tron a RS5 DTM, a to plně funkční i s budoucí technickou podporou. (Petr Prokopec)
K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Byly doby, kdy jste si z takových vozů mohli vybírat mezi novými auty, byly doby, kdy nebylo problém sehnat krásný exemplář v bazaru. Dnes se extra kousky počítají na jednotky v celé Evropě a tohle je teď asi ten nejkrásnější z nich, Alfa 147 GTA v typické rudé. (Petr Miler)
Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Časy, kdy se BMW, Mercedes a Volkswagen chlubily rekordními zisky a odvážně si malovaly, jak s pomocí elektromobilů položí svět na lopatky, jsou pryč. Teď začínají strádat už i na domácím písečku, recepty na nápravu vlastního fungování ale zarytě odmítají. (Petr Prokopec)
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2. 4. 2025, 16:00 | Hodnocení:
Volkswagen zas jednou zabil auto, o které lidé stáli, a podle toho v bazarech vypadá. Několik let staré staré „manuální” Polo GTI tak dnes stojí skoro tolik co zcela nové s automatem. Má své mouchy, ty ale přebíjí fakt, že si s ním královsky užijete. A Němci s ním brzy skončí úplně. (Petr Prokopec)
S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2. 4. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Xiaomi SU7 se sice v nárazových zkouškách ukázalo být nejbezpečnějším čínským autem, jaké kdy vzniklo, ani to ale neznamená, že se v něm nedá zabít. Přímé následky této nehody nevypadají tak zle, vypuknuvší požár ale nedal nikomu na palubě šanci přežít. (Petr Prokopec)
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Dávat tyhle dvě veličiny na misky jedné váhy svědčí jen o naprosté nekompetentnosti lidí, kteří tak činí. Je to jako říkat, že je někde holínek než hodinek - spojitosti se najdou, však obojí se natahuje. Ale jinak jde o úplně jiné věci. (Petr Prokopec)
Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT–R Wagon
2. 4. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Dnes ikonický Nissan GT-R R35 se pochopitelně vyráběl jen jako kupé, jedna firma ale po dvou letech vývoje představila kit, který vám dovolí vlastnit tento vůz i s karoserií kombi. R35 to ve výsledku vlastně už není, výsledek je ale zajímavý. (Petr Prokopec)
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Čekali jsme, že rok 2025 bude s obřími pokutami od Evropské unie pro výrobce aut spojen víc než jakékoli jiné dřívější období, tučné sumy převáděné na bruselská konta jsme ale čekali v souvislosti s emisemi CO2. Nakonec celá sága začíná jinak. (Petr Prokopec)
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef–jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2. 4. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Tohle „hovado” na kolech nevypadá jako nic, co už známe, od pohledu je to automobilová brutalita svého druhu. Drsný vzhled vozu ale není samoúčelný, každý tvar tu má svou funkci. A jízda Stiga v Dunsfoldu to jen potvrzuje. (Petr Prokopec)
Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Časově nejde zrovna o dnešní zboží, ale podívejte se na tachometr - během pouhých 863 ujetých km tohle auto mnoho ze své svěžesti ztratit nemohlo. Za nižší cenu, než s jakou je spojena základní nová Octavie, už by mohlo bodovat. (Petr Miler)
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1. 4. 2025, 18:30 | Hodnocení:
Dohled nad silničním provozem je v Evropě bezprecedentně intenzivní a důkladný, tresty i za relativně bagatelní přestupky bezprecedentně tvrdé. Co na to Evropský parlament? Přitvrdit a homogenizovat. Právě to je ale vzhledem k rozličnosti pravidel a zvyklostí po celém kontinentu nesmyslné. (Petr Prokopec)
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1. 4. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Ještě nedávno největší automobilka světa o své pozice nepochybně rychle přichází. Pokud ale chce znovu dobýt ztracené kóty, musí se začít soustředit na podstatu svých aut, ne na jejich doplňkové funkce. (Petr Prokopec)
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1. 4. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Kdo by nechtěl Ferrari? Nejen Sebastian Vettel ví, že nikdo takový neexistuje, každý je nakonec fanouškem asi nejslavnější automobilové značky světa. Cesta k jednomu z jeho povedených aut nemusí být nutně až tak drahá, přesto vás může zruinovat. (Petr Prokopec)
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Není to render, tohle auto skutečně vzniklo a z jeho vzhledu byste asi neuhodli, co se stalo jeho základem. Ve výsledku ukazuje, že i stroj střižený ve stylu Cybertrucku může být přitažlivý. (Petr Prokopec)
Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Motá se vám z toho hlava? Chápeme, ale je to všechno právě tak. Volkswagen kdysi vyvíjel motor W10, který ale neuměl testovat ve svých autech, tak ho nacpal do BMW M5. To pořád existuje a jezdí na Slovensku, kde konečně ukázal, co dovede. (Petr Prokopec)
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Máte pocit, že když si někdo koupí zbrusu nové Ferrari nebo Porsche, je to bohatý člověk? Vaší optikou možná, pohledem klienta Bugatti je to chudák, který si za cenu celého jeho auta nemůže dovolit ani žádný z „lepších” příplatků. (Petr Prokopec)
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1. 4. 2025, 8:00 | Hodnocení:
„Na vlastní žádost byl jsem právě přijat do funkce ředitele firmy Fiat…” Tohle v 80. letech razily Triky a pověry, mimo parodické písně se ale do ředitelských funkcí na vlastní žádost ani nenastupuje, ani se z nich náhle neodchází. Wayne Griffiths měl skončit na vlastní žádost, o skutečných důvodech jeho konce ale můžeme jen spekulovat. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>