Autoforum.cz

Neslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
21. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokusů o návrat té či oné historické značky jsme v posledních letech byli svědky nesčetněkrát, obvykle ale byly postaveny kolem elektrických aut. Ani ta v tomto případě nejsou nutně mimo hru, hlavním cílem je ale prosadit se jako výrobce dostupných spalovacích vozů. (Petr Prokopec)

Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21. 2. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto zatím dokázalo zaujmout jednou jedinkrát - když jsme čekali naprostou katastrofu a dostali o něco míň než to. Zázraky se dějí, že by ale Britové měli uspět zrovna s tímhle v momentě, kdy publikum zřetelně preferuje něco docela jiného? (Petr Prokopec)

Mercedes definitivně otočil. Do 2 let představí víc spalovacích aut než elektrických, jen elektrické dodávky odpískal úplně
21. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nouze naučila Dalibora housti a Mercedes znovu přemýšlet. Ten konečně pochopil, že pokud chce přežít, nemůže lidem nutit nechtěné, ale musí znovu následovat jejich představy. Sny o brzké čistě elektrické budoucnosti jsou tak definitivně v troskách. (Petr Prokopec)

Zlatan měl pravdu, Volvo je skutečně čínské. Zákazníci ho nachytali, jak auta prodává s plagiáty dílů slavných dodavatelů
21. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Adibas, Mike, Reedok a Puna? Jakkoli směšně to zní, přesně touto cestou se Volvo vydalo. Přinejmenším některá auta prodávaná v Číně, kde se ovšem montují i některé modely pro Evropu, dostaly audiosystémy jako „Bowers and VVilkins” a kdo ví, co všechno ještě. (Petr Miler)

Elektromobily i podle nejnovějších dat ztrácí hodnotu mnohonásobně rychleji než ostatní auta, jsou pětkrát horší než diesely
20. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdo by jezdil tím překonaným špinavým dieselem, když může mít senzační čistý a pokrokový elektromobil? No, třeba ten, kdo nechce prodělat kalhoty. A čas nebo místo na tomto konstatování zjevně nic nemění, nová data z Austrálie hovoří pořád o tom samém. (Petr Miler)

Volvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
20. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jedna z nemocí automobilové doby spočívající v nedostatku inovace skutečně žádaných vozů zjevně postihla i Švédsko. Volvo jistě nezapomnělo přijít s novou XC60 omylem, byl to záměr, který se mu nemusí vyplatit. (Petr Prokopec)

Chorvaté ukázali auto snů, které v roce 2025 už nikdo nečekal. Má motor V10 bez turba zvládající 10 tisíc otáček
20. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud jste se báli, že si letos budete moci koupit už jen větší či menší odvar z toho, co byste si skutečně přáli, tohle auto vás vyvede z omylu. Pokud je vám od pohledu povědomé, není to mýlka, to tu ale nakonec není na škodu. (Petr Prokopec)

Tesla Cybertruck prošla crash testy s téměř dokonalým hodnocením, je to skutečně pevnost na kolech
20. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto podivně nejen vypadá, i z technického hlediska je vcelku nesmyslné. Přinejmenším v případě ochrany posádky ale svým slibům dostává na jedničku, byť v Evropě by stejný výsledek nezopakovalo. (Petr Prokopec)

Prodeje elektromobilů půjdou i letos do kopru, říká Allianz. Nezájem, nepoužitelnost a konce dotací nepřemůžou ani dumpingové ceny
20. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jít o náš předpoklad, asi vás to nepřekvapí, ani ten by ale v tuto chvíli nebyl tak pesimistický. Je to Allianz, kdo si to myslí. Ani živelná snaha výrobců dostát přerozdělovacím mechanismům EU nebude podle pojišťovacího gigantu v Evropě stačit na zvrácení negativního trendu. (Petr Miler)

Lidmi milované Punto se mělo dočkat nástupce, šéf Fiatu ho zaříznul hned po nástupu. A ucuknout nechce
20. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Fiat v posledních dekádách nestvořil větší prodejní hit, přesto s ním sekl. Teď už víme, jak se to seběhlo. A co se dál může stát. Pro legendu svého druhu to znovu dobře nedopadá, sesterské modely mají budoucnost růžovější. (Petr Prokopec)

Od začátku pochybný výrobce elektrických tahačů zkrachoval. Firmě kdysi cennější než Ford došly poslední zbytky peněz
20. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Lidé, kteří se na akciových trzích vyžívají v tzv. shortování, měli v uplynulých letech žně. Řada více či méně bezcenných výrobců elektrických aut dosáhla a burzách extrémních hodnot, aby z nich pak zbylo to, co je dnes z Nikoly - nic. (Petr Miler)

Jediná Toyota s českým rodným listem jako ojetina nezklame. A pak že tu všechno pokazíme
19. 2. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Co je české, to je šmejd,” říkají rádi v nadsázce někteří Rakušané. Pravdou je, že tu občas dokážeme pokazit i věci, které s jiným rodným listem platí za povedené, Toyota Aygo druhé generace mezi ně ale zjevně nepatří. Také ovšem v bazarech není za hubičku. (Petr Prokopec)

Mansory našlo čtvrtého člověka, který si u něj nechal zprznit vzácný Ford GT. Výsledek je ještě otřesnější než obvykle
19. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A fakt, že se tak stalo ve jménu podporu obuvi, celé věci nic nepřidává. Řádění firmy iránského imigranta odnesl vůz basketbalové hvězdy Stephena Curryho. A my se vážně nemůžeme než intenzivně škrábat na hlavě. (Petr Prokopec)

Německý automobilový gigant oznámil další propouštění, ani víc jak 7 tisíc nedávných vyhazovů nebude dost
19. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je opravdu nutné dostat se až do situace, kdy se propouštění lidí z automobilových fabrik stane reálným společenským problémem a nikoli jen titulkem v médích, abychom se konečně chytili za nos a přestali si sami devastovat páteř evropského průmyslu? (Petr Miler)

Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zážitku z jízdy v tomto autě se pochopitelně nic nevyrovná, zaujmout ale dokáže nejen tím. Jeho autoři si asi řekli, že když už stvořili něco tak mimořádného, přivést vůz k životu bude divadlo samo o sobě. (Petr Prokopec)

První auto čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, už po roce prodejně překonává Teslu
19. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vzhledem k tomu, co a za kolik nabízí, se od něj daly čekat velké věci, naznačovali jsme to od první chvíle. Ale tohle? Kdo by předem tipoval, že SU7 prodejně překoná Teslu Model 3 po pouhých 10 měsících na trhu? (Petr Prokopec)

Jako děti na pískovišti. Ke spojení Hondy a Nissanu nedošlo z naprosto malicherných příčin, šéfové si jdou po krku
19. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Člověk tak nějak automaticky očekává, že dohodě obou molochů o spojení zabránily nepřekonatelné faktické problémy, dočítáme se ale o něčem úplně jiném. Šlo v podstatě o prkotiny pramenící z ješitnosti hlavních aktérů. (Petr Prokopec)

Dědic Porsche si staví půlkilometrový soukromý tunel do podzemní garáže pod zámečkem v Salcburku, místním to nedává spát
19. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tichá voda břehy mele. Působí jako hodný a milý pán, kolem kterého se za celý jeho život nikdy netočilo moc kontroverze, také on má ale své libůstky. V Salcburku se zmocnil jedné z tamních věhlasných nemovitostí a staví si pod ní něco jako Batmanovu jeskyni. (Petr Miler)

Volkswagen reálně čelí hrozbě bankrotu, Škodu by stáhl s sebou. Zatím mimo Evropu
19. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se daří, tak se daří, chce se s pozvednutým obočím dodat k nejnovějšímu dění. Patálie VW na jednom z jeho nejperspektivnějších světových trhů přichází pro firmu v ten nejnevhodnější možný čas. (Petr Miler)

Benzin s vyšším podílem biosložky jako E10 může fatálně poškodit i motory moderních aut, ukazuje praxe
18. 2. 2025, 16:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žijete v tom, že paliva jako E10 jsou zlem pouze pro starší auta, kterým je holt nutné dopřávat drahé víceoktanové benziny, ve kterých není tolik biloaliva? Chyba lávky, poškodit může i moderní jednotky, stačí ne zase tak neobvyklý jízdní styl. (Petr Prokopec)

„Zjevně to pro nás nebyla dobrá dohoda.” Zaměstnanci VW z končící továrny už chápou, že si je šéfové s odbory natřeli na chleba
18. 2. 2025, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Stačilo jen pár týdnů, aby se jasně ukázalo to, co ti vnímavější chápali už pár minut po oznámení předvánoční dohody odborů s vedením Volkswagenu. Ta měla zajistit zachování továren i pracovních míst v Německu, realita je úplně jiná. (Petr Miler)

Jedno z největších SUV Volkswagenu se ukázalo v novém, vystačit si musí už jen s jediným motorem
18. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to vážně kus auta, navíc prodávaný za velmi dobré peníze, a tak není divu, že se na trhu setkal s dobrou odezvou. Jeho nová iterace přichází s výrazně agresivnější karoserií a zaslepenou čelní maskou, technika ale dostala zas jednou na frak. (Petr Prokopec)

BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto bývalo jasným králem svého segmentu, dnes si ho ale maže na chleba morálně víc jak dekádu starý Golf ve své poslední evoluci. Jistě, leccos to říká i o kvalitách onoho Golfu, ještě víc to ale naznačuje cosi o nepovedenosti BMW řady 1 od dob generace F40. (Petr Miler)

Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18. 2. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Stellantis prochází mohutným obratem a na rozdíl od některých konkurentů o něm jen nemluví. Továrna v Termoli měla být upravena tak, aby vyráběla baterie pro elektrické modely, o ty ale není zájem. A tak znovu poslouží „spalovákům”. (Petr Prokopec)

K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18. 2. 2025, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na první pohled vypadá jako svěží kousek sportovně-luxusního supersedanu, hned ten druhý ale odhalí, že tohle auto má za sebou život, který je pro podobné stroje velmi netypický. Obstálo v něm na výbornou, přesto je k mání za mimořádně nízkou cenu. (Petr Miler)

Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Snad už nikdo nevěří pohádkám o levném provozu elektrických aut, které nejsou uskutečnitelné už kvůli obrovskému propadu hodnoty. Pikantní ale je, že i „tankováním” srovnatelným způsobem proděláte další, a to navzdory dramaticky odlišnému zdanění benzinu a elektřiny. (Petr Miler)

Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto by mohlo být mnohasetkoňovým „hovadem” do každého terénu a nikdo by se nedivil, neboť přesně takový dojem vytváří. Jenže je to skutečně jen dojem daný drsným zevnějškem, technických specifik je minimum. (Petr Miler)

VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18. 2. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už udávaná teoretická hodnota je v praxi rozumně nedosažitelná, Němci přesto vůz vzali a ujeli s ním dokonce na jedno nabití ještě citelně víc. Ale jak? Je to výsledek, který ohromní leda ty, kteří si z článků čtou jen nadpisy. (Petr Miler)

Expert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
17. 2. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A některé v tomto přehledu nutně překvapí, neboť jejich výrobci nepatří k těm, kteří by by byli v těchto souvislostech běžně skloňováni. Vedle „obvyklých podezřelých” od Toyoty a spol. tu vidíme i stroje Renaultu a Dacie. (Petr Prokopec)

Dacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
17. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dacia zůstává nohama na zemi a i takovou věc nabízí za peníze, za které by se spousta konkurentů neodhodlala ani zvednout telefon. Pokud vám vyhovuje život na cestách v přírodě, tohle může být jedna z nejvýhodnějších koupí, kterých se nyní můžete dopustit. (Petr Prokopec)

Další majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
17. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Prasklý plastový kryt zadního světla a škrábanec na nárazníku asi nikdo soudný neoznačí za poškození, které by mělo bránit autu v další jízdě. Jenže ve světě elektrických Rivianů je zjevně každý problém velký problém. (Petr Prokopec)

Kie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
17. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto vypadá, jako by bylo těhotné a každou chvíli mělo vypustit mladé. Jenže nic takového není odrazem reality, je prostě ošklivé. Jen si nejsme jisti, jestli nás víc odrazuje sedan. Anebo nám s žaludkem víc hýbe hatchback. (Petr Prokopec)

VW a Audi potichu odpískaly plán prodávat od roku 2033 jen elektrická auta, i když se dál tváří, že se nic nezměnilo
17. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Míra pokrytectví manažerů některých automobilových firem jako by neznala mezí a evidentně se hodí při všech příležitostech. Něco jiného dělat a říkat je dnes očividně možné vždy a všude. (Petr Miler)

Tři Němci dekády schovávali v garáži nezničitelný Mercedes, který přežije konec světa. Teď může být váš skoro nepoužitý
17. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už vás nebaví klidně i dobře fungující moderní auta, o která se ale musíte pořád starat a nevíte, zda ještě budou fungovat za pár let? Pak tu máme něco pro vás - vůz, který vás nejspíš přežije, i kdybyste řidičák dostali teprve včera. A ke svému fungování nepotřebuje víc než téměř jakékoli palivo. (Petr Miler)

BMW ukázalo prý přelomovou Neue Klasse jako funkční prototyp. Měl rozptýlit obavy, asi ale jen přidává nové
17. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nelze říci, že to je předobraz kterékoli sériové verze, přímo studie zvaná Vehicle Driving Experience v nic produkčního přetavena nebude. Prý ukazuje, čeho jsou také mnichovští schopní, což je pěkné. Ale opravdu vás to naláká, když víte, že od automobilky reálně dostanete jen míň? (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru