Autoforum.cz
K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Určitě to chce brát tvrzení prodávajícího s jistou opatrností, ale tohle auto je v komunitě známé a nezdá se, že by mu něco bylo. Přesto je skutečně relativně velmi levné, důvodem má být snaha o rychlé vypořádání pozůstalosti. (Petr Miler)
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Letošní Velká cena Španělska byla napínavou strategickou bitvou, která nakonec mohla skončit i vítězstvím Maxe Verstappena, v posledních kolech se proti němu ale vše otočilo a on sám vše dorazil. Toto Wolff si k tomu neodpustil komentář, i jemu se ale vrátil jako bumerang. (Petr Prokopec)
Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5. 6. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Carlos Tavares přivedl jeden z největších světových automobilových koncernů do hlubokých problémů, které pramenily zejména z jeho dogmatického přístupu k řešení pohonu. Dnes je aspoň schopen uznat, že podcenil, jak moc pro zákazníky, dealery i zaměstnance znamenaly pořádné motory. Ti je teď vrací do hry. (Petr Prokopec)
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5. 6. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Je to moderní vůz se vším všudy a není známo, že by s ním byly větší problémy. Jen si ho lidé nevšímali jako nového auta a tuplem si ho nevšímají dnes. Šance pro ty, kteří chtějí hodně za málo? Vypadá to tak, tady máte vůz s 24 tisíci km za cenu základní Octavie. (Petr Miler)
VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5. 6. 2025, 8:00 | Hodnocení:
Měl to být běh na dlouhou trať, proces na mnoho let, nakonec je ale po pár měsících skoro vymalováno. Řady Volkswagenu rychle opustily desítky tisíc lidí, jen tak pro nic za nic to ale neudělaly. (Petr Prokopec)
Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5. 6. 2025, 7:00 | Hodnocení:
Každý má jistě své představy o kráse, tohle je ale velmi zvláštní věc. Sáhnout po ní bude moci jen 99 vyvolených, kteří se vydrží dívat na zářivé zátiší se vzpínajícími se slony a připodobněním podkovovité masky chladiče aut od Bugatti. (Petr Miler)
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Celkem převáží 3 159 aut. Anebo spíš převážela? Poté, co posádka po neúspěšném pokusu o uhašení požáru loď opustila, je minulý čas mnohem pravděpodobnější, nejspíš ji čeká osud podobně zasažených předchůdců. (Petr Miler)
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5. 6. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Ty samé modely s drobnými úpravami klidně za poloviční cenu, specifické typy nabízející víc než Octavie za cenu oholené Fabie. Tohle prodává VW v Číně, kde aktuálně strádá. Dovézt to do Evropy není drahé logisticky, optikou nutných modifikací a někdy ani celně. Tak proč to VW neudělá a dokonce proti tomu aktivně bojuje? (Petr Prokopec)
Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4. 6. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Tohle auto nejenže nevypadá marně, je také našlapané všemožnými luxusními libůstkami a pod kapotou má hybridní V8 s výkonem okolo 600 koní. Stát ale bude jen jako lepší Škoda Kodiaq. (Petr Prokopec)
Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4. 6. 2025, 15:00 | Hodnocení:
A není to jediné místo, kde se může pochlubit rostoucím zájmem. Ne každý holt kupuje auta podle postojů člověka, který vede tu kterou automobilku, je to ostatně mimořádně hloupý postoj. (Petr Prokopec)
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Pro úspěšné obchodování s čímkoli bylo vždy klíčové respektovat jedno základní pravidlo: Znejte svého zákazníka. Mercedes v posledních letech opakovaně dává najevo, že své zákazníky nezná a o divizi AMG to platí dvojnásob. Pokud její klienti dostanou místo motorů V8 agresivnější vizáž, co to asi změní? (Petr Prokopec)
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Co se v mládí naučíš… Tahle firma vyrostla na bezuzdném plagiátorství. A i když se dnes tváří seriózně, je to jen póza. Jakmile má trochu možnost zavzpomínat na staré „dobré” časy, hlavu si nedělá ani se zcela zřetelným kopírováním toho, co dávno vyrábí jiní. (Petr Prokopec)
Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Ford dál absolutně nezajímá, co jsou si u něj lidé ochotni kupovat a svým bestsellerům postupně pouští žilou. A Focus nebude výjimkou v žádné verzi. Časy jeho největší slávy jsou sice pryč, i tak se prodává násobně líp než jeho zamýšlené náhrady dohromady. (Petr Prokopec)
Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Optikou současné nabídky Škody je to vzhledem k tehdejším poměrům skoro nepochopitelné auto, za podobně nestandardní pak lze označit jeho dosavadní historii. O to zajímavější koupí je, možnost v roce 2025 pořídit tento vůz po prvním majiteli ve velmi zachovalém stavu je zcela výjimečná. (Petr Miler)
Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4. 6. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Pokud se pro některé využití zdály být elektromobily od začátku velmi nevhodné, pak to bylo toto. Mnohé firmy ale podlehly atmosféře doby a nyní jsou ničeny malým zájmem na straně jedné a vysokými náklady na straně druhé. Pokud se od elektrických aut odvrátí či skončí, výrobci mají problém. (Petr Prokopec)
Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3. 6. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Není sice vyloženě levné, na auto s výkonem překonávajícím původní Veyron bez špetky elektrifikace ale stojí pakatel. A není to jeho jediná přednost. Podle Jaye Lena je nová Corvette ZR1 tak dobrá, že může pýchou naplňovat i ty, kteří si ji ani nekoupí. (Petr Prokopec)
Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3. 6. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Měl s ním být amen, po konci dvanáctiválců značka otevřeně sekla také s ryze benzinovými osmiválci. Pak se ale asi lekla toho, co spáchala, a tak tu máme tohle - novou Bentaygu Speed oproštěnou o jakoukoli formu elektrifikace. (Petr Prokopec)
Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3. 6. 2025, 12:30 | Hodnocení:
V Česku máme jedna z nejtvrdších pravidel pro posuzování potenciálně nebezpečného jednání na silnicích, které dokonce ani nemusí být opakované. Je těžké jim najít rovného, případ Andyho Wilmana ale ukazuje, že pokud jde o tyto věci, Velká Británie málokdy zklame. (Petr Miler)
Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3. 6. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Jeho technická erudice, upřímná otevřenost a nedogmatičnost mu dovolují postupně poznat, že to, co kdysi měl za ideál, žádným ideálem není. A nemá problém podle toho formovat budoucnost aut, která jím řízené firmy postaví. (Petr Prokopec)
Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3. 6. 2025, 8:00 | Hodnocení:
Žádná dávno přežitá a nechtěná technika, kterou lze uplatnit leda v Zimbabwe, to se dělo vždy. Bavíme se o moderních a zákazníky dál chtěných motorech, které jsme si v Evropě akorát sami zakázali. Tohle nyní padá konkurenci do klína ke zcela volnému použití. (Petr Prokopec)
Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3. 6. 2025, 7:00 | Hodnocení:
Může se zdát, že se nic až tak mimořádného neděje, však snad každý model auta občas z různých důvodů postihne požár. Tady se ale množství shořelých exemplářů, o kterých je to veřejně známo, blíží 1 procentu. A to je zvlášť u takové vzácnosti velký problém. (Petr Miler)
Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Udělejte Mercedesu radost a aspoň na vteřinu hrajte překvapené, protože upřímně překvapený z toho nemůže být snad nikdo soudný. Automobilku varovali mnozí, Mercedes přesto tohle auto s velkou pompou pustil do prodeje. A teď bolestivě poznává, jak dalece minul terč. (Petr Miler)
Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2. 6. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Pro zájemce mohou být vyšší ceny nepříjemným překvapením, nakonec ale potěší i je. Nedá se totiž čekat, že by zejména dieselové provedení Dacie Sandero Stepway druhé generace neocenil případný další kupující. (Petr Prokopec)
Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2. 6. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Ne každý si na to vzpomene, bylo to ale Volvo, kterému podle koncernu VW měla Škoda začít konkurovat, když na trh hrnula první Octavii. Nedošlo k tomu a Volvo zůstávalo o ligu výš, hra se ale od té doby zjevně hodně změnila. (Petr Prokopec)
Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2. 6. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Je to problém, o kterém se v minulosti opakovaně mluvilo, nikdo na to ale nedbal. Nyní máme, co jsme chtěli - zdejší výroba aut se stala tak závislou na dodávkách zejména některých materiálů z Číny, že stačí jedno politické rozhodnutí a stojí. Brusel přitom dráždí čínského hada bosou nohou. (Petr Prokopec)
Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2. 6. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Máte pocit, že volba barvy karoserie auta je až na extrémy výsostnou záležitostí vkusu, která na nic jiného krom vašich pocitů nemůže mít zásadní vliv? Dlouhodobá data říkají, že ne, ani zdaleka, dopady na zůstatkovou hodnotu aut jsou až překvapivě dramatické. (Petr Miler)
Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2. 6. 2025, 9:30 | Hodnocení:
V rámci všech složitostí, které v moderních autech najdeme, nám zrovna parkovací kamera přijde být mimořádně primitivní věcí, na níž skoro není co pokazit. Jak vidno, je. A netýká se to zdaleka jen jedné automobilky. (Petr Prokopec)
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2. 6. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Samozřejmě nikdy není úplně fér, když se sériové auto musí postavit těm upraveným, tady se ale bavíme o extrémně silném a rychlém Ferrari, které by si s něčím jako „vytuněný” Golf mělo poradit. Neporadí. (Petr Miler)
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Když u nás vyrazíte na vrakoviště, najdete tam povětšinou jen ta nejtuctovější auta - od dožívajících Felicií přes odježděné Passaty B5 až po modernější produkci po těžkých nehodách.
Majiteli začala reznout nová Alfa Romeo pouhý rok po její koupi, dealer na to říká, že je to normální
2. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení:
A je, ne? Však italská reznou už na plakátech, které avizují jejich příchod. Máme pocit, že to dávno není pravda, tím spíš by se ale automobilka a její prodejci měli snažit, aby tuto pověst nepřiživovali. Jenže přesně to někteří zjevně dělají. (Petr Miler)
Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1. 6. 2025, 12:00 | Hodnocení:
BMW se zaklíná tím, že o novou em-pětku je přes její zjevné neduhy u dealerů zájem. Věříme tomu, je to novinka, aukce na sekundárním trhu ale jasně ukazuje, že u kultovního modelu si Mnichov honění emisí za každou cenu skutečně mohl odpustit. (Petr Prokopec)
Další slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
1. 6. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Neexistuje jiný významný světový trh, kde by něco takového bylo v tak krátkém čase možné. V tomto případě se čínské prodeje z 650 tisíc nových aut v roce 2017 smrskly na pouhou třináctinu za loňský rok. To nejsou data spojená se Škodou, ve stejné bryndě je dnes Chevrolet a dál padá. (Petr Prokopec)
Průmyslové tragédie, o kterých se nemluví: Continental zavírá továrnu v menším městě, dopady na něj a okolí jsou drtivé
1. 6. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Když jde o propouštění tisíců lidí z velkých fabrik, je to kolikrát celostátní politické a mediální téma. Když se ale jedná o menší továrnu a stovky lidí, prochází to „pod radarem”. Lokálně jde ale o ještě větší tragédii, jen se o ní obvykle nemluví. Tato pozornosti neunikla. (Petr Prokopec)
Nový Ford Mondeo je až nečekaný prodejní hit, při ceně od 450 tisíc Kč se ale nakonec není čemu divit
1. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Berte to jako dvojité podtržení slov o absurditě jednání Fordu z posledních let. U nás soustavně posílá své klasické modely do propadliště dějin s tím, že se nedají prodat, nahrazuje je ale vozy, které nechce už skoro nikdo. A mimo Evropu dál boduje s novými klasikami. (Petr Miler)
Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1. 6. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Když se na tohle auto podíváte, máte pocit, že spatřujete něco, co byste už znali? Asi ne, ale ve skutečnosti tomu tak je. Jde o přepracovanou původní Škodu Kodiaq, která se dočká dalšího nového života v hávu auta levné značky VW. (Petr Prokopec)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>