Autoforum.cz

Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
24. 12. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Z automobilového průmyslu se ztratil elementární smysl pro efektivitu, téměř každý spoléhá na „peníze těch druhých”. Ty ale vždy jednoho dne dojdou a brát z čeho pomalu nemají ani dealeři. (Petr Miler)

Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
24. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už rozměry přístrojové desky tohoto auta jsou deklarací jeho velikosti, ve všech smyslech těchto slov. Z dnešního pohledu je skoro neuvěřitelné, že se prodávalo po statisících, stejně jako může neuvěřitelně znít, že jde o už skoro neexistující věc. Tento Safrane ale dneška dožil ve stavu 1A. (Petr Miler)

U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
24. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tomu se říká nadělení. Ačkoli bylo už dosud jasné, že situace není dobrá, probírání důvodů hrozícího úpadku KTM při soudním slyšení ukázalo, že realita je ještě mnohem horší. Nedokážeme si představit, jak by se firma zbavila 73miliardového závazku bez drastických opatření. (Petr Miler)

Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
24. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Doby, kdy jsme se nemohli dočkat, až stárnoucí model uvolní místo něčemu novému a lepšímu, jsou bohužel dávno pryč. Úplně nová BMW jsou dnes jednookými mezi slepými, řada 8 vidí pořád na obě oči. Má ale na kahánku. (Petr Prokopec)

Hertz se snaží zbavit nechtěných elektromobilů tak zoufale, že nabízí přenechání rok starých Tesel za 430 tisíc lidem, kteří si je půjčili
24. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Že Hertz přebral s elektromobily a snaží se jich zbavit stůj co stůj, už víme, je ale překvapivé, jak daleko při tom zachází. Tady v podstatě říká: Hlavně nám to auto už nevracejte, raději vám ho pod cenou necháme. (Petr Miler)

Lada po 47 letech rozjela výrobu vrcholné sportovní Nivy. Smát se není čemu, lidé ji prostě chtějí, Češi by nebyli výjimkou
24. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to neskutečný automobilový nezmar. A byť chápeme, že některé vede tato novinka k pousmání, je třeba říci, že přetrvávající existence ruské legendy není žádná z nouze ctnost. Novější nástupce existuje, lidé ale pořád chtějí hlavně původní provedení. (Petr Miler)

Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
23. 12. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto původně pro ruské „papaláše nižší úrovně” už je v prodeji a koupit si ho nakonec může kdekdo. Levné na ruské poměry není, vyšší cenu si ale obhájí celkem snadno. Kromě výkonnějšího motoru má také noblesnější a tišší interiér. (Petr Prokopec)

Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
23. 12. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Litujeme všechny, kteří si tohle auto koupili jako nové, optikou ztráty hodnoty je to extrémně drahý špás. A i koupě o hodně levnější ojetiny ale bude nejspíš pořád mizerná koupě, protože hodnota bude dál rychle klesat. Přesto se takto jeví přece jen lépe než nové auto. (Petr Prokopec)

BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
23. 12. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Uvážíme-li, jak nevýznamné faktické redukce emisí tu i s na oko bezemisními elektromobily řešíme, je reálný 90procentní pokles spolu s dalšími výhodami obrovskou změnou. Politici na to neslyší a BMW to formálně nikam nepomůže, kvůli faktickému posunu ale touto cestou stejně kráčí. (Petr Prokopec)

Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
23. 12. 2024, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jsme ti poslední, kteří Porsche na tomto poli věštili úspěch, přesto jsme zaskočeni, jak rychle a krutě se svými někdejšími elektrickými plány narazilo. Byly proto zrušeny, před následky už provedených nesmyslných kroků ale firma zatím utéci nedokáže. (Petr Prokopec)

Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
23. 12. 2024, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A je to škoda, neboť zbytek auta má co nabídnout. Jeho vzhled sice nebude po chuti každému, není ale nezajímavý, což se také počítá. Bez šestiválce a dieselu v nabídce ale rovnou působí jako nedochůdče. (Petr Prokopec)

Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23. 12. 2024, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Hláška z Pelíšků na tuto věc sedne jako ulitá. Pokud ale máte rádi auta a vánoční atmosféru, ke které kusy třpytivého plastu padající skrz hustou tekutinu na zmenšeninu zimní scenérie tak nějak patří, budete asi z díla Dominika Kleina u vytržení. (Petr Prokopec)

Poslední budíček pro Evropu? Čínský gigant odmítá skončit se spalovacími auty, bez jejich prodeje by nic nevydělal
23. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nikde jinde se neprodává tolik elektrických aut jako v Číně, přesto tamní výrobci odmítají vsadit vše jen na ně. A nic se na tom nezmění, jak potvrzuje šéf Geely. Ti evropští výrobci vidí chřadnoucí trh s okrajovým podílem elektrických aut a říkají opak. Je čas se probrat. (Petr Prokopec)

Automobilový průmysl zažívá „éru arogance”, je to další smutný dopad plíživého návratu centrálního plánování
23. 12. 2024, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Náš zákazník, náš pán? Jděte se bodnout s Baťou, tohle heslo je dnes dobrým 95 procentům lidí v automobilovém světě leda pro smích. Vládne arogance, nepokryté si vytírání řiti s kýmkoli, kdo nezapadá do představy pomazaných hlav o tom, co je podle nich správné. (Petr Miler)

Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
22. 12. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Některá auta se proslaví tím, že jsou výjimečně dobrá, jiná zase tím, že jsou výjimečně špatná. Trabant patří mezi ta druhá, to ale na atraktivitě této relikvii ze samotného sklonku komunistické éry východních částí Německa neubírá vůbec nic. (Petr Miler)

Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
22. 12. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Cena jedné kilowatthodiny baterií prý stále klesá, tuhle pohádku ale slyšíme už roky a částky účtované za hotové bateriové pakety pro samotná auta se sotva mění. Brzké zlevnění elektrických vozů na úroveň těch spalovacích je tak utopií, stane se leda pravý opak. (Petr Prokopec)

Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
22. 12. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdyby firmy zůstaly věrné původní myšlence, problém to není, ze snahy zacházet s určitými skupinami lidí stejně jako s jinými se ale stalo jejich umělé zvýhodňování. To logicky způsobuje neefektivitu, kterou si ani Nissan nemůže v hubených letech dovolit. (Petr Prokopec)

Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22. 12. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak vidno, vánoční zázraky nemusí končit u výsledku někdejšího neposkvrněného početí jisté paní Marie, znovu narodit se může také hloupý nebo extrémně nepozorný řidič BMW. Že žije, musí být skutečně dílo boží. (Petr Miler)

Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
22. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Oddanost Němců - nebo spíš v Německu pracujících lidí - práci už zjevně není to, co bývala. Zejména po zjednodušení systému „neschopenek” se počet zaměstnanců zůstávajících doma na nemocenské vyšvihl dramaticky nad standardy v automobilovém průmyslu. (Petr Miler)

VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Volkswagen „drobnosti” typu zákazník nebo poptávka dávno nezajímají, kupředu ho žene hlavně ideologie a vlastní nesmyslné cíle. Kvůli nim motor VR6 skončil v Evropě a znovu kvůli nim končí i všude jinde. Čím teď bude VW oslovovat náročnější publikum, je otázkou, zjevně ale znovu jen pro nás. (Petr Prokopec)

Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Také se divíte, kam by si mohl pomoci Nissan spojením zrovna s Hondou? Pak jste na jedné lodi nejen s námi, ale i s Carlose Ghosnem, podle nějž jde o něco, co prostě nemůže fungovat. Místo úspor v jakémkoli smyslu to přinese hlavně nové problémy. (Petr Prokopec)

Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21. 12. 2024, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Neberte to nijak pejorativně, i my máme tohle auto v oblibě pro jeho schopnost levně rozdávat spoustu radosti. Disponuje sice jen 140 koňmi, ty však páruje s 970 kily. Jde o racionálně efektivní stroj svého druhu, který si zaslouží žít dál, ale kdo dnes používá zdravý rozum? (Petr Prokopec)

Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21. 12. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A to prosím v zemi plné umělých podpor od dotací po slevy na dani za situace, kdy výpočtu nákladů na provoz elektromobilů zametáte cestu dohladka. Prostě to nevychází a hlavní viník je veskrze tradiční - masivní ztráta hodnoty daná zejména přemírou nezájmu na trhu ojetin. (Petr Miler)

Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21. 12. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Musíte být pořádní fajnšmekři, abyste o existenci o tohoto auta vůbec věděli. Pokud o něm ale víte, popř. na něj dokonce máte spadeno, tohle je unikátní šance si jej koupit kousek za hranicemi ve stavu, v jakém se nevídá. (Petr Miler)

Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21. 12. 2024, 10:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je jistě zajímavé, že věc, kterou vnímáme jako standard v čemkoli od Dacie výš, chybí v autě za desítky milionů, stejně jako je hezké, že to Bugatti napravilo. Ale je to něco, co by nás mělo posílat do kolen? (Petr Prokopec)

Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Před rokem vytáhla své první lákavé auto. A s jejím zázemím jí mnozí věštili zářnou budoucnost. Prodeje ale vázly, dluhy se zvyšovaly a díry v účetnictví zvětšovaly. Nyní se zdá, že pohádka jménem Jiyue definitivně končí. (Petr Prokopec)

Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilky se probouzí ze zajetí dirigismu a konečně se začínají rozumně ptát samy sebe: Proč bychom měli končit s něčím, co se pořád dobře prodává? Platí to i pro Dodge a jeho Durango. To ve své třetí generaci loni slavilo prodejní rekord, hlavně díky motorům V8. (Petr Prokopec)

VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Každá strana výsledek dohody prezentuje jinak. Pokud bychom se měli řídit pohledem odborů, vypadá to, že nemuseli ustoupit skoro v ničem, realita je ale úplně jiná. Na oko smířlivá dohoda je jen staví do lepšího světla, jinak je spíš triumfem Olivera Blumeho. (Petr Miler)

Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20. 12. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Od Íránců jsme zatím viděli jen auta typu „skanzen na kolech”, která se tak nanejvýš pokoušela z dekády starých základů vytřepat trochu života. Reera od IKCO je jiná - vychází už z Peugeotu 2008, což není zase takový pravěk, navíc mu přidává leccos nového. (Petr Prokopec)

Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20. 12. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Některé moderní sporťáky drží cenu velice dobře a po pár letech se prodávají pořád za velmi vysoké, ne-li ještě vyšší ceny. McLaren 650S mezi ně navzdory schopnosti dosáhnout stovky za 3 sekundy nepatří. Ternem jeho koupě přesto není. (Petr Prokopec)

Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20. 12. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vzhled tohoto auta budí rozruch při pohledu z jakékoli strany a úhlu, je ztvárněno velmi podobně jako kontroverzně přijatý pick-up Tasman. Na rozdíl od něj ale aspoň nedráždí cenou. (Petr Prokopec)

Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20. 12. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nad královstvím jménem Stellantis po čase opět vychází slunce. Nová generace Gammy od navrátivší se Lancie měla být dalším čistě elektrickým modelem, nakonec ale dorazí i ve spalovacím provedení. Jde prý o „odezvu na skutečné požadavky trhu”. (Petr Prokopec)

Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20. 12. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Spousta lidí bude říkat, že jde o „americkej kýbl”, je to už ale jen předsudek. Technicky vytříbené auto s výkonem až 1 079 koní je tak rychlý, že do země zašlapává i první evropskou ligu supersportů. (Petr Prokopec)

Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20. 12. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je hezké, že třícípá hvězda chce k této věci přistupovat s maximální odpovědností, pokud to ale současně vede k tomu, že ji učiní prakticky nepoužitelnou nebo rovnou nebezpečnou z podstaty, je to k ničemu. Smysl pro realitu zas jednou Stuttgart minul obloukem. (Petr Prokopec)

Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20. 12. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Poslední týdny roku rozhodnou o tom, zda se celková bilance za letošek udrží aspoň mírně nad vodou, v případě elektrických aut už je ale dobojováno. Jejich prodeje i podíl na trhu jdou navzdory jejich extrémní umělé podpoře výrazně dolů. (Petr Miler)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru