Autoforum.cz
Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
8. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Nic proti paralympiádě, je ale těžké ji brát jako vrcholnou sportovní událost, když víte, že ty nejlepší výkony se předvádí jinde. Srovnání elektrického Audi A6 Avant a elektrického BMW i5 Touring je to samé - vedle verzí jako 3,0 TDI a 40d jde o auta o berlích, navíc drahá. (Petr Miler)
Firma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
8. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Němci si od této investice hodně slibují, my o ní ale od začátku máme své pochybnosti. Firma nemá nic, co by si VW dříve nebo později nedokázal levněji udělat sám. Navíc má nyní na krku balvan, který jej bude tížit v pro něj finančně velmi náročných časech. (Petr Prokopec)
Chevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
8. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Někteří to vítají, my zůstáváme rezervovaní. Současná Corvette po vizuální stránce mnoho typických prvků nedostala, tzv. zeď tlačítek mezi ně ale patřila. Řešení to nebylo nejpraktičtější, bylo ale své, teď má hromadu displejů jako cokoli od Fabie po BMW 7. Naštěstí to není jediná novina pro modelový rok 2026. (Petr Prokopec)
Ferrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
8. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Mělo se odhalit už za pár měsíců, nakonec nám ale Italové letos ukážou jen část jeho techniky. A ani zkraje roku 2026 neuvidíme celé auto. Tváří se, jako by to tak vždy plánovali, ale není tomu tak. Po problémech s prodejem některých hybridních modelů ztrácí jistotu. (Petr Miler)
Výrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
8. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Snad nikdo neoznačí za živelnou oddanost konzervativismu představu, že s věcí, která nám patří, bychom měli mít možnost zacházet dle vlastní libosti, s vědomím vlastní odpovědnosti. I v automobilovém světě je to ale bohužel čím dál méně obvyklý stav. (Petr Miler)
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
7. 5. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Když si koupíte auto za takové peníze, jistě nečekáte, že po vás bude vyžadovat, abyste s ním v tak banální nouzové situaci zacházeli jako zloděj. Je to ale jedna z cest, jak „oživit” vybitý Cadillac Celestiq. A ani ta druhá není zrovna uživatelsky přívětivá. (Petr Prokopec)
VW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
7. 5. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Původně si Volkswagen chtěl u těchto novinek vystačit jen s elektrickým pohonem, nakonec ale zjistil, že by takto neoslovil skoro nikoho. Jeho nové Scouty tedy spalovací motor dostanou, zjevně z naprosté většiny. A teď už víme víc o tom, jaký agregát Němci použijí. (Petr Prokopec)
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7. 5. 2025, 13:00 | Hodnocení:
Těžko říci, zda je vůbec na co se těšit, neboť má jít o další obrovský kompromis, který bude stěží obhajovat svou existenci i vedle vlastního předchůdce. Technické parametry ale budeme znát až časem, nicotný zvukový projev je zjevný už teď. (Petr Prokopec)
Číňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
7. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Automobilky o schopnostech svých aut rády přehání, to není nic nového ani čínského. V případě klíčových technických dat se ale realita už kvůli jejich ověřitelnosti příliš neohýbá. Avatru je to zjevně jedno. (Petr Prokopec)
Nadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
7. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení:
V posledních letech přišla na svět spousta nových výrobců aut, kteří se snaží zaujmout hlavně svými elektrickými modely. Některé vypadají šik, jsou kvalitní, promyšlené a umí zaujmout i svým bezprostředním projevem. Ale vlastnictví auta není jen o tom, jak poznává jeden z klientů Lucidu. (Petr Prokopec)
Klíčový nový Jeep je kompletně venku. Bude to hit, tedy pokud automobilce neujede ruka s cenami
7. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Je pikantní, že americká novinka se ze všeho nejdříve podívá do Evropy, přičemž vůbec není jisté, zda se bude prodávat také v USA. Ale tím lépe pro nás, zvlášť když se vedle obligátního elektrického pohonu můžeme těšit i na spalovací verze. (Petr Prokopec)
Návrat levné jugoslávské klasiky je blíž, než se zdálo. Firma už ukázala zmenšený model, do dvou let chce prodávat
7. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Pokus o jakousi druhou balkánskou Dacii není jen plácnutím do vody, nabírá velmi reálných rozměrů. Navíc nepůjde v poněkud nemocném duchu doby, cílem snah je dostat na trh dostupný spalovací hatchback. (Petr Prokopec)
Další evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
7. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Je to asi 732. připomenutí toho, že na starém kontinentu některé věci prostě nelze vyrábět efektivně. To by nutně nevadilo, jde o přirozený stav, vadit to ale jaksi začíná, když kolem nich začneme nuceně stavět vlastní budoucnost za jakoukoli cenu. (Petr Miler)
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
6. 5. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Byl pozdní večer, první máj, večerní máj, byl lásky čas… Škodu dnes asi vedou lidé, kteří se tohle ve škole neučili, popř. lásku k zákazníkům dávají najevo velmi svérázným způsobem. Buď jak buď, s 1. májem zdražili Octavii tak, až to hezké není. (Petr Miler)
Krásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
6. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Čím víc jejích modernějších nástupců se nám dostává do rukou, tím víc jsme přesvědčeni, že vrcholem evoluce BMW řady 3 byla generace E46. Toužit po ní i dnes je tedy v pořádku, problém je jen v tom, že modely jako M3 nebo odvozené CSL dnes stojí miliony a levnější už nebudou. Tahle krásná 330i vyjde jen na statisíce. (Petr Miler)
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6. 5. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Znovu se musíme ptát, zda výsledný čas tohoto auta stojí za jeho cenu, sám vůz ale ohromit umí. A jeho ostrá jízda má tu moc . Níže můžete vidět vše důležité skoro na vlastní oči. (Petr Prokopec)
Nový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
6. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
I za těch nejlepších představitelných podmínek je to velmi problematické auto s omezenou využitelností. A Němci ho „vyšperkují” tímhle? Kam se poděla obyčejná lidská soudnost? Je to jako kdyby někdo schválně dělal maximum, aby stvořil prodejní propadák. (Petr Prokopec)
Zisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
6. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Pokud chcete vyřešit nějaký problém, musíte si nejprve přiznat, že takový problém existuje. Toho Audi až komicky není schopno a tváří se, jako by se nic nedělo v momentě, kdy mu na všech podstatných semaforech svítí červená. (Petr Miler)
Ceny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí, až o pětinu za rok
6. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Makroekonomická situace je složitá a nahrává očekávání, že auta - ta ojetá nevyjímaje - budou zlevňovat. Jenže situace na trhu s automobily je složitá a v prodeji zůstává stále méně vozů, po kterých lidé skutečně touží. A také to si vybírá svou daň. (Petr Miler)
Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
6. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Na tyhle záběry jsme čekali roky a zklamáni z nich nejsme ani v nejmenším. To, co Bugatti Bolide předvádí při ostré jízdě, bere dech, kolem jinak úctyhodných supersportů jezdí doslova v kruzích. (Petr Miler)
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
5. 5. 2025, 18:00 | Hodnocení:
Za nezničitelné auto platí v jakékoli verzi, v této má navíc na palubě tak málo věcí, které se mohou pokazit, že ho nezabije snad nic. Pouze dva majitelé s ním jezdili směšně málo a k mání je v dodnes dokonale originálním stavu, to už se nevídá. (Petr Miler)
Značka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
5. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Je to úsměvná ironie osudu, zvlášť když tento problém neřeší poprvé. Pokud se dotkne dalších modelů, majitelé si „stylovou” absenci zadního okna ještě užijí. Možná nakonec nebude od věci nechávat autům zadní skla, ostatně co komu provedla? (Petr Prokopec)
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení:
V obou případech jde o bláznivě silné stroje, ten starší je s 1 822 koňmi dokonce silnější. Jenže také je tu hmotnost a schopnost s takovým potenciálem zacházet. A v obou ohledech bere bank novější model. (Petr Prokopec)
Mechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
5. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Motor působí od počátku trochu jako pevnost, neboť se do něj skoro nedá dostat, uvnitř pak vypadá na svůj nájezd až neuvěřitelně zachovale. Co ho tedy nakonec odpravilo? (Petr Prokopec)
„Západní” automobilový průmysl je z valné většiny ztracen a musí dostat pořádnou ránu, aby se konečně probral
5. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Znáte to z práce, když někomu po sedmi selháních sedmkrát vysvětlíte správný pracovní postup a dotyčný to na osmý pokus stejně pokazí? V podobné pozici se dnes nachází mnohé zejména evropské automobilky, které zjevně už ztratily schopnost vzít si z drobných omylů ponaučení. A tak musí přijít omyly větší. (Petr Miler)
Nejnovější specialita Mercedesu působí opravdu zoufale, oslavuje neexistující tým Formule 1
5. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení:
„Juchú, konečně si můžu koupit auto spojené se závodním týmem, který nikde nezávodil a dokonce ani nikdy neexistoval!” Takovéto pocity zřejmě očekává od svých klientů Mercedes, který odhalil model AMG GT 63 v limitované verzi APXGP. A není to ani legrace, ani fikce, tou je jen ono APXGP. (Petr Prokopec)
Na tomto elektromobilu někdo za rok prodělal 1 milion Kč, i když ho ani pořádně nevybalil, nepřihlásil a skoro nic s ním nenajel
5. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Chcete-li na věc pohlédnout optikou ceny jednoho ujetého kilometru, bavíme se o více jak 1 500 Kč za 1 km jízdy. Vysoké propady hodnoty těchto aut neberou konce, naopak jsme svědky stále větších extrémů jako v tomto případě. (Petr Miler)
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
5. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Už dnes je to mimořádně dostupné, třebaže ve své nejlevnější verzi v nabídce poněkud upozaďované auto. A může být ještě levnější. Nová verze MG3 se zatím prodává jen mimo Česko, na nic jiného než co nejlepší poměr hodnoty a ceny ale neaspiruje. (Petr Prokopec)
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
5. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Totální výpadek elektrické energie je něco, co nás přirozeně děsí. Až popsaný člověkem, který ho právě prožil, ale ukazuje, jak nepříjemná věc to reálně je. Ani elektrickým autům nedělá dobrou reklamu, především ale říká jedno: Ti, kteří nás tlačí „zeleným směrem”, opravdu netuší, co dělají. (Petr Miler)
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
4. 5. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Nová škodovka bude pro mnohé jistě velmi atraktivním autem, tento stroj je ale asi o 15 lig jinde v každém podstatném myslitelném ohledu. Však v jednom celku spojuje řadu protichůdných vlastností včetně schopnosti uhánět až 312 km/h. Přesto je levnější než řada lepších aut české značky. (Petr Miler)
VW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
4. 5. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Nepamatujeme případ, kdy by se nějaké od začátku nevalně přijaté auto podařilo dílčími modernizacemi o mnoho let později přetvořit v prodejní hit. A pochybujeme, že ID.3, který být stejnou ikonou jako Golf a Beetle, ale stal se spíš novým Phaetonem, bude výjimkou. (Petr Prokopec)
Nejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
4. 5. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Říkalo se, že už jen dožije v nabídce a zavře se za ním voda, automobilka ale cítí, že apetit lidí po podobných autech neslábne a chce toho dál využít. Mitsubishi Space Star tak bude žít dál, na země EU už bychom ale moc nesázeli. (Petr Prokopec)
Přirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
4. 5. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Spousta věcí se dá technicky napodobit různými způsoby, replikací některých projevů téhož ale stejně nedosáhnete komplexně stejného dojmu. Motory moderních aut, ať už jakékoli, jsou ve smyslu jejich strojených projevů všeho druhu jen vtip, špatný vtip. (Walter Kraft)
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4. 5. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Časy, kdy se Civicu přezdívalo UFO, jsou možná pryč, žádný líbivý krasavec to přesto pořád není. Ale může jím být? Zjevně ano, tohle auto vyvolává poprask na srazech nadšenců, kteří zjevně neví, jestli autora kreace zbít, nebo ho vynést na piedestal. (Petr Miler)
James May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
4. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Legenda Top Gearu a The Grand Tour dnes víc než co jiného stáčí svůj gin a věnuje se jiným mediálním aktivitám. Láska k autům ale Jamese Maye nepustila, a tak si pořídil vskutku výjimečný stroj, aspoň svým historickým významem. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>