Autoforum.cz
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Audi se v posledních letech hodně změnilo a zažívá nebývalý odliv zákazníků. Těmi nejsou jen lidé či firmy používající jeho vozy, ale také automobilky odebírající jeho techniku. Nizozemský Donkervoort patří mezi ně. Tedy patřil, po 29 letech se od Audi odvrací. (Petr Prokopec)
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Deset let nám tvrdili, že jde o lepší alternativu, která se rychle ujme vlády nad automobilovým světem. Nestalo se to a neděje se to, což nutí k uznání, že elektrická auta v tomto souboji opět prohrála. Anebo je tu ještě jedna možnost - říct, že se žádného takového souboje vlastně neúčastní. (Petr Prokopec)
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21. 3. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Dnes už čtyřnásobný mistr světa si nepotrpí na okázalých symbolech luxusu, „dobytčákem” ale po velkých cenách dávno létat nechtěl. Tento tryskáč si koupil jako první od Richarda Bransona, teď mu dává vale. Zvenčí už ty správné barvy nemá, uvnitř ano. (Petr Prokopec)
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21. 3. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Zeď je zeď, ale nemusí tak vypadat. Co když na ni namalujete obraz vytvářející, že jde o pokračující silnici? Systémy Tesly spoléhající na kamery s tím mají problém, ale upřímně: Neměl by právě s tím problém i řidič z masa a kostí? (Petr Prokopec)
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Nečekejte, že to Němci někdy otevřeně řeknou, je třeba si všímat toho, co dělají. Mediálně dál tlačí na elektrickou strunu, v Číně ale přichystali brzkou modernizaci svého klíčového spalovacího modelu Sagitar, velmi brzy přichází také změny pro novější Lamando. (Petr Prokopec)
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Nechápete, kdo je ochoten si něco takového koupit? V tomto případě se stačí podívat na jméno a vše je jasné. Dílo je to jako obvykle bizarní, příď upraveného Rollsu Cullinan se vám ale možná bude zamlouvat. (Petr Prokopec)
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Chápeme, že jde o výjimečné zboží, ale je tak výjimečné, aby za něj někdo dal tolik jako za otevřené Porsche 911? Jsme si skoro jisti, že rozprodat finální 300kusovou edici Supry nebude snadné, až příliš okatě využívá toho, že podobná auta končí a už se nevrátí. (Petr Prokopec)
Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Jejich zastánci dlouho tvrdili, že jakmile elektrický pohon nebude dražší než ten benzinový či dieselový, prodeje půjdou prudce nahoru. Realitu můžeme vidět nyní, ze všeho nejzřetelněji v Austrálii. (Petr Prokopec)
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20. 3. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Upřímně řečeno nás nikdy moc nebral, přesto jsme přesvědčeni, že na něj za pár let budeme vzpomínat jako na malý zázrak, který byl a není. Zatím je. Ani celý další rok ho ale nejspíš neobjednáte. (Petr Miler)
Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20. 3. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Vždy, když je nějaké auto spojováno s případy tzv. samovolné akcelerace, jsme velmi skeptičtí, obvykle si majitelé spletou pedály. Tady to tak ale není, na videích je jasně vidět, jak vůz po sundání nohy z plynu ostře zrychluje, jako by se mu pedál zasekl. (Petr Prokopec)
Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20. 3. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Kolik let nesmyslných výkřiků jsme museli strpět, než jsme se dopracovali k momentu, který od počátku musel tak jako tak přijít? Ale buďme rádi aspoň za takový výsledek, šéf Alfy
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20. 3. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Nový designový styl škodovek od začátku budí rozpaky a zdá se, že cestou do sériové výroby se příliš nezmění. Produkční Škoda Vision 7S vypadá spíš jako tank, možná i škodovka dopředu uvažuje o rozjetí zbrojní výroby. (Petr Prokopec)
Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Máte pocit, že legendy o nezničitelných autech třícípé hvězdy trochu přehání? Tento Mercedes třídy E generace W210 vás vyvede z omylu. Aby zvládl výlet přes půl kontinentu, bude u něj stačit skoro jen dolít kapaliny a vyměnit pár hadiček. A to stál pouhých 21 tisíc korun. (Petr Prokopec)
Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Drahým značkám se tak dlouho dařilo prodávat skoro cokoli, co nabídly, až došly k přesvědčení, že si mohou dovolit nabízet libovolný nesmysl za libovolné peníze a budou s tím úspěšné. Jedna za druhou nyní poznávají, že takhle to nefunguje. (Petr Miler)
Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Je to nepochybně posun, byť na řadu nepříjemných otázek od reálné použitelnosti v praxi po vliv na životnost baterií neodpovídá. Ale i kdyby všechno fungovalo tak, jak si Číňané malují, pořád nejsou ani zdaleka na úrovni spalovacích aut ve dvou klíčových ohledech. (Petr Prokopec)
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení:
A to znamená jedno - ať už za tato auta bude ochoten zaplatit kdokoli cokoli, klidně jednu korunu, změní majitele. Tahle neuvěřitelně excentricky pojatá kolekce i s bizarním příběhem, který za ní stojí, si nový domov najde příští měsíc. (Petr Miler)
Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Nazvat jeho vzhled odvážným je snad už i slabé slovo, tohle je velmi extravagantní auto. Ale to nutně nemusí vadit, pokud nabízí spoustu praktického použití za peníze, za než podobně koncipované vozy obvykle nekoupíte. (Petr Prokopec)
I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19. 3. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Už i nejzatvrzelejší z příznivců značky se ptají, proč musí čtyři kruhy měnit řešení, která byla dlouhodobě zdrojem spokojenosti jeho klientů? A když už pod tlakem kritiky udělají krok zpět, není to do původního stavu? „Kauza předního znaku” SQ5 je v tomto ohledu velmi výmluvná. (Petr Miler)
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19. 3. 2025, 10:00 | Hodnocení:
V případě svých angažmá v motoristických show už nám dali sbohem a šáteček. Málokdo tedy čekal, že se populární trojice sejde jindy než nad sklenkou něčeho ostřejšího, nakonec ji ale uvidíme celou na obrazovkách. Pokud ovšem čekáte nová dobrodružství, budete zklamáni. (Petr Prokopec)
Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
19. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Je neuvěřitelné, kolik automobilek má dnes před očima, jak jejich dosavadní investice do elektromobilů odjíždí do kanálu, přesto je nenapadne nic lepšího než investovat do toho samého ještě víc. Mazda rozum neztrácí a jde přesně opačným směrem. (Petr Prokopec)
Mercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
19. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Kolik prodaných aut určitého modelu je dost na to, aby pro výrobce zůstal relevantní? Ani desetina veškerého odbytu na kontinentu, ze kterého Mercedes pochází, zjevně nemusí stačit. Tento podíl přitom odpovídá pozici druhého nejžádanějšího typu v nabídce, to už je vážné. (Petr Miler)
Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
19. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Po všem, čeho se Audi v uplynulých letech dopustilo, to nepřichází jako překvapení, přesto je pozoruhodné, že je na tom drahých německých značek tak jasně nejhůř. Šéf značky navzdory tomu pořád jen „uvažuje”, že by pohřbil od začátku nesmyslné plány. (Petr Miler)
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Jako nové stojí tohle auto míň než 500 tisíc korun, takže opravdu není drahé. Jenže skutečně lákavé je až s 1,5litrovým turbodieselem, který dnes jako nový nekoupíte. I proto si s ním auto slušně drží hodnotu, ale má smysl po něm jít, je to úsporný a spolehlivý motor. (Petr Prokopec)
Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Blíží se poprvé po dekádách chvíle, kdy budou u dealerů Ferrari stát skladové vozy prodávané se slevou? Vývoj k tomu směřuje a bizarně střižená novinka na tom má svůj podíl. Problémy automobilky jsou ale hlubší a jeho dlouhodobě uplatňovaná strategie přestává fungovat. (Petr Miler)
Nissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
18. 3. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Už jeho jméno dává vzpomenout na časy, kdy byl Nissan v kurzu a jeho auta vyvolávala touhu obyčejných uživatelů i náruživějších řidičů. Vrátit do nabídky Primeru zní v situaci Nissanu jako dobrý nápad, ale ne jako klon elektrického modelu čínské výroby. (Petr Prokopec)
Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18. 3. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Žijeme v opravdu bizarní době, když je člověku vyčítáno ekonomicky racionální jednání vycházející vstříc zákazníkům. Ale zjevně je pořád možné takový přístup ustát, jak dokazuje Wayne Griffiths, a to i v rámci struktur koncernu Volkswagen. (Petr Prokopec)
Lidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
18. 3. 2025, 8:00 | Hodnocení:
Naděje na návrat některých věcí do normálu pořád nevymřela. Nějakou chvíli to zvlášť v případě určitých značek vypadalo, že s čím větším nesmyslem přijdou, tím většího úspěchu se s ním dočkají. BMW a jeho XM to ale nepotvrzují. (Petr Miler)
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18. 3. 2025, 7:00 | Hodnocení:
Být apríl, zacukají nám koutky, vlažně zatleskáme a jdeme dál. Jenže je polovina března a opravdu nevíme, co si o tom myslet. Prodávat tohle se vší vážností a ještě tomu říkat „čepice pro kamioňáky”, nám přijde jako docela troufalý nápad. (Petr Miler)
Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
18. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Když ztratíte skoro osminu zákazníků za jediný rok, víte, že nezažíváte nejlepší časy. A Audi už ani nedoufá v to, že by se vrátily jakékoli lepší, proto se rozhodlo zamávat téměř desetině všech svých zaměstnanců. (Petr Miler)
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
18. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Tento pohled pod pokličku jen připomíná, jak daleko třícípá hvězda se záměrem skoncovat se všemi spalovacími motory během pár let zašla. Michael Kübler je skutečně posledním zaměstnancem AMG, který umí vyrobit ty nejobjemnější agregáty. Plaketu se svým jménem na ně už ale nelepí. (Petr Prokopec)
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
17. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Kolikrát už jsme zmiňovali, že ohýbání věcí přes koleno je kontraproduktivní? Kdyby elektrickým autům bylo dovoleno se postupně dostat na úroveň, kdy je podstatná část lidí bude přirozeně chtít jako něco lepšího, nikdy nestane, že se proti nim vzedme takový odpor. (Petr Prokopec)
Lidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
17. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Dokážu si představit pár typů lidí, kterým bych to odpustil, u ostatních jde o hanebnou bezohlednost a netolerovatelný necit pro něco tak krásného, jako je automobil. Fakt, že chybí i automobilovým profesionálům a nadšenci se musí snižovat k takovýmto opatřením, je až děsivý. (Walter Kraft)
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17. 3. 2025, 13:00 | Hodnocení:
Od konce motoristického pořadu v jeho asi nejlepší formě uplynulo už 10 let. Prostory, kde vznikal, pořád existují, jsou ovšem zdrojem nejen silné nostalgie, ale i podobně silných rozpaků. Také slavné duo vnímá, že žádný nový díl Top Gearu už nejspíš nevznikne. (Petr Prokopec)
Manuální převodovky jsou druhem na vymření už i u Škody, dokonce u Octavie. Lenost dohnala hlavně Němce
17. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Víme, že zákazníci dražších aut si za automatické převodovky dominantně připlácí už nějaký ten pátek, neochota řadit - a ochota platit vysoké sumy za samočinné převodovky - ale ve velkém dohání i klienty Škody. Situace se ale trh od trhu pořád docela dost liší. (Petr Prokopec)
Elektromobily mají na lidské zdraví i přímo horší dopad než dieselová auta, zjistila univerzitní studie
17. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Že nepřímo je to s elektrickými auty kvůli jejich emisím z výroby a emisím spojených s produkcí elektřiny složitější, než se traduje, se tak nějak ví. Ale tady nejde jen o to, bavíme se o škodlivinách produkovaných přímo provozem. (Petr Prokopec)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>