Autoforum.cz

Šéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
11. 2. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Berte to celé s humorem, ale nakonec nám to přijde výmluvné. Šéf Volkswagenu Schäfer dokázal být s rychlejší autem lepší akorát při zrychlení v přímce, k čemuž není třeba téměř žádný um. Jakmile došlo na skutečné řízení, jeho akcie šly prudce dolů. (Petr Miler)

BMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
11. 2. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Holky možná budou koukat, to ano, nejsme si ale jisti, zda to za takové peníze - a možná trápení spojená s jejich používáním - stojí. Disky s centrální maticí u silničních aut nedávají žádný faktický smysl. (Petr Prokopec)

Stále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
11. 2. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Elektromobily pořád mohou být provozně levnější, pokud budete srovnávat náklady na palivo s náklady na dobíjení doma. Budiž, ale co ztráta hodnoty? Co spolehlivost? Co ceny oprav? A v neposlední řadě: Co cena pojištění? I tady může jít o přeplacené desítky tisíc během pár let používání obyčejného auta. (Petr Prokopec)

Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11. 2. 2025, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Replikám obecně moc nefandíme, skutečný švédský hypersport je ale pro normálního smrtelníka něčím tak nedosažitelným, že tohle od nás má palec nahoru. Zvlášť když ve srovnání s originálem přišel na drobné. (Petr Prokopec)

Šéf Renaultu bez okolků řekl, co dál čeká auta v EU. Nová nařízeni je zdraží o dalších 40 procent, nezaměstnanost poroste
11. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Musí udělat ještě jeden krok, aby přestal hrát jen na racionální strunu v rámci současných politických plánů a dokázal se podívat i za ně. Přesto je z jeho slov patrné, jak neudržitelné současné směřování Evropy pod taktovkou bruselských pětiletek je. (Petr Miler)

Němci vyzkoušeli jeden z nejspolehlivějších moderních VW, i s takovou pověstí ho koupíte od 250 tisíc Kč
10. 2. 2025, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zatím vznikl v jediné generaci, a tak nemusíte moc přemýšlet nad tím, po jaké verzi sáhnout. A fakt, že se blíží jeho nová iterace, znamená jak dost starších a levných exemplářů na výběr, tak tlak na cenu z titulu právě mezigenerační výměny. To vše dnes představuje VW T-Roc. (Petr Prokopec)

Rýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
10. 2. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mrká na vás auto, jaké svět ještě nepoznal. Pokud se naplní byť nejpozitivnější očekávání spojená s jeho nynějším prodejem, bude si majitel moci odepsat krutých 605 Kč nákladu na každý ujetý kilometr jen optikou ztráty hodnoty. Čtete správně, šest set pět korun. (Petr Miler)

Firma začala nabízet řešení, které vám z Tesly udělá Ferrari, Rolls–Royce nebo Bugatti, co si zrovna zamanete
10. 2. 2025, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A nevyjde vás až tak draho, uvážíme-li, že takto můžete mít každý den docela jiný automobil prestižní značky. Otázkou ovšem je, zda byste o něco takového měli stát, my se tomu můžeme snad jen smát. (Petr Prokopec)

Porsche má další problém. Jmenuje se jako kačer Donald a stát ho může znovu desítky miliard ročně
10. 2. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bloomberg situaci shrnuje trefně: „Máloco teď jde v Porsche dobře - prodeje klesají, zisky klesají a vrcholní manažeři jsou odvoláváni.” Jenže ani to není vše. Pokud USA uvalí cla na dovoz aut z Evropy, odskáče to ze všech nejvíc znovu právě Porsche. (Petr Prokopec)

Ford dál přehodnocuje svou zpackanou strategii, spalovací motor dá i dosud ryze elektrickým autům
10. 2. 2025, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vypadá to, že Ford si bude muset oběhnou celé tradiční kolečko (nebo v jeho případě celý ovál?), aby nakonec opět zjistil, že nic lepšího než efektivní a čistý spalovací pohon pro svá auta momentálně stejně nevymyslí. (Petr Miler)

K mání je dodnes skoro nový Favorit 136 LS, poslední Škoda nedotčená VW. Celou dobu ji vlastnil jediný člověk, Ital
10. 2. 2025, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Itálie pro škodovku nikdy nebyla zrovna druhým domovem. A pokud tam někdy přece jen bodovala, nebylo v to v dobách Favoritu. Přesto si tam někdo začátkem 90. let koupil tohle auto a do dnešních dnů jej udržel ve stavu, nad kterým se Čechům protočí panenky. (Petr Miler)

Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ať už si tento vůz koupil kdokoli, dostává od nás pár palců nahoru. Každý si myslel, že se zrovna tento stroj stane jen věčnou součástí klimatizované sbírky extrémně bohatého majitele, ten ale zatím překvapil celý svět. (Petr Miler)

Firma ovládající koncern VW dál zhoršila své letošní vyhlídky. Přijde o další desítky miliard, letos může prodělat až 590 miliard Kč
9. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ještě hůř než špatně, jinak toto oznámení nelze interpretovat. A to je třeba dodat, že se odhady společnosti dál pohybují v dimenzi jejího vlastního oceňování reality, nikoli v realitě, se kterou se musí potýkat jeden každý z nás. (Petr Miler)

Studie vykreslila dramatický pokles dojezdu elektromobilů v zimě. A to jim autoři nadržovali, jak jen mohli
9. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Vítězem” je nepřekvapivě opět Volkswagen ID a všechny od něj odvozené modely včetně sta procent elektrických Škod. I jemu se přitom zametala cestička, jenže propady jsou tu tak velké, že je prostě nejde zastřít. (Petr Prokopec)

SsangYong po změně jména přichází i s úplně novou divizí nazvané po jedné z jeho menších ošklivek
9. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A Čechům mohou tyto aktivity znít libě nejen kvůli jejich „zahrádkářské podstatě”, ale i kvůli tomu, že model jménem Musso byl tím prvním, který se kdysi v Česku zkoušel pořádně prosadit. Teď dá jméno celé divizi. (Petr Prokopec)

Po letech vnucování, omezování, ohýbání reality a promrhaných bilionech tvoří elektromobily 1,8 procenta evropských aut
9. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Gratulujeme, tohle se opravdu vyplácí a svět to k lepšímu mění před očima… Ale humor stranou. Když už nic jiného, také tento stav ukazuje, jak složité bude dosáhnout stavu, kdy by tyto vozy měly flotilám vládnout. I teď se totiž pořád prodává násobně víc spalovacích aut. (Petr Prokopec)

Asi nejmíň nápadný ostrý kombík historie klame tělem, tak obří motor mu nehádá nikdo. Vznikly ho jen stovky a tento může být váš skoro nejetý
9. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Připoutejte se na cestu zpět do dob, kdy autu nemusely za jízdy létat rachejtle z kufru, aby bylo zajímavé. V případě tohoto stroje možná ani nebudete vědět, že vznikl, protože i kdybyste ho náhodou někde potkali, stejně byste jej neidentifikovali jako něco mimořádného. (Petr Miler)

Ford loni prodělal na každém prodaném elektromobilu 1,27 milionu Kč. Ztráty rostou a porostou, letos prodělá ještě víc
9. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A to si zaslouží potlesk. Modrý ovál loni prodal citelně víc elektrických aut než v předchozím roce, výsledkem je ale jen rekordní ztráta. A to nepřišel v podstatě s ničím novým. Letos očekává ještě větší prodělek, změnám postojů firmy se tak nelze divit. (Petr Miler)

Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
8. 2. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ještě před pár roky to bylo nemyslitelné, ale dnes za nejdražší auta všech dob neplatí stroje z Maranella, nýbrž ty ze Stuttgartu. A ani naprosto mimořádné 250 LM č. 5893 na tom nedokázalo nic změnit, i když levně svého nového majitele opravdu nevyšlo. (Petr Prokopec)

Dodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
8. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto bylo od začátku střelou mimo terč a každý soudný člověk to musel vidět. Automobilka sice nyní zkouší trajektorii svého šípu korigovat, špatná dřívější rozhodnutí ale zpátky vzít nemůže. A je otázkou, co dokáže zachrání podbízivější cenová politika. (Petr Prokopec)

Putinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
8. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
9,6 tisíce? Ne, 9,6 kusu, bez nejmenší nadsázky. A i to stačilo na to, aby vůz trhnul vlastní prodejní rekord stanovený v předchozích letech. Nic to navíc není ve srovnání s bilancí, jakou se zatím může pochlubit SUV Komendant. (Petr Prokopec)

Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
8. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Také třícípá hvězda ví, že šlápla vedle, co si ovšem už navařila, to si nyní musí sníst. Patrné je to zejména v USA, kde se i drahá auta prodávají hlavně ze skladových zásob. A těch je teď nutné se zbavit, slevy přes 360 tisíc Kč jsou standard. (Petr Prokopec)

Porsche přiznalo hloubku svých problémů, šokované trhy poslaly cenu akcí na nejnižší hodnotu v historii
8. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Po nedávných ústupcích od Porsche nikdo nečekal zázraky, realita jeho existence bude ale pro nejbližší období zjevně ještě podstatě horší, než si dosud analytici mysleli. Z někdejší zlaté slepice akciových trhů se stává noční můra. (Petr Miler)

K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
7. 2. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na vše je třeba hledět relativně, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto auta a míru jeho dosavadního využití, pak je skutečně skoro za hubičku. Dříve sloužilo ve Francii, kde si zjevně moc legrace neužilo. (Petr Miler)

Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
7. 2. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je vlastně sympatické, že si Volkswagen po letech bití se v prsa dokáže přiznat, že selhal a z největší světové automobilky nabízející jedna z nejlepších aut upadl k šedi průměru. Jenže to samo o sobě neznamená, že to začne efektivně řešit. (Petr Prokopec)

BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7. 2. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
BMW se pustilo do předem prohraného boje, opravdu dobrou elektrickou M3 se současnými technickými limity postavit prostě nejde. Přesto se v novém skoro osmiminutovém videu tváří, že by to mohlo dokázat. (Petr Prokopec)

Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
7. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Návrat zdravého rozumu? Možná, současně ale zarazí, jak daleko to automobilka s tak zjevně nesmyslnou doktrínou dotáhla. Vážně si někdo myslel, že si zaměstnanci budou říkat neutrálně Audiáni nebo používat slova jako obchodní partnerka nebo dodavatelka? (Petr Miler)

Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
7. 2. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pro některé to vůbec není sport, pro jiné tak nanejvýš sport stárnoucích gentlemanů. Ať už ale golf vnímáte jakkoli, neovlivňuje jen zavazadelníky supersportů. Chytré tvary golfového míčku teď promlouvají i do konstrukce pneumatik. (Petr Prokopec)

Dealer VW zkouší prodat elektrický ID.Buzz v aukci, lidé mu ale nabízí jen zlomek ceníkové ceny
7. 2. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Představa, že je po tomhle autě nějaká velká sháňka, která jej dovoluje prodávat za vyšší než ceníkové ceny, nám přijde neuvěřitelně naivní. Prodejce Volkswagenu v ní žil, teď se sám dost tragikomickým způsobem dozvídá o tržní realitě. (Petr Miler)

Mercedes třídy A končí bez nástupce jako sedan, jde o poslední takové auto startující pod 1 milionem Kč
7. 2. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Úplně nové auto podle svého gusta už do výroby nezadáte. Pokud o něj tedy máte zájem, raději si pospěšte, neboť volit mezi novými vozy lze už jen ze skladových zásob. Pak se za ním zavře voda a s ním i za jeho relativní dostupností. (Petr Prokopec)

Šéf Fordu kapituloval. Po letech mazání medu kolem úst přiznal, že elektromobily trpí „neřešitelnými” problémy
7. 2. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U některých typů aut a při jejich obvyklém využití se nutně neprojevují, u jiných jsou naopak velkým trápením. Říkáme to roky a nepochybujeme o tom, že Jim Farley to ví stejně dlouho. Akorát doteď nebylo „in” říkat pravdu. (Petr Miler)

Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
7. 2. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsem ten poslední, kdo by chtěl hloubit příkopy mezi příznivci různých aut, s tímto chováním se ale setkávám stále častěji a ve stále problematičtější podobě. Vůz sám je tu ale jen nutný předpoklad, problém je v hlavě. (Walter Kraft)

Majitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
6. 2. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to něco, co se prostě občas stane, přes veškeré parkovací kamery, asistenty a další pomocníky. Žádnému autu to neprospěje a oprava žádného z nich nebude zdarma, pokud tím ale nakřápnete zadní světelnou lištu Rivianu, může vás oprava stát jako celá slušná ojetina. (Petr Prokopec)

Další a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
6. 2. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uvědomíme-li si, jakým ohromným vývojem prošla auta za posledních několik dekád a jak se změnila silniční síť, je naprosto absurdní, že jsou stále drakoničtěji vymáhané ty samé rychlostní limity. Proč zrovna letošek přináší změny, netušíme, ale buďme rádi, v Německu mohou zamířit opačným směrem. (Petr Prokopec)

Námluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
6. 2. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vypadalo to jako hotová věc, hned několik věrohodných zdrojů přímo z Japonska ale nyní uvádí, že námluvy jsou u konce. A pokus obou firem o spojení může být odpískán zcela. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru