Autoforum.cz
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
A jeho náhrada je tak nedůvtipná, že se můžeme jen ptát, jak hluboko lze v pozici největší české automobilky ještě klesnout. Do vývoje dění okolo Škody v posledních letech ale tento krok zapadá dokonale. (Petr Miler)
Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31. 3. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Jeden z největších automobilových trhů Evropy začíná s pokračujícími jednáním o konci války na Ukrajině stále více lákat automobilky, které jej v roce 2022 opustily. Některé si k tomu chytře nechaly otevřená vrátka a nevylučují, že je využijí. Volkswagen má ale prázdné ruce. (Petr Prokopec)
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Už její Porsche za cenu Octavie sklidilo obrovský úspěch, další novinka značky má ale ještě větší šanci bodovat. Teprve druhý automobilový počin Xiaomi nabídne za málo opravdu hodně a může se stát vůbec největším letošním automobilovým hitem z Říše středu. (Petr Prokopec)
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Palubní systémy jsou dnes velmi důležitým prvkem nových aut. Dobrým systémem můžete nezajímavé auto zvelebit a mizerným jinak povedený vůz zabít. Jak bude fungovat Pleos od Hyundai, netušíme, originální ale není ani trochu a mnoho přínosů ani neslibuje. (Petr Prokopec)
Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31. 3. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Nemůžeme říci, že by v nás současné BMW řady 7 generace G70 vzbuzovalo touhu už kvůli tomu, jak vypadá, coby „atribut moci” ale pochopitelně funguje na jedničku. Přijde ovšem nejmíň na 3 miliony korun. To 15 let starou ojetinu koupíte klidně i pod 200 tisíc a parády s ní jde nakonec udělat skoro stejně. (Petr Miler)
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31. 3. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Ještě před pár léty by BMW bylo v podobném srovnání jen do počtu. A čekali jsme to i tentokrát, však aspoň ve zrychlení z místa by 911 GTS s pohonem všech kol měla být v jiné lize vedle jakékoli M4. Ale není, ani trochu. (Petr Prokopec)
Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Evropské automobilky nechávají spalovací motory obvykle jen dožít a některé říkají, že to dělají kvůli Číňanům. Co na to Číňané? Vyvíjejí si vlastní nové spalovací motory, teď už dokonce i zřídka používané koncepce spojené hlavně s Porsche a Subaru. (Petr Prokopec)
Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Víte, že jste si v práci nevedli dobře, když vám v neděli oznámí, že v pondělí končíte. Přesně to postihlo Jima Rowana, který v pozici šéfa Volva zpackal mnohé, a tak si po pouhých třech letech vyklidil stůl. Ze zálohy byl ale povolán jeho ne až tak odlišně uvažující předchůdce. (Petr Miler)
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Teoreticky by díky tomu mohly být jako ojetiny výhodnými koupěmi, problém je ale trojí. Jednak takové poklesy nejsou bezdůvodné, jednak jde o vozy s vysokými provozními náklady a především - rychlý pokles hodnoty trvá i poté, co si to hlavní „vyžrali” původní kupci. (Petr Prokopec)
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30. 3. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Je to něco, co se traduje roky, teď je to potvrzeno i statisticky. Je vskutku otázkou, jak může někdo se vší vážností považovat auta s tak vysokou hmotností a takovými výkony za ohleduplná k přírodě. (Petr Prokopec)
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30. 3. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Zůstáváme přesvědčeni, že majitelé v pozici zákazníků mají mít jednoduše právo dělat si se svými auty, co uznají za vhodné, a automobilky mají jim nelibé projevy nerovnováhy na trhu řešit jinak. Chevrolet to tak zjevně nevidí a chce dál trestat vlastní klienty, dokonce dvakrát. (Petr Prokopec)
Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30. 3. 2025, 8:00 | Hodnocení:
Italská mašina na peníze se zasekává, o tom už teď není nutné diskutovat. Je otázkou, co si brát ze zacházení firmy s „levnými” modely typu Roma, v případě typů jako SF90 je ale vymalováno. (Petr Miler)
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30. 3. 2025, 7:00 | Hodnocení:
V době, kdy se elektrická auta měla ujímat vlády nad vším, se hra se paradoxně spíš vyrovnává. Drobné evoluce dnes už 6 let starého spalovacího auta stačily na to, aby zadupalo do země nedávno zásadně inovovanou Teslu. (Petr Miler)
BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Tohle auto je stále větší propadák a nedivíme se tomu ani v nejmenším. Zásadní otázkou jde, zda ho lidé odmítají proto, že je mimořádně ošklivé, anebo proto, že je mimořádně absurdní. Po další vlně slev jej totiž už skoro jistě neodmítají proto, že by bylo drahé. (Petr Miler)
Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29. 3. 2025, 16:00 | Hodnocení:
800 koní v pořád praktickém rodinném autě, to zní nutně lákavě. A po technické stránce bude těžké tomuto autu něco vyčítat. V případě vzhledu se ale jindy spíš konzervativní G-Power tentokrát při zemi nedržel. (Petr Prokopec)
Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
29. 3. 2025, 14:30 | Hodnocení:
Zatímco evropské automobilky se trápí, aby si byly schopny udržet optikou nabízené hodnoty za peníze aspoň svou někdejší úroveň, Číňané dál zvyšují svojí hru. Tohle auto se prodává po statisících, přesto nyní nabízí ještě víc za ještě míň. (Petr Prokopec)
Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29. 3. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Zdá se, že nová generace ikonického muscle caru skutečně bude moci zabodovat, stačilo mu ponechat docela líbivý vzhled a sebrat povinný elektrický pohon. I s praktičtější karoserií má čím zaujmout. (Petr Prokopec)
Majitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
29. 3. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Tohle je skutečně jiný svět, ve kterém je i milionář chudákem. Nedalo se sice čekat, že vlastnit exkluzivní auto určené pro pár set vyvolených z celého světa bude levné, konkrétní ceny pravidelných servisů a vybraných dílů ale berou dech. (Petr Prokopec)
Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řadově větší počet majitelů
29. 3. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Dalo se čekat, že tohle nebude jen americká záležitost. Informace o potížích se běžnými tamtamy pořád nešíří, podařilo se nám ale získat oficiální vyjádření automobilky, která kritický problém připouští i pro evropskou produkci. Zdejší majitele bude kontaktovat. (Petr Miler)
VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29. 3. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Je to slušná ironie, ale pro fanoušky Volkswagenů je to současně dobrá zpráva. Automobilka se rozhodla zbavit části rodinného stříbra a z depozitáře vlastního muzea prodává auta jako Golf VR6, původní Scirocco nebo Passat B3. Ceny začínají opravdu nízko. (Petr Prokopec)
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29. 3. 2025, 7:00 | Hodnocení:
Je to pikantní už z podstaty, neboť Kia se navzdory návalu kritiky tvářila, že její novinka je vlastně krasavec. Ve skutečnosti tedy zjevně pochopila, že není, odstranění „obočí” ale noc v den nemění, třebaže vzhledu skutečně prospělo. (Petr Miler)
Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je to úctyhodný výkon bez ohledu na typ auta, najet takové kilometry s jakýmkoli vozem chce velké odhodlání. Selhání klíčové a extrémně drahé části techniky mimo záruční podmínky ale vrhá na celý zápis velmi nemilé ekonomické světlo. (Petr Miler)
Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Stále nevěříme, že se to stalo, navíc si můžeme jen hlavu ukroutit nad způsobem, jakým se to stalo. Je to věta vpašovaná odnikud do naprosto nesouvisejícího, vlastně jinak úplně protichůdného vyjádření. Musíme vlažně zatleskat. (Petr Miler)
Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28. 3. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Tohle už je vážně jediná rada, kterou vám nyní můžeme dát, neboť francouzská metropole vyhlásila motoristům otevřenou válku. Nově ruší 10 tisíc parkovacích míst a zakazuje vjezd do 500 ulic. Následky nikoho nezajímají, vítězí ideologie. (Petr Prokopec)
Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28. 3. 2025, 16:30 | Hodnocení:
My si na rozdíl od jiných nehrajeme na proroky a budoucnost neznáme. Pokud ale cílem má být „vynulování” emisí CO2 s minimálními negativními dopady, pak nám tohle řešení dává smysl. Jeho autoři se vydali cestou, o které se zatím sotva mluvilo. (Petr Prokopec)
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28. 3. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Dlouho jsme neslyšeli o Schumiho stavu nic konkrétního od nikoho, kdo by měl reálnou šanci s ním být v kontaktu a dalo se mu věřit cokoli, co říká. Felix Görner mezi takové patří a muselo mu být dovoleno, aby toto řekl. Začínáme se obávat, že nás rodina připravuje na velmi špatné zprávy. (Petr Miler)
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28. 3. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Čtrnáct tisíc? Čtrnáct stovek? Ne, čtrnáct kusů. Přesně tolik exemplářů svého elektrického kompaktu navezl Peugeot loni v listopadu s velkou pompou do Austrálie, aby otestoval zájem o vůz mezi tamním publikem před jeho formálním uvedením na trh. Tady má výsledek. (Petr Miler)
Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její neúspornější verzi
28. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Koupit si skutečný americký muscle car není zase tak těžké, ale kdo jej bude živit? A jak s ním půjde obstarávat běžné denní ježdění? Na takové otázky v tomhle autě myslet nemusíte, jen musíte akceptovat, že pod zadkem nemáte Dodge, jde o Hondu. (Petr Prokopec)
Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Třícípá hvězda dodnes těží z pověsti výrobce extrémně odolných aut, ale co z nich reálně zbylo? I modernější Mercedesy vydrží, ale tohle už ne a jejich tvůrci se vymlouvají na komplikovanou konstrukci. Jenž ani třída S W140 svého času nebyla žádný primitivní vehikl, ani omylem. (Petr Miler)
Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
S tím, jak podobných aut přibývá v provozu, přibývá i podobných problémů. Ten nejnovější se týká Volv S90, V90, S60, V60, XC60 a XC90, tedy opravdu mnoha typů z let 2020 až 2022. (Petr Prokopec)
Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Věříme, že za to bude „po zásluze” potrestána, neboť pravda dnes stále více spadá do kategorie „nehodící se škrtněte”. Faktem ale, že správně poukazuje na širší kontext, který většině konkurentů zřetelně uniká. (Petr Miler)
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27. 3. 2025, 15:00 | Hodnocení:
O tomto autě si můžete myslet cokoli, už jeho dvanáctiválcový motor bez turba z něj ale dělá klenot svého druhu. A co když mu přidáte rozšířený bodykit, jiný podvozek a především výfuk, který vytlouká tabulky oken sousedova domu? (Petr Prokopec)
Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27. 3. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je čas sbalit si kablík a vyrazit za trochu jinými dobrodružstvími s trochu jinými auty. To vzkazují nizozemští řidiči tamní vládě v jí samotnou iniciovaném průzkumu. Samo o sobě to pochopitelně neznamená, že se něco takového stane, hodně to ale říká o vztahu obyčejných lidí k elektrickým autům. (Petr Miler)
Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení:
S Nissanem to jde od pěti k nule a jednoduše musí udělat něco velkého, aby se aspoň seriózně pokusil odvrátit vlastní úpadek. Ivan Espinosa na nic nečeká a ještě před svým formálním jmenováním do čela firmy jedná. (Petr Prokopec)
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
U čtyř kruhů stále nepochopili, co je táhne ke dnu, tak a jsou připraveni dál pracovat na svém sebepoškozování až do hořkého konce. Tedy pokud dříve firmu neopustí Gernot Döllner, který ani teď není připraven sebevražedné strategii jednoznačně zamávat. (Petr Prokopec)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>