Autoforum.cz

Úplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
23. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
To poslední, co bychom v roce 2025 čekali, je příchod nové evropské automobilky, která svou existenci založí na monstrózních spalovacích motorech, ale je to tady. Snad neskončí jako většina elektrických start-upů. (Petr Prokopec)

K mání je Porsche vyrobené na přání člena rodiny Porsche. Je to noblesní, výbavou i technikou napráskaný kus jako žádný jiný
23. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Automobilek, které zůstávají pevně spjaty s rodinami svých zakladatelů, už mnoho není, Porsche mezi ně ale stále patří. I díky tomu může vzniknout auto jako tohle, které si do výroby zadal člověk s vytříbeným automobilovým vkusem. (Petr Miler)

Čínské SUV, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, je venku. Podívejte se, jak jsou si obě auta podobná
23. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Podobné nabídky budou posílat evropský automobilový průmysl do kolen, neboť na ně jednoduše nemá žádnou odpověď. Tohle auto lacině ani nevypadá, už vůbec lacině nepojede, přesto relativně laciné bude. Snad ani není možné, aby to nebyl obrovský prodejní hit. (Petr Prokopec)

Tohle je odpověď Evropy na nové levné americké auto, má tři kola a dál skoro nic
23. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Každý si pod pojmem „levné auto” představuje něco jiného, Fiat nyní přichází s tímto. Jak vidíte, primitivnost z tohoto stroje jen čiší, pro některé účely ale může posloužit velmi dobře. A výroba v extrémně levné zemi může cenu stlačit opravdu nízko. (Petr Prokopec)

Mohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
22. 5. 2025, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Intenzita požáru dala za vznik spekulacím o jeho původu v elektrickém autě, konkrétně Tesle, přesná příčina ale zůstává zatím neznámá. Intenzita požáru ovšem naznačuje, že elektrická auta tu minimálně hořela, i kdyby žádné z nich nebylo příčinou. (Petr Prokopec)

Krásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
22. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Auta jsou dnes drahá jako čert, nová i ojetá. A jsou tím dražší, čím zajímavější jsou. Tohle auto je také zajímavé, ale za drahé ho označit nelze, většina lidí si těchto zachovalých eReS nevšímá. To je šance pro ty, kteří ví, kolik hodnoty s nimi pořád dostanou. (Petr Miler)

Majitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
22. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Říkáte, že Tesla Model Y je populární auto? Je. A teď si představte, jak moc populární by asi byla, kdyby měla spalovací pohon… I fandové elektrických aut už poznávají, že „dinosauří džus” není zase takové zlo. Levně s ním dokážou zbavit i Model Y jednoho z jeho největších nedostatků. (Petr Prokopec)

Nejnovější Nissan dostal jméno Micra asi omylem, jeho odpudivá otylost čiší už z prvních fotek
22. 5. 2025, 11:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Někteří ho označují za roztomilé auto, to ale asi ještě neviděli nový Renault 5, který je až odpudivě otylý. Pokud jeho mohutnost máte v oku, vidíte i na prvních fotkách od něj odvozené nové Micry, že to bude to samé v bledě modrém, zde vlastně doslova. (Petr Prokopec)

Audi vážně rozprodává části své firmy, dokonce prý ziskové. Jeho situace musí být ještě horší, než se zdá
22. 5. 2025, 9:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Pokud jako firma vlastníte jinou firmu, která generuje zisk, nemáte důvod se jí zbavovat. Tedy s jednou výjimkou - pokud rychle nepotřebujete víc peněz, než jaké vám její vlastnictví průběžně generuje. Audi je podle všeho přesně v té pozici. (Petr Prokopec)

Porsche to „dokázalo”, už čtvrtý měsíc v roce prodeje nového elektrického Macanu meziročně klesají. Teď uznává: Chtěli jsme to, co zákazníci ne
22. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
Tohle auto bylo po léta nejprodávanějším modelem značky, dnes jde na odbyt hůř než klasická 911. Především se ale prodává v menším množství než loni spalovací předchůdce, který byl v té době na trhu 10. rokem a prodejně v podstatě jen dožíval. Je to odzbrojující výsledek i pro firmu. (Petr Miler)

Mercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
22. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Koho napadlo tohle auto přivést na svět, nemáme tušení. Byla to ale od začátku taková hloupost, že by po něm Mercedes měl chtít uhradit všechny ztráty, které mu to způsobilo. A musí být ohromné, současná situace na trhu vše jen podtrhuje. (Petr Miler)

Němci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
21. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jestli se na něco mohl dosud německý automobilový průmysl spolehnout, pak to byla podpora domácího tisku, zvlášť v případě prémiových značek. Audi si ale najednou vede se svým modelem vedle čínského soupeře takhle bídně, a to nejen proto, že stojí skoro třikrát tolik, aniž by třikrát víc nabízel. (Petr Prokopec)

Fiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
21. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Italové jako mistři malých aut léta tápali, když nejprve zabili Punto, pak přetáhli strunu s Pandou i původní novou pětistovkou a minuli terč s jejím elektrickým nástupcem. Teď mají skoro všechno - novou Pandu i novou pětistovku na benzin, a tak si mohou dovolit přidávat speciality. (Petr Prokopec)

Kolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
21. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to názorná ukázka toho, jak ignorace zákazníků dokáže i tak moc úspěšnou automobilku poslat do kolen ve velmi krátkém čase. A to Porsche zůstalo na hony vzdáleno od svých cílů. Stačilo nacpat spoustu peněz do nerentabilních modelu a „pouze” poškodit nabídku těch výnosných. (Petr Prokopec)

Nová Toyota RAV4 je venku a sází na úplně jiný, rozporuplnější vzhled. A kontroverzní je i tím, co má pod kapotou
21. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Bestseller Toyoty míří ke stále větší vizuální osobitosti, což je na jednu stranu dobře, na tu druhou ale takový postup skýtá i svá rizika. To samé platí také o sázce pouze na hybridní a plug-in hybridní techniku. (Petr Prokopec)

Fiat zjevně věří, že spalovací 500 bude megahit, od listopadu bude mít k dispozici celou slavnou továrnu v Mirafiori
21. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Dnes se neprodává skoro vůbec, pouhé 4 tisíce vozů dodaných za celý první letošní kvartál je prakticky nic a Fiat může být rád, že továrnu v Mirafiori využívá také Maserati. Už nebude, víra Italů v mnohonásobný nárůst prodejů pětistovky musí být ohromná. (Petr Prokopec)

Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Na první pohled nedává smysl, proč na dodnes lákavý symbol noblesy a luxusu stačí i v perfektním stavu míň peněz než na základní novou Octavii. Dosavadní majitel tohoto kusu ale zveřejnil i jeho dosavadní servisní historii a asi to neměl dělat, jsou to značně odrazující informace. (Petr Prokopec)

S elektromobily na věčné časy a nikdy jinak! Prodejní šéf VW po všem opakuje matku všech klišé: „Budoucnost je elektrická.”
21. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Třeba je, ale třeba také není. Být si „jistý” budoucností je tím prvním z nejlepších kroků, jak přivést vámi řízenou firmu do existenčních problémů. VW je na velmi dobré cestě, velmi dobré. (Petr Miler)

Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20. 5. 2025, 17:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Nedává smysl nabízet tohle auto pro smetánku sběratelů v aukci bez rezervy, pokud se jej nechcete zbavit svůj co stůj. Přesně to chtěli dědici Bobbyho Knudsena, kteří jaksi nesdílí jeho vášeň pro výjimečné automobily. A tak vzácný Plymouth Superbird někomu připadl pomalu za drobné. (Petr Prokopec)

Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Jestli něco definuje mnichovské novinky posledních let, pak je to ohromný nárůst hmotnosti. Přesto je brutální, mezigeneračně asi 600kilová nadváha modelu M5 nepříjemným překvapením, které fandům nedává spát. Přichází tak s nápady, jak se jí zbavit. (Petr Prokopec)

Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Myslel jsem si, že když už nic jiného, bude tohle auto aspoň „cool”, bude vypadat sexy, dodá vám styl, bude vás těšit aspoň svou vizuální hravostí. Mýlil jsem se. Těšit vás bude leda tehdy, pokud za zábavné považujete hrátky s prasaty před zbouráním. (Walter Kraft)

Novátorská Corvette E–Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20. 5. 2025, 8:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Technické řešení auta je nepochybně zajímavé, neboť se na jednu stranu drží krásně znějícího atmosféricky plněného osmiválce, na tu druhou přidává elektrický pohon přední osy. Dynamicky určitě nestrádá, hmotnost a evropská cena ve vás ale nadšení asi nevzbudí. (Petr Prokopec)

Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Z těchto záběrů děsí, je to zhmotnělá noční můra každého nadšeného řidiče. Brzdy vzaly svou práci prakticky stoprocentně a bez varování. Je opravdu velké štěstí, že posádka auto opustila bez větší újmy na zdraví. (Petr Miler)

Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: -0,693
Z kdysi údajně perverzních názorů na domnělou elektrickou revoluci se stává obecně akceptovaný pohled. Netušíme, proč to muselo trvat skoro deset let a stát promrhané biliony. Bylo to jako znovu zjišťovat, že oheň pálí. (Petr Miler)

Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Je vlastně až fascinující, jak moc automobilky ignorují popularitu některých druhů pohonu u svých aut. Akorát tím zametají cestu části klientů do bazarů. Přesně to se stalo i v případě Huyndai Santa Fe DM, které si i díky tomu překvapivě dobře drží cenu. (Petr Prokopec)

Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Loňská epizoda The Grand Tour měla být poslední tečkou za spoluprací Clarksona, Hammonda a Maye, poslední dva zmínění si ale nechtějí dát pokoj. Jejich hra na city může ovšem na některé zafungovat trochu jinak, než zamýšleli. (Petr Prokopec)

Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Zatímco USA mají v čele byznysmena s mandátem od 77 milionů lidí, u nás vládne nikým nezvolená teta Uršula se specializací v gynekologii. Spoustě lidí to tu zjevně vyhovuje, šéfům Stellantisu a Renaultu už ne. (Petr Miler)

Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
V době, kdy ještě automobilky měly úroveň, klidně nabídly zákazníkům dvojnásobek ceny nepovedeného vozu, aby neriskovaly další ostudu a s ní spojené náklady. Muselo to být lákavé, někteří přesto odolali. A dnes nemají důvod litovat. (Petr Miler)

Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ghosn je v tomto ohledu snadný terč, argumentace jeho nástupce ale ukazuje v prvé řadě to, jak nekompetentně si vedení firmy počínalo po jeho odchodu. To, co Espinosa vidí jako Ghosnovu chybu, jeho nástupci mohli a měli tisíckrát změnit. Neudělali nic. (Petr Prokopec)

Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Mají-li policejní auta také odrazovat potenciální zločince od toho, aby spáchali nějakou nepravost, nejsme si jisti, zda to tady zafunguje. Stellantis se nicméně může radovat, že si připsat 10 prodejů jinak nechtěného Fiatu 500e, právě elektrický hatchback bude chránit a sloužit v Aténách. (Petr Prokopec)

Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
19. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 1,099
VW se nachází v nejsložitější situaci za posledních 30 let a odmítá si přiznat její prvotní příčinu. A tak dál hledá spásu v tom, v čem ji za poslední roky nejenže nenašel, ale co ho nakonec dostává do stále větších problémů. Přestat s tím zjevně nehodlá. (Petr Miler)

Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Škoda vyrobila už asi 8 milionů Octavií, takže kdyby svolala 6 procent jejích majitelů jako v tomto případě Ferrari, bude potřebovat přes 2 200 kilometrů dlouhou silnici, aby je seřadila za sebe. Ferrari na to stačil trávník před hotelem, i tak jde o multimiliardový majetek. (Petr Prokopec)

Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Máte pocit, že čtyřnásobný mistr světa Formule 1 je „na sockách” jako doma? Omyl, otevřeně je nemá rád a obvykle nechává pouze spravovat své profily ty, kteří udržují oheň pod kotlem zájmu o jeho osobu. Tentokrát udělal výjimku a není to zajímavé jen samo o sobě. (Petr Miler)

I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Tohle auto si mimo svou domovinu koupil málokdo, s odstupem času to ale můžeme označit za chybu každého, kdo ho nechtěl. Aby nový vůz přežil takový nájezd ve stavu, jaký vám ukážeme, je nevídané. A ani jeho technika nestávkovala. (Petr Prokopec)

Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
18. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,693
Je to pořád prakticky nové, stále atraktivně vyhlížející, extrémně výkonné i brutálně rychlé auto, za které první a jediný majitel musel zaplatit 3,1 milionu Kč, to je cena Porsche. O tři roky a skoro žádné kilometry později ho prodal za cenu lepší škodovky, to je dost smutná bilance. (Petr Miler)


<< Nejnovější   < Novější    Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru