Autoforum.cz

Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Mohutný sešup prodejů daný nezájmem hned o několik modelů zažívá Porsche také na svém domácím trhu. Dealeři tak hlásí léta nevídanou věc - s pomocí se slev se musí pokoušet udat i ikonické verze 911 jako GT3, se kterými dříve mohli dělat drahoty. (Petr Miler)

Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Nenapadlo by nás, že po tak krátké době budeme muset tyto materiály vytahovat podobně jako někdejší ceníky Mototechny, nevěřícnost některých z vás nám ale nedává na výběr. Jejich zkoumání je ale nakonec výživné, ceny některých variant jsou dnešní optikou jako z jiné planety. (Petr Miler)

VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Víc hodnoty za peníze, to je nezpochybnitelná cesta k dobytí jím ztracených pozic. Právě po takové se Volkswagenu zkouší vydat s inovovaný Lamandem, které nabídne také v ostré verzi GTS. Poměrem hodnoty a ceny oslní, ovšem možná jen Evropany, v Číně to bude mít složitější. (Petr Prokopec)

Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Nechceme nikomu kazit radost, někdy je ale třeba podívat se na tvrdá absolutní data, abychom si rozličné výkřiky zasadily do správného kontextu. Je dojemné, že odbyt elektrických aut letos roste, uvážíme-li ale počet nových modelů tohoto ražení, neměl by výsledek být ještě jiný? (Petr Miler)

Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Máte pocit, že jsme vytáhli 10 let starý článek? Však tehdy u nás Škoda Octavia začínala na 347 900 Kč a byla technicky stejná jako dnes. Jenže nevytáhli, stále dražší a ne nutně lepší auta jsou nám nabízena v Evropě, Tata ve své domovině prodává třeba nový Altroz a je pořád levný. (Petr Prokopec)

Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
No, „vychází” je docela silné slovo, je to spíš stoprocentní kopie s pár designovými změnami. A Japonci si dobrý základ opravdu nevybrali - výchozí Renault je fakticky obtížně konkurenceschopný, boduje ale aspoň designem. Nissan zmastil i ten. (Petr Prokopec)

Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,386
Je to příběh, který se můžeme začít učit nazpaměť, protože se dříve nebo později bude týkat každé automobilové firmy, jež zaslepeně hleděla do budoucnosti a ignorovala realitu. Volvo mezi nimi patří k premiantům. (Petr Miler)

Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Skutečně skoro neuplyne den, abychom se nedozvěděli o klesajících prodejích, mizejících ziscích, neudržitelně vysokých nákladech nebo plánech na propouštění některé z německých automobilek. Sami Němci to vidí, včetně sekundárních dopadů nejen pro ně, ale i pro celou Evropu. A co přichází v reakci na to? (Petr Prokopec)

Designový šéf Ferrari osvětlil pozadí rozchodu s Pininfarinou, teď by možná chtěl vrátit čas
26. 5. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Byl to po dekádách velúspěšné spolupráce překvapivý rozchod, jehož pozadí nyní osvětluje šéfdesignér italské automobilky. Jeho vysvětlení dává smysl, problém je ale v tom, že vizuální atraktivita italských aut stále více strádá. A znát je to už i na zájmu publika. (Petr Prokopec)

V Evropě se začalo prodávat levné čínské rodinné auto. I když cestou k nám citelně zdražilo, pořád stojí relativně málo
26. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Není to ta pecka, kterou je za velkou zdí, ale to tak už bohužel chodí. Na poměry stejně koncipovaných vozů je to snad i lákavé auto, dokud ale bude existovat něco jako Sandero, na trhu nemá šanci zásadně bodovat. (Petr Prokopec)

Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26. 5. 2025, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Pro španělského matadora je letošní sezóna ve Formuli 1 zatím tou úplně nejhorší, kterou kdy zažil, včetně svých juniorských začátků. Náladu mu ale na slavné trati mohly spravit chvíle strávené za volantem supersportovní Valhally, kterou jako testovací jezdec pomáhal vyvinout. (Petr Prokopec)

BMW pořád dokáže udělat atraktivní, elegantní auto, ze kterého nebolí oči, vám ho ale nejspíš neprodá
26. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Sama existence tohoto vozu připomíná, že BMW pořád ví, co to je krása a elegance. A že poněkud brutalistické a rozhodně provokativní designy volí záměrně. Dvoumístný stylový kombík s motorem V8 tedy vítáme, problém je „jen” v tom, že ho automobilka prodá pouze 70 lidem. (Petr Prokopec)

Největší evropský výrobce motorek definitivně padl, veškerá zbývající aktiva přechází do rukou Indů
26. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,386
Jistě si dokážeme představit i horší konce, výhra to ale v případě firmy, která se ještě před nějakým půlrokem zdála být na koni, rozhodně není. Co s ní Indové v delším časovém horizontu provedou, zůstává otázkou, velkou evropskou perspektivu bychom jí ale nevěštili. (Petr Miler)

Kia v Evropě začala testovat nový velký spalovací kombík, poprvé ho nafotili. Pokud Škoda odpíská stejnou Octavii, má problém
26. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Korejci dnes v nižší střední třídě už dva kombíky nabízí, žádný z nich se ale velikostně nevyrovná Octavii. Tento je větší. A pokud škodovka přejde právě s Octavií na elektrický pohon, může mít Kia v souboji s českým bestsellerem pořádný trumf v rukávu. (Petr Prokopec)

Dodnes plně funkční Schumacherova mistrovská F1, se kterou vyhrál i v Monaku, se právě tam prodala za nejvyšší sumu, kterou kdy kdo za takovou věc dal
26. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Až neuvěřitelnou sumu musel vytáhnout zatím neznámý sběratel za monopost, který je i mezi plejádou strojů, s nimiž německý šampión bořil historické rekordy, považována za pomyslný korunovační klenot. (Petr Miler)

Profesor z KIT a expert přes motory osvětlil proč německé automobilky vsadily vše na jednu kartu bez plánu B. A teď s ním stejně musí přijít
26. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Mnohým to hlava nebere. Jak je vůbec možné, že se tyto firmy vystavily tak obrovskému riziku ve spojení s technologií, která už s elementární znalostí jejích ekonomických a technických limitů nemůže dost dobře sloužit všemu a všem? Prof. Dr. Thomas Koch na to má jednoznačný pohled. (Petr Miler)

Dosud neznámá čínská značka poráží doma drahé Němce na hlavu, rychle zastiňuje veškeré prodeje BMW i Mercedesu
25. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Pokud čekáte na jasný důkaz toho, že donedávna zcela neznámá asijská značka může také a rychle zastínit tradiční evropské automobilové firmy v jejich vlastní hře, tady je. (Petr Prokopec)

Alespoň v něčem je nové BMW M5 dobré: Ceny předchůdce posílá výš a výš, zůstane zřejmě nepřekonaným vrcholem
25. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Je to vlastně smutné, nová auta ale často dělají nejlépe jedinou věc - jsou skvělou reklamou na vůz, který už máte, který už tu byl. Není to případ jen třeba nového Porsche Macan, ale i BMW M5, které při své absurdní hmotnosti a viditelné vizuální otylosti puristy budí ze snů. A chtějí raději starší vůz. (Petr Prokopec)

Elon Musk říká, že Tesle bude šéfovat, dokud neumře, auta značky teď prý kupují místo levičáků pravičáci
25. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Dlouho se mluví o tom, že by Musk mohl nebo dokonce měl vedení Tesly opustit, sám to ale vehementně odmítá. Naopak je připraven zvýšit podíl akcií, které ve firmě vlastní, aby takovému vývoji zabránil navzdory případnému přání zbylých investorů. (Petr Prokopec)

Lotus místo konce spalovacích aut přijde s novým osmiválcovým sporťákem, tomu se říká obrat
25. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Rozejděte se, tady není nic k vidění. A už vůbec se nesmějte. Však tady jen někdo během pár let otočil o 180 stupňů a z původního symbolu konce spalovací éry slavné britské značky udělá symbol její spalovací budoucnosti. (Petr Prokopec)

Zakladatelé Alpiny prodali Alpinu, aby si založili novou Alpinu nesoucí jejich jméno. Jejich první novinka je zvláštní
25. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Jste zmateni? Chápeme, ale přesně to se stalo. A aby to nebylo málo matoucí, výsledkem je auto, které je sice znovu učiněným BMW, zvenčí ale vypadá jako Peugeot. Nebo Honda, Nissan, v podstatě cokoli. (Petr Miler)

Nissan je na tom tak zle, že zvažuje i prodej vlastního ústředí, aby pokryl stamiliardové ztráty a náklady spojené s restrukturalizací
25. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Japonská automobilka se bije v prsa, že má k dispozici stále dost prostředků z tučnějších let, aby současné těžkosti přežila ve zdraví. Proč tedy uvažuje o tak drastických krocích, jako je prodej tokijského ústředí, které otevřela teprve před dekádou a půl? (Petr Miler)

Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Fakt, že tohle auto prošlo celým vývojovým procesem a dostalo se do prodeje jako jediná náhrada dosavadního, v řadě ohledů téměř bezchybného Macanu první generace, je ta nejhorší vizitka pro současný automobilový průmysl. A sám fakt, že má elektrický pohon, je nakonec ten nejmenší problém. (Walter Kraft)

Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Tohle auto jde koupit velmi levně, a tak svádí k pořízení bez hlubšího rozmyslu. Jenže ten se může rychle nevyplatit, jak ukazují detailní data z německých technických kontrol, opravdu dobrou volbou je jen jedna z tří dosavadních generací. (Petr Prokopec)

Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Ze špatných zpráv jsou ještě horší, efektivní výroba baterií na starém kontinentu se znovu ukazuje neschůdnou. Firma přišla o posledního zákazníka a pak nejspíš přijde i o všechno ostatní. (Petr Miler)

Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24. 5. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Chápeme, že základy pro tento krok byly položeny už dávno za trochu jiného uvažování firmy, nic to ale nemění na jeho absurditě. Automobilka měla udělat vše pro to, aby tyto vozy udržela v prodeji, takto přijde jen o další kšefty. (Petr Miler)

Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24. 5. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Velmi výkonných aut je na trhu spousta, pokud to ale nejsou kupé a mají uvézt čtyři nebo pět lidí, obvykle jde o SUV. Ani výkonné sedany ale ještě nevymřely, a to dokonce ani v nabídce Stellantisu, jak ukazuje Dodge. Prvotní nedostatek ale jistě tušíte. (Petr Prokopec)

Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24. 5. 2025, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Divíte se, proč zákazníci podobných superaut nemají zájem o jejich elektrické alternativy? Poslechněte si projev tohoto stroje a pochopíte to po třech sekundách. Jeho zvukový projev je prostě technická symfonie té nejvyšší úrovně. (Petr Miler)

Věřte nebo ne, ale tohle je poslední novinka BMW. Její autor musí být velký fanda Minecraftu
24. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,386
Když pánbůh chodil kolem novorozenců s kýbly vkusu, současné designéry BMW musel minout obloukem. Tohle auto vypadá jako dílo nějakého tunera, jako nedokončený kit car, ale ne, je to nové BMW, které navíc automobilka předvede na jedné z nejslavnějších přehlídek elegance. (Petr Miler)

Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23. 5. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Tento stroj silně připomíná extrémní náklaďáky, které vznikly v dobách SSSR jako speciály určené pro expedice na Sibiř či za Polární kruh. Přesně tam míří i TM-140, který si poradí pomalu s jakýmkoli povrchem a nabídne širokou univerzalitu v případě možných využití. (Petr Prokopec)

Honda odpískala třetinu investic mířících do elektrických aut, z původních plánů na přechod ně už není skoro nic
23. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Před pouhými čtyřmi roky, během kterých se na technické, ekonomické i uživatelské utopičnosti těchto záměrů nezměnilo vůbec nic, plánovali Japonci prodávat za pár let 40 procent všech aut s čistě elektrickým pohonem. Dnes je jasné, že to dalece nevyjde, investice tímto směrem ruší. (Petr Prokopec)

Výletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
23. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
S podobnými omezeními Italové nepřichází jako první, jejich podání je ale tak neskutečně chaotické, že snad ani sami nemohou tušit, kde a jak co platí. Tedy platit bude, po několika odkladech tato omezení vstoupí v platnost v druhé polovině letošního roku. (Petr Prokopec)

Britský král si koupil čínské auto a ještě se tím chlubí, to je také pozoruhodný posun
23. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Že se politici pokouší podpořit domácí průmysl koupí domácích aut, je běžné. Tady si ale bývalý princ Charles, nyní král Karel III. asi neuvědomil, že na autě, které si pořizuje, není reálně domácí vůbec nic. (Petr Prokopec)

Úplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
23. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
To poslední, co bychom v roce 2025 čekali, je příchod nové evropské automobilky, která svou existenci založí na monstrózních spalovacích motorech, ale je to tady. Snad neskončí jako většina elektrických start-upů. (Petr Prokopec)

K mání je Porsche vyrobené na přání člena rodiny Porsche. Je to noblesní, výbavou i technikou napráskaný kus jako žádný jiný
23. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Automobilek, které zůstávají pevně spjaty s rodinami svých zakladatelů, už mnoho není, Porsche mezi ně ale stále patří. I díky tomu může vzniknout auto jako tohle, které si do výroby zadal člověk s vytříbeným automobilovým vkusem. (Petr Miler)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru