Autoforum.cz

Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
18. 1. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby vznikl přirozeně jen díky specifickým okolním podmínkám, bylo by to opakovatelné aspoň někde. Protože ale žije z kombinace příhodných okolností a masivního nucení lidí si taková auta kupovat za subvencování všeho penězi z ropy a plynu, nemůže být snad nikde jinde zopakován. (Petr Prokopec)

K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
18. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Některé speciály z Dakaru nelze zapomenout, neboť se zapsaly do historie automobilismu, tento to nedokázal. Nic to ale nemění na jeho pozoruhodné konstrukci i vizáži. Tento kousek může být váš a i do dnešní obdoby Dakaru s ním můžete nastoupit. (Petr Prokopec)

Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
18. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud po něčem takovém toužíte, máte letos zřejmě poslední šanci, ačkoli nevíme, zda stále i u nás, existenci českého ceníku navzdory. Ze zahraničí si ovšem můžete nechat dovézt finální verzi Lexusu RC F i s pár doplňky navíc, který přesně takový motor pořád má. (Petr Prokopec)

Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
18. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Slovinsko jako automobilovou zemi v myslích zapsanou nemáme, ale možná je čas to změnit. Loni představený stroj Italdesignu se letos dočkal nového pohonu právě od slovinské firmy, které z něj dělají ještě pozoruhodnější auto. (Petr Prokopec)

Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
18. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci dlouho odmítané řešení se dnes jeví být tím jediným, které dokáže udržet jejich elektrické sny při životě. A zákazníci ho berou, jediné původně plánované elektrické verze modelů Terra a Traveler od Scoutu chce méně než pětina zájemců. Takhle budou verze zvané Harvester fungovat. (Petr Prokopec)

Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle byl vážně hodně špatný den v práci, a přitom se vlastně nestalo nic až tak mimořádného. Nehodě předcházela situace jako ze starých dobrých automobilových časů, kdy ASR nebo ESP byl sen a před zapojením turba do hry jste si stihli přeříkat otčenáš. (Petr Miler)

Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
17. 1. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tahle dvě auta v nabídce značky už jen dožívají, ve smutné křeči to ale opravdu není. Naopak šla prodejně nahoru v USA i po celém světě, navzdory tomu, že v Evropě se půl roku může prodávat už jen hrstka vrcholných verzí. Jak to asi číst? (Petr Prokopec)

Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
17. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na první pohled to byl úžasný nápad, který by Britům přidal desítky tisíc nových dobíjecích stanic napříč celou zemí. Jenže nakonec nedostanou ani jeden, projekt míří po pilotní výstavbě jediné nabíječky do koše. (Petr Prokopec)

Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
17. 1. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Pokud chcete „přelétnout Evropu po zemi”, tedy prohnat se napříč kontinentem nebývalou rychlostí a v mimořádném luxusu, těžko budete hledat mnoho lepších strojů než novou Alpinu B8 GT. Je to lákavé auto, současně jde ale o derniéru svého druhu. (Petr Prokopec)

Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17. 1. 2025, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle nejsou polohy a stav, v jakém byste podobné auto chtěli vidět. Na druhou stranu aspoň jezdilo, tahle F40 má být dokonce tou vůbec nejojetější na celém světě. A momentálně je možná i tou nejvíc nabouranou. (Petr Prokopec)

Nový VW T–Roc předčasně odhalil únik, z bestselleru by se konečně mohl stát i král fešáků
17. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
S T-Rocem německá automobilka trefila hřebík na hlavičku, možná by ale mohl být ještě úspěšnější, kdyby vsadil na poněkud líbivější design. Zdá se, že druhá generace míří přesně tím směrem. (Petr Prokopec)

Mercedes konečně přiznal, že kvůli nesmyslnému hybridnímu čtyřválci v ostrém C63 od AMG ztrácí zákazníky
17. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kolik zákazníků asi získáte navíc, pokud jim vezmete to, co milují, a místo toho nabídnete nikým nevyžádanou alternativu, která jim nepřináší absolutně žádné výhody a ztrestá je řadou nových nevýhod? Dojít k negativnímu výsledku nechce víc než chvíli zamyšlení, Mercedesu to trvalo tři roky. (Petr Miler)

Jeden z posledních dožívajících sympaťáků BMW už začal mizet z konfigurátoru, na koupi už nejspíš máte jen týdny
17. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I nová BMW přichází se stále kontroverznějšími řešeními, takže pokud chcete i pár docela obyčejných věcí jako relativně nízkou hmotnost, nehybridní pohon nebo aspoň pár tlačítek v interiéru, na výběr máte z několika posledních modelů. M8 patří mezi ně. (Petr Prokopec)

Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
16. 1. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejvíc ojeté kusy padly na ceně ještě mnohem víc, tohle je ale ještě hodně perspektivní, vizuálně stále atraktivní a technicky i elektronicky velmi moderní vůz. Přesto stojí tak málo. (Petr Miler)

Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
16. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rozhodně nejde říci, že by celá automobilka pro tento nápad unisono zahořela, z uniklého interního dopisu je naopak zjevné, že se proti němu vzedmul už před třemi roky masivní interní odpor plný velmi racionálních argumentů. Vedení ale trvalo na tom, co nakonec přišlo. (Petr Prokopec)

Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
16. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už několikrát jsme uvedli, že dohoda VW se zaměstnanci z konce loňského roku lidem reálně negarantuje prakticky nic a sliby firmy nejdou dohromady s tím, co Volkswagen paralelně plánuje jinými cestami. Týká se to i fabriky automobilky v nedalekém Cvikově. (Petr Miler)

Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
16. 1. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vsadili byste si při vyhlašování aut nabízejících nejlepší ochranu posádce při nehodě za rok 2024 na Volvo, Porsche nebo jinou drahou evropskou značku bez ohledu na typ vozu? Pak byste se krutě spálili, všem renomovanějším soupeřům mezi elektromobily vypálil rybník Zeekr. (Petr Prokopec)

Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
16. 1. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A nezvládne to ani v Británii jako Vauxhall, kde musí vycházet vstříc mnohem drsnějšímu politickému diktátu. Plán neprodávat od roku 2028 nic jiného než elektromobily tak padá, kdo to jen mohl čekat? (Petr Prokopec)

Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16. 1. 2025, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A jakkoli obětovat jakékoli auto musí být těžké, divit se není čemu, Tesla je nahraditelná mnohem snáz. Problém je jen v tom, že když necháte ohni na pospas baterky plné lithia, způsobí to spoustu jiných problémů. (Petr Miler)

Firma začala prodávat sadu, která vám udělá superdrahé SUV Ferrari z obyčejné Toyoty, může čekat dopis z Itálie
16. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Auto, na které se díváte, vypadá jako Ferrari Purosangue, ve skutečnosti je to ale obyčejná Toyota Crown Sport. Drahý italský stroj evokuje už v sérii, a tak se dotažení práce samotné automobilky až do krajnosti vyloženě nabízelo. Maranello to stěží ponechá bez povšimnutí. (Petr Prokopec)

K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
15. 1. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to žádná replika, napodobenina či dílo nadšence, ale přímo auto, se kterým temný rytíř řádil na televizních obrazovkách. A jakkoli nestojí na základech původního Lincolnu Futura, nakonec to jen oceníte, protože se vám nebude sypat pod rukama. (Petr Prokopec)

Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
15. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Skuteční experti to říkali už v roce 2019, kdy se s dálničními pantografy začínalo. Politici potřebovali na stejné zjištění dalších pět let a miliardový rozpočet. Až pak došli k závěru, že kráčet touto cestou je jen nákladný nesmysl. Síť pokrývající 25 km dálnic se tak začíná rozebírat. (Petr Prokopec)

John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
15. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Cena je sympaťák a automobilový nadšenec první kategorie, takže mu opravdu nepřejeme nic zlého, s investicemi do aut mu to ale nejde. Za tento stroj dal takřka 13 milionů dolarů, teď se ho ale marně pokoušel prodat za jakkoli blízkou sumu. (Petr Prokopec)

Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
15. 1. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jistě se najdou konkrétní elektrická auta, která jsou spolehlivější než konkrétní spalovací vozy. Ale tvrdit to takto paušálně? To nemá s realitou nic společného, téměř neexistují „velká data”, která by něco takového potvrzovala. A není to jediná manipulace Martina Sandera. (Petr Miler)

Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
15. 1. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli bylo v roce 2024 něco jakýmsi „elektrickým leitmotivem” komentářů optimistů k této věci, pak šlo o slova jako: „VW to s elektromobily moc nejde, ale Enyaq, ten ukazuje cestu.” Realita? Stačí si přečíst zprávu Škody k jejím loňským výsledkům a už větříte, odkud vítr vane. (Petr Miler)

Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
15. 1. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už první oficiální fotky budily rozpaky, ale vzhledem k tomu, že skoro nebylo co zkazit, jsme to nebrali tragicky. Realita ale poněkud tragicky působí, nepřirozeně naroubovaná příď ani záď s velkým černým mezi světly plastem nevypadají dobře. (Petr Prokopec)

Své auto roku 2025 už si zvolili i Američané, také v jejich případě lze mluvit o frašce a absurditě
15. 1. 2025, 8:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
U některých kontroverzně zvolených aut roku si řeknete aspoň cosi jako: „Blbost, ale třeba to lidé budou kupovat.” Tady už se dokonce ví, že tohle auto téměř nikdo nekupuje, navíc opravdu není ničím mimořádné. Přesto bylo v Americe zvolené za to nejlepší vůbec. (Petr Prokopec)

Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15. 1. 2025, 7:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Říkanka „dvě stě v městě, tři sta z místa” tady nabrala až nepříjemně reálných podob. A byla to policie, která nakonec tahala za kratší kus provazu po řidičské chybě šoféra pronásledujícího vozu. (Petr Miler)

VW nedokázal zabránit meziročnímu poklesu prodejů elektrických aut ani za pomoci všech svých značek dohromady
15. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uvážíme-li, co všechno automobilka už radu let dělá pro to, aby se stal pravý opak, je to vlastně fascinující výsledek. Pozoruhodné ovšem také je, jak se na zřetelně mizerném vývoji VW Group pokouší najít pozitiva. (Petr Miler)

Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
14. 1. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Italská automobilka se doslova shlédla v hybridizaci, v případě svých sporťáků tak již bez elektřiny nedá ani ránu. Spásou staromilců se tak jevil už jen Urus, ovšem i jeho verze S a Performante to mají spočítané. (Petr Prokopec)

Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
14. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Je to věc, o které se řidiči často přou, a oba tábory mají svůj díl pravdy - podle jedněch přichází s nižším tlakem vyšší styčná plocha, a tady přilnavost, podle druhých se s vyšším pneumatiky lépe zařezávají do povrchu. Co ale nakonec převáží a bere bank? (Petr Prokopec)

„Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
14. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Absurdní a naprosto zbytečná sága okolo pohonů pro nové malé Fiaty je u konce. Jakmile vedení koncernu Stellantis opustil Carlos Tavares, je najednou možné všechno, i urychlení příchodu chybějícího spalovacího motoru malé pětistovky. (Petr Miler)

Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
14. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
A má k tomu dobrý důvod. Krom toho, že jde o jednu z příčin obliby SUV, Talagon s modernizací zřejmě pozbude část své výjimečné techniky. O to sebevědoměji se tedy bude tvářit, ačkoli v útrobách bude nutně skrývat už jen přeplňovaný dvoulitr. (Petr Prokopec)

Toyota řekla víc ke svým revoluční novým spalovacím motorům, i v silničních autech nabídnou přes 400 koní
14. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonci jsou stále přesvědčeni o tom, že jejich nová rodina benzinových motorů změní pravidla hry. Pokud skutečně spojí vysoký výkon nízkou spotřebou a tradiční dlouhověkostí, může se to snadno stát. (Petr Prokopec)

Někdo najel s moderním Bentley s motorem W12 neskutečných 828 tisíc km. Už jen výdaje za palivo ho musely ruinovat
14. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A snad by s ním jezdil i dál, nebýt osudné události. Pokud nám něco hlava nebere, pak je to vše, co s tímto neuvěřitelným výkonem souvisí. V životě jsme neviděli moderní Bentley, které by to s kilometráží dotáhlo až do takových výšin, ani zdaleka. (Petr Miler)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru