Autoforum.cz
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4. 5. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Časy, kdy se Civicu přezdívalo UFO, jsou možná pryč, žádný líbivý krasavec to přesto pořád není. Ale může jím být? Zjevně ano, tohle auto vyvolává poprask na srazech nadšenců, kteří zjevně neví, jestli autora kreace zbít, nebo ho vynést na piedestal. (Petr Miler)
James May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
4. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Legenda Top Gearu a The Grand Tour dnes víc než co jiného stáčí svůj gin a věnuje se jiným mediálním aktivitám. Láska k autům ale Jamese Maye nepustila, a tak si pořídil vskutku výjimečný stroj, aspoň svým historickým významem. (Petr Miler)
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
4. 5. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Můžeme se probírat tisícem detailů, které to způsobily, tím podstatným je ale nakonec jen jedno - evropské firmy jsou stále více nekonkurenceschopné. A to až do té míry, že jejich zahraniční soupeři mohou dokázat úspěšně dělat byznys tam, kde ony ne. (Petr Prokopec)
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
3. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Přijít o víc jak polovinu pořizovací ceny auta za rok a něco vlastnictví při nájezdu mrzkých pár desítek tisíc km je velká bolest v každém případě. U auta s cenou v řádu milionů korun to ale bolí o to víc. A jeho prodej není žádnou nepromyšlenou nabídkou dealera, víc za něj prostě nikdo nedal. (Petr Miler)
Číňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
3. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Je to vlastně celé na hlavu, však mnohé evropské automobilky zcela vědomě a cíleně nenabízí svým klientům to, co by si od nich koupili. A to jen kvůli vlastní ideologii a snaze následovat spíš politickou linii. Číňané takto neuvažují - kde vidí poptávku, tam přijdou s nabídkou. (Petr Prokopec)
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
3. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Anebo 26 Explorerů? My tomu říkáme fiasko, ale VW to vidí naopak a k pozitivnímu hodnocení přidává ještě třikrát slovo „velmi”. Spolupráce tak má pokračovat a může zamířit i do dalších segmentů. Jak to asi dopadne? (Petr Prokopec)
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
3. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Tohle očividně není výsledek, kterého se Němci chtěli v přímém srovnání dobrat a na řadě jejich stanovisek je to znát. Nakonec ale prostě musí konstatovat, že Karoq ve všech podstatných ohledech vládne na celé čáře, a to jde morálně o 7 let staré auto. (Petr Prokopec)
Vyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
3. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Pokusy Číňanů o sportovní auta už tu byly, obvykle se ale jednalo o elektromobily, které se pro tento účel moc nehodí. U GWM se tak vydali jinou cestou a pro novinku mohou použít i svůj nový motor 4,0 V8 biturbo. Stal by se nejspíš součástí hybridního pohonu nikoli nepodobnému tomu ve Ferrari SF90. (Petr Miler)
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
3. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Pamatujete ty pohádky? Vlastně ani nemusíte, někteří je vypráví dodnes. Realita je úplně jiná, stačí pohlédnout jen kousek za oponu povrchních agregátních čísel, abychom viděli, že už ani cukr s bičem nejsou funkční, funguje jen duo bič a bič. (Petr Miler)
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
2. 5. 2025, 18:00 | Hodnocení:
O pozoruhodném a vpravdě překvapivém kroku informovala bavorská automobilka své dealery. O tom, co vše za ním stojí, můžeme jen spekulovat, firma konkrétní důvody neuvádí. Experti ale mluví o saturovaném trhu, drahé výrobě a spoustě konkurentů. (Petr Miler)
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
2. 5. 2025, 16:30 | Hodnocení:
Tenkrát ještě rostly holkám vlasy a auta této třídy nevážila dvě tuny, ale jednu. To najednou i 150koňový dvoulitr stačil k dynamice menšího uragánu. Pokud časy takových strojů pamatujete, tenhle prostě budete chtít. (Petr Miler)
Nový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
2. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Ještě nedávno šlo o nejprodávanější auto značky u nás, patrně proto, že jde o už docela velký vůz za velmi slušné peníze. Jestli nová generace jeho úspěch zopakuje, uvidíme, zaděláno na to ale má slušně. (Petr Prokopec)
Šéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
2. 5. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Je to dlouhodobě jediný šéf opravdu velké automobilky, který se stále řídí zdravým rozumem a nenosí hlavu v zelených oblacích. Nyní připomíná, že názory nejenže nezměnil, ale posouvá je před veřejností dál a dál. (Petr Prokopec)
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Víme, že tohle auto se dočkali poněkud rozpačitého přijetí. I když je úchvatné a krev se vám rozproudí už při pohledu na něj, je tak strašně drahé, že v podstatě nedává smysl. Ale zkuste práci Fordu ocenit aspoň skrze to, co dokázal vytvořit z jinak docela tuctového auta. (Petr Prokopec)
Nissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
2. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Je to stéblo, kterého se tonoucí Nissan pokouší chytit? Na první pohled to tak vypadá. Problém je ale v tom, že auto, které by evropská klientela brala všemi deseti, je určeno pro Čínu. A tam úřaduje jiná konkurence. (Petr Prokopec)
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1. 5. 2025, 15:00 | Hodnocení:
Čínské automobilky se snaží být inovativní ve všech ohledech, nejen v případě designu, techniky nebo elektroniky. Cizí jim zjevně nejsou ani odvážné marketingové kejkle. (Petr Prokopec)
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
1. 5. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Bylo jasné, že tohle auto zůstane také spalovací, neboť - jak přiznává i šéf rodiny modelů Neue Klasse - elektromobilita tradiční fanoušky divize M neláká. Ale jaký motor dostane? Také o tom už BMW začíná mluvit. (Petr Prokopec)
Volvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
1. 5. 2025, 12:00 | Hodnocení:
V životě se věci obvykle dávají dohromady dlouze a složitě, kazí se ale rychle a snadno. Své by o tom mohlo vyprávět Volvo, které se ještě nedávno zdálo na cestě k jím samým vysněné budoucnosti. Před pár dny se ale ukázalo, že švédská bárka poněkud nabírá vodu. A zalátat díry nebude vůbec snadné. (Petr Miler)
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
1. 5. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Stal se z toho takový smutný nový standard - přijde nové auto, stojí dramaticky víc, nabízí toho ale citelně míň. Nová generace Mercedesu CLA se v tomto ohledu nezdá být výjimkou, bohužel. (Petr Prokopec)
VW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
1. 5. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Opusťme na chvíli obvyklé diskuze o problematičnosti elektrických aut z pohledu uživatele, osinou v zadnici se totiž stávají i pro toho, kdo je vyrábí. Vydělávat na nich za současné situace je pro většinu tradičních automobilek nereálné. A Volkswagen rozhodně není výjimkou. (Petr Miler)
Dacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
1. 5. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Dříve opovrhovaná značka se dnes stále drží nohama na zemi a cenami při ní. I díky tomu oslovuje stále víc lidí a továrna v Mioveni jede dřív nevídaným tempem. Vzniklo tam už osm milionů nových aut a ani současné tempo výroby mnohdy nestačí sekundovat poptávce. (Petr Prokopec)
Jeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
30. 4. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Jak daleko jsme od chvíle, kdy téměř všichni mluvili o tom, že jedinou správnou cestou je ryze elektrický pohon a i věci jako hybridy nebo dobíjecí hybridy jsou zbytečným vyosením? Spalovací motory prostě nepřipadaly v úvahu v jakékoli podobě, teď se zase hodí. (Petr Prokopec)
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Leckomu byste to možná vyčetli jako zbytečné chvástání, tento člověk je ale automobilovým nadšencem každým coulem. A věříme, že své nové auto skutečně miluje. Ač je aktuálně doma v Los Angeles, tímhle jezdí v Evropě, a to i po německých Autobahnech. (Petr Prokopec)
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
30. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení:
S úspěchem své automobilové prvotiny chytili Číňané neskutečný drive a druhým modelem chtějí teprve zatopit pod kotlem. SUV YU7 může sebrat zákazníky kdekomu od Tesly po Ferrari, už data laciné základní verze jsou velmi přesvědčivá. (Petr Prokopec)
Nejnovější Ferrari má 880 turbo–elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
30. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Po čase si zas jednou říká Speciale a v tomto případě snad ani nepřehání. Krotit tak vysoký výkon s nevyhnutelně náhlými nástupy jen na jedné nápravě bude stoprocentně něco speciálního. (Petr Prokopec)
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30. 4. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Zdá se to být nedávno, kdy tento muž ovládl šampionát Formule 2 a namířil si to do Formule 1, ono to ale zase tak nedávno není. Ještě delší čas ovšem uběhl od chvíle, kdy Russell - mezi jinými - zatoužil po Mercedesu-AMG One. Až teď ho dostal. (Petr Miler)
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
30. 4. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Změna rétoriky nejvyššího šéfa Volkswagenu je neuvěřitelná, byť k úplnému návratu do reality mu ještě krok chybí. Německá automobilka byla na každý pád jednou z těch posledních, která na přechodu jen na elektrická auta trvala, dokonce do roku 2033. Teď už nechce ani rok 2035. (Petr Miler)
Volvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
30. 4. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Dosavadní šéf už letěl, jeho náhradou se ale stal ten, který přihlížel předchozímu úpadku a rozhodl mj. o konci dieselových aut značky. I ta by teď Volvo tuze rádo mělo v nabídce v momentě, kdy obrat firmy meziročně klesl skoro o 12 procent a zisk dokonce o 60. (Petr Miler)
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
29. 4. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Je to jedna z největších českých automobilových legend, přesto se jich v tomto stavu dožila dneška jen hrstka. Nejde navíc o žádnou garážovou královnu, ale permanentně udržované, částečně renovované auto, které je zvyklé jezdit. Láká, levné ale není ani trochu. (Petr Miler)
Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
29. 4. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Že auto čas od času potřebuje vyměnit olej a filtr, lidé už vesměs vědí, v servisu se toho ale pravidelně mění mnohem víc. Z plezíru? Zapomeňte, taková ignorace omezené životnosti chladicí kapaliny může mít nepěkné následky. (Petr Prokopec)
Lada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
29. 4. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Je to trochu paradox, ale nakonec to dává smysl. Však takový Charles Leclerc a jeho rodina nám pravidelně připomínají, že stejně jako jen bohatí lidé nežijí v Monaku, nežijí pouze bohatí ani v Dubaji. A pro ty chudší tam Lada může být při svých cenách slušné lákadlo. (Petr Prokopec)
Slavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
29. 4. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Neproslul zrovna tím, že by něco prodával, tedy pokud nejde o oblečení či jiné módní doplňky. Svého času nepříliš respektovaného Ferrari F50, které si pořídil jako nové, se ale zbavil. A dnes může litovat, jeho druhý majitel ho prodá mnohonásobně dráž. (Petr Prokopec)
U Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
29. 4. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Za nastalé situace od Porsche nikdo nečekal druhé Lurdy, ohlášené výsledky jsou ale ještě horší než ty špatné, které trh očekával. Akcie tak dostaly další ránu a firma může dál přemýšlet o tom, co všechno udělala v posledních letech špatně. Bohužel toho není málo a zvrat není na pořadu dne. (Petr Miler)
Číňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
29. 4. 2025, 9:30 | Hodnocení:
Je skutečně tragikomické, že zatímco evropské automobilky hrnou téměř veškeré investice do elektrických aut, aby prý byli schopni konkurovat Číňanům, Číňané cpou peníze do motorů jako 4,0 V8 nebo 3,0 diesel, aby dali Evropanům poslední ránu. (Petr Prokopec)
Muž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
29. 4. 2025, 8:00 | Hodnocení:
Je to příběh, který byste nevěřili ani hollywoodským scénáristům, přesto se stal. Upřímně řečeno se divíme, že dotyčný svůj vůz nepoznal dřív, ale nepoznal. Policie ani pojišťovna teď neví, jak s případem naložit. (Petr Miler)
<< Nejnovější < Novější Starší > Nejstarší >>