Autoforum.cz

Šéf výrobce elektromobilů si sbalil svých pět baterek, okamžitě končí. Na jeho „budoucnost“ aut asi nebyl nikdo zvědavý
26. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to skvělý technik, dost možná absolutní špička ve vývoji elektrických aut, jenže i takoví lidé mohou ztratit smysl pro realitu. V pozici šéfa automobilky je nezbytný, a tak Peter Rawlinson jako CEO Lucidu s okamžitou platností končí. (Petr Prokopec)

Mercedes vzbudil rozruch, začal testovat revoluční nové baterie. BMW ale říká, že tudy cesta nevede
26. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je jasné, že principiálně jiné baterie jsou alfou a omegou další existence elektrických aut, jsou tou stříbrnou kulkou, na kterou se čeká. Problém je ale v tom, že ty testované Mercedesem zase tak jiné nejsou. A i od jejich rozumného nasazení jsme na hony vzdáleni. (Petr Prokopec)

Porsche provedlo čistku v nejvyšším vedení, šéfové prodejů, marketingu a financí po 10 letech skutečně okamžitě končí
26. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilka neuvěřitelně říká, že tím začíná „dlouho plánované” změny, pokud je ale někdo ze společnosti skutečně dlouho plánoval, neřekl o tom nikomu. Zpráva o možném konci von Platena s Meschkem přišla zničehonic před pár dny. A už je vymalováno. (Petr Miler)

Krachující největší evropský výrobce motorek musí rychle zaplatit dluhy ve výši 13,7 miliardy Kč, jinak končí
26. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Hovořit v tomto případě o noži na krku by bylo eufemismem, tohle je pořádná kudla připravená tnout do kritických orgánů firmy. Přesto je to pro KTM nakonec lepší pozice, než mnozí očekávali. Zda pro ni bude východiskem z krize, ukáží následující týdny. (Petr Miler)

Prodeje elektrických aut VW v Číně se totálně zhroutily, meziročně o 71 procent. To je to poslední, co potřeboval
26. 2. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Podobných scenérií se na čínských silnicích moc často nedočkáte, neboť elektrické modely jako ID.7 Vizzion se tam prodávají stále hůř. Je to pozoruhodný výsledek v momentě, kdy se VW snaží o pravý opak. (Petr Miler)

Absurdní elektrický pick–up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny
25. 2. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na představení tohoto auta došlo už v listopadu 2023, nyní se píše únor 2025 a stále se neprodává. A hned tak ani prodávat nezačne. Jeho specifikace jsou navíc postupně stále horší, je to vážně absurdní stroj. (Petr Prokopec)

Maserati jsou takový propadák, že automobilka klidně představuje nové unikáty. I jedno auto navíc jí citelně zvyšuje prodeje
25. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je až neuvěřitelné, jak hluboko Maserati kleslo. Pochopitelně nikdy nešlo o masovou záležitost, ale aby mu stačilo jedno prodané auto na desetiprocentní navýšení celoevropského odbytu určitého modelu, to je vážně příliš. (Petr Prokopec)

K mání je zapomenutý pokus o nakopnutí Seatu, tehdy mohl nabízet víc než VW. Jakkoli zachovalé kusy jsou dnes ceněná vzácnost
25. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dokážete si představit, že by dnes bylo dovoleno Seatu přijít s autem, o kterém si i mateřský VW může nechat jen zdát? Takové věci se nedějí, před pár dekádami se ale dít mohly a děly. Někteří zjevně tyto časy nedokážou vyhnat z hlavy. (Petr Miler)

BMW postavilo várku speciálních M4 na počest Valentina Rossiho. Mají šílený vzhled i cenu, přichází ale s unikátním bonusem
25. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Většina lidí snad ani nebude vědět, jak osud svedl zrovna BMW s Rossim dohromady, ale stalo se to. A vy z toho s neposkvrněným bankovním kontem neodejdete, i když v principu dostanete pořád standardní verzi CS s jejími 550 koňmi. (Petr Prokopec)

Bugatti začalo pro nový Tourbillon nabízet tovární příslušenství. Je to jiný svět, pár „cetek” navíc by zruinovalo i miliardáře
25. 2. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že nad tímhle suše polknou lidé odkojení katalogem příslušenství Škody, opravdu nepřekvapí, nad nabídkou Bugatti ale nutně mocně pozvednou obočí i klienti značek, jako je Porsche. Za pár nesmyslů by mohli mít celou novou 911 GT3. (Petr Miler)

Další kapitulace Mercedesu: Obří obrazovky nejsou nic luxusního, přiznal šéfdesignér poté, co jimi „zaplevelil” skoro všechno
25. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mercedes zjevně prochází ohromným a ohromně rychlým vnitřním přerodem, který se netýká jen techniky. Najednou je schopen stoprocentně obrátit i v případě takové věci, jakou je pojetí interiérů. A je to znovu krok správným směrem. (Petr Prokopec)

Trump nařídil odpojení všech 8 tisíc nabíječek elektromobilů u státních budov v USA, chce se zbavit i samotných aut
25. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kobercový nálet nové americké administrativy na vše, co jí není milé, je fascinující svou rychlostí i intenzitou. Tohle je ale tak flagrantní případ nehospodárného zacházení s penězi daňových poplatníků, že se není čemu divit. (Petr Miler)

Čtyřválcový Mercedes–AMG C63 je takový propadák, že motor V8 dostane prý už s faceliftem. Firma by tím popřela vše, co roky dělala a říkala
25. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tisíckrát jsme řekli, že to je nefunkční nesmysl, tisíckrát jsme zmínili, že o takovou věc nikdo nestál a skoro nikdo ji nekupuje. Mercedes přesto tisíckrát odmítl poslat čtyřválcový hybrid do propadliště dějin. Pokud se této absurdity přece jen zbaví tak rychle, popřel by tím vše, ale nakonec jen pro své vlastní i naše dobro. (Petr Miler)

Legendární švédský manažer a ex–šéf Lady říká, že ruský trh nejde ignorovat. „Je moc velký, západní značky se vrátí,” říká
24. 2. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedá se říci, že by si Rusko nějak zvlášť oblíbil, byl vždy k fungování mnoha věcí v této zemi velmi kritický. To ale neznamená, že teď bude přehlížet realitu. V Rusku by se podle něj mohlo vyrábět až 2,5 milionu nových aut ročně, prodeje by pak byly ještě vyšší. (Petr Prokopec)

Ratingová agentura už Nissan hodnotí jako odpad, šance firmy na přežití se dál tenčí
24. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to hodnocení, které nechcete dostat, neboť vám pak nikdo nebude chtít půjčit buď vůbec, popř. jen velmi draho. A Nissan se bez finanční injekce zvenku neobejde. Poté, co ztroskotala jednání s Hondou, Tesla nechce ani jeho americké továrny a Foxconn si klade podmínky, mají Japonci blízko ke kapitulaci. (Petr Prokopec)

SsangYong ukázal nové Musso. V této verzi silně připomíná ošklivá auta, která značku proslavila po celém světě
24. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
To, s čím si kdysi dovolili Korejci přijít, je zřejmě neopakovatelné, dnešní SsangYongy vypadají vždy líp. Toto konkrétní provedení je ale tvarově, barevně i proporcemi tak komplikované, že na staré časy dává vzpomenout. (Petr Prokopec)

Stellantis si nechal patentovat neobvyklý prvek pro elektromobily. Chce jim dát výfuk, bez legrace
24. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není poslední den v roce ani první dube, Stellantis vážně pracuje na výfuku pro elektrická auta. A jeho smyslem není tvorba falešného zvuku, pomoci má jejich jiné potíži - extrémní hořlavosti baterií. (Petr Prokopec)

Zákazníci Dacie už nejsou chudáci, říká šéf značky, přichází k nám od upadající konkurence, aby dostali, co chtějí
24. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to další z výmluvných projevů reality současného trhu s auty. Ještě před pár roky by si spousta lidí, kteří dnes nadšeně kupují Dacie Sandero či Duster, o ta samá auta neopřeli ani kolo. Šéf automobilky Denis Le Vot svými slovy radikální proměnu automobilového světa jen potvrzuje. (Petr Prokopec)

Motorkářům s okamžitou platností zakázali účast na veřejných jízdách na Nordschleife, výmluvným srovnáním aut a motorek je konec
24. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„It was fun while it lasted,” chce se citovat jeden z anglických idiomů. Prostě byla zábava, nutně pro obě strany, dokud bylo možné se v Zeleném pekle setkávat v autě s motorkami a naopak. Vedení okruhu to ale vyhodnotilo jako příliš nebezpečné, tedy hlavně ekonomicky nebezpečné. (Petr Prokopec)

Už i Porsche v Číně dojíždí na předražená auta s nekonkurenceschopnou technikou, je to přehlížené varování pro všechny ostatní
24. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud takto dopadá značka s takovou historií, tradicí, prestiží a přetrvávající technickou excelencí, ostatní by se měli sami sebe ptát, jakou šanci uspět s obdobným přístupem mají. Tak jakou? „Pořád se jenom ptáš a odpovědi tý se nedočkáš,” chce se dodat s Petrem Jandou. (Petr Miler)

Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
24. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to velmi výmluvný přehled, který jen připomíná, jak cokoli bateriového nemá šanci před touto pro zákazníky klíčovou optikou obstát. Elektromobil není mezi 15 nejlepšími vozy s

Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
23. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A jeho otevřené vyjádření trefně shrnuje ten hlavní problém, který je s elektromobily spojen. Jde tu jen o jejich vnucování, které se v případě některých značek neslučuje s představami částí klientely, u jiných může být devastující pro jejich image jako takovou. (Petr Prokopec)

Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
23. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dosud šlo o stroje jen pro vyvolené, nyní se ale o obdobu strojů připravovaných státním institutem NAMI postarala soukromá firma. A obě auta jsou i s 50mm neprůstřelnými okny k dispozici komukoli. (Petr Prokopec)

Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
23. 2. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Alfa Romeo se trápí tak dlouho, že už skoro nebudou žít pamětníci, kteří by ještě zažili její opravdu dobré časy. V jedné ze svých ér ale dala za vznik řadě emotivních aut, mezi která patřil i model 147. Je to snadno 20 let stará historie, přesto si někdo teď a tady užívá úplně nového kousku. (Petr Miler)

Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
23. 2. 2025, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to hodně neobvyklé spojení, podstatné je ale nakonec jen jedno - jak krásně zní. Kupodivu i v dnešním vedení Formule 1 se najdou lidé, kteří by něco takového chtěli zpátky. A nedivíme se jim. (Petr Miler)

Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
23. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejdřív nemělo přijít vůbec, pak se mělo jmenovat A7, nakonec je z něj zase A6, které vypadá jako nová A5, jež je ovšem novou A4 v přestrojení. Ztratili jste se v tom? To máte jedno, Vorsprung durch Chaos je dnes i heslem samotného Audi. (Petr Miler)

Slyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
23. 2. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Může takový příběh mít vůbec dobrý konec? Ale to víte, že může, nakonec v žádné správné pohádce přece nechybí ekvivalent prince na bílém koni, který všeobjímající zlo jedním tahem zaplaší. (Petr Miler)

BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
22. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A nezájem to musí být pořádný. BMW totiž utratilo přes 18 miliard a dostalo dotaci 1,8 miliardy, aby výrobu rozjelo, bez ní navíc musí čelit víc jak 20procentním clům. Nic z toho ale není dost proti faktu, že se těchto aut neprodává dost. A Mnichov nevidí světlo na konci tunelu. (Petr Miler)

Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
22. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je-li prvním nezbytným krokem k vyřešení nějakého problému uznání jeho existence, pak se Audi vydalo správným směrem. Interiéry jeho aut jsou dnes odvarem z toho, čím bývaly. A automobilka to dobře ví, škoda jen, že až teď vidí to, co zákazníky trápí už léta. (Petr Prokopec)

Levný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
22. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Už dosud byl s hybridním pohonem levný, ale jen relativně, s tím čistě spalovacím je laciný i absolutně. Jeho 115 koní výkonu sice neslibuje žádný uragán, o to ale v této třídě v první řadě přece nejde. (Petr Prokopec)

BMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
22. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
BMW po technické stránce nikdy neztratily úroveň, přesto je tohle velká změna. S novou technikou se mj. zbaví pohonu předních kol, zadokolkami budou úplně všechny modely včetně dceřiných Mini. (Petr Prokopec)

Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
22. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to v podstatě exot, výjimečné auto svého druhu, které ještě před pár léty okupovalo stránky knih světových rekordů. Takové věci nebývají levné, tahle ale levná je, i když kombinací praktičnosti, rychlosti a spotřeby nabízí na rozdíl od jiných exotů dokonalou každodenní využitelnost. (Petr Miler)

Mercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
22. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jedna z nejvěhlasnějších automobilových značek světa dostala sama sebe do problémů nesmyslnou sázkou na řešení, která po ní nikdo nežádal. Ale můžeme kvitovat, že se z nich aspoň nyní netouží dostat sázkou na ten samý nesmysl. Prim, zdá se, budou znovu hrát touhy zákazníků. (Petr Miler)

Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
21. 2. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeho příběh jen připomíná, co je na trhu s auty také možné, pokud na něm vítězí zdravý rozum a snaha o racionální uspokojování reálných potřeb zákazníků. Tohle Corolla E160 za tak malé peníze pořád umí, také za ní se ale letos zavře voda. (Petr Prokopec)

Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
21. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Především je třeba říci, že jejich označování za revoluční je přehnané, neboť by zase takovou změnu nepřinesly. Ale budiž, posun vpřed by to byl. Zatím si na nich ale všichni je vylámali zuby a BYD nepůsobí dojmem, že by se k takovým neměl přidat. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru