Autoforum.cz
Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
9. 1. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Na pohled stěží poznáte, že se něco změnilo, ať už zvenčí nebo zevnitř. A ani technika není dramaticky jiná. Přesto auto muselo s modernizací přijít o ruční řazení a na ceně nabylo tolik, jako by bylo z poloviny nové. (Petr Prokopec)
Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9. 1. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Je to něco, co bychom za jiných okolností označili za barbarství, v tomto případě to ale lze chápat. Byť je třeba se ptát, jak efektivní nakonec tento způsob je - z pořízených záběrů tak úplně nepůsobí. (Petr Miler)
Kolaps prodejů ojetin v Česku v prosinci vygradoval, s jedinou výjimkou jde o absolutně nejhorší měsíc za 10 let
9. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
A není to žádná anomálie, optikou celoročních čísel se dokonce bavíme o jasně nejhorším roce za celou dekádu a jednom z nejhorších výsledků v historii české evidence odbytu tohoto typu aut. Něco se bude muset stát. (Petr Miler)
Následky exploze Tesly u Trumpova hotelu připomínají, že vaše auto toho o vás ví moc. A většina automobilek to vyslepičí kdekomu
9. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Ještě před pár lety automobilky nanejvýš mlhavě tušily, kdo si od nich nějaké auto reálně koupil, dnes se dovtípí nejen to, kdo jste a kde se pohybujete, ale třeba i to, jaká je vaše sexuální orientace. A nedá se říci, že by tato data střežily jako oko v hlavě. (Petr Prokopec)
Levné „americké Ferrari” mohou mít Britové na rozdíl od nás s plným výkonem. Připlatí si, pořád ale nedají víc než za otylý Mercedes
9. 1. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Na věc se dá dívat lecjak, nakonec ale platí jedno. K dispozici mají asi nejzajímavější nový supersport posledních let v „plnotučné” verzi za peníze, které jim jinak stačí jen na rozpačitý, víc jak dvoutunový hybridní Mercedes-AMG GT. To nezní zase tak špatně, ne? (Petr Prokopec)
Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
8. 1. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Němci už se zjevně nespokojí s tím, že vám krom auta prodají i něco na sebe a třeba také vybavení do domácnosti. Nově vám také postaví dům z prefabrikátů, což zní všelijak, stejně jako cena přes 40 milionů korun. I tak výsledek vypadá zajímavě. (Petr Prokopec)
Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
8. 1. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Tohle auto by potřebovalo zásadní technickou vzpruhu, aby si dokázalo najít cestu k víc jak k pouhým 1 641 kupcům, které loni oslovilo v Česku. Nic takového ale nepřináší. Nová čelní maska kopírující odvozený Elroq znamená pouze zanedbatelné zlepšení aerodynamiky, které mění dojezd o necelá dvě promile. (Petr Prokopec)
První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8. 1. 2025, 12:30 | Hodnocení:
I po dnešku zůstává otázkou, čeho se od Maranella reálně dočkáme. S největší pravděpodobností to nebude podivně vypadající kříženec mezi hatchbackem a SUV, jakým je testovací prototyp, na umělé „ozvučení” se ale můžete spolehnout. (Petr Prokopec)
BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8. 1. 2025, 11:30 | Hodnocení:
S ohledem na současné trendy jsme nečekali žádné zázraky, tohle je ale velké zklamání. Mnichovská automobilka toho vymyslela jen velmi málo a do popředí svých zájmů dál klade hlavně maximální unifikaci a úsporu nákladů, nikoli uživatelskou přívětivost. Zákazník zas jednou ostrouhal. (Petr Prokopec)
VW začal na svém webu zveřejňovat informace o reálném dojezdu elektrických aut, asi to neměl dělat
8. 1. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Otevřenost se cení, o tom žádná. Ale jak moc je chytrá, když všem dává najevo vaše předchozí lži a přetvářky? Volkswagen vám takhle narovinu říká, že s vaším novým elektrickým autem za miliony nedojedete pomalu nikam, a to pořád přesně podle síťového grafu. (Petr Miler)
Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí. (Petr Prokopec)
Prodeje elektromobilů v Německu se v prosinci zhroutily o 39 procent po předloňském pádu o 48 procent, to už je vážné
8. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Elektrických aut se u našich západních sousedů prodává stále méně. Prodejně už je znovu výrazně zastiňují odepisované a v řadě tříd zcela nedostupné diesely. A jen dotacemi to není, ty už způsobily podstatnou část pádu prodejů v prosinci 2023, přesto přišel další sešup. (Petr Miler)
Nové oficiální měření spotřeby plug–in hybridů odhaluje jejich roky trvající lež, elektromobily jsou další na řadě
8. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Skutečně někdo věří tomu, že nové BMW M5 jezdí s 2,5 tunami hmotnosti a 727 koňmi za 1,6 litru benzinu na 100 km? Nebo že se stejnou spotřebou jezdila Octavia RS iV? Jsou to lži a nesmysly úplně stejně jako tvrzení, že elektromobily způsobují nulové emise čehokoli. (Petr Prokopec)
Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Zajídá se vám pohled na trapné reklamy s „rodinou” najatých herců marně předstírajících, že auto, o které by si jinak neopřeli ani kolo, je všechny naplňuje štěstím? Jde to i jinak. A některé příklady to po dekády připomínají kolem dokola. (Petr Miler)
Levné „americké Ferrari” mohou mít Britové na rozdíl od nás s plným výkonem. Připlatí si, pořád ale nedají víc než za otylý Mercedes
7. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Na věc se dá dívat lecjak, nakonec ale platí jedno. K dispozici mají asi nejzajímavější nový supersport posledních let v „plnotučné” verzi za peníze, které jim jinak stačí jen na rozpačitý, víc jak dvoutunový hybridní Mercedes-AMG GT. To nezní zase tak špatně, ne? (Petr Prokopec)
Prodeje nejzajímavějších Toyot a BMW loni zachránily verze s manuálním řazením, tolik k údajnému nezájmu o něj
7. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Skutečný důvod, proč trojice pedálů začíná mizet z aut, opravdu netkví v nezájmu. Obecně vzato to nejžádanější prvek být nemusí, v relevantních autech ale zřetelně bere bank. Přesto se z nabídek pakuje nepříjemně vysokou rychlostí. (Petr Prokopec)
Čínský supersport umí za jízdy přeskakovat díry na sinici, dokonce úplně sám. Nezastaví ho ani policejní pás s hřeby
7. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Pomineme-li tu správnou tematickou zábavu při sledování filmu Hop - a je tu lidoop, nenapadá nás mnoho smysluplných věcí, k čemu by tato funkce mohla být dobrá. Ale zajímavá je, to jistě. (Petr Prokopec)
Čínský supersport umí za jízdy přeskakovat díry na sinici, dokonce úplně sám. Nezastaví ho ani policejní pás s hřeby
7. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Pomineme-li tu správnou tematickou zábavu při sledování filmu Hop - a je tu lidoop, nenapadá nás mnoho smysluplných věcí, k čemu by tato funkce mohla být dobrá. Ale zajímavá je to, jistě. (Petr Prokopec)
Audi se připravuje na tragické celoroční výsledky, první čísla z USA jsou tristní odshora dolů
7. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Mohutný pokles prodejů, rostoucí nezájem o klíčové drahé modely a nic neřešící odbyt aut, se kterými značka stále spojuje svou brzkou budoucnost. I to charakterizuje výsledky Audi za rok 2024 v USA, celosvětová čísla mají být podobně mizerná. (Petr Miler)
„Elektrické Passaty”, modely ID.7 od VW, ihned ruinují majitele. Za pouhý rok a hrstku km ztratily na ceně až 570 tisíc
7. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Asi nikdo soudný nemohl čekat, že tohle auto bude nějaké investiční terno, realita nákladů jeho vlastnictví ale přesto překvapí. Výhledově navíc nejde čekat nic lepšího, snaha VW tyto vozy udat navzdory minimálnímu přirozenému zájmu jej donutí je dál zlevňovat. (Petr Miler)
Někdo o Vánocích odstavil úplně novou, ani nevybalenou Mazdu na opuštěném místě a nikdo neví, proč to udělal
6. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Typické vánoční příběhy mají šťastný konec, tento takový nemá. Úplně nová Mazda CX-50 Turbo zůstala přes svátky bezprizorní na místě, kde neměla žádnou společnost, a nikdo se k ní dodnes nemá. (Petr Miler)
Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
6. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Příď jako z asijských aut, profil kvádru na kolech, obrovské disky kol, která stejně vypadají jako malá, těžká záď, laciný interiér… Je skutečně těžké na tomto autě najít něco vizuálně pozitivního, o technice ani nemluvě. Niels van Roij vám v hledání nepomůže, až na jednu věc. (Petr Miler)
Jako had, který vždy odněkud vyskočí a uštkne: Ikonická Zmije se jako nová prodává i 7 let po konci výroby
6. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Jsou auta, která z hlav lidem nevymlátíte, ani když se hodně - a hodně dlouho - snažíte. Tomuhle stroji v podstatě čas dělá reklamu, neboť o jiném novém voze s motorem 8,4 V10 a manuálním řazením si dnes můžete nechat jenom zdát. (Petr Miler)
Nechutně otylé nové BMW M5 ve sprintech ukázalo svou marnost, s vybitými baterkami dostane kouř od o generaci starších aut
6. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Jeho výkon až 727 koní bere dech, ale jen do chvíle, než si uvědomíte, jakou hmotnost má na starosti. A za jakou část z něj vděčí elektrické části pohonu. Té nakonec nutně dojde „šťáva”, i s ní ale soupeře starší o celou generaci překonává jen tak tak. (Petr Prokopec)
Čínská automobilka se s 4,27 miliony prodejů za rok dostala mezi top 10 světových výrobců. Už teď, díky spalovacím autům
6. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Bývá nám předkládána jako symbol čínského elektrického úspěchu, ale podívejte se na rozklad jejích prodejů. A dynamiku vývoje odbytu jednotlivých typů aut. Tohle je trochu jinak, o meteorický růst Číňanů se starají hlavně spalovací motory. (Petr Prokopec)
Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Některá auta vydrží mnohem víc, než by vás kdy napadlo. A mohou to být klidně úplně moderní stroje. Tím vás ale v žádném případě nenabádáme k tomu, abyste podobný kousek opakovali. (Petr Miler)
14 let v prodeji: Mezi nejstarší auta na trhu spadly nejen laciné Fiaty, ale i „pokrokové” Tesly nebo nejdražší SUV
6. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
O stále vyšším fyzickém stáří aut v provozu se mluví docela často, větší problém ale spatřujeme v něčem jiném - ve stále vyšším morálním stáří aut v prodeji. Další z mnoha následků přeregulovaného trhu, který přestává plnit své elementární funkce, se projevuje i zde. (Petr Miler)
K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”
6. 1. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Volkswagen nikdy nebyl symbolem stylových a řidičsky podmanivých aut pro mladé nadšence, čas od času ale i takový vůz vyrobil. Ten zřejmě nejvíc se vymykající normálu vznikal až do poloviny 90. let a říkal si Corrado. Jedno krásné ve verzi G60 teď může být vaše. (Petr Miler)
Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
5. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Smysl některých lidí pro realitu je fascinující. Dotace lezly Němcům krkem, neboť znamenaly, že obyčejní lidé platí hrstce bohatších Němců nová auta. Samotné protežování elektromobility pak posílá tamní automobilový průmysl do kolen. Pokus CSU vyhrát volby slibem návratu tohoto nápadu tedy zavání sebevražednými sklony. (Petr Prokopec)
SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
5. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Že je hybridní pohon drahým nesmyslem, člověku vyjde už po chvíli práce s kalkulačkou. Pokud ale chcete poněkud názornější důkaz Alfa Romeo Tonale, s ním přichází. Bohužel jen v USA, také u nás je ale překvapivě k mání s nehybridním pohonem, dokonce dieselovým. (Petr Prokopec)
K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”
5. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Volkswagen nikdy nebyl symbolem stylových a řidičsky podmanivých aut pro mladé nadšence, čas od času ale i takový vůz vyrobil. Ten zřejmě nejvíc se vymykající normálu vznikal až do poloviny 90. let a říkal si Corrado. Jedno krásné ve verzi G60 teď může být vaše. (Petr Miler)
Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Je to ten největší extrém, jaký kdy automobilka vyrobila, použití tak prťavých kol s relativně úzkým obutí tedy nutně překvapí. Ovšem jen do chvíle, než vám sám majitel prozradí víc. (Petr Prokopec)
Šéf Renaultu otevřeně: Můžeme brzy prodělávat přes 1 miliardu denně, EU nás nenechá vyrábět levná auta
5. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení:
„Zkoušíme vyrábět levná auta, ale EU nám v tom brání,” říká bez okolků Luca de Meo a dodává, že v roce 2025 se může Renault prodělávat obrovské peníze, i kdyby se roztrhal. „Regulační bordel” mu nedává jedinou opravdu dobrou cestu, jakou se ubírat. (Petr Miler)
V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
4. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení:
To, co vidíte před sebou, je jen malá část kolekce, která vzdává hold hlavně zuffenhausenské automobilce, své si v ní ale najdou i méně nároční zájemci. Chris Harris může patřit mezi ně, i jemu učarovalo, co dal neznámý belgický sběratel dohromady. (Petr Prokopec)
I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
4. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Dnešní auta už vám nedávají „sežrat” to, co jste mohli mít a nemáte, jen tím, že to prostě nemáte. Kvůli šetření na všem vám to připomenou i prvky, které vypadají tak, jako byste určitou výbavu skutečně měli. Kliky na novém Kodiaqu - a zdaleka nejen na něm - patří mezi ně. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>