Autoforum.cz

Pýcha, která předcházela pád: K mání je krásný, dodnes nejetý VW Golf R32, z jeho spodku by se dalo jíst
29. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli vás děsí, co se během uplynulých let stalo z Volkswagenu, který se z výrobce vysoce žádoucích aut pro masy změnil ve výrobce vozů šitých na míru regulacím všeho druhu, máte pořád možnost vrátit se do jeho zlatých časů. Tento Golf IV R32 je skoro dokonalý, stojí ale podle toho. (Petr Miler)

Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
29. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nevíme, do jaké míry věří tomu, že u toho bude osobně, zatím ale ani ve svých 78 letech nepolevuje. A je dál připraven školit své klidně i o několik generací mladší následovníky z toho, co je to žádoucí řidičské auto. (Petr Prokopec)

Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Asi by vás během vánočního cestování nenapadlo začít lidem vyprávět něco o specifikách termálního managementu různých typů aut, Mateho Rimaca to ale napadlo. Už kvůli tomu ho správný automobilový nadšenec prostě musí milovat, je jedním z nás. (Petr Prokopec)

Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
29. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Svého času to byli častí soupeři, jejichž klání zažívala už komunistická ČSSR. I po revoluci se o stejné zákazníky utkávali v Česku i Rusku, po vypuknutí konfliktu na Ukrajině ale musela ta či ona značka ze sdílených trhů zmizet. Nyní se jejich přímé souboje vrací, Lada totiž míří do Vietnamu, kde už je Škoda doma. (Petr Prokopec)

Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
29. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Němci letos prodejně strádají stále víc, a tak hledají cesty, jak negativní vývoj zastavit. Nejrychlejší nápravou by bylo znovu uspět v Číně, novinky chystané pro tamní klientelu jsou ale nejspíš předem odsouzeny ke strádání. (Petr Prokopec)

Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
29. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A to je prosím přehled aut s tím úplně nejvyšším dojezdem za podobných podmínek, kdy pouze ve dvou případech klesly teploty pod nulu. A počítá s využitím kapacity baterie ze 100 na 0 procent, což je v praxi nereálné. Přesto jsou výsledky tristní. (Petr Miler)

Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
28. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to pro nás důvod k radosti? Anebo spíš k obavám z toho, že americká automobilka v zoufalství sahá po zoufalých krocích? Zvažte sami, Dodge ale chce se svou klíčovou novinkou zabodovat v boji s BMW a spol. v elektrickém i spalovacím provedení. (Petr Prokopec)

K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
28. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Takové auto je logicky na světě jen jedno jediné a pojí se s ním vskutku mimořádná historie daná už osobou prvního majitele. Teď je na prodej ve velmi slušném stavu. A pokud byste čekali milionovou cenu, jste vedle jak ta jedle. (Petr Miler)

Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
28. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
O tom, co se bude dít s Jaguarem, už bylo řečeno mnohé, žádné z dosud publikovaných informací ale nebyly tak přesné jako ty od Jana-Kase van der Stelta, šéfa německého zastoupení Jaguaru a Land Roveru. (Petr Prokopec)

Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
28. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejlepší dary si člověk musí dát sám, říká jedno staré sarkastické úsloví. V případě aut to platí skoro dokonale a tady si někdo naděloval opravdu štědře. Samo k nohám mu ale rudé Ferrari nespadlo. (Petr Miler)

Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
28. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už nejde jen o spekulaci, přímo šéf automobilky potvrdil, že takový krok se chystá a auto je v pokročilé fázi vývoje. Obejde se logicky bez „západních” komponentů, ty ale při současné úrovni čínského automobilového průmyslu ani nepotřebuje. (Petr Prokopec)

VW i Škodě unikla data o pohybu statisíců majitelů jejich elektromobilů spojená s konkrétními lidmi, někdo o vás teď ví skoro vše
28. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Žádná anonymizovaná data, ale informace o každodenních zvycích téměř 1 milionu konkrétních osob unikly koncernu Volkswagen v souvislosti s provozem jeho elektromobilů. Němci zjevně ví, jak nakopnout zájem o tyto vozy. (Petr Miler)

Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
27. 12. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nedá se říci, že by se škodovce letos nedařilo, se svým relativně konzervativním přístupem boduje i u těch, kteří o její vozy dříve nejevili zájem. I tak se na bílé holubici jejích prodejů najde pár černých skvrn, Enyaq Coupe je tou největší z nich. (Petr Miler)

K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
27. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to žádné prehistorické auto, automobilka navíc musela už v době jeho vzniku dobře vědět, že jím uspokojí jen hrstku nadšenců. Přesto si netroufla takové provedení nenabídnout. Dnes je nepředstavitelné, že by výrobce vyšel vstříc byť o řády větší skupině zákazníků. (Petr Miler)

Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
27. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jeho futuristická auta vypadala slibně, navíc se z něj stala slušná ždímačka veřejných peněz všeho druhu, však vozy od něj měla odebírat i NASA. Nic z toho ale nepomohlo a vše nasvědčuje tomu, že Canoo prostě zabalí krám. (Petr Prokopec)

Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
27. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsme daleci tomu řadit se mezi fanoušky americké automobilky, tohle je ale šikana, kterou si nezaslouží nikdo. Spor Tesly se švédskými odboráři z IF Metall trvá už přes rok a nejnovější vývoj jen podtrhuje absurditu postoje zaměstnanecké organizace. (Petr Prokopec)

Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
27. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Časy jeho největší slávy coby nového auta jsou dávno pryč, jako ojetina by si ale zasloužil o dost víc úcty. I když od konce jeho výroby uběhlo už 14 let, platí původní Opel Meriva za slušný držák, který můžete mít i v dnes nemyslitelné verzi OPC za míň jak 100 tisíc korun. (Petr Prokopec)

První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
27. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nečekali jsme, že by se tohle auto setkalo s úspěchem, reálná míra jeho nezdaru ale bere slova z úst. Nové, prvně elektrické generace modelů Granturismo a Grancabrio nekupuje snad doslova nikdo, těch pár registrací za měsíc zvládnou dealeři. (Petr Miler)

Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mustangy jsme zvyklí vídat v opačných rolích, tady ale jako by se jim jedním tahem všechno vrátilo. Velevzácná Cobra R od SVT je na kaši dílem zřejmě nepozorného řidiče, který ji „sejmul” navzdory zdánlivě bezpečnému uložení v prostorách autosalonu. (Petr Miler)

Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
27. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Být 31. prosinec, považujeme to za dobrý vtip, ono je ale pořád o několik dnů míň a tohle je míněno naprosto vážně. Pokud vás nedojímá, že elektrické auto dokáže sjet z hor do nížiny jako kterékoli jiné, nedělejte si s tím hlavu, nejste v tom sami. (Petr Miler)

Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
26. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Letošní Vánoce jsou s přilehlými svátky a dny volna opravdu dlouhé, vedle záznamů v servisní knížce tohoto auta ale působí jako Pat vedle Patachona. A to je třeba dodat, že jde o pouhých 8 let starý vůz, jako symbol nezničitelnosti slouží dokonale. (Petr Miler)

Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
26. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli něco třícípé hvězdě v posledních letech opravdu nejde, pak je to odhad budoucnosti čehokoli. Kdyby tomu bylo jinak, nevsadili by Němci hned na několik řešení pohonu aut, která většinu zákazníků leda odrazují. Ani odhad budoucí podoby velkých měst podle nás moc věrohodně nepůsobí. (Petr Prokopec)

Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
26. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to pozoruhodná věc a chytře jednoduché řešení odvěkého problému, přesto ani mnozí zatvrzelí fanoušci značky nemají ponětí o tom, co to je tzv. Rodent Tape. Už její název vystihuje její podstatu. (Petr Prokopec)

Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
26. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pokud chcete názorný důkaz toho, že lidem dochází peníze, tohle je velmi spolehlivá metrika. Ojeté vozy mají dominantně soukromé zákazníky, kteří jich už nějakou dobu kupují nezvykle málo. A situace se navíc postupně zhoršuje. (Petr Miler)

Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
26. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Auto, které bude patřit mezi největší držáky vůbec, a přitom nebude drahé? To zní jako vánoční zázrak. Podle Němců lze ale takových vozů mít hned několik. Ze smetánky strojů v testech na 100 tisíc km můžete vybírat i s méně jak čtvrtmilionem v kapse. (Petr Prokopec)

Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Něco takového se opravdu nevídá. A to neměl řidič k dispozici žádné extra dobré náčiní, třebaže na technickou nadvládu mu stačilo. Jestli mu to celé bylo k něčemu dobré, je otázkou, v souvislosti s touto akcí byli později zadrženi tři podezřelí. (Petr Miler)

Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
26. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to další z tisíce budíčků, který má VW přímo u hlavy, předpokládáme ale, že je zamáčkne stejně jako všechny předchozí. Je přitom velmi výmluvné, když upozaďovaný Golf překonává všechny elektrické modely značky v době, je automobilka cpe do popředí bezprecedentními dumpingovými cenami. (Petr Miler)

Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
25. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Říká to průzkum renovované firmy Deloitte, kterou snadno můžeme osočit ze zaujatosti, pokud vidí prostor pro víc než 11 milionů elektrických aut na německých silnicích v roce 2030. Přesto i ona musí přiznat, že preference zákazníků jsou jinde. (Petr Prokopec)

I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
25. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tomuhle autu se kdysi všichni smáli, dnes má ale hodnotu vyšší než cokoli srovnatelného z té doby. A prodává se u dealera, kam si bohatí pro výjimečná auta létají vrtulníkem. Přímo toto provedení vzniklo v pouhých 444 kusech. (Petr Miler)

Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls–Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
25. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Rusové to vykoumali - když se stejně nedá nic koupit, s cenami si můžete dělat, co chcete. Senat tak zdražil už na víc než 11 milionů korun, není ale jasné, zda je Aurus stále schopen nějaké auto vyrobit. (Petr Prokopec)

Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
25. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dobíjení zdarma zní zvlášť v dnešní době jako velké lákadlo, v tomto směru Tesla trefuje hřebík na hlavičku. Detaily celé akce a znalost ceníku před jejím započetím ale ukazují, že na ní můžete leda prodělat. (Petr Prokopec)

Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Přežila Napoleonovu invazi, světovou hospodářskou krizi v roce 1929 a dvě světové války,” připomíná Bloomberg. Ale nepřežila nejnovější pokus o zavedení nepřímo plánovaného hospodářství ze strany EU. S německou firmou Gerhardi Kunststofftechnik je nejspíš amen. (Petr Miler)

Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
25. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby byl zaměstnancem té samé firmy, ještě to pochopíte, do vlastních řad se nestřílí. Tento muž ale pomáhal vietnamské značce vyvíjet podvozky z pozice zaměstnance Taty, pak šel dělat Jaguaru a Landu Roveru. Přesto ho Britové vyhodili. (Petr Prokopec)

Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
25. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Kdepak ses dočetla, ze život je fér, že ho protančíš jako Fred Astair?” zeptal by se asi Janek Ledecký. Dělníci ve výrobě navzdory obecným očekáváním nejsou těmi, na které úsporná opatření domluvená s odbory dopadnou nejtvrději, alespoň relativně. (Petr Miler)

Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
24. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsou to dvě žádoucí auta, z nichž jedno se už rozloučilo s výrobou, zatímco druhé ještě čeká druhá polovina života. A z nichž jedno mělo vždy pohon 4x4, zatímco to druhé jej nabídlo teprve nedávno. Přesto jde o až neuvěřitelně vyrovnané stroje. (Petr Prokopec)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru