Autoforum.cz

Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1. 6. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Vypadá to jako něco, co si nějaký nadšenec stloukl ve stodole z „generických” dílů z autopotřeb, je to ale skutečně součást originálního příslušenství BMW. A zrovna Čechům by přinejmenším svou povahou mohla být i milá. (Petr Miler)

Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1. 6. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Neobvykle kritický se rozhodl být šéf koncernu Volkswagen směrem k vlastní firmě i zemi. Jeho slova jsou na jednu stranu z velké části realistická, na tu druhou ale máme pocit, že je slýcháme už dlouho. A neděje se nic, i když je právě on tím, v jehož moci je situaci změnit. (Petr Miler)

Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Máme pocit, že s podobnými auty se spálilo už tolik značek - ty spadající pod koncern Stellantis nevyjímaje -, že už snad ani není nutné strkat ruku do ohně znovu. Francouzi to přesto zkusí, s neúspěchem ovšem tak trochu počítají předem. (Petr Prokopec)

Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Nic neukazuje chaos, který dnes vládne automobilovému světu, jasněji. Anebo vám přijde normální, aby japonská automobilka vlivem řady okolností včetně rozličných obchodních bariér vyráběla nějaké auto v Evropě jen na export do Ameriky? (Petr Prokopec)

Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Tohle dokonale ukazuje, do jak zoufalé situace se Ford dostal. S nadšením vjel do slepé uličky, ve které se nyní plácá a plácá. Také toto by mohl být impuls k otočení kormidla, na to ale zjevně modrý ovál pořád nemá dost odhodlání. (Petr Prokopec)

Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Americkou automobilku trápí pokles prodejů, a tak se rozhodla oprášit jedno ze svých slavných jmen, aby situaci změnila. Máme ale obavu, že při zachování jinak nezměné strategie to nebude snadné. (Petr Prokopec)

Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,386
Člověk, který dal tomuto autu za vznik, zjevně nepochopil jeho podstatu. Původní Favorit nebylo jen zdařilé Bertoneho designové cvičení, byl to velmi utilitární vůz, který byl pojízdným antonymem slova „rozmar”. Nic takového takto pojatý nástupce nepředstavuje ani v nejmenším. (Petr Miler)

BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
30. 5. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Čtete správně, jen mnichovská automobilka má kvůli zvýšeným americkým clům přicházet o čtvrt miliardy korun denně, což je pochopitelně dlouhodobě neúnosné. EU nejedná, a tak se Němci i se zástupci dalších tamních automobilek rozhodli jednat sami. (Petr Prokopec)

Někdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
30. 5. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Není ironií osudu, když mainstreamová automobilka udělá supersport pro méně majetné tak dobře, že se díky tomu sám stane vyhledávaným kultem a nakonec se prodává dráž než vozy, kterým se měl levněji vyrovnat? Přesně to je dnes osud Hondy NSX a verze NSX-R obzvlášť. (Petr Prokopec)

Tak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
30. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Návrat ruské značky mezi živé byl nečekaně rychlý a dál měl pokračovat v podobném tempu, už rok se ale neděje prakticky nic. Až nyní Rusové zjistili, jak se věci mají. Náhle oživený projekt stejně rychle nezemřel, přesto je vše jinak, než mělo být. (Petr Prokopec)

VW se chce zachránit s pomocí nové verze svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne jako hotovku
30. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Působí to trochu zoufale, ale nakonec to může fungovat. Pokud automobilka nedokáže tak jako dřív bodovat s auty, má v zásobě ještě svůj „karibuřt”, jehož nabídku lze zjevně dál rozšiřovat. (Petr Prokopec)

Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30. 5. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Do neefektivního fungování Volkswagenu jednou někdo bude muset říznout. Někdo, kdo přijde částečně zvenčí, komu nebude chybět nadšení pro věc a postrádat nebude ani ověřený podnikatelský talent. Mate Rimac splňuje vše, navíc už s Volkswagenem jezdí. A s jakým. (Petr Miler)

Český supersport se starým Sitgem za volantem zničil slavnou trať Top Gearu, rychlejší je na ní už jen jedno auto
30. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Na tomto okruhu se objevil bezpočet výjimečných sporťáků někdy i řízených podobně výjimečnými piloty. Jen jeden ale dokázal být na aerodromu v Dunsfoldu rychlejší než Praga Bohema řízená bývalým Stigem, navíc jen o na pověstný fous. (Petr Prokopec)

Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Je to Ital, který si navíc vysloužil ostruhy hlavně mimo Evropu v dnes podstatně konkurenčnějším prostředí. Zdá se tak být tím pravým, kterého dnes Stellantis potřebuje, aby se vrátil na správnou cestu i se záplavou svých slavných značek. (Petr Prokopec)

Šéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
30. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Pokud chcete v pár větách shrnout celý hlavní problém dnešního automobilového světa, Michael Shiebe pro vás udělá přesně to. Nepochopíme, jak je možné, že se takoví lidé dostali do svých pozic, stejně jako nepochopíme, proč i v nich po tak zřetelných selháních zůstávají. (Petr Miler)

Ojetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
29. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Je paradoxní, že zrovna tak drahá a moderní verze představuje takový ohňostroj marnosti, ani Němci před tím ale nezavírají oči. Vyloženě skvěle na tom ovšem nejsou ani spalovací varianty, zejména pak předchozích generací. (Petr Prokopec)

Novinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
29. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Docela by nás zajímalo, kdo měl na starosti pořizování studiových fotek, neboť tohle jinak zajímavé auto na nich působí zbytečně mdle. Naživo je docela šik, skrývá ale docela bizarní konstrukční řešení. (Petr Prokopec)

Brembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
29. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Jít o projev přirozené evoluce, budeme opatrně optimističtí, takto si raději počkáme, zda brzdy vedle normami vynuceného přínosu budou pořád dělat také to, co primárně dělat mají - pořádně brzdit. (Petr Prokopec)

Tohle je nový císař ztráty hodnoty, během pouhých 600 ujetých km připravil majitele o 2,64 milionu Kč!
29. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Je to slušná ironie osudu, neboť tohle měl být naopak první vůz tohoto typu, který na ceně bude růst. Realitou je pravý opak. Očekával se prodej za 5 až 6,2 milionu Kč, ve skutečnosti ale tohle Porsche Taycan prodalo za zlomek peněz. A o 2,64 milionu Kč levněji, než stálo jeho prvního kupce. (Petr Miler)

BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
29. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Chytli se mnichovští za nos a vrátí svým vozům poněkud normálnější vzezření? Anebo naopak mají pocit, že bizarní designové kreace prodejně fungují, a tak přitopí pod jejich kotlem? To nevíme, v tuto chvíli ale mají pocit, že se všechno musí změnit, rychle. (Petr Prokopec)

Pokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
29. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Japonci to mysleli dobře a jejich auto díky odlišnému přístupu ani tolik nevážilo, ani tolik nestálo. Jenže také skoro nikam nedojelo, a tak si pro něj skoro nikdo nedojel ani k dealerům. (Petr Prokopec)

Přijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
29. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Pravda, musíte si za to také řádně zaplatit, ale pořád je to lepší než nic. Mnichovské kupé, které vypadá jako karikatura mnichovských kupé už ve svém standardním provedení, se dočkalo verze CS. A právě to nyní odhalilo své kompletní specifikace včetně ceny. (Petr Prokopec)

Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
29. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Pokud jste koupili nové obutí, asi jste nemohli přehlédnout, že je běhoun „pomalovaný” různými čárami a tečkami. Nejsou tam pro nic za nic, znát jejich význam by mezi informovanými motoristy mělo patřit k dobrému tónu. (Petr Prokopec)

Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28. 5. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Pro Korejce byl ruský trh velmi významný a jistě ani oni v roce 2022 nepředpokládali, že ho opouští na věčnost. Po třech letech už nemíní čekat na konec války, nemají totiž čas. Relativně jednoduchý pro ně bude jen letošní návrat, pak by museli začínat v podstatě od nuly. (Petr Prokopec)

Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Víte, kolik Céček se dnes nabízí s takhle malými motory? A kolik také stojí? Je to vážně nedůstojné a nelze se divit soustavně upadajícímu zájmu o tento model, naopak změně by se člověk divit neměl. Otázkou ale zůstává, kde všude se k ní Mercedes odhodlá. (Petr Prokopec)

Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Dlouho tlačila elektrickou mobilitu jako jedinou možnost, ještě loni to označila za aktuální plán. Spalovací motory tak měly v její nabídce jen dožít, nyní ale investuje do nových osmiválců, které začne vyrábět až za dva roky. Dá se vůbec otočit razantněji? (Petr Prokopec)

Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28. 5. 2025, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Tohle auto nejenže 15 let nejezdilo, pořádně nejezdilo nikdy. Podobné vozy po starších lidech, navíc garážované, bývají hotovými perlami mezi pomyslnými stroji času, tohle byl ale spíš hotový ohňostroj nechutností. Přesto i ten nakonec prokoukl. (Petr Prokopec)

Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Pokud dosud Alpine na něco lákalo, pak to byla nízká hmotnost, která se i ve spojení s nijak zvlášť vysokými výkony starala o mimořádnou dynamiku. Tohle auto ale váží hodně přes 2 tuny. A výkonu nemusí mít o moc víc než o polovinu lehčí model A110. Jaký má něco takového smysl? (Petr Prokopec)

Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Velmi smutný osud britské klasiky podle nás předchází jen jejímu úplnému pádu, aspoň v rukou současných vlastníků. Firma sice avizovala, že nebude v jednu chvíli téměř nic vyrábět, ani ona ale neplánovala, že nebude téměř nic prodávat. (Petr Miler)

Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Mohutný sešup prodejů daný nezájmem hned o několik modelů zažívá Porsche také na svém domácím trhu. Dealeři tak hlásí léta nevídanou věc - s pomocí se slev se musí pokoušet udat i ikonické verze 911 jako GT3, se kterými dříve mohli dělat drahoty. (Petr Miler)

Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Nenapadlo by nás, že po tak krátké době budeme muset tyto materiály vytahovat podobně jako někdejší ceníky Mototechny, nevěřícnost některých z vás nám ale nedává na výběr. Jejich zkoumání je ale nakonec výživné, ceny některých variant jsou dnešní optikou jako z jiné planety. (Petr Miler)

VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Víc hodnoty za peníze, to je nezpochybnitelná cesta k dobytí jím ztracených pozic. Právě po takové se Volkswagenu zkouší vydat s inovovaný Lamandem, které nabídne také v ostré verzi GTS. Poměrem hodnoty a ceny oslní, ovšem možná jen Evropany, v Číně to bude mít složitější. (Petr Prokopec)

Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Nechceme nikomu kazit radost, někdy je ale třeba podívat se na tvrdá absolutní data, abychom si rozličné výkřiky zasadily do správného kontextu. Je dojemné, že odbyt elektrických aut letos roste, uvážíme-li ale počet nových modelů tohoto ražení, neměl by výsledek být ještě jiný? (Petr Miler)

Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Máte pocit, že jsme vytáhli 10 let starý článek? Však tehdy u nás Škoda Octavia začínala na 347 900 Kč a byla technicky stejná jako dnes. Jenže nevytáhli, stále dražší a ne nutně lepší auta jsou nám nabízena v Evropě, Tata ve své domovině prodává třeba nový Altroz a je pořád levný. (Petr Prokopec)

Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
No, „vychází” je docela silné slovo, je to spíš stoprocentní kopie s pár designovými změnami. A Japonci si dobrý základ opravdu nevybrali - výchozí Renault je fakticky obtížně konkurenceschopný, boduje ale aspoň designem. Nissan zmastil i ten. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru