Autoforum.cz
Také Renault změnil plány. Nové Clio dostane znovu spalovací motory, jako elektromobil by nedávalo smysl
16. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Pro Francouze to musel být bolestivý proces, nakonec ale i oni pochopili, že bateriové vozy není zájem, a čím víc by jich nabídli, tím míň aut by prodali. Clio šesté generace tak nakonec bude znovu spalovací. (Petr Prokopec)
Nová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
16. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
U nás a vlastně v celé západní Evropě nic takového za podobné peníze nekoupíte, i Dacie jsou vedle tohoto auta rázem drahé, a to přes posílení kursu rublu z posledních dnů. Problém je jen v tom, že optikou ruských zákazníků se věci zase tak hezky jevit nebudou. (Petr Prokopec)
Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
16. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Ti moudřejší se dokážou poučit z chyb jiných, ostatní jsou odsouzeni k tomu je opakovat. Před tímto stavem experti varovali už dávno a v Nizozemsku nastává do puntíku, přesto neočekáváme, že by si z toho Brusel vzal jakékoli ponaučení. (Petr Miler)
Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Současná realita je výsledkem evoluce svého druhu, přesto velmi dobře rozumíme tomu, když někomu interiéry plné dotykových displejů prostě lezou krkem. Cesta zpět je obtížná, ne však nemožná. Tahle auta mají kořeny v roce 1996 a po pár modernizacích se pořád prodávají jako nová. A frčí, i když nejsou levná. (Petr Prokopec)
Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Nejde totiž zdaleka jen o zbavování se zaměstnanců. I ti, kteří zůstanou, pocítí úspory na vlastní kůži. A nakonec je pocítí i zákazníci, neboť škrty se dotknou také provedení samotných aut. Je to senzační výsledek roky trvající dřiny, ale tvrdá práce se zjevně vyplatila. (Petr Miler)
Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Máme, co jsme chtěli. Tedy, my to nechtěli, většinou společnosti přinejmenším mlčky akceptovaná politika „nerůstu” ale vede přesně k tomu, co jediné místo růstu mohlo přijít - propad. Česko je stále jednou z mála výjimek, ale jak dlouho to ještě bude platit? (Petr Miler)
VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Jestli se modely ID od Volkswagenu staly něčeho synonymem, pak je to nekvalita a šetření na nesprávných místech. Tohle je interiér modelu ID.3 za víc jak milion korun po 12 tisících najetých km. Už vidíme, jak chystaný ID.1 za polovinu nabídne na tomto poli víc. (Petr Prokopec)
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Říkáte si, že vám turbo ve vašem sportovním autě sice sebralo kus ovladatelnosti a zabilo zvuk i efektivitu při vysokém nasazení, ale aspoň máte výkon a z něj pramenící dynamiku? Ani to zjevně nemusí být pravda. Corvette Z06 má dnes neobvykle motor bez turba a přeplňované Maserati MC20 si maže na chleba. (Petr Prokopec)
Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Spojení Lada Niva Sport zní až trochu směšně, je to něco jako pohřební veselí nebo teplý mráz. Ale Rusové to myslí smrtelně vážně a brzy tohle auto začnou prodávat. Jeho dynamické parametry zveřejnili s předstihem. (Petr Miler)
Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Tohle auto by si mohlo říkat Parník. Anebo možná Spidervepř, protože jeho výkon od pohledu víc než co jiného připomíná cválání udiveného pilota na divokém praseti. Je evidentně příliš těžké na to, aby při takové jízdě dokázalo rozumně a konzistentně fungovat. (Petr Miler)
Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Německá automobilka už dosud kvůli přesunu k elektromobilitě oficiálně počítala s 50procentní možností krachu. Dneškem se pravděpodobnost takového konce zjevně povážlivě přibližuje 100 procentům. (Petr Miler)
Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Podobná extravagantní auta z podstaty nikdy nemohla sednout každému, ale aspoň byla jedinečná a něčím skutečně zajímavá. Však se podívejte do tohoto interiéru, normální v něm není nic a dodnes působí jako kosmická loď. Ve stavu zánovního auta je v roce 2025 raritou. (Petr Miler)
Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Je to jeden z firemních bestsellerů, který se i ve své nové generaci setkal s velmi vřelým přijetím. Aktuálně si jej ale jako nový nekoupí nikdo a nikde, a to ani z aut už vyrobených a dodaných dealerům. Na prodej platí stop stav do odvolání. (Petr Prokopec)
Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Tohle je symfonie pro 12 válců a jistě odvážného majitele, který se s jedním z pouhých pěti kusů Zondy Revolucion rozhodl řádit, jako by nebylo zítřka. A pokud vás samotných 800 koní neohromuje, nezapomeňte, že tohle auto váží jen 1 070 kg. (Petr Prokopec)
Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Také nejslavnější autopůjčovna světa na vlastní kůži poznává cenu dogmatické sázky na trhem nevyžádané řešení. V jeho případě to bolí velmi, i na firmu takového kalibru je 70miliardová ztráta brutální a daleko za nejhoršími očekáváními. (Petr Miler)
Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Jednání mezi oběma automobilkami začala s velkým halasem a dohoda se zdála být hotovou věcí, místo svatby ale nakonec přišel náhlý rozchod. Pro Nissan je to možná dobře, místo náruče úspěšnějšího konkurenta se bude muset spolehnout zase jen sám na sebe. (Petr Prokopec)
„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Tento stroj právě zaskóroval tím, že na několika ikonických okruzích svým časem zašlapal do země často i mnohonásobně dražší supersporty evropských značek, nyní si můžeme lépe posvítit na to, co a za kolik nabízí. Základní cenu 4,2 milionu lze poslat citelně výš, ani v plné polní ale ZR1 nestojí extrémní peníze. (Petr Prokopec)
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Jsou momenty, na které v životě nezapomenete, neboť je další běh událostí vykreslí jako osudové. Pro Olivera Blumeho se jedním z takových stal jeden říjnový den roku 2015. Ještě loni na něj vzpomínal pozitivně, teď je všechno jinak. (Petr Miler)
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13. 2. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Stala se z toho zvláštní mánie, „kruháč” do každé rodiny! Jako v jiných případech platí, že všeho moc škodí, a tak i tento jinak potenciálně přínosný vynález může škodit, když je použit na špatném místě. Někde si to odmítají přiznat, v Nizozemsku už ne. (Petr Prokopec)
Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Jedno z nejprodávanějších aut posledních let se pro letošek ukázalo v novém hávu. A vlastně nejen hávu, i pod ním najdeme inovací spoustu. Přesto se zdá, že o zájmu publika rozhodnou hlavně čelní partie ve stylu Cybertrucku. (Petr Prokopec)
Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Číslovka 300 na ukazateli rychlosti pořád něco znamená a tohle auto se jí reálně dokáže přiblížit. Vždy bylo výjimečné, v tomto stavu po dvou majitelích je ale dnes naprosto mimořádné. Přesto tento Mercedes od AMG stojí míň než úplně základní nová Škoda Fabia. (Petr Miler)
Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Elektrická auta skutečně nejsou žádné novum, začátkem 20. století tento pohon dominoval i díky pohodlnosti, s jakou šlo tyto vozy uvést do chodu. Tento vynález Charlese Ketteringa změnil pravidla hry a elektromobilům už nikdy nedovolil vrátit se na výsluní. (Petr Prokopec)
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Lamborghini kope jinou dynamickou ligu, jeho auta jsou obvykle nejen citelně výkonnější, ale i podstatně lehčí než prakticky jakákoli BMW. Souboj Huracánu Sterrato s M4 CS tak předem působí jako skoro zbytečný, jenže realita je mnohem komplikovanější. (Petr Prokopec)
Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Když Volkswagen v posledních letech přišel s něčím, na co jsme z jeho nabídky z dřívějška nebyli zvyklí, nikdy se to netýkalo jeho spalovacích aut. To se dneškem mění, Passat, Tiguan a Tayron jsou nově k mání s výkonným benzinem z ostrého Golfu GTI. (Petr Prokopec)
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení:
U nás zatím k tomuto kroku automobilka nepřistoupila, pokud ale udělá to samé, co právě ryze z vlastní vůle provedla v Austrálii, její klientela snad nevyhnutelně dál prořídne. (Petr Prokopec)
Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je to nepochybně skvělý technik se spoustou zajímavých nápadů, dokud ale zůstane takto odtržený od uživatelské reality, jím spoluzaložená a řízená firma je odsouzená k jedinému - k zániku. (Petr Miler)
Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení:
„James Bond, jako James Bond…” Někdo si tady chtěl zahrát na tajného agenta, narazil ale na typické úskalí podobných zařízení - fungovat mohou skvěle, pokud je ovšem nepoužijete sami uprostřed ničeho, někdo vás „napráská”. Anebo si všimne přímo někdo z policistů. (Petr Miler)
Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12. 2. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Kam dali lidé z BMW hlavu, když tohle auto poslali do výroby, nemáme tušení, teď už to ale zpátky nevezmou. A tak zkouší nové M5 Touring zajistit lepší reputaci účastí v seriálu lehkých závodních motorek, které jsou přesným opakem 2,5tunového kombíku. (Petr Prokopec)
Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Americká automobilka se rozhodla patřičně vychválit svou klíčovou letošní novinku, faceliftovaný Model Y. Při té příležitosti se ale jakoby náhodou na záběrech ukazují i neznámá auta pod plachtou. Skutečně je ale pod nimi i očekáváný Model 2? (Petr Prokopec)
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12. 2. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Francouzská komedie je ve světě pojem, takže tady má Alpine na co navazovat. Co dál? Nic, s ohledem na cenu by prezentovaný výsledek nebyl ohromující, kdyby byl reálný, jenže on je vycucaný z prstu. (Petr Prokopec)
Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12. 2. 2025, 8:00 | Hodnocení:
Způsob, jakým znovu vzkvétá koncern Stellantis po odchodu Carlose Tavarese, je dechberoucí. Je to jako scéna z pohádky, ve které království pookřeje v momentě smrti toho, kdo jej roky trýznil. (Petr Prokopec)
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12. 2. 2025, 7:00 | Hodnocení:
Dalo se čekat, že tenhle stroj s nebývalým počtem válců a objemem 8,3 litru nebude žádné ořezávátko, realita ale za očekáváními ani trochu nezaostává. Toto je brutalita svého druhu a sám šéf automobilky říká, že si ani její autoři pořád plně neuvědomují, co vlastně stvořili. (Petr Miler)
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Bylo jasné, že tohle auto nebude pomalé, jeho reálné časy z okruhů ale berou dech. Za takovou cenu samozřejmě není vyloženě levné, ale když je citelně rychlejší než vozy prestižnějších značek s klidně šestkrát vyšší cenovkou? (Petr Miler)
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
11. 2. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Co má za normálních okolností společného Škoda Octavia s jakýmkoli BMW? Prakticky nic, tohle auto ale s „oktávkou” spojuje jeho skoro nekonečnou praktičnost. Šestkové Gran Turismo jako nové auto neuspělo, nebylo moc hezké, o je ale levnější jako ojeté. (Petr Prokopec)
Žádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
11. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení:
I když je otázkou, co je dnes vlastně normální, neboť s podobným přístupem se setkáváme stále vzácněji. O to víc rádi za něj musíme být, dává naději na slušných pár let dopředu, kdy by současný dogmatismus mohl přejít i konkurenty. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>