Autoforum.cz
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Jejich odbyt napříč Evropou loni výrazně klesl a letos dál klesat má. Na některých trzích pořád roste, detailní rozklad prodejních čísel v Nizozemsku ale ukazuje, jak ošidný i tento stav může být. Normální lidi na vařenou nudli těchto aut už neutáhnou ani tam. (Petr Miler)
Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2. 3. 2025, 16:30 | Hodnocení:
O velkých mistrech čehokoli, kteří ve svých érách neuspěli, se říkává, že předběhli dobu. Tak moc byli dobří, tak moc byli prozíraví, avantgardní, progresivní. Mercedes by se rád zařadil mezi ně, zatím se ale ve stejné pozici vidí jen sám v případech očividných selhání. (Petr Miler)
Jedinou dodnes krásnou a sotva jedou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2. 3. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Je to vskutku povedená specifikace v mimořádném stavu, která láká k návratu do minulosti, jež se stěží kdy vrátí. Auto není zase tak drahé, přesto je už přes půl roku na ocet. A nezdá se, že by to prodávajícího trápilo. (Petr Miler)
Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Někteří by v určitých soubojích rádi předem určili vítěze, toho ale ve výsledku beztak vybere až přirozený technický vývoj. Motory aut nejsou výjimkou a jedni z největších specialistů přes ně od Cosworthu naznačují, co nás čeká. (Petr Prokopec)
Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Toto auto neobvykle patřilo celou dobu jednomu majiteli, který si jej nechal až do kritického momentu konce záruky na baterii. Zjevně to neměl dělat, z původní ceny auta mu zbylo velmi, velmi málo. (Petr Miler)
Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Auto může za jízdy potkat kdejaká patálie, upadnutí kola ale jistě patří mezi ty nejméně příjemné. Část vyrobených Dacií Jogger může stihnout přesně takový problém, rychlá návštěva v servisu tak bude velmi žádoucí. (Petr Prokopec)
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Představte si, že jako výrobce prodáte auto. A proděláte tím 7 milionů. Prodáte další a 7 milionů je znovu pryč. A tak znovu a znovu, až vaše roční ztráty začnou atakovat 73 miliard korun. Nemáme pocit, že by tohle mělo něco společného s udržitelným podnikáním. (Petr Miler)
Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Japonská automobilka se dostala do spirály problémů, ze které si dost možná sama vůbec nebude schopna pomoci. A protože s ní nikdo nechce nic mít, může se skutečně dostat až do existenčních potíží. (Petr Prokopec)
V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1. 3. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Také u nás to bylo po léta populární auto s velmi loajálními zákazníky, Honda si ale nedokázala udržet pozornost dostatečně širokého publika a nakonec musela opustit scénu. V Asii nebo v Americe ale s Accordem dál boduje, tohle teď nabízí. (Petr Prokopec)
Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení:
A další peníze ještě dostane, i když ve firmě nepůsobí a zanechává po sobě spoustu problémů. Nejsme závistiví, přesto si musíme položit dvě otázky: Opravdu by to nedělal za méně? A opravdu by se našel někdo druhý, kdo by mu byl ochoten za stejné služby zaplatit tolik či víc? (Petr Miler)
Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Roky trvání na sebezničující strategii si u Mercedesu vybírají svou daň. Po oznámení rozsáhlých úsporných opatření v Evropě, kde se postupně dotknou desítek tisíc lidí, se schyluje k pročištění stavů také v Číně. Řady automobilky mají tisíce zaměstnanců opustit i tam. (Petr Miler)
Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Není to poprvé, kdy můžeme dovnitř auta nahlédnout, až teď se nám ale novinka Lady ukazuje v produkčním provedení do detailu. Na svou cenu vypadá opravdu velmi dobře, má zaděláno na úspěch. (Petr Miler)
Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Tato země se zavázala přejít do roku 2030 jen na „bezemisní” hromadnou dopravu. A nedá se říci, že se o to nepokusila. Elektrické autobusy byly nakoupeny, ale jsou tak nepoužitelné, že jsou nahrazovány zpět těmi dieselovými. (Petr Prokopec)
Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Zdálo se, že vlna snižování zaměstnaneckých stavů v automobilových firmách se Škody zatím nemá důvod týkat, neboť nemá problémy ani s prodejem, ani s vnitřní efektivitou. Když ale potíže nepřichází samy, pořád si je umíme sami vytvořit. (Petr Miler)
Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28. 2. 2025, 19:00 | Hodnocení:
Nepochybujeme o tom, že Porsche bude pořád lepším autem, ale čtyřikrát lepším? Čtyřikrát? Přesně o tolik víc stojí, i když si o 1 547 koních své napodobeniny může nechat jen zdát. Navíc při ostré jízdě projevuje podobné neduhy, tohle je vážně na ručník. (Petr Prokopec)
Ikonickou Škodu Fabia RS TDI jde pořád koupit krásnou a sotva jetou za málo, dojet si pro ni ale musíte 1 400 km daleko
28. 2. 2025, 17:30 | Hodnocení:
Je nám jasné, že se statutu tohoto auta někteří vysmějí, faktem ale je, že má dodnes hromadu příznivců, které si jeho nástupci nezískali. Ti už tu nemají z čeho brát, daleko od Česka se ale pořád nejdou kousky, které vzbuzují touhu. A nemusí stát majlant. (Petr Miler)
První test letních pneu pro rok 2025: Čínské „gumy” šokují svou životností, ani dvakrát dražší Evropané nemají odpověď
28. 2. 2025, 16:00 | Hodnocení:
Pokud toužíte po laciných pneumatikách, které opravdu vydrží, Číňané vám letos udělají pomyšlení. Problém je „jen” v tom, že to je všechno, co dokážou, v ostatních aspektech neumí konkurovat obutí od Continentalu, Bridgestone, Goodyearu či Michelinu. (Petr Prokopec)
Zprávy o tom, jak moc Muskovy kontroverze ničí prodeje Tesly, zjevně přehání, firma má dál jasně nejvěrnější kupce
28. 2. 2025, 14:30 | Hodnocení:
Každá podpora jakékoli politické síly bude pro jakoukoli firmu nutně problematická, neboť získat tím obvykle není co. A pár lidí to naštve. Ale kolik zákazníků si opravdu kupuje a nekupuje nějaký produkt na základě politických postojů šéfa firmy, která ho vyrábí? (Petr Prokopec)
Maserati má na kahánku. 38miliardová investice do firmy byla zrušena, prodeje jsou v kopru, klíčové novinky prohrávají v testech
28. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení:
„A den za dnem dopadá jak rány palicí, já na zítřek si připíjím jen prázdnou sklenicí.” Poněkud depresivní popěvek by nyní mohli přijmout za svůj jako firemní hymnu u Maserati, neboť přesně tak to s ním teď vypadá. (Petr Miler)
Věřte nebo ne, ale otřesná Tesla Cybertruck může vypadat ještě hůř, stačilo ji půjčit Mansory. A co to jméno?
28. 2. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Německý úpravce je svými kontroverzními díly vyhlášený, přesto jsme nečekali, že vzhledu Cybertrucku zvládne ublížit. Ale překonal se a „dokázal” to, bizarní jméno je pak už jen provokativní třešinkou. (Petr Prokopec)
Je konec, první velká továrna VW v Evropě dnes nadobro zavře, 3 000 zaměstnanců jsou bez práce
28. 2. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Je to krystalicky jasný projev zkázy, která evropský automobilový průmysl stihla. V této fabrice se během víc jak 70 let vyráběly statisíce modelů Golf, Polo, dokonce i Brouků. Teď měla prosperovat z výroby elektrického Audi za miliony, to pochopitelně nemohlo fungovat. (Petr Miler)
Aston Martin se propadl do rekordní ztráty. Dluží už přes 30 miliard, 5 procent zaměstnanců čeká vyhazov
28. 2. 2025, 7:00 | Hodnocení:
Britská klasika má za sebou opravdu dlouhou historii ztrátového hospodaření, přesto loni dokázala překonat sama sebe a spadnout do skoro 10miliardového minusu. Pomoci mají úspory i nový model Valhalla, ten už ale Aston slibuje 5 let. (Petr Prokopec)
Pozor na loupání znaku rychlého čínského Porsche za cenu Octavie, za jeho krádež můžete jít sedět
28. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Není to kratochvíle, pro kterou bychom měli pochopení, pokud už se jí ale někdo oddává, mnoho tím neriskuje, neboť jde v naprosté většině případů jen o přestupek trestaný odpovídajícím způsobem. U Xiaomi SU7 Ultra to tak nebude. (Petr Miler)
Americká policie si koupila hromadu služebních sporťáků. V uniformě jim to sekne, lidé ale takový nákup „nedávají”
28. 2. 2025, 4:30 | Hodnocení:
A nadávají, chce se dodat žertovně v rýmu. Musíme sice uznat, že tahle auta v policejních barvách vypadají velmi zajímavě a přirozeně, na daňového poplatníka je ale nákup desítek aut takového typu prostě moc. (Petr Prokopec)
Také auta dostihl koronavirus. Studie odhalila, jak vysoká je dnes poruchovost vozů vyrobených za pandemie
27. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Pokud byste si na nějaká auta z posledních let měli dát v bazarech pozor, jsou to tato. Vozy samotné se žádnou chorobou nenakazily, pochopitelně, zejména opatření spojená se snahou zamezit jejímu šíření se ale do jejich poruchovosti zjevně otiskla. (Petr Prokopec)
Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Stačilo málo a z otřesně vypadajícího kupé se stala pomalu kráska. Změna ale neproběhla v továrně, facelift je dílem nezávislého úpravce. A jeho šéf říká, že šlo o docela zdlouhavý a náročný proces. (Petr Prokopec)
Už i Britové říkají, že žádný zákaz spalovacích aut nebude, ani u nich, ani jinde. Otevřeně vyzývají k referendu
27. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Debata na toto téma se posouvá směrem k realismu velmi pomalu, ale buďme rádi aspoň za to. V Británii bylo donedávna nemyslitelné, aby s takovým postojem veřejně vystoupil zástupce široce sledovaného média, už to možné je. (Petr Miler)
Toyota těší staromilce, jejím řidičským autům zůstanou spalovací motory a manuály „neomezeně dlouho”
27. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Tomu se říká slovo do pranice. Ještě donedávna byla japonská automobilka známa maximálně tak svou spolehlivostí, v posledních letech si ale dělá jméno i mezi nadšenci. A jejich preference nehodlá ignorovat. (Petr Prokopec)
První elektrický muscle car ostudně selhal ve sprintu. V tom jediném, co má umět, mu zadek nakopalo rodinné SUV
27. 2. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Přišel o mnoho ze svého emotivního projevu i relativně nízkou hmotnost, s vysokým výkonem a pohonem 4x4 měl ale pořád excelovat v soubojích v přímém směru. Zjevně nezvládá ani to. (Petr Prokopec)
VW ukázal svůj Passat pro Čínu v novém, s jeho cenami by v Evropě zastavil propouštění
27. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Jak těžké je dnes stvořit auto, které by se stalo i v Evropě okamžitým prodejním hitem? Vlastně vůbec, tohle by tu stačilo nabídnout, jak stojí a leží. A VW by najednou nevěděl leda to, ve které chřadnoucí továrně ho by ještě měl začít vyrábět. (Petr Prokopec)
Electrogate: Itálie viní řadu výrobců včetně Škody z nadsazování dojezdů elektroaut, zamlčování omezené životnosti baterek
27. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Nic neukazuje na současné protežování jednoho typu aut jasněji než diametrálně odlišné zacházení s prezentovanými informacemi ohledně jejich schopností. Těm elektrickým je tolerováno prakticky vše, těm spalovacím skoro nic. Itálie už tento stav zjevně nechce trpět. (Petr Miler)
Zisky Stellantisu se dál masivně propadají, letos nemá vydělat už prakticky nic. Výsledky ukazují, proč šéf musel jít
27. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Pokud vám výsledky koncernu za první pololetí roku 2024 přišly děsivě mizerné, raději se ani nedívejte na bilanci firmy za celý rok. Stellantis je přesně v té negativní spirále, před kterou jsme varovali, a dostat se z ní nebude snadné. (Petr Miler)
Německý autoklub varuje před populárním automobilovým příslušenstvím, patří mezi největší zbytečné žrouty paliva
26. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Vnímavější lidé na to museli přijít vlastní praxí, soudě podle pohledů okolo nás jich ale zase nebude tolik. Spousta lidí zapomíná na základní fyzikální poučky a různé automobilové příslušenství narušující aerodynamiku vozu používá i tehdy, kdy ho nemusí. (Petr Prokopec)
Nového šéfa Stellantisu čeká krutá volba, bude muset rozhodnout, kterou z upadajících značek koncernu zařízne
26. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Čtrnáct kohoutů na pár smetištích je jednoznačně moc, zvlášť když většina z nich nevydělává a navzdory novinkám v nabídkách strádá. John Elkann tak bude muset najít opravdu tvrdého manažera, který nedá na emoce a nostalgii, ale na zdravý rozum. (Petr Prokopec)
Zapomenutá německá lidová rodinná střela dnes bazarech nikoho nezajímá, i hezkou ji koupíte za hubičku
26. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Je to auto tak neobvykle spojující nenápadnost s rychlostí, komfortem i slušnou řidičskou líbivostí, že nás snad ani nenapadá druhé takové. Ve své době dramaticky neuspělo a na trhu jej dnes naleznete hrstku. V bazarech zůstává bez zájmu a nabízí slušnou šanci na dobrý obchod. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>