Autoforum.cz

Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to papírově jedno z nejrychlejších silničních aut, jaká kdy vznikla, v tomto klání ale Taycan Turbo GT očekáváním nedostál. Ve srovnání s Ferrari SF90 a Yamahou R1, se z něj rázem stává „one-trick-pony” omezený způsobem startu i mírou nabití baterií. (Petr Prokopec)

Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A investoři v panice poslali akcie dolů tak moc, že se nachází znovu výrazně pod 400dolarovou hranicí. Na jednu stranu je to vzhledem k odhaleným výsledkům přehnané, na tu druhou je třeba vnímat, že jejich hodnota je vysokými očekáváním vyšponovaná až k prasknutí. (Petr Prokopec)

Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
S ohledem na aktuální trendy v automobilovém světě by leckdo jistě čekal snahu o maximální využití dosavadní techniky, zrovna v tomto případě ale na nic takového nedošlo. Novinka z Molsheimu vyfasovala zcela novou platformu i kompletní pohon, což technikům přineslo radostnější i méně radostné výzvy. (Petr Prokopec)

VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Portfolio Volkswagenu je tak široké, že se skoro nezdá být možné, že by se za celý rok nedočkalo aspoň několika významných novinek. Ale nestane se to, z podstatných nových modelů dorazí jen Tayron, což může německé automobilce značně zkomplikovat její už tak složitý život. (Petr Miler)

Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Může to být konec příběhu pro výrobce elektromobilů na cestě k jejich ‚prémiovosti‘,” říká k věci jeden z čelních analytiků trhu s elektrickými auty. Představa, že popularita těchto vozů bude vystavěna směrem shora dolů, se očividně hroutí. (Petr Miler)

Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2. 1. 2025, 18:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bílé Ferrari? To zní jako suchý déšť, tradiční barva splašených maranellských ořů je přece červená. Ne tak pro Piera Ferrariho, ten začal pro automobilku svého táty pracovat v době, kdy na okruzích vládly jiné pořádky. (Petr Prokopec)

BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
I tento případ ukazuje, jak moc automobilky ztratily víru v automatický úspěch čehokoli elektrického. Ještě před pár léty dostal projekt předběžně zelenou, těsně před dokončením ale BMW došla odvaha dotáhnout ho do úplného konce. (Petr Prokopec)

Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V Evropě se prodává po stovkách kusů za rok. A asi díky bohu, neboť za sebou každoročně zanechává jen stovky zruinovaných majitelů. Propad hodnoty Lucidu Air v čase je enormní navzdory minimálnímu nájezdu a dokonce vyměněné baterii. (Petr Miler)

Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to věc, která v posledních týdnech silně rezonuje, ostatně velmi kriticky se k ní postavil i bývalý šéf Nissanu. Fakt, že smysl takové fúze nechápe on, až tak nepřekvapí, on to ale zjevně nechápe ani sám šéf Hondy. A to jen potvrzuje zprávy o tom, že jde o dílo tlaku politiků. (Petr Prokopec)

Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A je to Itálie každým coulem. Jednak Italové museli zas jednou zapomenout včas zastavit výrobu, neboť aut měla původně vzniknout jen rovná tisícovka, ale to dnes nechme stranou. Tento kousek je možná posledním nejetým exemplářem na celém světě, kterým vám ukáže, jak absurdně lze také řešit prostor pro zavazadla. (Petr Miler)

Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámal zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Z pohledu automobilky chápeme, o co se snaží, jako řidiči ale o takovou věc nestojíme a divíme se, že výrobci po všech nezdarech dál zkouší přijít s lepší verzí něčeho, co z podstaty dobré být ani nemůže. (Petr Prokopec)

Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dost bylo teorií, rok 2025 je tady a Evropská unie dál nepůsobí dojmem, že by znala bratra. Pokud její emisní mechanismy nedoznají změn, automobilky se nedoplatí. A my s nimi, i sumy spojené s jedním každým prodaným vozem jsou enormní. (Petr Miler)

Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jména Trump, Musk a Tesla jsou v jedné větě v poslední době skloňována velmi často, nový rok ale po nikoho ze jmenovaných dobře nezačal. Co přesně se v Las Vegas stalo, je zatím otázkou. (Petr Miler)

Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1. 1. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to dost moderní na to, aby mu už nic podstatného nechybělo, současně je ale dost starý na to, aby jej nestíhaly kvalitativní problémy spojené s řadou posledních generací jinak osvědčených modelů. A nestál příliš mnoho peněz. Mercedes třídy E generace W212 je jedním z bazarových ideálů. (Petr Prokopec)

Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1. 1. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V Říši středu je zjevně opravdu možné vše, a to nejen optikou povahy výsledku. Světově rekordní stavba vznikla navzdory náročným podmínkám za pouhé čtyři roky. (Petr Prokopec)

Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1. 1. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Velmi specifické řešení krytu víka palivové nádrže, nizoučká skla jak v tanku a Cristiano Ronaldo mezi majiteli. I to dělá Bugatti Centodieci tak vzácným, že se má po dvou letech vlastnictví švýcarským sběratelem prodat skoro za dvojnásobek původní ceny. (Petr Prokopec)

Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1. 1. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tento příběh připomíná, že pro některé z nás automobily prostě nejsou jen dopravními prostředky. A majitelem může být klidně i starší žena. V případě něčeho tak výjimečného, jako je Mazda RX-7 s manuálním řazením, nás to snad ani nepřekvapuje. (Petr Prokopec)

Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1. 1. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Časy krásných automobilových bláznivin jsou bohužel dávno pryč, když ale jely na plné obrátky, dočkali jsme se i tohoto. Spojit techniku neotesaného supersportu s asi nejpraktičtější myslitelnou karoserií do jednoho „Viperu na zahradu”, navíc s ručním řazením, už znovu nikoho nenapadlo. (Petr Miler)

Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1. 1. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Doby, kdy se čínské automobilky pokoušely vedle obyčejných evropských aut uspět jejich ošizenými alternativami za ještě nižší ceny, jsou zjevně pryč. Nový model ET9 má na mušce vrcholná BMW a Mercedesy, které překonává technikou. A být levnější ani nezkouší. (Petr Prokopec)

Budoucností je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1. 1. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na lidském životě je krásné i děsivé, že nikdy nevíte, co vám zítra přinese. Nechat se tím vláčet působí ošidně, pokoušet se to „násilně” změnit je ale ještě mnohem, mnohem problematičtější. (Petr Miler)

Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
31. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není ničím neobvyklým, pokud automobilky při pojmenování nového modelu sáhnou po zeměpisném označení - cokoli od Hyundai Santa Fe po Volkswagen Atlas hraje na tuto strunu. Škoda se tomu dosud s výjimkou speciálu Golden Prague vyhýbala, nyní ale do stejné řeky vstoupí . (Mylvestr Meloun)

Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
31. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Museli jste za jeho éry mít aspoň občas cestu do Rakouska či Německa, kde se prodávalo, abyste na něj ve větším počtu narazili v provozu, v Česku bylo a je naprostou raritou. O to víc ale dnes Cougar může lákat, zvlášť při svých cenách. (Petr Prokopec)

Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto si čas od času koupí i někdo v Evropě, letos se tu takových lidí našlo 214. V USA se ale dokázal po dekády oslovovat až téměř 1 milion lidí ročně, v jediné zemi. Za letošní rok bude níž, i tak si ale Ford může být jistý, že jeho F-150 znovu usedne na prodejní trůn. (Petr Prokopec)

K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
31. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Co dnes znamenají francouzská auta? Říci, že nic, by bylo přehnané, na přelomu 90. let a nového milénia se ale hned několik z nich pralo o místa na výsluní evropských prodejů, o čemž si dnes mohou nechat jen zdát. Vysoko tehdy byly i Citroëny s modely jako Xantia v čele. (Petr Miler)

Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
31. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dluží přes 70 miliard a na skladech má statisíce neprodaných motorek. To samo o sobě je pochopitelně velký problém, kouli u nohy ale pro KTM představuje také jeho závodní tým v MotoGP. Zájemci o něj se rýsují, ani ti ale nemusí být spásou. (Petr Prokopec)

Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Výsledek tohoto zásahu si policisté za rámeček nedají, neboť kupili chybu za chybou, až nakonec odešli z akce s prázdnýma rukama. A to měli hned tři možnosti „skórovat”, nevyužili ale jedinou z nich. (Petr Miler)

Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů
31. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Každý občas v práci udělá chybu, to se prostě stane, ale aby to mělo takhle brutální následek? To se opravdu nevídá. Pokud máte zpackaný den kvůli nezdaru ve vašem džobu, vězte, že tady měl někdo těch špatných dnů o poznání víc. (Petr Miler)

Nevěřte „zachráncům”, kteří tvrdí, že přichází napravit chaos, jenž sami způsobili
31. 12. 2024, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Zdevastovali jsme to těmahle rukama, ale nic se nebojte, teď to těma samýma rukama spravíme!” Zní to dost nevěrohodně samo o sobě, ale pokud byste stále měli pochybnosti, přidáme pár dalších pohledů na věc. (Petr Miler, Walter Kraft)

Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži
30. 12. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není bez chyb, s ohledem na to, kam se v posledních letech posunuly jiné kompaktní modely koncernu Volkswagen, si ale dál drží velmi slušnou úroveň. Zapomeňte ovšem na to, že byste ji v bazarech pořídili bůhvíjak levně, ani víc ojeté kusy z prvních let výroby nestojí málo. (Petr Prokopec)

Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
30. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máte pocit, že se k vám zaměstnavatel nechová hezky, když vás se zdviženým prstem nutí v práci něco dělat? Co by za to dali u VinFastu, chce se dodat. Vietnamská automobilka má na krku další, tentokrát ještě bizarnější skandál. (Petr Prokopec)

Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
30. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ne čtyři tisíce ani čtyři stovky, bavíme se o čtyřech kusech. Je to jiná dimenze vzácnosti, která je v tomto případě podtržena nejen technickou atraktivitou a specifikací samotného auta, ale také faktem, že jej po celou dobu vlastnil jediný nadšenec. (Petr Miler)

První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
30. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto už jsme mohli vidět z řady úhlů, do interiéru ale můžeme nahlédnout vůbec poprvé. Ten jen připomíná, že silniční prvotina nejúspěšnějšího týmu DTM je spíš než restomodem od základu postaveným novým monstrem, které si z originálního 190 2.5-16 Evo II bere jen dílčí prvky. (Petr Prokopec)

Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
30. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud máte pocit, že Číňané o nic takového neusilují a děje se to tak nějak mimoděk, nejste na správné stopě. Přímo šéfové Nia a Xiaomi předpokládají, že se během pár let dostanou mezi nejúspěšnější výrobce aut na světě. A pak se posunou na ještě vyšší úroveň. (Petr Prokopec)

Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ve filmech - a teď nemyslíme Sám doma - se protřelí chmatáci vyskytují docela často. V reálném světě dokazují spíš to, že mnoho rozumu nepobrali. A že u této „práce” neskončili náhodou, jako jeden zloděj z Portlandu. (Petr Miler)

Rusové poradili, jak se v zimě zbavit vrzajících stěračů, vzhledem k tamním podmínkám o tom vědí své
29. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli jste to zatím nezažili, jednoduše pouze jezdíte autem příliš krátce. Dříve nebo později bude každý řidič s poklesem teplot konfrontován s vrzajícími nebo jiné pazvuky vydávajícími stěrači, Dá se toho zbavit i bez nutnosti kupovat nové. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru