Autoforum.cz

Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
17. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Umístit relevantní tlačítka do výplní dveří je dobrý nápad, ale aby jich tam bylo víc jak dvacet? Prakticky hned vedle sebe? Tady zas jednou dostala ergonomie na zadek odpornou holí s nápisem „úspora nákladů za každou cenu”. (Petr Miler)

Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
16. 3. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je fascinující, na jakých záměrech Němci po mnoha letech bušení do zavřených vrat trvají, když mají doslova před očima, s čím dokáží být pořád snadno úspěšní. Jejich vůbec nejprodávanější modelem je dnes vůz, který podstatu značky Volkswagen stále s lehkostí naplňuje. (Petr Miler)

K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
16. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V jeho době to nebyl dvakrát úspěšný nápad, o to víc ale zaujme s odstupem času v takové kondici. Vidíte tu kůži a dřevo? Přidejte si motor z kapesní rakety, spoustu výbavy nebo noblesní laky a máte v zásadě to, co Francouzi zkoušeli prodávat na počátku 90. let. (Petr Miler)

Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
16. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle už opravdu není náhoda nebo anomálie. Tesly jsou největší propadáky u německých STK, čtvrtina jich neprojde prvními dánskými STK a v Nizozemsku? Tam si fidlátka balí dokonce víc jak třetina vozů při první kontrole kvůli technickým potížím. Hotový bezúdržbový zázrak, že? (Petr Prokopec)

Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
16. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Touto dobou už měl být u dealerů, začátek prodejů byl ale nakonec odložen. Nyní se máme konečně nacházet jen týdny od chvíle, kdy jej bude možné reálně koupit jako to nejlepší od tradiční značky aut aktuálně poněkud netradičního původu. (Petr Miler)

Už i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
16. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to něco, o čem mluvíme roky, Němci si to ale dosud odmítali připustit. Teď už i oni chápou, že sázka na elektromobily pod taktovkou politických tlaků je zkázonosnou spirálou, ve které si dobrovolně můžete vybrat jen ze dvou cest: Špatné a ještě horší. (Petr Prokopec)

Škoda neuvěřitelně rozmazává exkrement „propouštění kvůli elektromobilům”, médiím z celého světa vyčítá svá selhání
16. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Tohle je amatérismus tak neuvěřitelný, že bychom nečekali, že se jej od škodovky někdy dočkáme. A tím spíše ne ve světovém měřítku. Ale stalo se. Škoda aktivně dělá z jedné nepříjemné zprávy dvě a ještě si při tom proti sobě poštvává novináře. (Petr Miler)

Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
15. 3. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bývalo ještě dostupnější, když už ale nic jiného, udrželo si svou flexibilitu, za níž stojí hlavně zadní „magická sedadla“. A také spolehlivost, která je Hondě Jazz vlastní i v době hybridních pohonů. (Petr Prokopec)

Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ptáte se, proč vám ukazujeme dvě stejná auta v jiných barvách? Kéž by to tak bylo, kéž by. Jak mohlo Audi po veškerém přešlapování na místě dojít k závěru, že nejlepší bude udělat dva nové kombíky různých třídy prakticky úplně stejné, je mimo naše chápání. (Petr Prokopec)

Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
15. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Smiřte se s tím, že Škodám coby velmi široce akceptovatelným autům prostě odzvonilo. Tento zatím nepojmenovaný model bude dalším z těch, které vsadí na velmi problematickou, drahou, a přesto omezeně použitelnou techniku. (Petr Prokopec)

BMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
15. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Koncept předznamenávající tohle auto s velkým nadšením přijat nebyl, sériová verze by se ale mohla některým kontroverzím vyhnout. Jedna ale, zdá se, naopak přibude - tohle auto se zvlášť na sportovní sedan zdá být příliš vysoké. (Petr Prokopec)

Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
15. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„To je á-šestka s nálepkou!” řeknou si jistě mnozí. Jenže není, tohle je pravá RS6 v maximálně rychlé verzi i s „milionovými” karbon-keramickými brzdami. Jen tak nevypadá. Někdo se v ní chtěl ztratit z dohledu a neuspěl. Jeho auto teď můžete mít v neobvykle dobrém stavu. (Petr Miler)

Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
14. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dalo se čekat, že dorazí, už letošní první odhalení ale některé jistě překvapí. Šéf automobilky si jde za svým a zprava i zleva ignoruje signály, že jde o stále více riskantní sázku na něco, co zejména s ideály spojenými s modelem Octavia snad ani nemůže fungovat. (Petr Miler)

Ruský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
14. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to vyloženě kolaps, únorový pokles registrací o 24,9 procenta z roku na rok je ale rozhodně nezanedbatelný. Důvody ovšem nejsou ekonomické, podle dealerů prý nemalá část lidí čeká na to, až se Trump s Putinem domluví a padnou sankce. (Petr Prokopec)

Toyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
14. 3. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto mate smysly a zdánlivě míří do terče, který neexistuje. Jenže je to přesně naopak. Míří přímo doprostřed terče, který na své zádi vozí nejprodávanější kombík světa od Subaru, tomu stojí za to zkusit jít po krku. (Petr Prokopec)

Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14. 3. 2025, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli automobilkám něco v poslední době opravdu jde, pak je to kontraproduktivní marketing. A někdy opravdu nevíme, jestli se jej dopouští z nepozornosti, nebo vědomě doufají, že si nedáme dvě a dvě dohromady. (Petr Prokopec)

VW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
14. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedá se říci, že by „oficiální” propouštění u VW bylo malé, pořád ale neukazuje celý obrázek. Část lidí tak jako tak pracujících na vývoji aut Volkswagenu dělá pro jím stoprocentně vlastněné dceřiné firmy, které budou tišeji propouštět . Cariad patří mezi ně. (Petr Prokopec)

Sbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
14. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nečekali jsme zázraky, čeho jsme se ale nakonec od Mercedesu dočkali, je neskutečné zklamání. Jak mohou Němci spojit svou budoucnost s něčím tak designově nepřesvědčivým, technicky nezajímavým a uvnitř od pohledu laciným a nenápaditým, nám nedává spát. (Petr Prokopec)

První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdo to jen mohl čekat? Navíc je třeba si povzdychnout: Kdyby aspoň automobilka říkala pravdu… Realita je nakonec jiná, škoda už ale byla napáchána a lidé jednají spíš v souladu se svým přesvědčením o realitě než v souladu s už zjištěnou skutečností. (Petr Miler)

Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
13. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Současné Opely jsou vlastně úplně jiná auta než dřív, jde o stroje využívající techniku koncernu Stellantis. Jak tedy odolávají dlouhodobé zátěži? Přesně to Němci zkoumali na současné generaci SUV Mokka. (Petr Prokopec)

Elektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
13. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to něco, co se nevyhnutelně stane v každé zemi, která dnes elektrická auta uměle zvýhodňuje daňovými výhodami. Jednoho dne prostě přestanou platit, v Rakousku se to stane s 1. dubnem. A nejde o apríl. (Petr Prokopec)

Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13. 3. 2025, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Volkswagen ho vyrábí už 52 let bez větších změn a evidentně ani nemá důvod k nim přistupovat. Jen loni si našel přes 8,5 milionu kupců, jistě i proto, že stojí asi 450 Kč za… kilo. Jde totiž o párek, jehož obliba ani ve složitějších časech zřetelně neklesá, právě naopak. (Petr Miler)

VW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
13. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Takže to bude „echt” německé auto přesně tak, jak šéf značky sliboval, že? A postará se o vynikající finanční výsledky firmy. Nebýt to k pláči, člověk by se celé té komedii okolo Volkswagenu ID.1 musel smát. (Petr Prokopec)

Na nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
13. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
No řekněte, nezačíná se vám z nich točit hlava, když se na ně chvíli upřeně díváte? Nám ano a vzhledem k jejich pojetí vlastně není divu. Nejde ale o jedinou úpravu hodnou zmínky, kterou Overfinch obdařil současný Range Rover. (Petr Prokopec)

Green Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
13. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
A není to náš nápad, tohle navrhuje armádní gigant Rheinmetall. A VW to neodmítá. Bruselu se tak s trochou nadsázky otevírá cesta, jak si zachovat tvář, Green Deal neodpískat a Evropu nepřivést na buben. Však u zelené bychom zůstali, akorát trochu jinak. (Petr Prokopec)

Porsche přijde s novým spalovacím SUV. Jeho byznys upadá, pryč jsou prodeje, marže i zisky, propustí 3 900 lidí
13. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak málo stačilo k tomu, aby se z jedné z nejvíc prosperujících automobilek světa stala firma, která neví, k jakému požáru dřív skočit, aby zabránila dalšímu úpadku. Věříme, že nyní je Porsche aspoň na lepší, když už ne na správné cestě, náprava věcí ale bude během na dlouhou trať. (Petr Miler)

Největší evropský výrobce baterek zkrachoval. Firmu nikdo nechce, jde o jeden z největších bankrotů v moderních evropských dějinách
13. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Problémy společnosti nejsou nové, po zastavení výroby a propouštění už loni požádala o ochranu před věřiteli a usilovala o restrukturaci skrze svou americkou filiálku. Nový začátek ale nepřijde. Nenašel se nikdo, kdo by byl ochoten do upadající firmy nalít peníze a doufat v zázrak. (Petr Miler)

Focus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
12. 3. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je skutečně fascinující, s jakou lehkostí - a s jakými slovy - Ford posílá do propadliště dějin jednu svou ikonu za druhou. A místo nich nám jako budoucnost překládá auta, která i po měsících na trhu a za masivní podpory ze všech stran neoslovují skoro nikoho. (Petr Prokopec)

Němci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
12. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Z médií se obvykle dozvíte opačné rady, podobná „instrukce” je tedy překvapením. Neznamená ovšem, že by se Němci měli elektromobilům vyhnout navždy, očekáván je návrat dotací, který může zastavit jen jedno - že na ně Němci nebudou mít peníze. (Petr Prokopec)

Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
12. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Roky chaotického řízení přivedly japonskou automobilku až na hranici krachu a sama musela přiznat, že bez pomoci zvenčí nejspíš nepřežije. Dosavadní šéf si tak musí balit kufry. A jeho náhradník to nebude mít snadné už proto, že to není Japonec. (Petr Prokopec)

U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12. 3. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud je něco opravdu špatné, pak je to bohapusté plýtvání, tedy třeba energeticky náročné vytváření čehokoli, co nemá žádný užitek. Právě k tomu nakonec Volvo přistoupilo ve jménu svého svatého ekologického boje, to byste nevymysleli. (Petr Prokopec)

„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to pozoruhodný vývoj, neboť rozmach tohoto druhu aut v Německu loni razantně zpomalil, problémů s nimi spojených ale dramaticky přibylo. V polovině případů tato auta selhávají kvůli baterce, ale ne té sloužící k pohonu. (Petr Miler)

Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vidíte ten křečovitý úsměv pána na hlavní fotce? Je opravdu těžké tváři se přirozeně pozitivně, když se stanete součástí něčeho tak očividně zoufalého. Být to humor, zasmějeme se, Škoda to ale tvrdí se vší vážností za pomoci velmi pochybných argumentů. (Petr Prokopec)

I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ano, pořád je to možné, otázkou nyní zůstává jen: Jak dlouho ještě? V tuto chvíli ale můžeme být pozitivní, Morgan přivádí na scénu svou novou vlajkovou loď jménem Supersport, která slibuje, že řidiče maximálně vtáhne do hry. A nestojí zase tak moc. (Petr Prokopec)

Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A má také má desetiletý plán, jak vše zvrátit a dostat VW zpět na výsluní. Počkáme si na něj, v případě úspor ale nechápeme, že marketingově líbivý krok firmě někdo baští. Stačí si uvědomit veškeré souvislosti, abyste pochopili, že na managementu neušetří nic podstatného. (Petr Miler)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru